تبیان، دستیار زندگی
اخبار تا تاریخ 10/3/1384 روزنامه کیهان آخرین تلاش ها در آستانه انتخابات هیئت رئیسه مجلس با آغاز تلاش فراكسیون های مختلف مجلس برای ورود به تركیب هیئت رئیسه، تعدادی از خانم های نماینده نیز خود را برای رقابت در انتخابات فردا آم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بر گزیده اخبار تا تاریخ 10/3/1384


روزنامه کیهان


آخرین تلاش ها در آستانه انتخابات هیئت رئیسه مجلس

با آغاز تلاش فراكسیون های مختلف مجلس برای ورود به تركیب هیئت رئیسه، تعدادی از خانم های نماینده نیز خود را برای رقابت در انتخابات فردا آماده كرده اند.

به گزارش خبرنگار امور مجلس ما با پایان یافتن مأموریت یك ساله هیئت رئیسه فعلی مجلس، انتخابات تعیین هیئت رئیسه جدید در جلسه علنی فردا برگزار خواهد شد. براساس یك نظرسنجی كه از نمایندگان به عمل آمد، معلوم شد رئیس (حداد عادل) و نواب رئیس (باهنر- ابوترابی) همچنان خواهند ماند، اما احتمال تغییر تعدادی از منشی ها و كارپردازها وجود دارد.

خبرهای دریافتی حاكی است آقایان تمدن و تاج الدینی و خانم ها رهبر و شریعتی نمایندگان شهركرد، تبریز، تهران و مشهد احتمالاً برای عضویت در تركیب جدید هیئت رئیسه مجلس نامزد خواهند شد. در انتخابات سال های گذشته خانم ها شایق وبیات نمایندگان تبریز و زنجان كاندیدا شده بودند، اما اولی قبل از انتخابات كنار كشید و دومی رأی ناچیزی آورد. اما این بار فراكسیون زنان مجلس با تشكیل جلسه ای برای مشاركت فعال در انتخابات هیئت رئیسه همفكری كرده و مقرر شد خانم ها شریعتی، رهبر، اخوان و افتخاری برای نامزدی در این انتخابات ثبت نام كنند تا لااقل دو صندلی از كرسی های منشی هیئت رئیسه را از آن خود نمایند.

خبر جدید در این باره حاكی است نمایندگان ملاقات كننده با هاشمی رفسنجانی نیز با فرض پیروزی نامزد مذكور در انتخابات، در صدد راهیابی به تركیب هیئت رئیسه سال دوم مجلس هفتم هستند تا دغدغه احتمال عدم همكاری مجلس و دولت كاهش یابد، ولی طرفداران هاشمی در مجلس نیز به دو گروه اصولگرا و دوم خردادی تقسیم شده اند.


مناظره فعالان در ستاد 4نامزد انتخابات

جلسه مناظره چهار تن از فعالان ستادهای انتخاباتی كروبی (امینی)، قالیباف (سلیمی نمین)، احمدی نژاد (علی احمدی) و هاشمی (بیات) در دانشگاه صنعتی امیركبیر برگزار شد.

به گزارش ایسنا ابراهیم امینی جانشین رئیس ستاد انتخاباتی كروبی، خطاب به «بیات» نماینده هاشمی رفسنجانی كه در این جلسه حضور داشت، گفت: باید دید در هشت سال ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی نرخ بیكاری، تورم و استقراض از كشورهای خارجی در چه حد بوده است. كسانی كه در گذشته اداره مملكت را برعهده داشتند عملكردشان به خوبی گویاست. همه متوجهند چه تفكری در گذشته با انحصارطلبی با اصحاب قلم برخورد كرد و یك فضای تنگ و تاریك و یاس آلود را به وجود آورد. این مسائل در حدی است كه امروز هرچه ما می خواهیم این یخ آب شود تا مردم در انتخابات حاضر شوند، این امر تحقق نمی یابد.

امینی درباره شعار و برنامه اقتصادی كروبی با بیان اینكه دیدگاه اقتصادی كروبی انسان محور و توسعه محور است، اضافه كرد: بر این اساس ما معتقدیم رونق اقتصادی و رفاه اجتماعی در كنار هم باید دیده شود. به بهانه رونق اقتصادی نمی شود قشر عظیمی از مردم را زیر فشار گذاشت.

در ادامه این جلسه، عباس سلیمی نمین، نماینده محمدباقر قالیباف یكی از كاندیداهای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، با بیان اینكه چالش های پیش روی ما در دو بعد داخلی و بین الملل بر همدیگر تاثیر تنگاتنگ دارند، اضافه كرد: ما دو نوع ارتباط با جهان باید داشته باشیم؛ یكی ارتباط با ملت ها كه در آن باید ضرورت تقویت این ارتباط و ایجاد تفاهم در قالب بحث و تبادل فرهنگ ها را درنظر داشته باشیم، اما در ارتباط با دولت ها به ویژه آنها كه سابقه حضور استعماری در ایران داشته اند، باید ایستادگی و از حقوق ملت عزتمندانه دفاع كرد.

وی ارتباط بین مدیران و جامعه و فاصله ای را كه بین قشر تصمیم گیر و تصمیم ساز ایجاد شده است، یادآور شد و ادامه داد: قاعده هرم باید اعتماد لازم را به قشر تصمیم ساز داشته باشد. رئیس جمهور آتی در صحنه بین الملل باید دفاع لازم را از كشور بكند، چرا كه اگر مدیران و تصمیم سازان مملكت خود را با خواسته ملت هماهنگ كنند، در ارتباط با مسائل بین المللی قطعا حضور عزتمندانه خواهیم داشت.

وی افزود: در دوران حاكمیت برخی افراد به دلیل توجه بیش از حد به منافع حزبی و شخصی، شایسته سالاری مورد توجه قرار نگرفت و عدالت اجتماعی قربانی شد.

بیات نماینده هاشمی رفسنجانی نیز مهمترین عنصر دنیای توسعه یافته امروز را «كار» دانست و در عین حال به شعار هاشمی رفسنجانی مبنی بر این كه «همه با هم كار برای سربلندی ایران» اشاره كرد و گفت: در جامعه ما سه جریان تقابل گرا، تسلیم گرا و تعامل گرا وجود دارد كه معتقدم زمانی كه جامعه از جریان تعامل گرا، فاصله بگیرد با چالش جدی مواجه خواهیم شد.

بیات با بیان این كه حق نداریم امروز صرفا هاشمی را با معیارهای هشت سال پیش محك بزنیم، ادامه داد: هاشمی را باید با اندیشه ها و بحث هایی كه امروز مطرح می كند مورد سنجش قرار داد. چرا كه وی در مواردی از هشت سال پیش متفاوت است. به اضافه این كه می توان از بسیاری عملكردهای او در دوران سازندگی دفاع كرد.

علی احمدی نماینده محمود احمدی نژاد یكی دیگر از كاندیداهای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، نیز در سخنانی یكی از چالش های پیش روی كشور را عدم شایسته سالاری برشمرد و گفت: از لحاظ گستره جغرافیایی و شرایط آب و هوایی كشور ما در موقعیت بسیار خوبی قرار دارد اما متاسفانه چالش مدیریت كشور همیشه پیشرو و مطرح است. معتقدم اگر مدیریت در كشور بهتر از امروز صورت می گرفت، این كشور مستعد بود حتی زودتر از افق چشم انداز بیست ساله به اهداف بلندمدتش برسد و افق های برتری را برای امت و ملت و نسل های آینده رقم بزند.

