تبیان، دستیار زندگی
انتخاباتی تا تاریخ 8/3/1384 روزنامه کیهان اصولگرایان هیچ اختلافی در مبانی و اهداف ندارند اصولگرایان در مبانی، ارزش ها و اهداف هیچ اختلافی با هم ندارند و تنها اختلافشان اجماع بر سر كاندیدای واحد است. به گزارش شبكه خبر دانش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین اخبار انتخاباتی تا تاریخ 8/3/1384


روزنامه کیهان

اصولگرایان هیچ اختلافی در مبانی و اهداف ندارند

اصولگرایان در مبانی، ارزش ها و اهداف هیچ اختلافی با هم ندارند و تنها اختلافشان اجماع بر سر كاندیدای واحد است.

به گزارش شبكه خبر دانشجو حسین صفار هرندی معاون مدیر مسئول روزنامه كیهان در اولین گردهمایی خبرنگاران بسیجی دانشگاه های استان تهران با اعلام این مطلب وفاق و رسیدن به اهداف مشترك را از ویژگی های اصولگرایان دانست و گفت: ما دعوای مبانی و اهداف نداریم.

هرندی در عین حال با ارائه طرح پیشنهادی خود برای رسیدن به یك نتیجه منطقی درباره اجماع گفت: در شرایط موجود اگر هر كدام از نامزدهای اصولگرا به نفع دیگری كنار برود و تنها یك نفر باقی بماند، مجموعه آراء اصولگرایان در ظرف او نخواهد نشست در حالی كه اگر این چند نفر در خانواده اصولگرایان بمانند و شاهد حضور آن ها درقالب تیم مشترك باشیم اطمینان مردم نسبت به آن ها بالا خواهد رفت.

هرندی با پرداختن به اوضاع نامطلوب سیاسی در جبهه اصلاحات به خاطر درگیری بر سر قدرت تصریح كرد: این مشكلات ناشی از دعوا بر سر برنامه ها و چالش بر سر اهداف و آرمان ها است كه این طیف را تبدیل به یك جبهه متشتت و پراكنده كرده است.

وی افزود: به غیر از این عوامل اصلی، یك عامل فرعی هم وجود دارد و آن این است كه در جبهه دوم خرداد تمام كننده ای در دولت و در كل جبهه وجود ندارد.

صفار هرندیوجود سه گرایش متفاوت همچون : تحریم انتخابات، شركت در انتخابات به صورت مشروط و مشاركت فعال را نتیجه نبود یك راس تشكیلاتی در جبهه اصلاحات دانست.

وی افزود: تحریم خواهان خود نسبت به حقانیت این راه تردید جدی دارند چنانكه در جریان رفراندوم اینترنتی خود، اقرار كردند كه این طرح، از اول هم اشتباه بوده است، ضمن اینكه به قول یكی از سخنرانان سمینار گذار به دموكراسی كه در دانشگاه تهران برگزار شد، كسانی كه دم از تحریم و انقلاب های رنگین و مخملی می زنند اشتباه می كنند و كاری نمی توانند انجام دهند و همین نگاه های متفاوت در جریان اصلاحات، عاملی برای فاصله گرفتن از اجماع است.


تشخیص مصلحت برعهده جایگاهی غیر از شورای نگهبان است

الهام گفت: تلقی شورای نگهبان از نامه رهبر معظم انقلاب به شورای نگهبان در خصوص اعلام صلاحیت معین و مهرعلیزاده، «حكم حكومتی» بود.

به گزارش ایرنا، غلامحسین الهام سخنگوی شورای نگهبان دیروز شنبه در جلسه هفتگی خود با خبرنگاران رسانه ها افزود: نامه رهبر معظم انقلاب مبنی بر اعلام صلاحیت دو تن از نامزدهای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جلسه فوق العاده شورای نگهبان به عنوان یك حكم حكومتی تلقی و به آن عمل شد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با تشریح عملكرد شورای نگهبان در بررسی صلاحیت یك هزار و 14 داوطلب ریاست جمهوری و احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات تأكید كرد: شیوه كار شورای نگهبان در بررسی صلاحیت نامزدها، حقوقی و قانونی است و به هیچوجه سیاسی محسوب نمی شود و كسانی هم كه صلاحیتشان احراز نشده به معنای این نیست كه عدم صلاحیت آنان محرز باشد.

وی افزود: وظیفه شورای نگهبان احترام و عمل به قانون است و نباید قانون قربانی قدرت شود زیرا در این صورت به كل جامعه آسیب می رسد. بنابراین در حالت عادی نباید از شورای نگهبان انتظار داشت برای تأمین توقعات گروه ها، احزاب و جمعیت ها قانون اساسی را قربانی كند.

وی تصریح كرد: بحث دفاع و صیانت از قانون اساسی به عنوان یك امانت ملی و میثاق ملی، مطلبی نیست كه بشود راجع به آن مسامحه كرد البته به فرهنگ جامعه نیز بستگی دارد و اینكه فرهنگ قانون و یا فرهنگ قدرت در جامعه حكمفرما باشد.

وی تأكید كرد: اینكه شورای نگهبان را به هر علت حتی با عنوان مصلحت به مسیر انحراف از قانون سوق دهیم، راهی است كه غیرقابل كنترل خواهد شد، نقد كار شورای نگهبان بسیار خوب است اما معیارهای این نقد باید منصفانه باشد.

سخنگوی شورای نگهبان درعین حال تأكید كرد: در مواردی هم كه مصالح عالیه ای وجود دارد، باید یك مرجع برای آن وجود داشته باشد و همه كشور نباید جایگاه تشخیص مصلحت تلقی شود.

الهام اظهار داشت: باید یك مرجع برای تشخیص مصالح وجود داشته باشد و آن یك مرجع حكم نهایی را صادر كند.

سخنگوی شورای نگهبان تأكید كرد: عدالت ملكه رهبری است و هرچه به عنوان مصلحت از جانب رهبری صادر شود از منبع عدالت صادر شده و آن تشخیص مبتنی بر عدالت مصلحتی است كه با لحاظ منافع همگانی جزو منابع حقوقی قرار می گیرد.

الهام اظهار داشت: با توجه به جایگاه شورای نگهبان استدعای من این است كه از او به هیچ وجه مطالبه مصلحت گرایی نكنید كه به نفع كشور و قانون اساسی و نظام سیاسی كشور تمام نخواهد شد.

خبرنگاری با اشاره به عدم احراز صلاحیت افرادی كه در دوره های قبلی صلاحیتشان احراز شده، از سخنگوی شورای نگهبان پرسید آیا مرور زمان در بررسی صلاحیت نامزدها مؤثر است؟ الهام در پاسخ گفت: ملاك احراز صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری، وضعیت فعلی آنان است.

