تبیان، دستیار زندگی
انتخاباتی تا تاریخ 21/3/1384 روزنامه شرق دفاع معین از غیر خودى ها ایسنا: مصطفى معین گفت: رئیس جمهور باید از حقوق همه ملت به خصوص كسانى كه حقوقشان پایمال شده دفاع كند.وى در جمع مردم خورموج از استان بوشهر این شهر را سرزمین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزیده اخبار انتخاباتی تا تاریخ 21/3/1384


روزنامه شرق

دفاع معین از غیر خودى ها

ایسنا: مصطفى معین گفت: رئیس جمهور باید از حقوق همه ملت به خصوص كسانى كه حقوقشان پایمال شده دفاع كند.وى در جمع مردم خورموج از استان بوشهر این شهر را سرزمین علم، شعر و عرفان و از لحاظ اجتماعى داراى پتانسیل عظیم براى رشد برشمرد.وى با بیان اینكه اصلى ترین مخاطبانش جوانان هستند، گفت: اولین اولویت هاى ما اگر در مسند مسئولیت قرار گیرم دفاع از حقوق جوانان و سایر گروه هاى محذوف از جمله زنان و احزابى كه به واسطه تفكرشان غیر خودى محسوب مى شوند، خواهد بود.معین افزود: رئیس جمهور باید از حقوق همه ملت به خصوص كسانى كه حقوقشان پایمال شده دفاع كند.وى تنها راه نجات ایران را دموكراسى، دموكراسى و دموكراسى برشمرد.همچنین مصطفى معین در آغاز سومین دور از سفر هاى استانى خود سفر به استان بوشهر را از زادگاه و منزل رئیس على دلوارى دلاور بزرگ تنگستان آغاز كرد و در بازدید از موزه و منزل رئیس على دلوارى با امضاى دفتر یادبود تقارن این بازدید را با حماسه ۲۷ خرداد مغتنم دانست


حركت توفنده به سمت اصلاحات

ایسنا: مصطفى معین گفت: قدرت هدف نیست بلكه وسیله براى خدمت به مردم است.وى انتخابات ریاست جمهورى را نقطه عطفى در پیشبرد اصلاحات برشمرد و گفت: دموكراسى به معناى حاكم بودن شهروندان در سرنوشت خود است و نمى توان براى آنها قیم تعیین كرد. ارزش هایى مانند آزادى و آزادگى امانت هاى الهى است كه به انسان داده شده و چیزى نیست كه حاكمیت بخواهد آن را نقض كند، بلكه باید به نمایندگى ملت از حقوق آنها حمایت كند و امانتدار آنها باشد.وى در ادامه با بیان اینكه چرا آقاى خاتمى از پشتوانه ۲۰ میلیونى راى مردم برخوردار بود با بحران مواجه شد، گفت: چون آنها قبول نداشتند كه مردم به یك مرد پاك با روحى زلال راى داده اند و به راى مردم تمكین نكردند.معین افزود: اصلاحات مى خواهد این را كه قدرت هدف نیست، بلكه وسیله است تثبیت و از آن براى دفاع از حقوق مردم استفاده كند.وى اظهار امیدوارى كرد كه در ۲۷ خرداد حركت دیگرى شروع شود تا با نقد گذشته و توجه به فرصت ها و تهدیدها بتوان حركت آینده را آغاز كرد.وى در ادامه گفت: از جمله تجربیات خوب گذشته این بود كه آقاى خاتمى به مردم دروغ نگفت، با آنها صادق بود و به امانت آنها خیانت نكرد، ما هم با توجه به هشت سال گذشته رویكرد جدیدى را براى ادامه اصلاحات در سال دوم طراحى كرده ایم.معین رویكردهاى جدید خود را از جمله كار حزبى، حركت براساس خرد جمعى و اداره كشور براساس علم و به دور از عوام زدگى، همچنین دعوت مردم براى استفاده از حق راى دادن و عمل به تكلیفى كه این حق براى آنها ایجاد مى كند و تشكیل جبهه دموكراسى خواهى و حقوق بشر برشمرد.معین در پایان گفت: معتقدم ۹۰ درصد مردم خواستار حركت توفنده به سمت اصلاحات هستند


بزرگ ترین خسارت به جوانان وارد شده است

ایسنا: مصطفى معین با بیان این كه محروم ترین قشر در حال حاضر در كشور ما جوانان هستند، گفت: به علت سیاست هاى اشتباه و ناكارآمد اكنون بزرگ ترین خسارت به این قشر وارد شده كه نمى توان به راحتى این خسارت ها را جبران كرد.وى با بیان این كه خاتمى در مواردى بسیار مظلوم واقع شد و در پیشبرد اهداف اصلاح طلبى خود تنها ماند، افزود: در هنگامى كه ما وارد عرصه انتخابات شده ایم، فضاى یاس و ناامیدى در كشور حكمفرما بود و بسیارى از دوستان این تحلیل را داشتند كه ما در انتخابات پیروز نمى شویم و حتى تائید صلاحیت نیز نخواهیم شد. ولى به علت فشار هاى مدنى كه از سوى اقشار جامعه به نهاد شوراى نگهبان وارد شد، كاندیداهاى اصلاح طلب مورد تائید قرار گرفتند و وارد عرصه شدند.معین با تاكید بر اینكه باید نگاه مدیریتى را در سطح جامعه تغییر داد و از تمام پتانسیل موجود در جامعه براى پیشبرد اهداف اصلاح طلبى استفاده كرد، گفت: زنان در این موقعیت داراى نقشى مهم هستند و من به خاطر ارج نهادن به توانایى هاى زنان، سخنگوى خود را از قشر زنان كه یك استاد دانشگاه نیز هست، انتخاب كردم.وى در پایان گفت: من اهل شرط گذارى و منت نیستم و براى اصلاح آمده ام و سعى مى كنم با تعامل با نخبگان و مردم دولت خود را بیمه كنم