علی احمدی با ابراز تاسف از این كه با كسانی كه خدمت گزار واقعی ملت بودند تاامروز برخوردهای سیاسی صورت گرفته است، ادامه داد: باید ببینیم با متخصصان و نیروهای ارزشی و اصولگرایی كه هشت سال دفاع مقدس را رقم زدند در دوران سازندگی و اصلاحات چه كردیم، تا كی می خواهیم نسل دوم و سوم انقلاب را به عدم توانایی اداره جامعه متهم بكنیم، باید جوانان را درك كنیم و به مطالبات آنها پاسخگو باشیم.

براساس این گزارش، ابراهیم امینی، در ادامه درباره برنامه كروبی در نقدی كردن یارانه ها در پاسخ به عباس سلیمی نمین كه اجرای آن را به صورت یك شبه غیرممكن دانسته بود، گفت: حجت الاسلام كروبی هم اعلام كرده است كه اجرای این طرح حدود دو سال طول می كشد.

عضو ستاد انتخاباتی هاشمی هم در پاسخ به اظهارات برخی كه مسئله كهولت سن هاشمی را مطرح می كنند و می گویند باید فرصت ها به دست جوانان سپرده شود گفت: جوان بودن با دو شاخص سنجیده می شود. یكی تعریف جمعیت شناسی از جوانی است كه دوره سنی خاصی راشامل می شود و دیگری بعد فكری و فرهنگی است. از این لحاظ چه بسا جوانانی هستند كه پیر می اندیشند و چه بسا كسانی كه در پیری دارای تفكری جوان و پویا هستند و بااندیشه های روز پیش می روند و در گذشته خود باقی نمانده اند.


اطلاعیه دفتر آیت الله مظاهری

دفتر آیت الله مظاهری رئیس حوزه علمیه اصفهان دیروز با انتشار اطلاعیه ای مطالب منتسب به ایشان را تكذیب كرد.

در این اطلاعیه آمده است :با توجه به اینكه از سوی برخی از سایت های خبری و تبلیغی یا افراد وابسته به نامزدهای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، مطالب و اخباری در خصوص حمایت مرجع عالیقدر حضرت آیت الله مظاهری «مدظله العالی» از بعضی نامزدها، منتشر شده و به دنبال سؤالات مكرر دراین مورد، به اطلاع می رساند: معظم له ضمن تاكید بر حضور گسترده ملت آگاه و فهیم در انتخابات 27خرداد، از هیچ یك از نامزدهای محترم به طور مشخص اعلام حمایت نكرده و هرگونه مطلب یا خبر یا نقل قول، چه به صورت صریح و چه به شكل ضمنی دراین زمینه به شدت تكذیب می شود.

امید است وابستگان به نامزدهای انتخاباتی و جریان های سیاسی ضمن حفظ جایگاه مرجعیت و رعایت موازین اخلاقی، از بهره برداری و سوء استفاده از شخصیت بزرگان حوزه های علمیه، به نفع یا به ضرر نامزدهای انتخاباتی، جداً خودداری نمایند.


روزنامه شرق

بیانیه انجمن اسلامى معلمان در حمایت از معین

انجمن اسلامى معلمان ایران درخصوص نهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى و حمایت از كاندیداتورى مصطفى معین در این انتخابات، بیانیه اى صادر كرد.در قسمتى از این بیانیه ضمن اشاره به روند نهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى آمده است: یك بار دیگر ملت فهیم نجیب ایران در برابر تصمیمى سرنوشت ساز و تاریخى قرار گرفته است. انجمن اسلامى معلمان ایران با هدف پاسدارى از نظام و جمهوریت نظام اسلامى و در آستانه برگزارى نهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى، ضمن درك حساسیت موقعیت كنونى كشور بر این باور است كه با انتخاب رئیس جمهور اندیشمند، توانا، فاضل و حضورى قاطع مى توان به بسیارى از مشكلات از جمله تهدیدهاى داخلى و خارجى غلبه كرد و چهره واقعى انقلاب و مردم دلیر و فرزانه ایران را به جهانیان نشان داد.این بیانیه مى افزاید: بنابراین انجمن اسلامى معلمان ایران در شرایط كنونى با فراخوان گسترده از انجمن هاى اسلامى معلمان سراسر كشور ضمن تاكید بر ضرورت وحدت و اجماع در جبهه اصلاحات و تداوم برنامه هاى اسلامى جناب خاتمى و ضمن احترام به شخصیت والا و سوابق اسلامى انقلابى كاندیداى دیگر جبهه اصلاحات با عنایت به نظر اكثریت قاطع اعضا، انجمن هاى سراسر كشور و شناختى كه از سوابق و صلاحیت هاى علمى، سیاسى، اعتقادى و مواضع اسلامى انقلاب جناب دكتر مصطفى معین دارد، وى را به عنوان كاندیداى مورد حمایت خود معرفى مى نماید.در ادامه این بیانیه در خصوص انتظارات این تشكل از معین، آمده است: ما انتظار داریم دكتر معین با عنایت به آنچه كه در بیانیه خود به صراحت بیان كرده است، زمینه لازم بیان دیدگاه ها و نظریات و نشر اندیشه هاى كارآمد و منطبق با زمان را براى همه شهروندان فراهم نماید و در چارچوب قانون تمهیداتى به عمل آورد كه كرامت انسانى همه ایرانى ها حفظ شود. در ادامه این بیانیه افزوده شده است: حركت در جهت توسعه دانایى، محور اساس رسیدن به یك جامعه مترقى و به روز است و تحقق آن مستلزم احترام به اندیشه ورزى و خردگرایى و پیدا كردن حقیقت از مسیر تضارب آرا و اندیشه ها و عنایت به ارزش هاى فرهنگى و معنوى میسر مى شود.