الهام افزود: توان مدیریتی و اجرایی افراد در زمان های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و تشخیص اعضای شورای نگهبان در احراز موضوع با توجه به سوابق افراد در دوره های مختلف ممكن است متفاوت باشد چون این امور كیفی است.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین درباره درخواست رئیس جمهوری برای تشكیل كمیته نظارت بر انتخابات و پاسخ دبیر شورای نگهبان به این درخواست، گفت: مسئولیت متولیان انتخابات مشخص است. مسئول اجرای قانون انتخابات وزارت كشور، مسئول اجرای انتخابات هیئت های اجرایی و مسئول نظارت بر انتخابات نیز هیئت های نظارت هستند و سلسله مراتب آن به شورای نگهبان ختم می شود.

الهام افزود: وظایف و جایگاه نهادها در انتخابات مشخص است و خارج از این موارد هیچ نهاد دیگری را نمی توان تشكیل داد و نباید در كارها تداخل پیش بیاید و افراد غیرمسئول در روند انتخابات دخالت كنند.

سخنگوی شورای نگهبان به سابقه ای در این خصوص اشاره كرد و گفت: در انتخابات مجلس پنجم نیز رئیس جمهوری وقت، در حكمی به سازمان بازرسی كل كشور مأموریت داد بر انتخابات نظارت كند، شورای نگهبان نیز همان موقع اعلام كرد كه طبق قانون اساسی رئیس جمهوری چنین وظیفه ای ندارد و این كار تداخل در امر نظارتی شورای نگهبان است.


كسی را كه به اندیشه های امام راحل نزدیك تر است انتخاب كنیم

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی با نمایندگان وزارتخانه ها و سازمان های مختلف و مسئولین كمیته های برگزاری ستاد مركزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (س) شنبه هفتم خرداد در حرم مطهر حضرت امام(ره) دیدار و گفت و گو كرد.

به گزارش روابط عمومی ستاد مركزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره)، در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی با بیان اینكه جمهوری اسلامی ایران توسط حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری شد، گفت:

میراث جاودانه آن بزرگوار جمهوری اسلامی است كه با مجاهدت چند ساله مردم و حركت آنها در مسیر امام، شكل گرفته است و حفظ و یادآوری آرمان ها و اندیشه های والای آن حضرت در هر روز و در هر مكانی برای این جمهوری لازم است.

یادگار امام راحل (ره) در ادامه سخنان خود به تشریح معانی و مفاهیم متعدد دموكراسی پرداخت و در تبیین انواع دموكراسی، به دموكراسی در چارچوب لیبرالیسم، دموكراسی به معنای دیكتاتوری اكثریت، دموكراسی كه مشروعیت خود را ازعقل گرفته، دموكراسی نوع مسیحیت و دموكراسی براساس رای اكثریت اشاره كرد و افزود: دموكراسی دینی كه در كشور ما شاهد آن هستیم، به عنوان حكومت مردمسالاری دینی مطرح است كه بر مبنای ارزش های اسلامی است.

وی ادامه داد: در قانون اساسی ما نیز ملاك، رای اكثریت است و همین ویژگی های منحصر به فرد در جمهوری اسلامی ایران، دموكراسی مردمسالاری دینی را با سایر دموكراسی های دیگر متمایز ساخته است.

حجت الاسلام والمسلمین حاج سید حسن خمینی حضور در پای صندوق های رای برای انتخاب رئیس جمهور را وظیفه دینی و ملی هر ایرانی عنوان كرد و خاطر نشان ساخت: مردم باید فردی را انتخاب كنند كه افكار و رفتارش با اندیشه های امام راحل (ره) همخوانی بیشتری داشته باشد.

وی ضمن آنكه استفاده از فضا و شرایط ویژه ایام ارتحال امام(ره) در تبلیغات ریاست جمهوری توسط نامزدهای انتخاباتی را امری ناپسند دانست گفت: در انتخابات آینده تمامی سلیقه های سیاسی كه در دایره خانواده انقلاب و امام (ره) هستند حضور دارند و ما باید تلاش كنیم تا فردی را كه احساس می كنیم به آرمان ها و ارزش های والای امام خمینی (ره) نزدیك تر است، انتخاب كنیم.


روزنامه شرق

بیانیه حامیان غیرحزبى معین

جماعتى از حامیان غیرحزبى مصطفى معین كه در قالب ستاد یاران دبستانى فعالیت خود را آغاز كرده اند، با قرائت بیانیه اى در همایش پنجشنبه هواداران معین تاكید كردند كه در نظر ما رد صلاحیت دكتر معین حاصل نگاه دور از خردورزى در شرایط حساس امروز جامعه و نیز درك نادرست این شورا از وظایف قانونى خود و عدم شناخت فضاى سیاسى كشور است. متن كامل این بیانیه كه از سوى نماینده این ستاد قرائت شد به شرح زیر است: «اكنون كه مجموعه اصلاح طلبان پیشرو در آستانه تصمیمى حساس و تاثیرگذار قرار گرفته اند و در بین این جریان تردیدهاى جدى براى ادامه حضور در انتخابات با توجه به عملكرد قبیح شوراى نگهبان در جریان بررسى صلاحیت ها و ردصلاحیت چهره هایى لایق، توانمند و خدمتگزار به ملت شریف ایران و همچنین اعتراضى كه نسبت به نحوه تایید صلاحیت كاندیداى اصلاح طلبان پیشرو وجود دارد بر این اساس ستاد یاران دبستانى بر اساس احساس وظیفه و لزوم تبیین مواضع خود با امید به تصمیم گیرى معقولانه و بخردانه نكاتى را بدین شرح طرح مى نماید:

۱- در نظر ما رد صلاحیت دكتر معین حاصل نگاه شوراى نگهبان در شرایط حساس امروز جامعه و نیز درك نادرست این شورا از وظایف قانونى خود و عدم شناخت فضاى سیاسى كشور مى باشد. این شورا در كمال بى عدالتى و با استفاده از حربه استصواب جناب آقاى دكتر معین را از جریان انتخابات كنار گذاشت، عمل شوراى نگهبان با واكنش قاطع و شجاعانه اقشار آگاه جامعه ایران به ویژه دانشجویان هوشیار روبه رو گردید، كه با موضع گیرى قاطعانه در برابر این عمل شوراى نگهبان باعث شدند تا اصولگرایان با چرخشى آشكار از رهبرى جهت رفع این عمل طلب یارى نمایند.

۲- مجموعه جریان اصلاح طلب و در راس آن جناب آقاى دكتر معین پس از خبر رد صلاحیت رسماً اعلام نمودند كه در این راه از هیچ كس كمك نخواهند خواست به طورى كه خود ایشان رسماً اعلام نمود كه براى حضور در انتخابات از هیچ كس اجازه نگرفته ام و براى تایید صلاحیت خود نیز به هیچ مرجع بالاترى مراجعه نخواهم كرد و تنها به دادگاه عدل الهى و وجدان و افكار عمومى شكایت خواهم برد.

۳- نامه رهبرى به شوراى نگهبان اگرچه با پاسخى غیرمعمول از سوى این شورا همراه بود چنانكه در جریان انتخابات مجلس هفتم این شورا نظر رهبرى را مشورتى دانست و عملاً درخواست رهبرى را بدون پاسخ گذاشت اما قطعاً در نزد نخبگان و وجدان آگاه ملت ایران این تغییر موضع آشكار نمى تواند از زشتى عمل فراقانونى این شورا در این دوره بكاهد. به طورى كه امروز اصلاح ساختار این شورا بر اساس تعهد و تخصص هاى لازم حقوقى و علمى و شفاف نمودن عملكرد آن و در نظر گرفتن دغدغه هاى امنیت ملى و مطالبات مردمى امرى لازم و ضرورى مى نماید.