حمایت دانشجویان گرونوبل فرانسه از معین

فارس: انجمن اسلامى دانشجویان شهر گرونوبل فرانسه با صدور بیانیه اى حمایت خود را از كاندیداتورى مصطفى معین در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى اعلام كردند. در این بیانیه با ذكر دستاوردهاى مثبت دولت خاتمى آمده است: ما دانشجویان ایرانى شاغل به تحصیل در شهر گرونوبل (فرانسه) ضمن ابراز احترام به سایر نامزدهاى انتخاباتى و با تاكید مجدد بر اهمیت این دوره از انتخابات و احساس مسئولیت ملى و شهروندى ونیز با امید به مشاركت حداكثرى و آگاهانه مردم، بیشترین توانایى را در جهت تحقق خواسته هاى فوق در شخصیت صدیق آقاى دكتر مصطفى معین دیده و حمایت خویش را از ایشان به عنوان ادامه دهنده راستین اصلاحات اعلام مى داریم


حمایت نجف آبادى ها از معین

نجف آبادى هاى مقیم تهران در حمایت از كاندیداتورى «مصطفى معین» بیانیه صادر كردند. در این بیانیه آمده است: «ما معتقدیم، تردید و تحریم، بر بن بست هاى فراراه مردم مى افزاید و این یعنى برباد رفتن بزرگى و ارجمندى ایران در تمامى صحنه ها. معین در میان هشت نامزد ریاست جمهورى از برترى شایانى برخوردار است. معین در صداقت و وفاى به عهد، شفافیت، حرف و عمل بى بدیل است. معین در تشكیل دولتى با جهت گیرى علمى و ایمانى، و با نگاهى فراجناحى و فراقومى، تصمیم گیر و مقتدر است. معین نشان داده كه مستقل از قدرت هاى تمامیت خواه عمل مى كند و هیچ فشارى را براى مماشات تحمل نمى كند. معین جوان اندیش و زمان نگر و پیشرو است و مى تواند با بهره گیرى از توان جوانان اندیشمند، در امروزى اداره كردن جامعه توفیق یابد. ما همراه و همگام با فرهیختگان نام آشنا، مردان و زنان متدین ایران اسلامى، نیروهاى باتجربه و كارآزموده اى كه دست تنگ نظرانه، آنان را از حضور در صحنه خدمتگزارى بازداشته، جوانان برومند و همه آنهایى كه به سربلندى و حق حاكمیت مردم مى اندیشند، روز جمعه ۲۷ خرداد راى خود را به دكتر مصطفى معین خواهیم داد.»

سایت معین:www.moeen.ir

حكم شرعى نیست كه زن رئیس جمهور نشود


خبرگزارى فرانسه با هاشمى رفسنجانى گفت وگو كرد

با نظرسنجى ها امیدوار هستید كه در مرحله اول انتخاب شوید؟

چنین امیدى هست. ولى نتایج هر انتخاباتى به آراى مردم بستگى دارد.


در تحلیل هاى موجود رابطه با دنیاى خارج به خصوص آمریكا براى انتخابات نقش تعیین كننده اى دارد. نظر شما چیست؟

در انتخابات فكر نمى كنم این قدر مهم باشد. ولى در آینده اگر مسائل آمریكا حل شود، تفاوت هاى اساسى به وجود مى آید.


كسانى كه به شما نزدیك هستند، مى گویند طرح آماده شده اى براى شروع گفت وگو با آمریكا دارید. آیا چنین است؟

اگر آمریكایى ها به خصومت خود پایان و علامتى براى حسن نیت بروز دهند، راه براى شروع مذاكرات باز مى شود. این طرح نیست. یك نظریه است كه از سال ها پیش مطرح كردم.


در بعضى از سایت هاى اینترنتى به نقل از مخالفان شما مى گویند در زمان جنگ گفتید ایران باید سلاح كشتارجمعى داشته باشد. درست است؟

دروغ گفتن كه سخت نیست. همیشه مخالف تولید سلاح اتمى بودیم و هستیم و تلاش ما این است كه دیگران هم خلع سلاح شوند. راه درست همین است.


برخى از مقامات ایران تاكید دارند كه مقام رهبرى فتوایى براى ممنوعیت استفاده از سلاح اتمى صادر كردند، آیا درست است؟

وقتى حرفى از رهبرى نقل مى شود و تكذیب نمى شود، نشان از اعلان آن نظر است.


براى اینكه به سئوال دیگر بپردازیم، مى پرسم آیا در مورد مسائل هسته اى و مسائل دیگر بین شما و رهبرى اتفاق نظر است

كاملاً با هم هم نظر هستیم


گفته شده كه مقام رهبرى موافق نامزدى شما نبودند كه خواستند در نامزدى آقایان معین و مهرعلیزاده تجدید نظر شود

.من و مقام معظم رهبرى در ایران از ۴۵ سال پیش نزدیكترین فرد به هم هستیم. در اكثر مسائل نظر مشترك داریم. در مورد نامزدى هم اگر ایشان موافق نبودند، مطمئناً نامزد نمى شدم. این تفاسیر كه مى شود، خیالى است. ما خیلى با هم صریح هستیم. شاید براى شما جالب باشد كه قبل از اینكه نظر رهبرى درباره آقایان معین و مهرعلیزاده اعلام شود، به شوراى نگهبان گفتم كه نظر رهبرى را براى حضور حداكثرى مردم فراهم كنید و آن سخن من قبل از نظر رهبرى در اخبار آمده بود.