بیانیه اصلاح طلبان كرد در حمایت از معین

اصلاح طلبان كرد با صدور بیانیه اى از همه شخصیت ها، گروه ها و مردم اهل سنت خواستند با حمایت از مصطفى معین نقش تاریخى خود را در پشتیبانى از جریان آزادیخواه و دموكراسى طلب ایفا كنند. در این بیانیه با تصریح بر اینكه بیانیه مصطفى معین منشور همه آزادیخواهان ایران است، آمده است: اصلاح طلبان كرد كه از سوى بخش قابل توجهى از كردهاى طرفدار اصلاحات تدریجى، مدنى، قانونمند و به دور از خشونت به طرح مطالبات دموكراتیك كردها مبادرت ورزیده اند، در راستاى دفاع از پروسه دموكراسى خواهى در كشور حضور فعال نخبگان كرد و مردمان شریف مناطق كردنشین كشور را در عرصه انتخابات خواستارند. در ادامه این بیانیه با تاكید بر اینكه پیمودن راه دموكراسى خواهى و دفاع از هویت قومى و مذهبى اقلیت هایى نظیر كردها در ایران به تنهایى نه میسر است و نه عاقلانه آمده است: لذا همراهى با جریان هاى صادق دموكراسى خواه و آزادى طلب ایران را یك اصل مسلم تلقى كرده و هنوز هم بر آن پاى مى فشاریم. در ادامه بیانیه افزوده شده است: اصلاح طلبان كرد براساس مباحث اولین نشست خود در سنندج كه در بهمن ۸۳ برگزار شد، به صراحت اعلام كردند: «كناره گیرى و انفعال در عرصه انتخابات را به هیچ وجه به صلاح مردم و نیز هم میهنان كرد نمى دانند.» لذا با تمام توان وارد میدان شدند و در این چهار ماه گذشته از هیچ زخم زبان و توهین و تهمتى شك به دل راه نداده و اكنون خوشحالیم كه در كلیت جریان راهى به درستى پیموده ایم. در ادامه این بیانیه ضمن اشاره به محورهاى بیانیه اخیر معین تصریح شده است: این اصول  گران سنگى هستند كه تلاش براى تحقق آنها وظیفه هر ایرانى آزاداندیش اصلاح طلبى است. ما نیز بسان بخشى از جریان اصلاح طلب كشور خود را براى كوشش مجدانه در جهت تحقق آن موظف مى شماریم. اصلاح طلبان كرد در این بیانیه با اظهار رضایت از اینكه با حضور دكتر معین خیل عظیم هواداران دموكراسى مى توانند با وجود اختلاف سلیقه از این منفذى كه براى اصلاح طلبان پیش آمده است، استفاده كنند. فعالان سیاسى و روشنفكران كردستان و مردم هوشیار كرد را به ایفاى نقش موثر دعوت كرده اند. اصلاح طلبان كرد در ادامه نوشتند: ما قاطعانه از مواضع و برنامه هاى دكتر معین حمایت مى كنیم.اكنون مى دانیم دكتر معین به تعداد آرایى كه به نام او در صندوق هاى راى ریخته شود، از قدرت و توان بالاترى براى تحقق برنامه هایش برخوردار خواهد شد. این بیانیه مى افزاید: امروز اگر شعار همه اصلاح طلبان كشور و كسانى كه دل در گرو آبادانى، آزادى و سربلندى ایران دارند، این باشد كه «یك راى بیشتر = یك گام پیشتر» یك پیروزى دیگر دور از دسترس نیست.


زنجیره انسانى دور میدان آزادى

نسل سومى هاى یاریگر میهن (ستاد نسیم) كه قرار است تا اطلاع ثانوى یاریگر معین باشند، روز سه شنبه دهم خرداد با تشكیل زنجیره انسانى دور میدان آزادى به صورت نمادین «آزادى» را پاس مى دارند.رئیس ستاد نسیم ضمن اعلام خبر بالا گفت: این برنامه نمادین كه از نظر شكلى وسعت پوشش، تاكنون نمونه اى نداشته با مجوز رسمى وزارت كشور برگزار خواهد شد و مسئولیت امنیت آن را نیروى انتظامى برعهده گرفته است.سمیه توحیدلو افزود: این حركت نمادین كه «پاسداشت آزادى» نام دارد، با اجراى دسته جمعى سرودهایى در مورد ایران و آزادى، اهداى گل به مردم، آزادسازى كبوتر و برنامه هاى جانبى دیگر همراه خواهد بود.وى در ادامه گفت: پاسداشت آزادى از ساعت ۱۷ تا ۲۰ سه شنبه دهم خرداد برگزار مى شود و حضور عموم علاقه مندان در این برنامه به عنوان تماشاگر آزاد است و جوانان و نوجوانانى كه در زنجیره انسانى حضور دارند، كسانى هستند كه تا ظهر روز سه شنبه براى حضور در «پاسداشت آزادى» ثبت نام مى كنند و همگى آنها با لباس متحدالشكل و كارت عضویت «ستاد نسیم» در میدان آزادى حاضر مى شوند.

سایت معین:www.moeen.ir


میثاق با مردم را آماده كرده ایم

ایلنا: اكبر هاشمى رفسنجانى گفت: در حال تدوین مطلبى به نام «میثاق با مردم» هستیم كه به طور نسبى آماده شده است و به زودى در اختیار كسانى كه براى سخنرانى مى روند، قرار خواهد گرفت و لازم است آنها نكات این میثاق را بدانند و براساس این میثاق صحبت كنند. این كاندیداى انتخابات ریاست جمهورى شب گذشته در جمع اعضاى ستاد انتخاباتى خود در مجمع محققین ایران با اشاره به اولویت هاى میثاق فراهم شده، گفت: عدالت اجتماعى، كوچك كردن دولت و ایجاد جایگاه شایسته ایران در دنیا از اولویت هاى اول ماست. وى با اشاره به اینكه ایران باید به جایگاه واقعى خود دست یابد، افزود: البته جایگاه ایران به طور طبیعى خواسته هاى ما را در جهان تحمیل مى كند و اتفاقات منطقه باعث شده كه ما در منطقه جایگاه خوبى به دست آوریم. هاشمى رفسنجانى با تاكید بر اینكه سیاست تبلیغى ما تعرض به هیچ نامزدى نیست، گفت: برخى از افراد مطالبى را علیه ما مطرح مى كنند كه این امر كاملاً طبیعى است و ما هم كار خودمان را مى كنیم. او با بیان اینكه سرنوشت دنیا در دست مردم خواهد بود، گفت: مردم به تدریج سرنوشت خود را در دست مى گیرند، مانند عراق كه آمریكا نمى خواست این اتفاقات در آنجا بیفتد ولى هیچ كارى نتوانست بكند و در كشور ما خواست مردم غلبه خواهد كرد، ما از ابتدا با مردم كار كردیم و باید خواست و مطالبات مردم را درست درك كنیم. هاشمى رفسنجانى افزود: قلب مردم در دست خداوند است، آنها بهتر از هركسى مى دانند به چه كسى باید راى دهند و امیدوارم هر اتفاقى كه در آینده بیفتد، به نفع مردم باشد. وى با اشاره به ناهماهنگى هاى فعلى در ستاد انتخاباتى خود گفت: چون یك حزب واحد از من حمایت نمى كند و افراد گوناگونى با ما همكارى دارند، ناهماهنگى هایى در فعالیت ستاد دیده مى شود البته ما باید این اختلافات را كم كنیم ولى اختلافات را نمى توان از بین برد. هاشمى رفسنجانى با بیان اینكه باید سعى كنیم جبهه اى مشترك بین تمامى این گروه ها ایجاد كنیم، افزود: نباید تمام سرمایه ها را هزینه كرد و باید سرمایه اى هم براى آینده و كارهاى بزرگ تر باقى بماند. وى با اشاره به اینكه نباید افرادى كه خوشنام نیستند، در ستادهاى انتخاباتى فعالیت كنند، گفت از كسانى كه خوشنام نیستند خواهش مى كنم كه در ستادها فعالیت نكنند حتى اگر صادقانه زحمت مى كشند و مى  خواهند كار كنند، در خارج از ستاد به فعالیت بپردازند.


