تبیان، دستیار زندگی
بخش تاریخ و سیره معصومین سایت تبیان ویژه‌نامه «خیمه دوم؛ ورود كاروان حسینی به كربلا» را به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم منتشر کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ویژه نامه «خیمه دوم؛ ورود كاروان حسینی به كربلا» در تبیان

ویژه نامه «خیمه دوم؛ ورود كاروان حسینی به كربلا»

بخش تاریخ و سیره معصومین سایت تبیان ویژه‌نامه «خیمه دوم؛ ورود كاروان حسینی به كربلا» را به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی، ویژ‌ه‌نامه «خیمه دوم؛ ورود كاروان حسینی به كربلا» با بخش‌هایی همچون كلیپ‌های روز دوم محرم، نواهنگ‌های روز دوم محرم، مقالات و اشك قلم به همت بخش تاریخ و سیره معصومین در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شد.

بخش مقالات دارای سرخط‌هایی همچون همراه با كاروان عشق از مدینه تا كربلا، شاهراهی به سوی بالاترین آرزوها، كربلا، گوهر شب چراغ زمین، بار بگشایید، اینجا كربلاست، یك مُشت خاك مقدس، خدایا! به تو پناه می‌برم، اكسیری نجات‌بخش برای همه، علم‌ امام به‌ شهادت‌ و یك پرسش، روز دوم محرم، نماد پایداری، چرا لقب «سیدالشهدا»؟! و بهشت سرخ است.

همچنین اشك قلم، یكی دیگر از بخش‌های ویژه‌نامه «خیمه دوم؛ ورود كاروان حسینی به كربلا» است كه می‌توان به سرخط‌هایی همچون كاروان بهشتیان زمین، ناقه‌ام در گِل نشسته، باده‌خواران الست، به التماس بگویم، این كیست كه ...، سكوت صحرا و تیغ و تُرنج اشاره كرد.

بخش نواهنگ‌های روز دوم محرم شامل روضه، مداحی، مقتل‌خوانی، منبر روز دوم، نوای نینوایی و محرم در یك نگاه و بخش كلیپ‌های روز دوم محرم شامل مداحی با صدای محمود كریمی، سیدمهدی میرداماد، محمدرضا طاهری و سعید حدادیان است.

این ویژه‌نامه به همت بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان و به كوشش ابوالفضل صالح‌صدر تهیه شده است. همچنین فرحناز قمصری بخش طراحی و گرافیستی ویژ‌ه‌نامه را برعهده دارد.

در بخشی از مقاله «كربلا، گوهر شب چراغ زمین» آمده است: صحبت از خاك كربلا است، جواهر انگشتر زمین، خاكی كه قطره‌های خون خدا بر آن چكید و به بلندای آسمان رسید و منزل آسمانیان شد. فضیلت خاك كربلا نه آنچنان است كه به توصیف در آید، برای هیچ مكانی به اندازه خاك كربلا روایت به ما نرسیده است، خاك كربلا گوهر شب چراغ زمین است. برای درك عظمتش گوش جان می‌سپاریم به سخنان گهربار معصومان علیهم السلام، چرا كه تنها آن بزرگواران را یارای درك عظمت كربلا باشد...

گفتنی است، ویژه نامه «خیمه دوم؛ ورود كاروان حسینی به كربلا» به همت بخش تاریخ و سیره معصومین سایت تبیان و با همراهی ابوالفضل صالح صدر طراحی و در دسترس علاقمندان می باشد.

تنظیم: هومن بهلولی