در صورت پیروزى جنابعالى آیا افرادى كه غربى ها آنها را زندانیان سیاسى مى دانند، مثل گنجى آزاد مى شوند؟

سعى مى كنم قانون اجرا شود. اگر به ناحق زندانى باشند، تلاش مى كنم و اگر جرمى هم داشته باشند، مى توان از طریق عفو و راه هاى دیگر قانونى اقدام كرد. فرد براى من مهم نیست. مى خواهم براى همه كشور كار كنم.


آیا درست است كه یك فرد ایرانى به خاطر انتقاد از رهبرى به زندان بیفتد؟

فرض ما این است كه قضات ایران براساس قانون حكم مى كنند. انتقاد به هیچ وجه زندانى ندارد.


در دوران ریاست جمهورى آینده شما خطوط قرمز عقب تر مى روند؟ مثلاً مى توان راحت تر از موقعیت رهبرى انتقاد كرد؟

خط قرمز ما قانون است كه همه باید به آن عمل كنند.


آیا با در نظر گرفتن عقاید و احساسات مذهبى محكومیت اعدام آقاجرى و دستگیرى یكى از خبرنگاران اینترنتى كه توهینى علیه پیامبر داشت احتمالاً حكم اعدام دارد، درست است؟

باید قوانین ما را بخوانید و ببینید شرایط ما چگونه است. این دو پرونده را هم نخواندم. در كل مى گویم باید قانون را دید. اگر قانون اشكال دارد، باید عوض كرد.


آیا فكر مى كنید دیه زنان باید با دیه مردها برابر باشد؟

الان بحث است كه قانون مدنى را كه ده ها سال پیش نوشته شده، بررسى و اصلاح كنیم.


نظر شما چیست؟

هنوز بحث به ما نرسیده. بحث دیه بین فقها مورد اختلاف است. یك حكم مسلم شرعى اجتماعى نیست.

•حال كه صحبت از تفسیر قانون شد، تفسیر شما از قانون اساسى درباره حضور زنان در ریاست جمهورى چیست؟

من در اجلاس خبرگان براى قانون اساسى نبودم. ولى در آن اجلاس تعبیرى به كار رفت كه موافق و مخالف راضى باشند.


الان جامعه ایران به این حد رسیده كه زن رئیس جمهور شود؟

حكم شرعى نیست كه زن رئیس جمهور نشود. تفسیر قانون اساسى است.


شخص شما موافق هستید؟

از نظر شرعى مخالفتى ندارم. ضمن اینكه معتقدم منظور از رجل مرتبت و جایگاه است و صرفاً مربوط به جنسیت نمى شود.


در صورت پیروزى آیا وزیرى را از زنان انتخاب مى كنید؟

بله، كسانى هستند كه قابلیت این كار را دارند.

•در دوران جوانى به آمریكا سفر داشتید. دلتان مى خواهد دوباره به آمریكا بروید، كجا رفتید و چه ماشینى داشتید؟

۲۰ایالت را با ماشین گشتم. برادرم كه در آنجا تحصیل مى كرد، همراهم بود. دكتر یزدى هم آن موقع در آمریكا بود. دیدن آمریكا برایم جالب بود. كشور نیرومندى بود. تعجب كردم كه چرا با این همه امكانات، مى خواهند منافع دیگر كشور ها را هم داشته باشند.


آیا تصور مى كردید روابط ایران و آمریكا به اینجا بكشد؟

خیر.


اگر یك خاطره را مهم بدانید، كدام است؟

خاطره وقت مى خواهد كه نداریم. ولى یكى را مى گویم. براى بازدید سازمان ملل در نیویورك رفته بودم. در كنار مجسمه آزادى، خبر آزادى آیت الله خامنه اى از زندان را شنیدم. كارت پستالى خریدم و پشت آن مطلبى نوشتم و براى ایشان ارسال كردم و آزادى ایشان را تبریك گفتم.


كارت پستال آن چه بود؟

نشانى از زندان و آزادى داشت. زنجیرى در تصویر آن بود.


هنوز آن كارت موجود است؟

آیت الله خامنه اى دارند.


هر حرفى زدم، عمل كردم

مهدى كروبى گفت: تا به حال هر حرفى كه زده ام به آن عمل كرده ام و الان نیز معتقدم كه حرف هایى كه امروز مى زنم با تمام قوا اجرا خواهم كرد. وى در ادامه گفت: بعضى ها به توانایى خود نگاه نكردند و به چارچوب قانون اساسى دقت كردند و حرف هایى زدند كه به آن معتقد نبودند و امروز هم نتوانستند به آن حرف ها جامه عمل بپوشانند و حس بدبینى را در قبال مردم به وجود آوردند.وى افزود: الان نیز وقتى كه از آنها پرسیده مى شود كه چرا آنچه را كه گفتى اجرا نكردى مى گوید خودت را با دوران فتحعلى شاه و یا ۲ هزار سال پیش مقایسه كن ببین چه پیشرفتى كرده اى.مهدى كروبى كه در برنامه تبلیغاتى خود، از شبكه دوم سیما با مردم سخن مى گفت، افزود: من كارى را كه مى توانم انجام بدهم مى گویم و معتقدم كه تنها راه ماندگارى نام و راه امام در اذهان مردم صداقت ایشان بود و من نیز به عنوان یار سال هاى دور و نزدیك امام صداقت را همچون گذشته بهترین راهكار مدیریت مى دانم و از تمام رقیب ها و كاندیداهاى دیگر مى خواهم كه با صداقت با مردم برخورد كنند.او در توضیح برنامه هاى اقتصادى خود به طرح پرداخت یارانه هدفمند در قالب ۵۰ هزار تومان اشاره كرد و گفت: این ۵۰ هزار تومان حق هر ایرانى است، لطف دولت نیست، هدیه و وام دولتى نیست.وى با بیان اینكه منابع این طرح از محل مازاد فروش نفت، هدفمند كردن یارانه ها، حذف هزینه سازمان هاى عریض و طویلى كه وظایف مشابهى در این راستا دارند، تامین مى شود، افزود: در موعد مقرر ۵۰ هزار تومان به همه افراد بالاى ۱۸ سال پرداخت مى شود


