تبیان، دستیار زندگی
ویژه‌نامه «محرم شدن مقدمه ورود به ماه محرم‌الحرام» به مناسبت فرارسیدن ایام محرم در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انتشار ویژه‌نامه «مُحرِم شدن مقدمه ورود به ماه محرم‌الحرام» در تبیان

محرم

ویژه‌نامه «مُحرم شدن مقدمه ورود به ماه محرم‌الحرام» به مناسبت فرارسیدن ایام محرم در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، ویژه‌نامه «مُحرم شدن مقدمه ورود به ماه محرم‌الحرام» به مناسبت فرارسیدن ایام محرم به همت بخش اخلاق و عرفان اسلامی در پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان منتشر شد.

«مُحرِم شدن» مقدمه ورود به ماه محرم‌الحرام است، برای مُحْرِم شدن، نیاز به قلب سلیم داریم، اعمال ویژه استقبال از محرم، سعی در ترك معصیت و اعمال دیگر برای مراقبه از دیگر سرخط‌های این ویژه‌نامه به شمار می‌رود.

از پدران و پدربزرگان خود شنیده‌ایم كه در دوران قدیم آنها برای درك بهتر ماه محرم و عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) چهل روز قبل از آن مراقبت كرده و به ترك معصیت و گناه می‌پرداختند و با خواندن زیارت عاشورا و اعمالی خاص خود را برای این ماه پر از غم آماده می‌كردند. به همین منظور پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان با چند ویژه‌نامه به همت گروه‌های مختلف به استقبال از ماه محرم رفته است.

كاربران برای بهره‌مندی از ویژه‌نامه‌های محرم پایگاه اطلاع‌رسانی تبیان می‌توانند به نشانی الكترونیك www.tebyan.net مراجعه كنند.

در بخشی از این ویژه‌نامه به اعمال ویژه استقبال از محرم اشاره شده است كه می‌توان به خواندن زیارت عاشورا به طور مستمر، ترجیحاً هر روز و دو ركعت نماز زیارت بعد از آن، قرائت دو صفحه از آیات قرآن كریم و تأمل در آن و هدیه كردن ثواب آن به اصحاب امام حسین(ع)، گفتن اذكار الهی بالأخص «صلوات بر محمد و آل محمد» روزی 100 مرتبه اشاره كرد. این اعمال سه‌گانه استقبالی از ماه محرم است و این اعمال نیز ما را در این راه بیشتر یاری می‌كند.

تنظیم: هومن بهلولی