تبیان، دستیار زندگی
رئیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان از راه اندازی پرتال کتابخانه های مساجد این استان در آینده ای نزدیک خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرتال کتابخانه های مساجد استان اصفهان راه اندازی می شود

حجت الاسلام و المسلمین رمضانعلی معتمدی

رئیس کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان از راه اندازی پرتال کتابخانه های مساجد این استان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام و المسلمین «رمضانعلی معتمدی» افزود: با راه اندازی این پرتال، مخاطبان می توانند به راحتی کتاب مورد نیاز خود را در تمامی کتابخانه های مساجد استان جستجو کنند و در صورت وجود کتاب مورد نظر از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: این پروژه بخش تکمیلی پرتال مراکز فرهنگی «رواق» است که به آدرس«www.ravagh.ir» در خرداد سال جاری راه اندازی شد.

رییس کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان افزود: هم اکنون در 652مسجد استان کتابخانه بسته (دارای پیشخوان) و در 206 مسجد کتابخانه باز (بدون پیشخوان)، فعال است.

وی اظهار کرد: کتابخانه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد با در اختیار داشتن کتاب های علمی، ادبی، مذهبی، آموزشی و کمک آموزشی از نظر محتوایی بسیار غنی است.

حجت الاسلام معتمدی تصریح کرد: کتابخانه های مساجد به دلیل مجاورت با مساجد، ضمن بهره گیری از فضای روحانی مساجد، فراگیر و در دسترس بوده و به واسطه استفاده از فضای مسجد هیچ گونه هزینه عمرانی برای دولت ندارد.

وی به پراکندگی کتابخانه های مساجد استان اصفهان هم اشاره کرد و گفت: باتوجه به فراوانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این استان، میزان کتابخانه های مساجد نیز قابل توجه است.

وی با بیان اینکه اولویت راه اندازی کتابخانه های مساجد در مناطق روستایی با جدیت در دست پیگیری است، افزود: با توجه به محرومیت در مناطق روستایی، با ایجاد کتابخانه های روستایی می توان ضمن ارایه کتب مورد نیاز افراد ساکن در روستا، زمینه ترغیب آنها به افزایش مطالعه و حضور در فضای معنوی مسجد را فراهم کرد.

وی، ثبت و ساماندهی کتابخانه ها، اهدای کتاب و تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری به کتابخانه های مسجد، آموزش کتابداران، دیجیتالی کردن کتابخانه های مساجد از طریق نرم افزار مهر مساجد و تبیان را از فعالیت های بخش کتابخانه های مساجد دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان عنوان کرد.

حجت الاسلام معتمدی با اشاره به بیمه 220 کتابدار کتابخانه های مساجد در سال گذشته گفت: این موضوع امسال با جدیت دنبال می شود.

رییس کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان، اولین گام ستاد عالی در حوزه کتابخانه ها را انتشار نظام نامه جامع کتابخانه های مساجد کشور عنوان کرد و افزود: در این نظام نامه علاوه بر تعیین چارچوب فعالیت و شرح ساختار کنونی کتابخانه های مساجد کوشش شده تا کتابداران مساجد بتوانند به راحتی فعالیت های خود را همسان با برنامه های ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد پیش ببرند.

تنظیم: هومن بهلولی