همواره خدمتگزار مردم خواهم بود

مهدى كروبى گفت: از آن جا كه از اوضاع و احوال منطقه و فضاى بین الملل آگاهى دارم و طرز تفكر دیگر كشورها را مى شناسم، مى دانم كه دوستان و دشمنان شاهد نحوه برگزارى انتخابات در كشور ما هستند. وى در جمع مردم بندرگز برگزارى هرچه پرشورتر انتخابات را به نفع مردم، امنیت، اقتدار و منافع ملى كشور دانست و افزود: انتخابات هرچه پرشورتر و گسترده تر برگزار شود، موجب سربلندى ملت است و نتیجه آن هرچه باشد، متوجه مردم ایران خواهد بود. وى افزود: نتیجه انتخابات براى من در درجه دوم اهمیت قرار دارد و مهم تر از آن تعداد افراد شركت كننده در انتخابات است. كروبى در ادامه گفت: چه راى بیاورم و چه راى نیاورم، همواره خدمتگزار مردم خواهم بود. وى با اشاره به این كه به حرف ها و شعارهایم معتقدم، گفت: در صورتى كه از سوى مردم براى ریاست جمهورى پذیرفته شوم، پاى تمامى سخنانى كه گفته ام خواهم ایستاد


جلسه حامیان كروبى در دانشگاه اشتوتگارت آلمان

جلسه حامیان كروبى در دانشگاه اشتوتگارت آلمان با حضور جمعى از ایرانیان مقیم آلمان برگزار شد.دكتر جوادى با اعلام این مطلب افزود: وظیفه اسلامى همه ایرانیان حكم مى كند كه یكپارچه در پاى صندوق هاى رأى حضور پیدا كند تا ایران هر روز به آبادانى خود نزدیك و نزدیك تر شود.وى در ادامه گفت: این جلسه چهارمین جلسه است كه در شهرهاى مختلف كشور آلمان برگزار مى شود كه با اتفاق آرا، ایرانیان مقیم آلمان از مهدى كروبى به عنوان تنها گزینه تداوم بخش اصلاحات حمایت خواهند كرد


ایران چك ۵۰ هزار تومانى توزیع شد

كمیته دانشجویى ستاد انتخاباتى مهدى كروبى در اصفهان تعداد زیادى ایران چك با تصویر مهدى كروبى بین مردم این استان توزیع كرد.در یك طرف چك هاى موصوف عكس مهدى كروبى نقش بسته است و در طرف دیگر مطلبى تحت عنوان «این حق ملت است، نه دولتمردان» به چاپ رسیده است.همچنین جلسات كارشناسى و پرسش و پاسخ متعددى با حضور اقتصاددانان در شهرهاى مختلف استان اصفهان با موضوع طرح پرداخت ۵۰ هزار تومان به هر ایرانى بالاى ۱۸ سال برگزار شد.مسئول كمیته شاهد و ایثارگران ستاد مركزى كروبى گفت: خدمتى را كه كروبى در بنیاد شهید انجام داد هیچ گاه تكرار نخواهد شد.سیداحمد حسینى در جمع مسئولان كمیته هاى شاهد ایثارگران ستاد كروبى از سراسر كشور با بیان این مطلب افزود: نوع نگاه كروبى به خانواده هاى شهدا به گونه اى بود كه آنها در هیچ جایى احساس كمبود نداشتند و حتى در دوران ریاست جمهورى به رغم اصرار ایشان به عدم دخالت در امور بنیاد، نهادى در دفتر ایشان تاسیس شده بود كه به مراجعات خانواده هاى شهدا رسیدگى مى كرد.وى افزود: اختیاراتى كه حضرت امام(ره) به آقاى كروبى داده بودند، نزد هیچ كس نبود، كروبى تنها كسى بود كه اجازه تصرف در اموال بیت المال را از سوى حضرت امام داشت.حسینى در پایان اظهار امیدوارى كرد كه خانواده هاى معظم شاهد و ایثارگر در انتخابات جارى ریاست جمهورى از آقاى كروبى پاسدارى كنند


سیاست نصر بالخدعه

مهرداد گرمسیرى دبیر شوراى سیاستگزارى و مشاوران آقاى كروبى گفت: صرف ده ها میلیارد تومان هزینه و به كارگیرى روش هاى بى سابقه در امر تبلیغات از سوى برخى كاندیداهاى ریاست جمهورى و طرح شعارهایى كه گوینده به آن اعتقاد قلبى ندارد، نشانگر آن است كه مخالفان اصلاحات، سیاست «نصر بالخدعه» را جایگزین «نصر بالرعب» ساخته اند


اعلام حمایت بزرگان ایل خزل از كروبى

سران و بزرگان ایل خزل با حضور در محل ستاد انتخاباتى مهدى كروبى در ایلام حمایت خود را از كروبى اعلام كردند. در این جلسه رئیس ستاد ایلام گفت: آقاى كروبى با صلابت و قاطعیت مى تواند وضعیت موجود كشور را به نقطه مطلوب ملت برساند.سیدمحمد حائرى افزود: وعده هاى خلاف و كلى گویى دیگر در تصمیم  گیرى مردم تاثیر ندارد و لذا وجه تمایز آقاى كروبى با دیگر كاندیداها این است كه آقاى كروبى با شفافیت كامل با مردم سخن مى گویند زیرا دیگر دوران كلى گویى و در ابهام سخن گفتن تمام شده است.