جلسه شوراى سیاستگزارى ستاد انتخاباتى هاشمى

شوراى سیاستگزارى ستاد انتخاباتى هاشمى رفسنجانى شب گذشته در مجمع متخصصین ایران به بررسى فعالیت این شورا پرداخت. حسن حبیبى رئیس شوراى سیاستگزارى ستاد هاشمى با بیان اینكه برخى از ستادهاى حامى هاشمى باید مستقل عمل كنند، گفت: در بررسى كه انجام شد به این نتیجه رسیدیم كه برخى ستادهاى مستقل كه از قبل فعالیت مى كردند، مانند ستاد ولایتى مستقل فعالیت كنند، ولى باید با شوراى سیاستگزارى هماهنگ باشند. وى مشكل اصلى ستادهاى انتخاباتى هاشمى رفسنجانى را مسئله مالى دانست و با تاكید بر اینكه هاشمى رفسنجانى در این فرصت باقى مانده نمى تواند به شهرستان ها سفر كند، گفت: با توجه به محدودیت هایى كه شخص آقاى هاشمى دارد، براى سفر نیاز به هواپیما است كه در این صورت باید از امكانات دولتى استفاده كند و چون نمى شود در تبلیغات انتخاباتى از امكانات دولتى استفاده كرد، به همین جهت وى نمى تواند به شهرستان ها سفر كند. حبیبى درخصوص شایعه انصراف هاشمى از انتخابات گفت: ما از هاشمى مى خواهیم مشخص كند كه آیا قصد انصراف دارد یا خیر؟ در این مدت برخى بحث انصراف وى را مطرح كرده اند و باید حداقل در این جمع مشخص شود كه قصد انصراف دارند یا خیر؟ در ادامه عبدالله جاسبى درخصوص سفر اخیر خود به ارومیه گفت: در سفرى كه به ارومیه داشتیم، وضع در آن استان خوب است و همه اقشار نظرشان بر روى هاشمى رفسنجانى است و نمایندگان مجلس هم نسبت به هاشمى رفسنجانى اتفاق نظر دارند. وى افزود: در برخى جاها قول راى دادن دادند و ما هم قول ساخت دانشگاه آزاد را به آنها دادیم. وى مشكل اصلى ستادها را مسئله مالى دانست و گفت: باید توجه كرد كه ستادها پول مى خواهند و ما نمى توانیم به آنها جواب منفى دهیم. در ادامه این مراسم دیگر اعضاى ستاد انتخاباتى گزارشى درخصوص فعالیت خود در سطح ارائه كردند. على اكبر ولایتى، حسن حبیبى، غلامحسین كرباسچى از اعضاى شاخص ستاد هاشمى رفسنجانى بودند كه در نشست شوراى سیاستگزارى ستاد هاشمى رفسنجانى بودند.


پیروزى هاشمى در انتخابات قطعى است

سخنگوى ائتلاف نهم براى فرداى بهتر گفت: آراى گروه هاى اجتماعى متوجه جریان هاى اصولگرا نخواهد شد و هیچ امیدى هم به پیروزى آنها ندارم. رحمان رنجبر افزود: پیروزى هاشمى در انتخابات ریاست جمهورى قطعى و قریب الوقوع است. وى در ادامه گفت: عملكرد جریان هاى سیاسى به خصوص رادیكال هاى جناح چپ و راست شرایطى را به وجود آورده است كه جامعه در جست وجوى مدیرى عقل گرا و كارآمد است. رنجبر با اشاره به اینكه بعد از انتخابات مجلس هفتم جامعه از جریان هاى اصولگرا و محافظه كار رویگردان شده، گفت: با توجه به نظرسنجى هاى صورت گرفته، آراى خاموش جامعه به سمت هاشمى پیش مى رود. چرا كه آنها هم تصور مى كنند آینده كشور در سایه حضور ایشان از موقعیت بهترى برخوردار مى شود. وى افزود: بسیارى از سیاستمداران در سطح جهان با اندیشه هاى هاشمى آشنا هستند و او را فردى هوشمند تلقى مى كنند كه در انجام اهداف خود موفق بوده است. سخنگوى ائتلاف نهم براى فرداى بهتر در پایان گفت: ما یقین داریم هاشمى در دور اول انتخابات با آراى بالا پیروز انتخابات خواهد شد.


دیدار ۱۵۰ نماینده مجلس با هاشمى

ایلنا: بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس هفتم با هاشمى رفسنجانى دیدار كردند. بیش از ۱۵۰ نماینده مجلس هفتم دیروز پس از دیدار با مقام معظم رهبرى با هاشمى رفسنجانى كاندیداى انتخابات ریاست جمهورى در محل مجمع تشخیص مصلحت دیدار و گفت وگو كردند. گفتنى است، چهارشنبه گذشته نیز بیش از ۱۳۰ نفر از نمایندگان با هاشمى رفسنجانى دیدار كرده بودند.


به هر چه بگویم عمل مى كنم

مهدى كروبى گفت: امنیت و عزت مردم ایران در گرو انتخابات آتى ریاست جمهورى است، چرا كه مردم پشتوانه نظام هستند و باید با حضور خود، امنیت كشور را تضمین كنند. وى در جمع مردم شهرستان صحنه كرمانشاه با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهورى گفت: شاید این انتخابات مهمترین انتخابات كشور باشد، چرا كه تاكنون دنیا چنین نسبت به انتخابات ایران حساس نبوده است. وى افزود: كمى، كاستى و عیب وجود دارد، اما باید در صحنه حضور داشت تا بتوان مشكلات كشور را حل كرد و با عدم حضور هیچ چیز حل نمى شود. كروبى در ادامه گفت: مردم مختارند به هر كسى كه مى خواهند راى بدهند اما پیام من این است كه به هر چه بگویم، عمل مى كنم و اگر نتوانم علت آن را صادقانه با مردم در میان مى گذارم. وى افزود:  تاكنون در همه مسائلى كه به نوعى حقوق روزنامه نگاران، فعالان سیاسى، نمایندگان مجلس و حرمت شهروندان، تضییع شده است، براى احقاق حق آنها درگیر شده و تلاش كرده ام.


