تبیان، دستیار زندگی
من امیر مهدی هستم. هر سال ماه محرم پدر بزرگ من تو خونشون هیأت می گیره. برادر بزرگترم امیر علی با کمک بقیه بچه های هم سن خودش برای انجام کارهای هیأت کمک می کنند اما هیچ وقت اجازه نمی دهند که من هم بهشون کمک کنم
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

من برای امام حسین چیکار کنم؟
 محرم

من امیر مهدی هستم. هر سال ماه محرم پدر بزرگ من تو خونشون هیأت می گیره. برادر بزرگترم امیر علی با کمک بقیه بچه های هم سن خودش  برای انجام کارهای هیأت کمک می کنند اما هیچ وقت اجازه نمی دهند که من هم بهشون کمک کنم و میگن تو هنوز خیلی کوچک هستی.

امسال هم مثل سال های قبل همه جمع شده بودیم خونه پدر بزرگم تا کارهای هیأت رو انجام بدیم. هر کسی مسۆل انجام کاری بود. امیر علی با بقیه پسرها داشتند پرچم ها رو به دیوار می زدند، رفتم پیششون و بهشون گفتم بذارین من هم کمکتون کنم اما همه با هم خندیدند وگفتند تو برو با بچه ها بازی بکن.

خانم ها داشتند برای غذای هیأت سبزی پاک می کردند از اون ها هم خواستم تا کمکشون کنم اما اون ها هم نذاشتند وگفتند تو نمیتونی. خلاصه پیش هر کس که رفتم نذاشت تا من کاری انجام بدم. خیلی ناراحت شده بودم رفتم یه گوشه ی حیاط نشستم و بقیه رو نگاه می کردم.

یک دفعه پدر بزرگم اومد پیشم وگفت امیر مهدی جان چرا ناراحتی؟ بهش گفتم که من هم دوست دارم برای کارهای هیأت امام حسین کمک کنم اما به هرکس میگم که بهش کمک کنم نمیذاره ومیگه تو نمی تونی و هنوز کوچک هستی. پدر بزرگم بهم گفت اشکالی نداره من برای تو یه کار خیلی خوب سراغ دارم.

همراه پدر بزرگم رفتم تا ببینم چه کاری رو قراره به من بگه تا انجام بدم. با هم رفتیم توی زیر زمین خونه و پدر بزرگم پرچمی رو به من داد وگفت امسال هر وقت که دسته سینه زنی راه انداختیم و رفتیم بیرون تو مسۆل گرفتن این پرچم هستی که روی اون نوشته " یا حسین شهید". یعنی از این به بعد تو پرچم دار هیأت هستی. از خوشحالی نمی دونستم چکار کنم.

 اون سال محرم همه به هم می گفتند امیر مهدی پرچم دار هیأت ماست. پدر بزرگم هم بهم می گفت دیدی تو هم می تونی برای امام حسین کاری انجام داده باشی.

زهرا فرآورده

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

کی می‌تونم کتاب بخونم...؟

حامد کوچولو بیدار شو

تولد هزار دست

خاک

کفشهای سوت سوتی رامین کوچولو

بچه غول

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.