سایت كروبى:www.vefagh.com


ما مى توانیم

فارس: شهردار تهران با اشاره به مدیریت سابق شهردارى تهران از صرف هزینه اى بیش از ۸۰۰ میلیون تومان براى دكور دفتر شهردار سابق تهران خبر داد.محمود احمدى نژاد در جمع دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان این مطلب افزود: من مى خواستم دفتر شهردار سابق تهران را تبدیل به موزه كنم، چون بیش از ۸۰۰ میلیون تومان صرف دكور آن شده بود كه این كار من با مخالفت هایى روبه رو شد. او در ادامه با اشاره به لزوم تغییر در مدیریت كشور گفت: پیام من به مردم فقط یك چیز است: «ما مى توانیم.»وى در تشریح این پیام گفت: متأسفانه با وجود همه استعدادها و توانمندى هاى كشور عده اى اینگونه القا مى كنند كه ما نمى توانیم با فقر، فساد و تبعیض مبارزه كنیم، در حالى كه ایران اسلامى با داشتن بهترین جوانان، همراه ترین مردم، والاترین فرهنگ و رهبرى هوشمند و كارآمد هیچ گونه كمبودى براى رفع اینگونه مشكلات و تبدیل شدن به قدرت اول منطقه ندارد. شهردار تهران درخصوص گرایش اقتصادى دولت خود گفت: اقتصاد مد نظر من اقتصادى اسلامى با محوریت عدالت در یك بستر فرهنگى است و هدف آن تعالى انسان ها است، چون اقتصاد در خدمت انسان است نه اینكه براى رسیدن به ثروت، امكان دست زدن به هر كار و فعالیت غیراخلاقى وجود داشته باشد، مطمئناً با چنین رویكردى نمى توان یك جامعه اسلامى پیشرفته را پى ریزى كرد. احمدى نژاد در پاسخ به سئوالى در زمینه فعالیت هاى خود در مدت تصدى شهردارى تهران با بیان اینكه شهردارى تهران مانند یك دولت است كه حتى از بعضى دولت هاى همسایه نیز بزرگتر است، گفت: در حوزه شهردارى تهران ما باید هم درآمدزایى داشته باشیم و هم چگونگى خرج كردن آن را طراحى كنیم. هم سیاستگزارى كنیم و هم فعالیت هاى اجرایى را پیگیرى نماییم، هم به دنبال اقدامات فرهنگى باشیم و هم باید به نظافت شهر و جمع آورى زباله بپردازیم كه این كارى بس عظیم و مدیریت توانمندى را طلب مى كند زیرا حتى اگر یك روز در تهران فعالیت ها با اختلال مواجه شود، پایتخت در بحرانى بزرگ غرق خواهد شد.

اینجا جمهورى اسلامى است

فارس: محمود احمدى نژاد با بیان اینكه اینجا جمهورى اسلامى است و ما باید با روش خود آن را اداره كنیم، گفت: اگر مردم فرصت دهند، فضاى كشور را اسلامى مى كنیم. وى در جمع گروهى از اصناف در مسجد ارك تهران افزود: اصناف ما در طول تاریخ در راس انقلاب بودند. به طورى كه هنوز هم شاهد هستیم مراسم عزادارى هاى بازار بى نظیر است. وى با تأكید بر اینكه در برنامه هاى كشور باید از برنامه هاى بومى خود استفاده كنیم، افزود: ما در شرایطى در جنگ تحمیلى پیروز شدیم كه دست خالى بودیم اما در شرایط حاضر نمى توانیم مشكلات جامعه را حل كنیم زیرا براى برطرف كردن مشكلات باید دست به دست هم داده و از برنامه هاى خود استفاده كنیم. شهردار تهران افزود: مردم فرزندانشان را براى ایران اسلامى دادند، پس اگر به این ملت فرصت داده شود خواهیم دید كه چه خواهند كرد و در جهان ایران عزیز پیشرفت مى كند. وى همچنین گفت: مگر جوانان ما انرژى هسته اى را به دست نیاوردند پس ما نیازى نداریم كه دستمان را جلوى دیگران دراز كنیم زیرا ایران مى تواند و باید پیشرفت كند. احمدى نژاد به رشادت هاى شهید رجایى اشاره كرد و گفت: روش آن شهید بزرگوار باید الگویى براى همه مدیران شود


ملت ایران منتظر معجزه نسل سوم است

فارس: محمود احمدى نژاد گفت: تمامى دنیا و بالاخص ملت ایران منتظر نسل سوم و معجزه سوم آنها هستند.وى در جمع بیش از چهارصد نفر از راى اولى ها در تالار قدس تهران، ضمن بیان مطلب گفت: جوانان و نوجوانان نشانه آینده اى روشن براى یك ملت هستند و هر زمان كه فرصتى در اختیار جوانان قرار داده شد كشور پیروز شد اما زمانى كه این فرصت از جوانان گرفته شد دچار مشكل شدیم