مردم در تغییر روند حكومت نقش دارند

مهدى كروبى گفت: هر وقت مردم احساس كنند كه در حكومت و تغییر روند آن هیچ نقشى ندارند، آن حكومت از بین رفته است و دیگر مشروعیت ندارد. وى در دیدار با نخبگان استان كرمانشاه، با بیان اینكه حكومتى دوام مى آورد كه یاس مردم در آن دخیل نشود، گفت: در حكومتى مثل ایران كه همه چیز توسط مردم تعیین مى شود، مردم در تغییر روند حكومت نقش دارند و هیچ گاه وضعیتى پیش نمى آید كه مشروعیت حاكمیت از بین برود. وى افزود:  ما بر این اندیشه ایم كه اصلاحات به وجود نخواهد آمد مگر با راى مردم و استمرار نخواهد داشت مگر با راى مردم و اگر مردم انتخاب كرده اند، نتیجه باید مورد احترام دیگران باشد. او با بیان اینكه بزرگترین میراث امام(ره) انتخابات بود كه به مردم هدیه كرد و باید براى حفظ آن تلاش كرد،  گفت: رهبرى نظام امروز بر حضور حداكثرى مردم در انتخابات تاكید مى كنند اما برخى مى خواهند با طرح موضوعاتى از قبیل اینكه رئیس جمهور از قبل انتصاب شده است به پاى صندوق هاى راى نیایند اما مردم به خوبى این افراد را مى شناسند و بارها نظرشان را در مورد آنها اعلام كرده اند. كروبى در ادامه گفت: در كشور ما سال  ها استبداد حاكم بوده است و اصلاح طلبانى چون امیركبیر توسط حاكمان مستبد به قتل رسیده اند اما امروز وضعیت فرق كرده است و اصلاح طلبان با راى مردم روى كار مى آیند و هیچ كس توان مقابله با راى و انتخاب مردم را ندارد. وى افزود: البته برخى جریان   هاى مخالف، كارشكنى هایى انجام داده اند كه هر وقت مردم در صحنه حضور داشته اند، آنها عقب نشینى كرده اند. او با بیان اینكه باید قدر این اندیشه را كه بنیانگذار آن امام(ره) بود، گفت: جمهورى اسلامى و تمام اركان نظام باید توسط راى مردم انتخاب شوند، البته اگر مشكلاتى در این زمینه وجود دارد، بحث دیگرى است و باید حل شود. وى افزود: امام(ره) در مورد بازنگرى قانون اساسى كه یكى از اعضاى آن هم خود بنده بودم، فرمودند كه حتى رهبرى هم باید توسط راى مردم انتخاب بشود البته این راى به صورت غیرمستقیم و از طریق انتخاب نمایندگان مجلس خبرگان است. كروبى در ادامه گفت: باید روى این مسئله كه امام (ره) بر حضور مردم در مسائل سرنوشت ساز مملكت تاكید داشت، تامل بیشترى بكنیم و بدانیم كه قانون اساسى ما براى مردم نوشته شده است.


با رئیس جمهور شدن هاشمى یا اصولگرایان حركات طالبانى رشد مى كند

فارس: رئیس ستاد انتخاباتى مهدى كروبى گفت: اگر آراى خاموش اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهورى احیا نشود یا هاشمى  رئیس جمهور مى شود و یا یكى از اصولگرایان كه در اصل قضیه تاثیر ندارد، چون حركات حذفى و طالبانى رشد خواهد كرد كه دیگر هیچ عرصه اى براى بروز حركات اصلاحى فراهم نخواهد شد. على اكبر محتشمى پور كه دیروز در نشست روساى ستادهاى شهرستانى استان خراسان رضوى در مشهد سخن مى گفت، با بیان این مطلب افزود: برخى براساس یك تحلیل درون گروهى مدیران كشور را حامى خود مى دانند و بدنه مردم در این تحلیل با او همراه نیستند. او داراى ضعف هاى مدیریتى بسیارى است كه چنانچه در هر اجتماعى به قدرت برسد، آن جامعه را به چالش مى كشاند چه در امتداد سیاسى و چه در عرصه بین المللى. وى با بیان اینكه ۳ میلیارد دلار ذخیره ارزى برخى را به وجد آورده است در انتخابات شركت كند، افزود: آنها مى خواهند امیركبیرى خود را تمام كنند. محتشمى پور در مورد منابع مالى تامین هزینه هاى انتخاباتى كروبى گفت: كروبى نه رانت كیش دارد، نه قشم، نه چابهار، نه پیمان كاران و نه رانت فروش تراكم. هزینه هاى او كاملاً شخصى است و بیشتر بر كمك هاى مردمى تكیه دارد. كروبى معتقد است كه اگر كارتل هاى اقتصادى پشتوانه تبلیغاتى او باشند، رانت خوارى موجود دولت او را به فساد خواهند كشید.


كروبى با نمایندگان ادوار مجلس دیدار مى كند

رئیس كمیته نمایندگان مجلس ستاد انتخاباتى كروبى گفت: نمایندگان ادوار مجلس عصر امروز در سالن وزارت كار با كروبى دیدار خواهند كرد. جواد طاعت با اعلام این مطلب افزود: این نمایندگان كه تعداد آنها بیش از ۴۰۰ نفر خواهد بود با حضور در این نشست حمایت خود را از كروبى اعلام خواهند كرد.


كروبى به اصفهان مى رود

فارس: مهدى كروبى در روزهاى سه شنبه و چهارشنبه به استان اصفهان سفر مى كند. رئیس ستاد انتخاباتى مهدى كروبى در اصفهان با اعلام این خبر، به برپایى نشست هاى دانشجویى در تالار دكتر شریعتى دانشگاه اصفهان اشاره كرد و گفت: در این سفر دو روزه كروبى ضمن حضور در چند شهرستان استان با طلاب مدرسه علمیه صدر نیز دیدار و گفت وگو خواهد داشت.


كروبى در اراك

ایلنا: مهدى كروبى در سفر به استان مركزى در جمع هواداران باشگاه صنایع اراك و صد و بیست تشكل غیردولتى جوانان سخنرانى خواهد كرد كه این مراسم به همت مجمع اسلامى بانوان روز پنجشنبه هفته جارى از ساعت ۱۸ الى ۲۰ در ورزشگاه پنج مرداد اراك برگزار خواهد شد.

سایت كروبى:www.vefagh.com


مظلوم ترین كاندیدا هستم

محسن مهرعلیزاده گفت: به دور از عوام فریبى و تخریب رقبا تنها با بیان برنامه هاى دولت رفاه كه بنا به مقتضیات كشور و بهره بردارى از تجربه كشورهاى پیشرفته است قلب ها را تسخیر خواهم كرد. این كاندیداى ریاست جمهورى در دیدار جمعى از مسئولان و فعالان اقتصادى استان سمنان و سمنانى هاى مقیم تهران كه از كاندیداتورى وى حمایت كردند، افزود: دولت رفاه را با سه مشخصه اقتدار، آرامش و كارآمدى تشكیل خواهم داد. وى در پاسخ به این سئوال كه چرا تبلیغات انتخاباتى شما كم است، گفت: شاید بتوان گفت مظلوم ترین كاندیداى ریاست جمهورى هستم، نه وابستگى حزبى دارم و نه داراى پول هاى كلان هستم، اما با امید خدا و یارى توده هاى مردم پا به این عرصه حساس گذاشته ام و مى خواهم به دور از عوام فریبى و تخریب كاندیداها برنامه هاى خود را به مردم معرفى كنم و شاید جزء معدود كاندیداهایى هستم كه با برنامه آمده ام. وى افزود: بهترین نوع مدیریت،  مدیریت بر قلب هاست و به خاطر اینكه نمى توانم هزینه هاى گزافى براى تبلیغات بپردازم مجبورم بیشتر در بین مردم ظاهر شوم و قلب هاى آنها را تسخیر كنم و مردم نیز با بررسى سوابق من متوجه خواهند شد كه به دور از جناح بازى هاى سیاسى به فكر مردم خواهم بود.

مهرعلیزاده در ادامه گفت: مردم از حرف خسته شده اند و به دنبال فردى عملگرا هستند و باید دیدگاه سنتى كنار برود و فردى از نسل دوم كه نسل سوم و دنیا را به خوبى مى شناسد و درك مى كند وارد میدان عمل شود تا بتواند با ایجاد تعامل بین نسل سوم و دولت بسیارى از مشكلات كشور را حل كند. وى افزود: مطالبات جوان امروزى با جوان بیست سال پیش متفاوت است در نتیجه باید با درك واقعى از خواسته جوانان به درخواست هاى آنها در حدود قانون اساسى احترام گذاشته شود. جوان مى خواهد راحت زندگى كند و اگر زمینه این راحتى فراهم شود مطمئن باشید هیچ گاه پایش براى فرار از ایران بازنخواهد شد و به كار كردن در كشور خود افتخار نیز خواهد كرد.