۴- از نظر ما نامه رهبرى به شوراى نگهبان براى بازگشت به اصول قانونى و پرهیز از عملكرد سلیقگى مى باشد هر چند معتقدیم هزینه مسائل اینچنینى براى كشور بسیار گزاف بوده هر چند عملكرد این شورا در آیینه افكار عمومى نیاز به نقد نداشته و مردم خود بر معیارهاى آن آگاهى دارند.

۵- ما معتقدیم حركت شوراى نگهبان نه تنها موجب تخریب جناب آقاى دكتر معین نشد بلكه پایگاه ایشان را در نزد افكار عمومى و ملت شریف ایران رفیع تر از گذشته نمود و به شائبه حكومتى بودن انتخابات و شخص دكتر معین خاتمه داد و دلیلى محكم بر استقلال سیاسى دكتر معین مى باشد و نیز طرفداران ایشان را در ادامه راه اصلاحات ثابت قدم تر نمود.

۶- استراتژى اصلاح طلبان از بدو ورود به انتخابات ریاست جمهورى انتخاب جناب آقاى دكتر معین بر پایه لزوم سیاست ورزى و دورى از بى عملى سیاسى و استفاده حداكثرى از حداقل فرصت ها تنظیم گردیده است لذا بر این اساس بر تداوم همان استراتژى قبلى تاكید مى كنیم و معتقدیم منفعت كشور و مردم از شركت در انتخابات به رغم تمام نامهربانى ها و ناجوانمردى ها بسیار بیشتر از عدم مشاركت است و همچنین بر دورى از برخوردهاى احساسى و دلبستگى به موج هاى اجتماعى زودگذر و ناپایدار تاكید مى كنیم.

در پایان ضمن ارج گذارى بر روش دموكراتیك و خردمندانه كاندیداى محبوبمان جناب آقاى دكتر معین از ایشان مى خواهیم همچنان كه قبل از این نیز با تكیه به عقل جمعى و با در نظر گرفتن منافع ملت اعلام حضور نموده اند این خاطره تلخ را به فراموشى سپرده و فداكارانه حضور خود را در صحنه، ادامه دهند. باشد كه تداوم بخش حركت اصلاحى مان گردد و همچنین از همه نیرو هاى سیاسى و اعضاى ستاد هاى یاران دبستان و تمام دلسوزان و فعالان جریان اصلاحات مى خواهیم با گام هایى استوار و با در نظر گرفتن آرمان هاى والاى خویش با اتكال به خداوند متعال مصمم تر از دیروز به راه خود ادامه دهند و سرود پیروزى سر داده و طلوع سپیده اصلاحات را در صبح ۲۸ خرداد به ایرانیان نوید دهند.

سایت معین:www.moeen.ir


هیچ كاندیدایى را دعوت به انصراف نمى كنیم

فارس: محسن سرخو در آستانه آغاز تبلیغات رسمى نهمین دوره ریاست جمهورى در یك كنفرانس مطبوعاتى به بیان برنامه تبلیغاتى ائتلاف نهم در حمایت از كاندیداتورى هاشمى رفسنجانى پرداخت و گفت: با توجه به ویژگى هاى هاشمى رفسنجانى و حمایت هاى گسترده اى كه از ناحیه همه اقشار، قومیت ها و جناح هاى سیاسى مختلف از ایشان صورت مى گیرد ستادهاى متنوع و متعدد انتخاباتى براى هاشمى در سراسر كشور شكل گرفته كه برخى به صورت سازمان یافته و متشكل و منسجم است و تعدادى نیز به صورت خودجوش است. وى افزود: از ابتداى شكل گیرى ائتلاف تاكنون همواره تاكیدمان بر مشاركت حداكثرى مردم در پاى صندوق هاى راى بوده تا افراد بتوانند با سلایق مختلف كاندیداى مورد نظر خود در بین نامزدهاى انتخاباتى را بیابند و انگیزه كافى براى حضور در انتخابات براى همه مردم وجود داشته باشد. سرخو با بیان اینكه ما براى همه افرادى كه توانایى اداره دستگاه اجرایى را دارند احترام قائلیم، گفت: براساس این اعتقاد هیچ نامزدى را دعوت به انصراف نمى كنیم. وى در ادامه گفت: برخى افراد زمانى كه مى بینند راى كاندیداى خود در نظرسنجى ها پایین است و كاندیداهایى داراى راى بالا هستند، او را تشویق به انصراف مى كنند و با این شایعات مى خواهند مردم را دچار سردرگمى كنند تا مردم در یك جو تیره و غبارآلود نتوانند دست به انتخاب اصلح بزنند. رئیس ستاد مركزى ائتلاف نهم افزود: تاكید ما این است كه در یك فضاى شفاف و اطلاع رسانى دقیق از طریق رسانه و به دور از جنجال آفرینى و شایعه هاى كذب مردم بهتر مى توانند با توجه به برنامه هاى كاندیداها تصمیم بگیرند و دست به انتخاب بزنند. خبرنگارى از سرخو پرسید: شنیده مى شود اگر هاشمى یا لاریجانى به نفع یكدیگر انصراف دهند، ستادهاى تبلیغاتى آنها در هم ادغام مى شود؛ وى در پاسخ گفت: من قاطعانه مى گویم كه هاشمى رفسنجانى تا آخر در مسند كاندیداتورى مى ماند و تنها كاندیدایى كه براساس نظرسنجى هاى انجام شده احتمال راى آورى اش در دور اول انتخابات وجود دارد، هاشمى رفسنجانى است و سایر كاندیداها چنین شانسى را ندارند و یا كمتر دارند. وى درخصوص سفرهاى شهرستانى هاشمى رفسنجانى گفت: با توجه به اینكه هاشمى رفسنجانى كاندیداتورى خود را دیر اعلام كردند لذا در این فرصت كوتاه شاید به تعداد اندكى از شهرستانها سفر كنند از طرفى سفر بعضى از كاندیداها مثل ولایتى كه جزء  حامیان رفسنجانى هستند، برخى از این خلاءها را پر كرده است. رئیس ستاد مركزى ائتلاف نهم سفر هاشمى رفسنجانى به شهرستان ها را داراى تفاوت اساسى با سفر دیگر كاندیداها دانست و گفت: با توجه به اینكه در سفر هاى هاشمى باید تیمى از مسئولان اجرایى و محافظان همراه او باشند كه مستلزم هزینه بالایى براى دولت است، لذا ایشان ترجیح دادند، چنین هزینه اى از جیب دولت نرود.