سایت احمدى نژاد:www.mardomyar.com


نامزدهاى اصولگرا خواهان اجماعند

محسن رضایى گفت: نامزدهاى اصولگرا قدرت طلب نبوده و خواهان اجماع هستند. اما دست هایى از بیرون مانع تحقق این خواسته آنان شده است.وى در جمع مردم اصفهان افزود: هنوز فرصت اجماع باقى است و جلسات نامزدهاى اصولگرا براى معرفى یك كاندیدا در انتخابات ادامه دارد، البته پیشنهاد ما یك دولت ائتلافى است تا انتخابات به مرحله دوم كشیده نشود و اعتبار ریاست جمهورى و نظام مقدس جمهورى اسلامى در عرصه بین الملل خدشه دار نشود.وى از همه كسانى كه دلشان براى ایران مى تپد، خواست ملت ایران را در تشكیل دولتى كارآمد، مقتدر و مردمى كه گام هاى بلندى براى رفع مشكلات برخواهد داشت، یارى دهند و گفت: ملت ایران در شرایط حساس تصمیم گیرى قرار دارد و باقى ماندن در شرایط نامطلوب فعلى با حركت به سوى توسعه و پیشرفت كشور در گرو تصمیم آنها است. اما در این مسیر تنها و مظلوم است. او در ادامه گفت: نهاد هاى مدنى و نخبگان سیاسى باید ملت را در پیمودن راه مردم سالارى دینى یارى برسانند نه اینكه با سوءاستفاده از خلاءهاى موجود در این زمینه از پشت پرده سیاست بازى وقت و عمر آنان را هدر دهند.وى با برشمردن ویژگى هاى دولت مطلوب آینده، مردمى و عمل گرا بودن را از جمله این ویژگى ها ذكر كرد و گفت: تا دولت مردمى نشود عظمت و بزرگى نخواهد یافت و ملت ایران باید نقش خود را در تشكیل چنین دولتى كه حامى حقوق ملت خواهد بود به درستى ایفا كند. امروز با رهنمود و خطابه نمى توان كشور را اداره كرد، بلكه باید برخلاف گذشته با عملگرایى وارد عرصه هاى مختلف جامعه شد، مردم انتظار دارند دولتى تشكیل شود كه علاوه بر ارائه حكومت بتواند امور كشور را ساماندهى كرده و جامعه اى سالم بدون رانت خوارى، فقر، بیكارى، تبعیض و پارتى بازى ایجاد كند.وى درخصوص آزادى نیز گفت: آزادى تنها رفع موانع نیست بلكه در كنار رفع محدودیت ها باید از فضاى فراهم شده استفاده كرد. در ایران موانع رفع شده است ولى به علت بروز برخى مسائل و مشكلات اقتصادى هنوز كسى نتوانسته به درستى از آن بهره بردارى كند. رضایى در ادامه گفت: در صورتى كه از سوى مردم به عنوان رئیس جمهور انتخاب شوم آزادى را محدود نمى كنم بلكه آزادى و دموكراسى را در مسیر ترقى كشور، توسعه داده و هدفمند كرده و علاوه بر آن صمیمیت دولتى و اعتماد بین ملت و حاكمیت را تقویت مى نمایم.


به دنبال چیزى فراتر از دموكراسى

محسن رضایى گفت: معتقدم باید دولت ائتلافى شكل گیرد و اگر وضعیت فعلى تداوم یابد، انتخابات به دور دوم كشیده خواهد شد و در آن صورت رئیس جمهور منتخب آینده با حداقل آرا وارد هیات دولت مى شود كه در این صورت اعتبار خوبى براى ایران نخواهد داشت.وى در صحن مطهر شاه رضاى استان اصفهان افزود: انتخابات نهمین دوره ریاست جمهورى به امنیت ملى، اقتصادى و سرنوشت سیاسى ایران گره خورده است و من به عنوان یك سرباز خدمتگزار از ملت تقاضا دارم این انتخابات را جدى بگیرند.او در ادامه گفت: هیات دولت باید نماینده تمام اقشار ملت ایران باشد و به خصوص جوانان در آن سهیم باشند. امروز در این كشور در میان سى میلیون جوان ایرانى بسیار حاج همت ها و شهید خرازى ها هستند كه دولتمردان نباید به دلایل مختلف از ورود آنان به قدرت مانع شوند این عزیزان در حال پژمردن هستند.وى افزود: ما به دنبال چیزى فراتر از دموكراسى هستیم و مى خواهیم دولت آینده پس از كسب قدرت توسط آراى ملت به آنان پاسخگو باشد.رضایى افزود: باید اقتصاددانان متخصص و مدبر و داراى برنامه مدیریت قوه مجریه را در دست گیرند تا چهار سال آینده رئیس جمهور منتخب ملت دوباره در پاسخ به مطالبات ملت نگوید، نگذاشتند كار كنیم.

سایت رضایى:www.Rezaee.ir


از جان و آبرویم دریغ نمى كنم

فارس: محمدباقر قالیباف با تاكید بر اینكه راه حل مشكلات ناامید شدن از تحول نیست و مردم باید در صحنه باشند تا فرصت ها به دست آید، گفت: من در این راه از جان و آبروى خودم دریغ نمى كنم و هیچ مصلحتى را بالاتر از مردم و اسلام نمى دانم. وى در تالار معلم شهر تبریز در جمع هواداران خود به سخنرانى پرداخت و گفت: بسیار خوشحال هستم توفیق پیدا كردم در استانى حضور یابم كه تاریخ آن پر از هویت و خاطره نخبگان در عرصه  هاى مختلف است. وى افزود: آذربایجان دین خود را به ایران به ویژه به مقطع دفاع مقدس و انقلاب ادا كرده است. او با اشاره به ضرورت استقلال كشور گفت: استقلال كشور وقتى پایدار مى ماند كه آن كشور مولد باشد و بتواند تولید ثروت،  قدرت، منزلت و معنویت داشته باشد و اگر امروز عزت و استقلال داریم این به بركت خون شهدا، امام(ره) و مردم است. قالیباف در ادامه گفت: افتخار ملت ایران این بوده كه در طول تاریخ بت پرست نبوده و برده دارى نداشته اند. وى در بخش دیگرى از سخنان خود با بیان اینكه در ۲۷ سال گذشته هر كجا مردم حضور پیدا كرده اند مشكلات حل شده است، افزود: در دوران دفاع مقدس اگر بنا بود ارتش و سپاه پاسخگوى جنگ باشند امكان مقاومت وجود نداشت، ولى وقتى مردم حضور پیدا كردند اوضاع تغییر كرد. وى افزود: دولت هاى پس از جنگ احساس نكردند براى تولید ثروت و قدرت نیازمند مردم هستند و اگر چنین احساسى داشتند حتماً در عرصه هاى مختلف تحول ایجاد مى شد. استاد دانشگاه تربیت مدرس در ادامه گفت: از بعد از جنگ تا به امروز در عرصه هاى مختلف اقتصادى، سیاسى و اجتماعى به هر دلیل ما به مردم فرصت حضور نداده ایم و فرصت ها را به طور یكسان تقسیم نكرده ایم. قالیباف شرایط انجام فعالیت هاى اقتصادى در كشور را گران و سخت توصیف كرد و گفت: اگر با این روش جلو برویم و به مردم نقش واقعى ندهیم و دولت در عرصه هاى اقتصادى همچنان خود را رقیب مردم بداند، تا ده ها سال دیگر همین مشكلات ادامه خواهد داشت. این نامزد انتخابات راه حل رفع مشكلات كنونى كشور را مدیریت صحیح دانست و افزود: هرگز ناامید نباشید زیرا ما در كشور از نیروى انسانى خوبى برخورداریم و منابع اقتصادى ما شش برابر نیروى انسانى است. وى همچنین گفت: اگر من رئیس جمهور شدم، كارى مى كنم كه بعد از چهار سال مردم از زندگى شان احساس بهبود كیفیت كنند. قالیباف در ادامه گفت: در دوران دفاع مقدس در یك میدان باز،  همه فرصت بروز استعدادهایشان را داشتند و شایسته سالارى عملاً اجرا مى شد و امروز هم باید همان شرایط اجرا شود. وى افزود: مردم احساس مى كنند كه نمى توانند وعده هاى رئیس جمهور را بعد از پیروزى در رقابت دنبال كنند.