حمایت جمعى از مردم طالقان از مهرعلیزاده

جمعى از كسبه و مسئولان و مردم طالقان و طالقانى هاى مقیم تهران حمایت خود را از كاندیداتورى محسن مهرعلیزاده در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى اعلام كردند. در این نامه آمده است: «كشور در شرایط فعلى نیازمند مدیر اجرایى قوى، توانمند و برنامه ریز است كه بتواند با توجه ویژه به معیشت مردم و توسعه متوازن در تمامى زمینه ها در جهت پیشرفت و توسعه كشور عزیزمان ایران گام بردارد، لذا فرزندان دیار ابوذر زمان، حضرت آیت الله طالقانى و جلال آل احمد با بررسى سوابق كاندیداها جنابعالى را كه از مدیران موفق كشور و مدیرى برنامه ریز و تحول گرا بوده و داراى سوابق مدیریتى بسیار درخشان در زمینه هاى مختلف به خصوص در سازمان ورزش، استاندارى خراسان، شركت شاهد، انرژى اتمى، سازمان عمران كیش و وزارت صنایع هستید را به عنوان كاندیداى اصلح انتخاب و امیدواریم جنابعالى نیز همان طور كه در شعارهایتان اعلام كرده اید با تشكیل دولت رفاه و توجه ویژه به معیشت و توسعه متوازن و ورزش شادابى و نشاط را بر لبان همه ایرانیان جارى گردانید.»


حمایت دانشجویان آذرى زبان دانشگاه هاى تهران از مهرعلیزاده

بیش از ۵ هزار استاد و دانشجوى آذرى زبان دانشگاه هاى تهران حمایت خود را از محسن مهرعلیزاده كاندیداى نهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى اعلام كردند.در این اعلام حمایت آمده است: «براى ما اساتید و دانشجویان آذرى زبان دانشگاه هاى تهران مایه افتخار است كه فردى از دیار ستارخان و باقرخان و استاد شهریار پا به این عرصه مهم و حیاتى گذاشته است و چون مطمئن هستیم شما با مدیریت موفق و تجربه یك بار ریاست جمهورى در مقیاس كوچك در استاندارى بزرگترین استان كشور خواهید توانست ایران را به سمت پیشرفت و آبادانى هدایت كنید.»

سایت مهرعلیزاده:www.mehralizadeh.ir


دیدگاه لاریجانى در موردWTO

ایسنا: على  لاریجانى گفت كه پیوستن ایران به سازمان هاى جهانى كار درستى است، زیرا كشور باید در صحنه جهانى به صورت فعال حضور پیدا كند، اما زمینه هاى آن باید فراهم شود. وى با تاكید بر اینكه پیوستن ایران در حال حاضر به سازمان تجارت جهانى (WTO) نیازمند فراهم كردن زمینه هاى آن است، افزود: ورود ایران به سازمان تجارت جهانى (WTO) مى تواند تاثیرگذار باشد. زیرا ایران این توانایى را پیدا مى كند كه در بازارهاى جهانى سهم خود را بگیرد. وى در عین حال گفت: ولى اگر آمادگى لازم را براى پیوستن به این سازمان نداشته باشیم، به نظر من به ضرر ایران تمام مى شود. ما در ابتدا باید زمینه هاى لازم را براى ورود به این سازمان ایجاد كنیم كه این زمینه ها در نوع محصولات و كیفیت آنها تبلور پیدا مى كند. لاریجانى همچنین گفت: با پیوستن به سازمان تجارت جهانى (WTO) تعرفه  ها برداشته مى شود و امكانات خارجى به راحتى وارد كشور مى شود، از این رو اگر این آمادگى را نداشته باشیم، صنعت داخلى ما از بین مى رود.


لاریجانى سوار بر اتوبوس دولت امید

فارس: على لاریجانى دیروز در میان استقبال روحانیون، دانشجویان، زنان و سایر اقشار مردم وارد فرودگاه بیرجند شد. لاریجانى پس از مراسم استقبال از او كه با شعار «صل  على محمد یاور رهبر آمد» همراه بود، سوار اتوبوس دولت امید شد و به سمت شهر بیرجند حركت كرد. در طول مسیر حركت اتوبوس دولت امید تا محل ستاد انتخاباتى لاریجانى در شهرستان بیرجند پلاكاردهایى حاوى خیرمقدم به لاریجانى به چشم مى   خورد.


نامه لاریجانى به استادان دانشگاه

على لاریجانى در نامه اى خطاب به استادان و اعضاى هیات علمى دانشگاه ها نوشت: «بهره گیرى بهتر از مغزهاى متفكر دانشگاه ها و برقرارى نظام شایسته سالارى مى تواند رهاوردهاى عظیمى را براى ایران به ارمغان آورد.» در این نامه كه براى هزاران عضو هیات علمى دانشگاه هاى كشور ارسال شده آمده است: «بر این باورم كه طى بیست و هفت سال گذشته، نظام مردم سالارى دینى دستاوردهاى بزرگى نظیر حفظ میهن از تجاوز بیگانگان، دست یابى به علوم روز همچون فناورى هسته اى و تولید سلول هاى بنیادین، خودباورى ملى، استقلال سیاسى و تحولات چشمگیر اقتصادى را در كارنامه خود داشته است.»


جایگاه لاریجانى روبه افزایش است

ایسنا: سخنگوى ستاد انتخاباتى على لاریجانى گفت: طبق دو نظرسنجى اخیر، على لاریجانى همچنان بعد از هاشمى رفسنجانى مقام دوم را به خود اختصاص داده است. محمدحسین فرهنگى، با اعلام این خبر گفت: براساس نظرسنجى اخیر دو نهاد،  دكتر لاریجانى با كسب ۱۸ و ۲۰ درصد آرا در مقام دوم قرار دارد. وى همچنین از فعال شدن شوراهاى هماهنگى استان ها و شهرستان ها خبر داد و گفت: معتقدیم كه جایگاه دكتر لاریجانى همچنان نزد افكار عمومى در حال افزایش است و پیش بینى مى شود كه در روزهاى آینده وضعیت بهترى داشته باشند.


اعلام حمایت فرهیختگان رفسنجانى از لاریجانى

فارغ التحصیلان، متخصصان و دانشجویان رفسنجانى با امضاى بیانیه اى از نامزدى على لاریجانى حمایت كردند. در این بیانیه كه به امضاى بیش از ۷۰۰ نفر رسیده و توسط چند تن از فرهیختگان رفسنجانى مقیم تهران به دفتر ارتباطات مردمى انتخاباتى لاریجانى تحویل شد آمده است: «ما دانشجویان، فارغ التحصیلان و متخصصان رفسنجانى با اعتقاد به درایت، دوراندیشى و سابقه مدیریتى دكتر لاریجانى در روز سرنوشت ساز ۲۷ خرداد، راى خود را به دكتر على لاریجانى مى دهیم.»