ارتباط با آمریكا غیرممكن نیست

اكبر هاشمى رفسنجانى عدم همدلى نیروهاى انقلاب، تورم، اشتغال، هزینه هاى سنگین دولت حجیم و بزرگ و اتلاف منابع كشور را از جمله موانع داخلى و جدى در مقابل توسعه كشور دانست. وى در دیدار اعضاى جبهه متحد دانشجویان آزاد گفت: ما ظرفیت یك حركت خوب و مطمئن را براى برداشتن گام هاى توسعه در اختیار داریم ولى در مقابل موانع جدى داریم كه باید با آنها به چالش بپردازیم. هاشمى وضعیت كشور را همانند یك جاده یك طرفه عنوان كرد و گفت: دولت با اینكه همه چیزها را در اختیار دارد ولى یك طرفه با مردم رفتار مى كند كه در این صورت به بن بست خواهد رسید. وى خروج از این جاده یكطرفه را منوط به واگذارى برخى كارها به مردم عنوان كرد و افزود: در صورتى كه مردم در تصمیمات روزمره زندگى دخالت داشته باشند، نسبت به دولت تعهد پیدا مى كنند و دولت هم به مردم وابسته مى شود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد ارتباط با آ مریكا گفت: ما ارتباط را غیرممكن نمى دانیم ولى این در صورتى است كه آمریكایى ها حسن نیت نشان دهند و البته نظر مقام معظم رهبرى ملاك كار است. گفتنى است، اعضاى جبهه متحد دانشجویان آزاد كه متشكل از ۳ اتحادیه تشكل   هاى سیاسى و اسلامى دانشگاه آزاد به علاوه تشكل مستقل است به تازگى با این عنوان و با قصد حمایت از هاشمى رفسنجانى اعلام موجودیت كرده اند.


اعتراض به شایعات علیه هاشمى

دفتر اكبر هاشمى رفسنجانى اعتراض خود را نسبت به انتشار شایعات مربوط به كناره گیرى وى از انتخابات اعلام كرد. در اطلاعیه  اى كه از این دفتر منتشر شده، آمده است: «برخى از جریان ها با استناد به سخنان دیگران، شایعه احتمال كناره گیرى حجت الاسلام والمسلمین هاشمى رفسنجانى را از نامزدى نهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى دامن مى زنند و با استفاده از ابزار شایعه پراكنى، آن را در جامعه پخش مى كنند كه به هیچ وجه صحت ندارد. هاشمى رفسنجانى همان گونه كه در بیانیه اعلام حضور گفته است، پس از ماه ها تامل و تعمق و مشورت با بسیارى از نخبگان، فرهیختگان، فرهنگیان، كارشناسان و مسئولان به این نتیجه رسید كه باید در انتخابات حضور یابد و خود را در معرض آراى مردم بگذارد و با ثبت نام قدم در راهى بدون برگشت گذاشت. خواهشمند است جریان هاى مختلف به جاى انتشار شایعه هاى این گونه یا اظهارنظرهاى شخصى فاقد پشتوانه واقعیت، به تبلیغ نامزدهاى مورد نظر خود بپردازند.»


فعالیت سایت هاشمى رفسنجانى آغاز شد

مهر: با آغاز رقابت جدى تر ۸ نامزد ریاست جمهورى در صحنه تبلیغات انتخاباتى، فعالیت سایت رسمى و تبلیغاتى اكبر هاشمى رفسنجانى در شبكه اینترنت آغاز شد. در حالى كه تاكنون سایر كاندیداها به صورت فعال سایت هایى با آدرس شخصى را براى اطلاع رسانى رسمى از اقدامات و اخبار انتخاباتى خود راه اندازى كرده بودند، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به عنوان آخرین كاندیدا اقدام به این كار كرد. این در حالى است كه پیش از این سایت هاى متعددى در اینترنت له یا علیه ایشان اقدام به انتشار مطالب غیررسمى و شایعات مى پرداختند و یكى از منابع نزدیك به ستاد وى ضمن اعلام اینكه استراتژى تبلیغاتى هاشمى یك استراتژى نامحسوس است، به طور مشخص از راه اندازى ۱۷ سایت براى تخریب شخصیت وى خبر داده بود.


توصیه كروبى به جناح راست

مهدى كروبى در اردبیل گفت: برخى كاندیداى محافظه كاران براى جلوگیرى از پراكندگى، از صحنه انتخابات كناره گیرى كنند و از نامزد واحد جناح راست حمایت كنند تا تفرقه اى میان آنها ایجاد نشود. وى با بیان اینكه قانون انتخابات ریاست جمهورى نیاز به اصلاح دارد، گفت: درست است كه تعداد كاندیداها در شرایط فعلى زیاد است، اما تعدد كاندیداها این حسن را دارد كه میزان مشاركت مردمى را بالا مى برد. وى با بیان اینكه بعد از ردصلاحیت معین توسط شوراى نگهبان با صدور چند بیانیه عملكرد شوراى نگهبان را غیرقانونى خوانده و از آن انتقاد كرده است، گفت: در این بیانیه ها از مقام معظم رهبرى درخواست كردم كه در این خصوص عكس العمل نشان دهد. دبیر كل مجمع روحانیون مبارز در پاسخ به سئوال خبرنگارى در خصوص تصمیم معین براى باقى ماندن در صحنه و یا انصراف از شركت در انتخابات گفت: فكر نمى كنم دلیلى براى عدم مشاركت ایشان وجود داشته باشد. وى در پاسخ به سئوال دیگرى در خصوص اجماع میان داوطلبان و حمایت دیگر اصلاح طلبان از وى در صورت انصراف معین از انتخابات گفت: اجماع میان اصلاح طلبان بعید است.