اول مردم، بعد ریاست جمهورى

فارس: پدر محمدباقر قالیباف گفت: به فرزندم توصیه كردم كه اول به فكر مردم باشد بعد به فكر ریاست جمهورى.حسین قالیباف پدر محمدباقر قالیباف براى تقدیر و تشكر از اعضاى ستاد فرزندش و قدردانى از زحمات مردم به ستادهاى مختلف مى رود. وى كه در ستاد قالیباف در شهرستان فاروج حضور داشت، مى گوید: به باقر گفتم كه باید به همه كشور توجه كند و باید بداند كه اگر یك پیرمرد در كویر گرسنه بخوابد مسئولیتش با تو است. اگر مى توانى این مسئولین سنگین را به دوش بكشى برو، اگر نمى توانى نرو.حاج حسین در ادامه گفت: باقر درجواب من این گونه گفت «این براى من تكلیف شده و وظیفه شرعى من است كه بروم و اگر هم نشد من به وظیفه ام عمل كرده ام و در هر مقامى كه باشم به مردم خدمت خواهم كرد.»وى درباره فرزندش مى گوید: باقر را هم دوست دارم. او از سن ۱۷ سالگى براى مردم كار كرد و اگر مى خواهد فرداى قیامت جلوى دوستان شهیدش شرمنده نباشد باید خدمتگزارى به مردم را ادامه دهد.

سایت قالیباف:www.ghalibaf.ir


غوغاسالارى خفقان مدرن است

فارس: على لاریجانى با تاكید بر حركت صحیح به سمت توسعه سیاسى گفت: در این راه غوغاسالارى خفقان مدرن است و در كنار تحجر، مانع اصلى توسعه سیاسى در كشور به شمار مى آید. وى در جمع هزاران نفر از نخبگان، دانشگاهیان، فرهنگیان و روحانیون استان خوزستان افزود: براى رسیدن به توسعه سیاسى باید با تحجر و غوغاسالارى كه دو آفت اصلى در این زمینه هستند، برخورد شود. وى در ادامه گفت: باید شرایطى در كشور ایجاد شود تا نخبگان، متفكران و پژوهشگران به راحتى بتوانند دیدگاه هاى خود را در جامعه مطرح كنند. او به برنامه هاى خود درخصوص توسعه سیاسى در كشور اشاره كرد و گفت: در دولت امید قطعاً توسعه سیاسى بهتر انجام مى شود و آزادى اندیشه و توسعه سیاسى به مراتب واقعى تر از گذشته دنبال خواهد شد. وى همچنین در خصوص شرایط حاكم بر فضاى دانشگاه هاى كشور گفت: سیاست زدگى حاكم بر فضاى داخلى كشور به ضرر كل جامعه است و این سیاست زدگى كه بیش از هر جاى دیگر مدیریت دانشگاه ها را تحت تاثیر گذاشته، بسیار خطرناك است. از رئیس سابق صدا و سیما در خصوص پخش برنامه هایى چون چراغ و كنفرانس برلین سئوال شد كه وى در پاسخ گفت: بله این برنامه ها در صدا و سیما در زمان مسئولیت من پخش شد، من از آن دسته مدیرانى نیستم كه مسئولیت كارهایم را نپذیرم لذا در این دو مورد مسئولیت پخش این دو برنامه را مى پذیرم و دفاع مى كنم. لاریجانى افزود: در برنامه چراغ از یك روحانى دعوت شده بود كه در آن برنامه زنده مطالبى را مطرح كرد در برنامه هاى زنده از این دست اتفاقات مى افتد، از این آقا هم بعدش سئوال كردیم كه چرا این مطالب را گفتى، پاسخ داد من نظرم را گفتم، حالا ما هم مى گوییم مگر دانستن حق مردم نیست، مى آمدید و پاسخش را مى دادید، دیگر این همه غوغا كردن براى چیست؟ وى در ادامه گفت: در مورد كنفرانس برلین هم من معتقد بودم مردم بدانند در آنجا چه اتفاقى افتاد، به نظر من كنفرانس برلین مانند بست نشستن در سفارت انگلیس و پناه بردن به اجنبى بود، عده اى به كنفرانس برلین رفتند و آنجا علیه انقلاب و امام حرف زدند آنچه كه در این كنفرانس از صدا و سیما پخش شد عین واقعیت بود و من از پخش آن دفاع مى كنم.