لاریجانى در مسجد ارك

ایلنا: على لاریجانى در مسجد ارك تهران به ارائه دیدگاه هاى خود مى پردازد. این مراسم روز چهارشنبه این هفته از ساعت ۱۶ الى ۱۸ برگزار مى شود.

سایت لاریجانى:www.larijani.ir


حمایت جمعیت ایثارگران از قالیباف

ایلنا: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامى با صدور بیانیه اى به طور رسمى از نامزدى محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهورى اعلام حمایت كرد. در این بیانیه افزوده شده است: «اینك ما هستیم و پیمان و عهدى كه با شما ملت بزرگوار منعقد كرده بودیم، ما گفتیم كه همه نامزدهاى اصولگرا حداقل معیار و صفات شایستگى و صلاحیت كاندیدایى را دارند پس یگانه راه نیل با كاندیداى واحد انجام نظرسنجى در پایان اردیبهشت ماه و اعلام نظر است، ما همواره اعلام كردیم كه تابع نظرسنجى ها كه به آراى مردم نزدیك تر است، خواهیم بود و براى رسیدن به وحدت و اجماع اصولگرایان از كاندیداى اختصاصى خود عدول نموده و هر كاندیدایى كه در نظرسنجى ها بالاترین وضعیت را داشت، از او حمایت مى كنیم حتى اگر او در فهرست كاندیداهاى ایثارگران نباشد و اینك زمان اثبات صداقت و وفادارى به وعده هایى كه دادیم فرا رسیده است.»

•شیرازه كار اجرایى كشور از دست رفته است

فارس: محمدباقر قالیباف گفت: شیرازه كار امور اجرایى كشور از دست رفته است و این زیبنده كشور ما نیست. وى در نشست پرسش و پاسخ جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامى در پاسخ به سئوالى مبنى بر اینكه «آیا نمى توانستید در نیروى انتظامى بمانید و فعالیت هاى مثبتى كه آغاز كرده بودید و بخشى از آنها به ثمر رسیده بود را تداوم بدهید؟» گفت: اول این اطمینان را به شما مى دهم كه كارهایى كه در ناجا انجام شده است كاملاً نظام مند بوده و دیگر قائم به اشخاص و افراد نیست.


مسئله زنان خیابانى شش ماهه حل مى شود

قالیباف در ادامه گفت: مى خواهم جهت روشن شدن ذهن شما، مثالى را بزنم. آقاى دكتر ستارى فر كه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزى بود، در شوراى اجتماعى اعلام كرد كه بیش از دو هزار میلیارد تومان در سال در حوزه هاى مربوط به بحث هاى آسیب شناسى و موضوعات مربوط به بهزیستى مورد استفاده قرار مى گیرد، بنده در آن جلسه گفتم اگر فقط دویست میلیارد تومان از این دو هزار میلیارد تومان را در حوزه بهزیستى به صورت هدفمند هزینه كنیم، مطمئن هستم حداقل موضوعاتى مثل زنان خیابانى در شش ماه حل خواهد شد و بر همین اساس شما تصور كنید اداره كننده نیروى انتظامى با این دید و توان در جایگاه مسئولیت اجرایى كشور قرار گیرد، مى تواند با تخصیص بهینه منابع بسیارى از مشكلات كشور را حل نماید. او در حالى كه از شدت تأثر چهره اش برافروخته شده بود، غمگینانه گفت: زن بى سرپرستى سراغ دارم كه روزى هزار دگمه مى دوزد و براى هر دكمه ۱۱ ریال دریافت مى كند تا بتواند ضمن تأمین كرایه خانه اش كه ۱۲۰ هزار تومان است، معیشت دو دختر و مادر پیر خود را تأمین كند، بنده از این بى عدالتى ها رنج مى برم و به نظرم حضور در این صحنه بسیار مؤثر است چرا كه احساس مى كنم حضورم در آنجا مؤثرتر خواهد بود.


ارتباط با تمام كشورها

محمدباقر قالیباف در دانشگاه تربیت مدرس در مورد برنامه خود در ارتباط با آمریكا گفت: ما نمى توانیم پشت درهاى بسته بمانیم، بلكه باید با تمام كشورها ارتباط داشته باشیم. البته عده اى قضیه ارتباط با آمریكا را خرج ضعف هاى داخلى مى كنند و چون روحیه تقصیرگرایى در كشور ما و در بین مسئولان نهادینه نشده، هر مشكلى كه به وجود مى آید را به آمریكا نسبت مى دهند. بعضى از مردم فكر مى كنند رابطه با آمریكا مقدمه اى است براى حل مشكلات معیشتى؛ در صورتى كه این مشكلات ناشى از بى عرضگى مسئولان است. تاریخ نشان داده كه آمریكا با ما دشمن بوده و باید با دشمن با ادبیات مخصوص به خودش رفتار كنیم. وى در پاسخ به سئوالى در ارتباط با رفتار شوراى نگهبان گفت: در همه كشورها شوراى قانون اساسى وجود دارد و بحث ما بحث ساختارى نیست بلكه ما اعتقاد داریم وجود چنین نهادى در كشور لازم و ضرورى است ولى ما به رفتارها و برخوردهاى سلیقه اى اعتراض داریم.

سایت قالیباف:www.ghalibaf.ir


جامعه مهدوى و لوازم آن

محسن رضایى: شعارهاى جامعه مهدوى افق آینده انقلاب ماست؛ افقى كه باید براى رسیدن به آنها از شعار استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى بگذریم و تنها بر آنها تكیه كنیم نه آنكه متوقف به آنها شویم. انقلاب اسلامى ایران در حال شكل گیرى و تحقق نهایى اش شعارى داشت كه بعدها یكى از شعارهاى اصلى انقلاب شد و حتى هنوز هم این شعار تازه است، چرا كه به اصل هدف انقلاب در آن مقطع برمى گردد و آن شعار عبارت بود از: استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى. این شعار اگرچه آن روزها تا امروز بیانگر اصول ارزشى انقلاب اسلامى و اهداف آن بوده است، لكن توقف در این شعارها آسیبى محسوب مى شود كه باید از این شعارها بگذریم تا به هدف نهایى انقلاب برسیم. انقلاب اسلامى براى تحقق جامعه اى آرمانى و مدینه فاضله نبوى شكل گرفت؛ جامعه اى كه تحققش در زمان ما با عبارت جامعه مهدوى شناخته مى شود.

ما باید به دنبال آن باشیم و شعارها و تئورى هاى سیاسى _ اجتماعى خود را براى رسیدن به جامعه مهدوى به كار بندیم. البته باید بدانیم، ضمن آنكه براى رسیدن به جامعه مهدوى عبور از شعار استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى لازم است، ولى اصول و مبانى جامعه مهدوى بدون عناصر این شعار یعنى: استقلال، آزادى، جمهوریت و اسلامیت ساخته نخواهند شد. بدین معنا كه عبور از شعار استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى به معنى به فراموشى سپردن یا نادیده انگاشتن آن نیست بلكه منظور آن است كه نباید به اینها متوقف شویم و باید مسیر انقلاب را كه حضرت امام خمینى (ره) هم ترسیم كردند ولى در زمان خود ایشان مقدماتش فراهم شد به انتها برسانیم و آن تحقق جامعه مهدوى است؛ جامعه اى كه در آن همه چیز براى حضور و رهبرى حضرت ولى عصر (روحى و ارواح العالمین له الفداء) مهیا و آماده باشد. اما آن اصولى كه جامعه مهدوى برآن بنا خواهد شد چیست و چه وابستگى به شعار استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى دارد؟ براى تشریح این مطلب ما اصول را به دیوار و نتایج را به سقف تشبیه مى كنیم. همان طور كه انقلاب اسلامى ایران به رهبرى امام خمینى (ره) _ سقف _ بر دیوارهاى چهارگانه استقلال از بیگانگان، آزادى ، جمهوریت و اسلامیت بنا گردیده است، سقف جامعه مهدوى نیز بر چهار دیوار: هویت _ دینى و ملى - ، امنیت و ثبات، توسعه و عدالت شكل خواهد گرفت.