عدم حضور مردم در انتخابات وضعیت را بدتر مى كند

مهدى كروبى در مسجد دانشگاه اردبیل گفت: عدم حضور مردم هیچ چیز را تغییر نمى دهد و حتى وضعیت را براى مردم بدتر خواهد كرد. كروبى در ادامه گفت: ما در نظام شاهنشاهى فقط یك انتخابات آن هم به صورت تشریفاتى داشتیم كه مردم نقش موثرى در آن نداشتند. دربار و ساواك، تصمیم گیرنده اصلى براى مردم بودند و حق مردم مبنى بر تعیین سرنوشت آنها ضایع شده بود، اما در نظام جمهورى اسلامى این انتخابات است كه همه چیز را معین مى كند كه نمونه هاى آن انتخابات مجلس شوراى اسلامى، شوراهاى اسلامى شهر و روستا، خبرگان رهبرى و انتخابات ریاست جمهورى است كه در همه این انتخابات حضور مردم مهم و تعیین كننده است. وى افزود: نظام این امكان را دارد كه اگر شما از وضعیتى ناراحت هستید بیایید و با انتخابات دیگر تغییرات مد نظر خود را در صحنه و عرصه جارى ایجاد كنید و اگر هم نیایید یعنى اینگونه سرنوشت ۴ سال آینده شما برایتان اهمیت ندارد. كروبى در ادامه گفت: اگر دولتمردان و حاكمیت مى خواست بر مردم مسلط شود و اوضاع را بر مردم تنگ كند و آنان را از ادامه مسیرى كه در آن هستند دلسرد كند، راه  آن نیامدن، انفعال و تحریم نیست، راه آن حضور مردم و جلوگیرى از انتخاب حاكمیت است و باید بدانید كه انتخابات تبلور حضور و حاكمیت مردم بر مردم است و این حق مردم است. وى در پاسخ به پرسشى در مورد «ضمانت اجرایى حرف ها و وعده هایى كه مى زنید»، گفت: من یك اصلاح طلب عملگرا هستم و روى حرفى كه مى زنم مى ایستم و پافشارى مى كنم و این ضمانت را شما مى توانید از كارنامه كارى من و سابقه كار من دریافت كنید.كروبى در پاسخ به این سئوال كه اختیارات ریاست جمهورى در ایران كم است، گفت: درست است كه موانع بر سر راه یك رئیس جمهور مردمى هست، اما مى تواند با مقاومت، رایزنى و تعامل تا حدى از اختیارات و حدود خود براى پیشبرد اهداف استفاده كند اما مهم ترین موضع پشتوانه مردمى رئیس جمهور است كه به او قدرت اجرایى و توسعه اختیارات و وسعت چانه زنى مى دهد. كروبى در مورد عملكرد خود در مجلس ششم گفت: همیشه این موضوع را از من مى پرسند كه این پولى كه از شهرام جزایرى گرفتى چه شد؟ آیا به این فكر كرده اید كه چرا این موضوع مطرح شد؟ اولاً آن پول براى رفع مشكلات محرومان دریافت و صرف شده است اما طرح این موضوع كاملاً یك حركت سیاسى بود، بعد از اینكه به قوه قضائیه براى آزادى لقمانیان فشار آوردیم چرا كه بعد از روزنامه ها و سركوب دانشجویان و روشنفكران مى خواستند حساب مجلس را برسند و نطق اعتراض نمایندگان را كور كنند به مجلس و به این موضوع پرداختند اما با اقدام خود حركت آنها را نافرجام كردیم و نگذاشتیم حركت مجلس را متوقف كنند.


آرزویم عزت اسلام و ایران است

مهدى كروبى در مسجد امین الاسلام شهر سلماس گفت: خدا را گواه مى گیرم كه همه آرزوى نهفته ام، همه خواسته هاى من و همه هدفم در عزت و عظمت ایران و اسلام خلاصه است و خدمت كردن به مردم را براى پاسخگویى به صحبت هاى بى دریغ آنها وظیفه خود مى دانم. وى مردم را صاحب اصلى كشور، انقلاب و همین طور ولى نعمت همه مسئولان دانست و گفت: این مردم ایران هستند كه در تلخى و شیرینى مسائل رخ داده در كشور بار همه سختى ها را به دوش مى كشند و به همین دلیل خود را موظف به خدمت رسانى و كار براى آنها مى دانند.


اختلاف نظر در مجمع روحانیون طبیعى است

اسماعیل گرامى مقدم سخنگوى ستاد انتخاباتى مهدى كروبى براى مناظره درباره دو نامه آقایان هاشمى و كروبى اعلام آمادگى كرد. وى گفت: نامه آقاى كروبى یادآورى دوباره عملكرد آقاى هاشمى و آثار به جا مانده از آن بود كه ملت بابت آن هزینه هاى بسیارى پرداخت كرده است. سخنگوى ستاد انتخاباتى آقاى كروبى افزود: آیا به زعم آقاى مجید انصارى بیانیه آقاى هاشمى كه تماماً عملكرد هشت ساله اصلاح طلبان كه آقاى انصارى نیز جزیى از آن بوده است،  منصفانه بود. آقاى انصارى به عنوان یك عضو منصف مجمع روحانیون نباید مصالح ملى را از منظر مسائل منطقه اى مورد توجه قرار دهد. وى با اشاره به طبیعى بودن برخى اختلاف نظرها در مجمع روحانیون گفت: آنچه كه جاى سئوال و بحث دارد طرح اختلاف مواضع در چنین شرایطى است كه بیشتر بار تبلیغاتى دارد. آقاى كروبى كاندیداى مجمع روحانیون بوده و این مجمع برخلاف برخى اظهارنظرهاى تبلیغاتى از آقاى كروبى حمایت كامل دارد. گفتنى است، آقاى مجید انصارى عضو مجمع روحانیون مبارز در اظهارنظرى نامه آقاى كروبى به آقاى هاشمى را غیرمنصفانه و نظر شخصى آقاى كروبى دانسته بود نه نظر مجمع روحانیون مبارز.

سایت كروبى:www.vefagh.com


مورد حمایت هیچ حزبى نبودم

ایلنا: محمود احمدى نژاد گفت: تاكنون مورد حمایت هیچ حزب و گروهى نبوده ام و نقطه اتكاى من ملت ایران هستند. این كاندیداى ریاست جمهورى دوره نهم در همایش حامیان خود در انتخابات ریاست جمهورى در سالن شهداى هفتم تیر در واكنش به اقدام كسانى كه هنگام ورود به سالن شعار «صل على محمد، بوى رجایى آمد»، سر دادند گفت: شهداى ما مظلوم بوده و هستند. نمونه این مظلومیت همین مقایسه است. ما در مكتب مدیریتى شهید رجایى دانش آموز كلاس اولى هستیم و آرزو داریم این مدیریت انقلابى در كشور ما محقق شود. وى با یادآورى برگزارى نماز جمعه امروز تهران گفت: سعى مى كنم كوتاه تر صحبت كنم تا دوستان به شركت در نماز جمعه برسند.


شوراى شهر تهران مشكل جوانان را حل كرد

احمدى نژاد در بخشى از سخنان خود گفت: شوراى شهر تهران با یك تصمیم انقلابى بخشى از هزینه هاى بى مورد را كاهش داد و صندوق قرض الحسنه ازدواج را تاسیس كرد و تنها یك درصد بودجه كشور را به آن اختصاص داد. باید حركت هاى اینچنینى ادامه یابد تا مشكلات جوانان مرتفع شود.


نباید پول حرف اول را بزند

احمدى نژاد با اشاره به این كه انتخابات در كشور ما عرصه رقابت براى دستیابى به قدرت نیست، افزود: ما نه مى خواهیم، نه مى توانیم و نه علاقه مند هستیم كه وارد عرصه هاى اینچنینى شویم. باید تلاش شود كه عرصه رقابت انتخاباتى به گونه اى نشود كه پول حرف اول را بزند. وى تصریح كرد: ما براى رسیدن به نتیجه وارد عرصه نشده ایم، بلكه ما براى انجام وظیفه و تكلیف به میدان آمده ایم و براین اساس همه باید به تكالیف خود عمل كنیم، اما نهایتاً تصمیم با ملت ایران است و هر تصمیمى كه مردم بگیرند، موظف هستیم كه براى تحقق خواست ملت تلاش كنیم.