در حقیقت ما معتقدیم مردم ایران سال ها مبارزه و تلاش نكردند و خون ها ندادند كه استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى را به دست آورند و سال ها سختى بكشند و شهید و مجروح و اسیر و مفقود بدهند تا این استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى را به دست آورند و بعد آرام بنشینند و آن را تماشا كنند، یا به دیگران نشان بدهند و افتخار كنند. البته همه اینها هست، یعنى استقلال، آزادى و جمهورى اسلامى هم نشاط آور است چون آزادى دارد، هم آرامش بخش است چون در سایه اسلام است و هم افتخارآمیز است، چون استقلال را متضمن شده است. همه اینها هست ولى فقط این نیست. ما براى نشستن راه زیادى باید برویم. تا امنیت و ثبات را به دست نیاوریم، نمى توانیم از بقاى استقلال و آزادى و حتى خداى ناكرده جمهورى اسلامى، مطمئن و راحت باشیم. تا در تمامى زمینه ها توسعه نیابیم، مجبور به صرف نظر از استقلال و سلب برخى آزادى ها خواهیم شد. عدالت اگر در تمامى زمینه هاى سیاسى، اقتصادى، اجتماعى و فرهنگى تعریف، تبیین و محقق نشود، مردم و حتى خود ما به اسلامى بودنمان شك خواهیم كرد.

سایت رضایى:www.Rezaee.ir


دولت مسافرتى احمدى نژاد

مهر: محمود احمدى نژاد گفت: در صورت پیروزى در انتخابات، گاهى اوقات هیات دولت را از پایتخت خارج كرده و جلسات فوق العاده هیات وزیران را به صورت نوبتى در استان ها تشكیل مى دهم تا با بازگشت دولت به متن مردم مشكلات آنها سریع تر مرتفع شود. احمدى نژاد در جمع خبرنگاران رسانه هاى محلى استان اردبیل گفت: به دلیل مسئولیتى كه در تهران داشتم آخرین نفر بودم كه در انتخابات ریاست جمهورى ثبت نام كردم و لذا در این ۱۵ روز فرصت كافى براى سفر به همه استان ها را ندارم. وى افزود: اگر راى ملت بر تشكیل دولت توسط اینجانب قرارگیرد، هر پنجشنبه به اتفاق معاونان، وزرا و مدیران ارشد جلسه هیات دولت را در استان ها تشكیل خواهم داد تا دولتمردان كابینه بتوانند از نزدیك با مشكلات مردم آشنا شوند و معتقدم بخش مهمى  از اختیارات دولت مركزى باید به سازمان هاى استانى و بخش وسیعى از اختیارات سرمایه گذارى به استان ها واگذار شود و مدیرانى باید در این استان ها مستقر گردند كه بهترین شناخت را از مناطق داشته باشند و به آنان اختیارات و امكانات لازم را هم واگذار خواهم كرد. احمدى نژاد در ادامه گفت: فارغ از شعار و حرف تاكید مى كنم فوریت و اولویت اول دولت من رفع مشكلات جوانان و ایجاد فرصت براى بالندگى همه جوانان ایرانى است.


رد توسعه وارداتچى

احمدى نژاد درباره توسعه سیاسى نیز گفت: من معتقد به توسعه همه جانبه هستم، توسعه باید بر محور عدالت باشد نه اینكه وارداتچى باشیم و  اگر توسعه سیاسى به افزایش قدرت نفوذ مردم در حاكمیت و نقد پذیرى مدیران منجر شود قطعاً نشاط سیاسى مردم را در پى خواهد داشت و قدرت درك و تحلیل و شناخت مسائل سیاسى را در مردم افزایش خواهد داد. وى افزود: توسعه سیاسى نباید منجر به كینه توزى، شكاف هاى گروهى و دسته اى بشود بلكه باید به تقویت همبستگى ملى و مشاركت عمومى  براى خدمت به آرمان هاى ملى، تربیت نیروى كارآمد، شجاع و خودباور بینجامد و در توسعه سیاسى موردنظر دولت من احزاب كاركرد واقعى خود را پیدا خواهند كرد و نگاه ما به توسعه سیاسى، نگاهى نو، مترقى و بومى  است نه وارداتى. وى در ادامه  گفت: ما خودمان را درگیر جنجال هاى سیاسى خانمان سوز نمى كنیم، ما در یك فضاى دوستانه و سازنده به دنبال افزایش كمى  و كیفى آزادى ها خواهیم بود و نحوه استفاده از آزادى را تمرین مى كنیم. ما معتقدیم آزادى روح انقلاب است و بدون آن امكان رشد و پیشرفت وجود ندارد. احمدى نژاد در پاسخ به سئوالى كه «تشكیل جلسات هیات دولت در استان ها را به معناى فدرالیسم اقتصادى و فرهنگى توصیف مى كرد»، گفت: این فدرالیسم نیست، هیات دولت مى خواهد بخشى از اختیارات قابل واگذارى خود را كه در برنامه دوم و سوم توسعه نیز تصویب شده است، به استان ها واگذاركند. وى درباره پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانى هم گفت: ما باید در عرصه جهانى حضور قدرتمندانه داشته باشیم و اگر مى خواهیم وارد یك چرخه تعهدآور شویم باید از موضع اقتدار باشد، در غیر این صورت به ضرر ملت ایران خواهد بود و  پیوستن بهWTO اگر با اقتدار اقتصادى صورت نگیرد موجب متلاشى شدن اقتصاد ما خواهد شد. چرا كه اگر درها باز شد، اقتصاد ما باید به جهان سرازیر شود نه این كه كالاهاى خارجى چون سیل به بازار ایران راه پیداكند. وى در پاسخ به سئوال خبرنگارى كه مدعى بود نقاط مبهمى در كارنامه فعالیت او در زمان تصدى وى در استاندارى اردبیل وجود دارد، گفت: مطمئن باشید اگر كوچك ترین نقطه ضعفى در كار و زندگى من وجود داشت اكنون در بام جهان نواخته شده بود و در آغاز پذیرش مسئولیتم در شهردارى روى این موضوعات مانور مى دادند، اكنون هم اعلام مى كنم هر كس هر مطلبى و خبرى در این زمینه دارد اعلام كند.وى در ادامه گفت: این گونه سخنان «جهدالعاجز» است و كسانى كه نمى توانند در مقابل مدیریت قوى بایستند او را مورد سئوال و تخریب قرار مى دهند.

سایت احمدى نژاد:www.mardomyar.com