با هیچ كس دشمنى نداریم

احمدى نژاد با تاكید بر رعایت اخلاق در فعالیت هاى انتخاباتى، گفت: ما با هیچ كس دشمنى نداریم. ما با انحراف مخالف هستیم، بنابراین هیچ توهین و جسارتى به كسى نمى كنیم و هر كس توهین كند، یا تنش آفرینى كند، از ما نیست. به اعتقاد ما اگر منطق انقلاب در فضایى مناسب به درستى معرفى شود، بدون تردید به حاكم شدن این منطق منجر خواهد شد. وى افزود: مهم ترین اولویت ما برگزارى انتخاباتى پرشور و با حضور گسترده مردم در ۲۷ خرداد است. احمدى نژاد با ابراز خرسندى از این كه امروز اكثریت قریب به اتفاق ملت ایران بسیجى است، گفت: هر كس در اندیشه تحقق آرمان هاى انقلاب و نظام است، او یك بسیجى است. وى همچنین گفت: ما در تبلیغات به دنبال تسخیر چشم ها و دل ها نیستیم، بلكه ما به دنبال جذب دل هاى مردم هستیم. گفتنى است، هنگام حضور احمدى نژاد در این همایش شركت كنندگان با سردادن شعار هایى نظیر: «صل على محمد، بوى رجایى آمد»، «فقر و فساد و تبعیض/ احمدى نژاد به پاخیز»، «عاشق خدمت و جهاد/ دكتر احمدى نژاد»، «معمار آبادگران/ رئیس جمهور ایران»، «ابوالفضل علمدار/ احمدى را نگه دار» و «احمدى احمدى / دست على یار تو» از وى استقبال كردند.


احمدى نژاد در دانشگاه تهران

مهر: محمود احمدى نژاد دوشنبه این هفته با حضور در دانشكده فنى دانشگاه تهران و در جمع دانشجویان به سخنرانى خواهد پرداخت. احمدى نژاد به دعوت انجمن اسلامى، جامعه اسلامى و بسیج دانشگاه تهران در سالن چمران دانشكده فنى این دانشگاه به سخنرانى خواهد پرداخت و به سئوالات دانشجویان نیز پاسخ خواهد گفت.

سایت احمدى نژاد:www.mardomyar.com


تشكیل كابینه ائتلافى

پانا: محسن رضایى گفت:  باید به سمت كابینه ائتلافى رفت تا میزان آراى رئیس جمهور منتخب افزایش یابد و اعتبار بیشترى داشته باشد. این كاندیداى ریاست جمهورى دوره نهم در خبرگزارى كانون دانش آموزى (پانا) در پاسخ به سئوالى مبنى بر اینكه «چه برنامه اى در برابر فرار مغزها و مهاجرت نخبگان به كشورهاى غربى دارید؟» گفت: فرار مغزها یا مهاجرت و اعزام دو مورد جداگانه هستند،  اگر اعزام خوب انجام شود جلوى مهاجرت ها و فرار مغزها گرفته مى شود و باید جوانان را به خارج از كشور به صورت هدفمند اعزام كنیم و این سیكل رفت و برگشت را برنامه ریزى كنیم و مسئله دوم اینكه باید محیط زندگى در ایران عوض شود كه البته خاتمى آزادى و دموكراسى را مطرح كرد ولى نتوانست فضا را تغییر دهد و با وجود برخى امور همچون قتل هاى زنجیره اى كه از نظر من كار صهیونیست ها بوده فضا تغییر نكرد، باید فضاى سیاسى _ امنیتى را به سوى فضاى اقتصادى و فرهنگى هدایت كرد. وى در مورد چگونگى «جلوگیرى از سقوط آزاد مدیران» در ده سال آتى و شكاف نسلى موجود و عدم استفاده از نیروهاى جوان در مدیریت كشور گفت: قدرت لذت دارد و برخى حاضر به ترك آن نیستند و لذا برنامه من این است كه نسل اول مشاوره دهد،  نسل دوم كشور را اداره كند و نسل سوم استعداد و انرژى خود را خرج كند كه البته این كارها را من در قبل انجام داده ام حتى برخى كاندیداهاى موجود با حكم بنده در سن حدود بیست سال مدیر شدند و حال كاندیدا شده اند. رضایى در برابر این پرسش كه «آیا میزان راى با حضور این تعداد كاندیدا شكسته نمى شود و به دوره دوم نخواهد رفت؟» افزود:  از یك سو این امر مثبت است و باعث حضور سلایق مختلف مى شود و از سوى دیگر منفى است و موجب پایین آمدن آراى رئیس جمهور منتخب مى شود،  لذا پیشنهاد من به دوستان ائتلاف برخى كاندیداهاى همفكر است كه یك كابینه ائتلافى معرفى كنند و منظورم از ۱۲ خرداد معرفى كابینه ائتلافى است تا انصراف دهم. او در مورد علت ادامه جنگ پس از فتح خرمشهر گفت: بعد از آزادى خرمشهر هیچ كس پیشنهاد صلح نداد و غیررسمى این پیشنهادات مطرح بود و اولین پیشنهاد صلح پس از ۵ سال بعد از آغاز جنگ مطرح شد البته تصمیم گیرى در مورد صلح یا جنگ تحت سیطره برخى سیاسیون در تهران بود. او خواستار نوشتن «قانون برابرى و عدالت» با حمایت سه قوه مجریه،  مقننه و قضائیه شد و گفت: اگر این قانون نوشته شود به صورت اتوماتیك كسى از عدالت تجاوز نخواهد كرد. وى تغییر ساختار سیاسى را رد كرد و ضمن انتقاد از این نظر گفت: من به تغییر مدیریت كشور معتقدم كه با این تغییر فضا هم تغییر خواهد كرد. رضایى مشكل كشور را رابطه با آمریكا ندانست و از بحران اقتصادى در كشور سخن گفت و سپس از تجارت الكترونیكى قانونى با نظارت دولت دفاع كرد و افزود: البته این كارها كه در حال انجام است یك نوع چاپ اسكناس نامریى است كه مطمئناً  دولت با این مسئله برخورد خواهد كرد. او در صورت پیروزى در انتخابات این برنامه را براى دانش آموزان مطرح كرد كه «كانون مشاوران جوان» در مدارس به ویژه دبیرستان ها ایجاد كند تا حتى در مورد مسائلى همچون مذاكره با اروپایى ها از نظرات دانش آموزان استفاده شود. محسن رضایى در پایان خود را فقط نظامى ندانست و گفت: هم سیاسى هستم،  هم نظامى كه هم كابینه را خوب اداره مى كنم و هم شوراى عالى امنیت ملى را.


نقش زنان در نهضت فرهنگى

ایسنا: محسن رضایى گفت: نقش بانوان در نهضت فرهنگى اگر بیش از مردان نباشد، كمتر از آنان نیز نخواهد بود. وى با بیان این مطلب كه بانوان نیمى از جمعیت جامعه را تشكیل مى دهند، افزود: زنان نقش مهمى در تربیت فرزندان دارند و محور اصلى هر خانواده را زن تشكیل مى دهد، پس مسئولیت مهمى در ایجاد نهضت فرهنگى به عهده زنان است و بانوان براى ایفاى وظیفه فرهنگى خویش چه در خانواده ها و چه در سطح جامعه باید از تشكل مناسب برخوردار شوند و سازمان فرهنگى داشته باشند.

سایت رضایى:www.Rezaee.ir


حتماً راى مى آورم

فارس: نامزد نهایى جبهه اصولگرایان تحول خواه در پاسخ به این سئوال كه آیا راى مى آورید؟ گفت: بله حتماً راى مى آورم. محمد باقر قالیباف در حاشیه همایش انتخاباتى حرف آخر جبهه اصولگرایان افزود: برنامه هاى خود را از طریق صداوسیما در كانال هاى مختلف به اطلاع عموم ملت خواهم رساند. وى در پاسخ به این سئوال خبرنگار ما مبنى بر این كه اگر از شما خواسته شود كه براى رسیدن به اجماع انصراف دهید، آیا حاضر به كناره گیرى هستید، گفت: به نظرسنجى ها اعتقاد دارم و آنچه از نظر سنجى بیرون آید قبول مى كنم.


قالیباف نامزد نهایى جبهه اصولگرایان تحول خواه

فارس: علیرضا زاكانى، محمد باقر قالیباف را به عنوان نامزد نهایى «جبهه اصولگرایان تحول خواه» معرفى كرد. علیرضا زاكانى در همایش «حرف آخر جبهه اصولگرایان تحول خواه»، با بیان اینكه از دو ماه گذشته در خصوص معرفى نامزد  نهایى جبهه اصولگرایان تحول خواه نظر سنجى هایى به عمل آمد، گفت: براساس آخرین نظر سنجى تصمیم بر این شد تا محمد باقر قالیباف به مردم معرفى شود. رئیس ستاد انتخاباتى قالیباف افزود: این انتخاب مردم انتخابى شایسته و بایسته و انتخابى است كه براساس آن اهداف نظام و انقلاب محقق خواهد شد.


حمایت قاطعانه توكلى از قالیباف

ایلنا: در همایش جبهه اصولگرایان تحول خواه محمد باقر قالیباف با كت و شلوار كرم رنگى كه هنگام ثبت نام براى انتخابات ریاست جمهورى بر تن داشت حاضر شد و به ایراد سخنرانى پرداخت. احمد توكلى، عضو ائتلاف آبادگران در مجلس هفتم و یكى از كاندیداهاى اصولگرایان كه پیش از این از حضور در انتخابات انصراف داد نیز در این همایش در حمایت از قالیباف سخنرانى كرد و گفت: براساس نظر سنجى هایى كه در ابتداى سال توسط گروه ها و سازمان ها و نهاد هاى مختلف موافق و مخالف انجام شد، مردم خواهان حضور قالیباف جوان، مقتدر، غیر خطى و جناحى هستند و حمایت خود را از قالیباف به عنوان كسى كه قدرت راى سازى و غلبه بر رقیبان غیراصولگرا را دارا است، اعلام مى كنم. در پایان این همایش و در اطراف سالن حجاب درگیرى هاى كوچكى میان حامیان قالیباف و احمدى نژاد رخ داد.


انتقاد قالیباف از مسئولان

فارس: محمدباقر قالیباف در این همایش با انتقاد از عملكرد گذشته برخى مسئولان گفت: ما به گونه اى عمل كرده ایم كه مردم را در دوراهى قرار دادیم و به آنها گفتیم كه بین عدالت و آزادى، نشاط و شادابى و مذاهب اسلامى، یكى را انتخاب كنند، اما من آمده ام تا بگویم كه نباید ملت را در دو راهى قرار داد، بلكه باید به گونه اى عمل كنیم كه مجموعه همه این عوامل را در زندگى مردم احساس كنیم. وى افزود: مردم هم آزادى و هم عدالت و هم نشاط و شادابى و هم مذاهب اسلامى را مى خواهند. مردم هم رشد اقتصادى و هم كیفیت زندگى خوب را مى خواهند. قالیباف همچنین با یادآورى خاطره امام و شهدا گفت: ما زندگى خود را مدیون شهدا و امام هستیم.


دیدار قالیباف با مراجع تقلید قم

واحد مركزى خبر: محمدباقر قالیباف در دیدار با آیات عظام نورى همدانى، موسوى تبریزى، صافى گلپایگانى، موسوى اردبیلى و مكارم شیرازى و جمعى دیگر از علما و روحانیون قم گفت: مهم ترین و اصلى ترین برنامه ام در داخل كشور افزایش قدرت خرید مردم و بالا بردن توانمندى معیشتى خانواده هاى ایرانى است و به اعتقاد من، ناتوانى خانواده ها در تامین معاش و عدم رفاه آنها بزرگترین معضل جامعه ماست كه به خدا شایسته نیست در كشورى با توانمندى و پتانسیل ایران، میلیون ها نفر زیر خط فقر زندگى كنند.

سایت قالیباف:www.ghalibaf.ir


لاریجانى در رتبه دوم و سوم است

ایلنا: مجمع اسلامى سیستم بانكى در نشستى برنامه هاى پولى و اقتصادى على لاریجانى، كاندیداى نهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى را مورد بررسى قرار دادند. در این نشست محمدرضا باهنر گفت: از آنجایى كه ۸۰ درصد رفتار و عكس العمل ها در جامعه در ابعاد مختلف اقتصادى، سیاسى، اجتماعى، فرهنگى و سایر موارد متاثر از قوه مجریه است، لذا این قوه در زندگى مردم در ابعاد مختلف بسیار تاثیر گذار بوده و در این راستا انتخابات ریاست جمهورى از اهمیت ویژه اى برخوردار است و شوراى هماهنگى نیرو هاى انقلاب در گام اول و دوم به توفیقاتى در زمینه انتخابات شوراى شهر و روستا و سپس انتخابات مجلس هفتم دست یافت و در گام سوم كه از اوایل سال گذشته آغاز شد، در یك رفتار دموكراتیك درون تشكیلاتى این شورا تلاش كرد كه یك كاندیداى مطلوب را انتخاب كند. باهنر با بیان این كه انتخاب شوراى هماهنگى نیروهاى انقلاب پس از بررسى دكتر على لاریجانى بوده است، اظهار داشت: این انتخاب به معناى نفى نقاط مثبت بقیه كاندیداها نیست و از این پس دولت ائتلاف و دولتى كه در آینده تشكیل مى شود، از ظرفیت هاى زیادى در قوه مجریه استفاده خواهند كرد. وى در ادامه گفت: انتخاب لاریجانى به دلیل شاخص  ها و قابلیت هاى فردى، مدیریتى مورد مقبولیت است و براساس نظر سنجى ها، تاكنون لاریجانى در رتبه دوم و سوم قرار دارد و اضافه شدن دو كاندیداى دیگر براساس حكم حكومتى فضاى مطلوبى را ایجاد كرده است. نهاوندیان در این مراسم ناعادلانه  ترین نوع مالیات را فشار تورمى عنوان كرد و افزود: وجود تورم ۱۶ درصدى در اقتصاد به معناى از دست دادن قدرت رقابت كالاهاى تولید داخل و صادرات است كه این امر در نهایت فشار تورمى را بر روى مصرف كننده و تولید ملى وارد مى كند. وى با اشاره به ناموفق بودن كنترل نرخ رشد نقدینگى طى برنامه سوم افزود: از سویى اقتصاد ایران با مشكل بیكارى روبه رو است و حتى تخصیص بودجه براى ایجاد فرصت نتوانست نرخ رشد بیكارى را از ۱۴ درصد پائین تر بیاورد، بنابراین حلقه مفقوده اقتصاد در همین جا است و راه حل آن با ارائه برنامه جدید و صدور قانون به دست نمى آید، بلكه در حال حاضر نیازمند برنامه اى هستیم كه در زندگى واقعى مردم محقق شود.


حمایت دبیركل جامعه اصناف و بازار از لاریجانى

ایلنا: دبیركل جامعه انجمن هاى اسلامى اصناف و بازار گفت: اصلح تر از لاریجانى در بین كاندیداهاى اصولگرا وجود نداشت. احمد كریمى گفت: از اجماع بر روى یك كاندیداى اجرایى و وحدت در جبهه اصولگرایان مایوس نیستم و معتقدم این اجماع در دقیقه ۹۰ صورت خواهد گرفت و شوراى هماهنگى از ماه ها پیش تصمیم گرفته بود كه از لاریجانى به عنوان كاندیداى نهایى اصولگرایان حمایت كند لذا هر پروژه اى از سوى دیگران ارائه شود، مورد قبول نیست و كاندیداى اصولگرایان عوض نخواهد شد.


آغاز سفرهاى انتخاباتى لاریجانى

دور جدید سفرهاى انتخاباتى على لاریجانى از روز یكشنبه هفته جارى آغاز مى شود. دور جدید سفرهاى لاریجانى كه از یكشنبه آغاز مى شود، از طریق زمینى و با اتوبوس خواهد بود و وى به استان هاى خراسان جنوبى، سیستان و بلوچستان، كرمان و یزد سفر كرده و با مردم اغلب شهرهاى این استان ها دیدار و براى آنها سخن خواهد گفت.


عضو ائتلاف آبادگران، رئیس كمیته پزشكان ستاد لاریجانى

سید على ریاض عضو ائتلاف آبادگران ایران اسلامى به عنوان رئیس كمیته پزشكان ستاد انتخاباتى لاریجانى تعیین شد.

سایت لاریجانى:www.larijani.ir


حمایت نوه ستارخان از مهرعلیزاده

نوه ستارخان با محسن مهرعلیزاده معاون رئیس جمهور و كاندیداى نهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى دیدار و گفت وگو كرد. مهرعلیزاده در این دیدار با اشاره به جایگاه و نقش ستارخان در پیروزى نهضت مشروطیت گفت: نهضت مشروطیت برخاسته از خواسته بحق ملت ایران در به دست آوردن آزادى هاى اجتماعى و سیاسى بود كه براى رسیدن به آن جانفشانى هاى بسیارى از سوى دلیرمردانى چون ستارخان كه بحق سردار ملى نام گرفته است، صورت گرفت و بى تردید مى توان این نهضت را نقطه عطفى در تاریخ ایران دانست. وى افزود: ستارخان افتخار آذربایجان است. این فرزند ایران بدون هیچ چشمداشتى راه مبارزه در برابر ظلم و مردم ستیزى حاكمان زمان را انتخاب كرد و توانست حق انتخاب را به مردم ایران هدیه دهد. نوه ستارخان با اعلام حمایت خود از كاندیداتورى مهندس مهرعلیزاده در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى گفت: با توجه به شناختى كه از روحیه و توانایى هایتان داریم مى دانیم كه شما رئیس جمهورى  متعلق به كل ایران خواهید بود.


تبریز یعنى ستارخان و باقرخان

محسن مهرعلیزاده در جمع مردم تبریز با بیان این مطلب كه تبریز مهد آزادیخواهى، غیرت و مشروطیت است و تبریز یعنى ستارخان و باقرخان گفت: مردم آذربایجان مردمى مسئولیت شناس و مسئولیت پذیر هستند و همیشه براى خود و كشورشان افتخار آفریده اند و هیچ گاه ایران فراموش نخواهد كرد كه ستارخان و باقرخان، مردان بزرگ آذربایجان نهضت مشروطه را به پیروزى رساندند و با سخاوت تمام آن را به ملت ایران هدیه كردند. كاندیداى ریاست جمهورى دوره نهم افزود: آذربایجان هیچ گاه خود را جدا از ایران ندانسته زیرا آذربایجان معناى كامل ایران است. مهرعلیزاده در ادامه با اشاره به برخى از اصول فراموش شده قانون اساسى اظهار داشت باید نگاه به اقوام یك نگاه توسعه اى باشد به طورى كه از تمام استعدادهاى موجود در مملكت استفاده بهینه صورت پذیرد. در واقع نباید در بخش هایى كه زمینه كار فراهم نیست، سرمایه گذارى انجام شود. این اصلاح طلب اجرایى افزود: در بحث اقوام نیز باید اصل بر این باشد كه به زبان، آداب و رسوم، هنر و گذشته هر قوم كه هویت آن محسوب مى شود احترام گذاشته شود تا اصلیت اجتماعى و روانى در جامعه ایجاد شود. مهرعلیزاده با بیان این مطلب كه هر ایرانى داراى شناسنامه ایرانى، مالك مشاعى ایران به حساب مى آید افزود: تنها كاندیدایى هستم كه با برنامه  عملى و اجرایى وارد عرصه انتخابات شده ام. در همین راستا براى اداره كشور دولت رفاه را طراحى كرده ام.وى در ادامه گفت: دولت رفاه یعنى دولتى كه در حوزه اندیشه، مسائل اجتماعى، سیاسى، فرهنگى و اقتصادى عرصه رقابت را براى همه فراهم كرده است و خلاقیت و ابتكار هر فرد از جامعه در جایگاه خود مورد استفاده قرار خواهد گرفت. البته این برنامه به صورت فقیرپرورى نخواهد بود بلكه با طراحى نظام هاى تامین اجتماعى قانونمند و كارآمد از اقشار آسیب پذیر حمایت خواهد كرد و هم اكنون اداره كشورهایى چون آلمان، انگلیس، فرانسه و سوئیس طبق الگوى دولت رفاه است. ما هیچ كمبودى از نظر استعداد، امكانات طبیعى و توانایى هاى فكرى نسبت به این كشورها نداریم.


حمایت هادى ساعى از مهرعلیزاده

هادى ساعى، برترین تكواندوكار جهان، محسن مهرعلیزاده را در سفرهاى انتخاباتى به تبریز و بستان آباد همراهى كرد. وى از مردم خواست تا دست به دست هم دهند و مهرعلیزاده را در این امر مهم یارى كنند. هادى ساعى افزود: مهرعلیزاده مرد تصمیم و اجرا است و با توجه به پیشینه هاى اجرایى موفق ایشان به طور یقین رئیس جمهور موفقى خواهند بود كه البته یارى مردم در این امر نقش بسزایى دارد و ورزش مدیون مدیریت موفق مهندس مهرعلیزاده است و در زمان مدیریت ایشان به قهرمانان توجه ویژه اى شده است.