با وحدت اصولگرایان همراهى مى كنم

فارس: على لاریجانى در اهواز در پاسخ به سئوالى درباره وحدت اصولگرایان گفت: اصولگرایان به هر نحوى كه وحدت كنند، من همراهى خواهم كرد. اگر معیار نظرسنجى باشد من راضى هستم. اگر عده اى را حكم قرار دهند، راضى هستم و حتى اگر شیر یا خط هم بیندازند، باز هم راضى هستم و نمى دانم دیگر در این راه چه باید بكنم.از این كاندیداى اصولگراى حاضر در انتخابات سئوال شد كه آیا در صورت پیروزى به مردم ماهیانه ۵۰ هزار تومان مى دهید، لاریجانى در پاسخ گفت: نباید كشور را به صورت كمیته امدادى اداره كرد و من معتقدم دولت باید شرایطى را ایجاد كند كه هر ایرانى قادر باشد در ماه ۵۰۰ هزار تومان درآمد كسب كند.


حمایت جامعه مهندسین از لاریجانى

ایسنا: در بیانیه پایانى نشست مشترك شوراى مركزى و دبیران استان هاى جامعه اسلامى مهندسین با اشاره به اهمیت نهمین دوره انتخابات ریاست جمهورى آمده است:با بررسى هایى كه انجام شد به این نتیجه رسیدیم كه آقاى دكتر على لاریجانى مناسب ترین فرد براى تصدى ریاست جمهورى است كه مى تواند به این انتظارات جامه عمل بپوشاند.در این بیانیه همچنین به ویژگى هاى على لاریجانى اشاره شده و آمده است: دكتر على لاریجانى یك چهره دانشگاهى فرهیخته و داراى سوابق مدیریتى درخشان است، از نظر خانوادگى او فرزند مرجع تقلید مرحوم آیت الله العظمى میرزا هاشمى آملى و داماد متفكر جهان اسلام شهید مطهرى است. لذا حسب موارد ذكر شده لاریجانى را شایسته ترین فرد براى احراز پست ریاست جمهورى مى دانیم

سایت لاریجانى:www.larijani.ir


شادى ها را باید ضرب كنیم

محسن مهر علیزاده گفت: براى افزایش بهره ورى باید به نیروى  انسانى كار آمد و كاردان توجه ویژه كرد تا جامعه اى سالم و شاداب داشت و توانست شادى ها را افزایش داد.وى در جمع تعدادى از بازنشستگان و كاركنان وزارت صنایع كه از كاندیداتورى وى حمایت كردند، گفت: جامعه سالم و شاداب پیش نیاز جامعه بالنده است و در حال حاضر بیش از هر زمان دیگر نیازمند شادى و نشاط هستیم تا روح نو در جامعه دمیده شود و در دولت رفاه این مهم با ایجاد اشتغال، تامین مسكن و ازدواج جوانان و رسیدگى به معیشت و توسعه متوازن و ارتقاى وضعیت بازنشستگان، شادى واقعى در جامعه ایجاد شود تا در نهایت شادابى ها را ضرب، غم ها را كم و كدورت ها را از بین ببریم و شادى ها را در جامعه نهادینه كنیم.وى ضمن تبریك پیروزى غرور آفرین تیم ملى فوتبال ایران به جام جهانى گفت: جامعه ما با توجه به اینكه جامعه جوانى است باید بتوانیم مطالبات آنها را بررسى كرده و پاسخ دهیم و جامعه جوان ما بیش از هر زمان دیگر نیازمند شادى جمعى است و شادى ملت برایم لذت بخش تر از همه چیز است.وى عملكرد موفق دستگاه ها و مدیران را در شادى جامعه بسیار تاثیر گذار دانست و گفت: اگر مدیران عملكرد موفقى داشته باشند كه مردم از آنها راضى باشند در صحنه ها حضور جدى تر دارند و اگر رئیس جمهور شوم یكى از اولویت هاى من این است كه عوامل دلسردى مردم را شناسایى و در جهت رفع آنها اقدام نمایم.وى افزود: خوشحالم كه بعد از سال ها با همكارانم در وزارت صنایع دیدار مى كنم و امیدوارم بتوانم با تشكیل دولت رفاه در جهت خدمت به مردم كشور عزیزم ایران گام بردارم كه هر ایرانى به ایرانى بودن خود افتخار كند.او در ادامه گفت: با توكل به خدا و توده هاى مردم پا به این عرصه حساس گذاشته ام و خدمتگزارى به مردم را شهد شیرین مى دانم و امیدوارم بتوانم با به كارگیرى نیرو هاى متخصص، كارآمد و جوان در جهت توسعه و پیشرفت كشور عزیزمان ایران گام بردارم.وى افزود: پرهیز از طرح شعار هایى غیرعملى، قاطعیت در مدیریت و برنامه  محورى مبتنى بر دانش را همیشه جدى گرفته ام و در دولت آینده نیز اجرا خواهم كرد.مهرعلیزاده افزود: امروز همه از حقوق زنان و بى عدالتى هاى صورت گرفته در خصوص جایگاه زنان در جامعه حرف مى زنند ولى در عمل شاهد تغییر محسوسى در وضعیت اجتماعى زنان و دختران در جامعه نبوده ایم و تجربه استفاده از مدیران زن در سازمان تربیت بدنى و استاندارى خراسان به من ثابت كرد زنان آماده پذیرفتن مناصب بالاى مدیریت اجرایى هستند.وى در پایان گفت: این زنان نیستند كه به دموكراسى نیاز دارند بلكه این دموكراسى است كه به زنان نیاز دارد و اصلاحات براى نهادینه شدن در جامعه راهى جز پذیرش نقش زنان و دختران در فرایند توسعه كشور ندارند.

•سفر هاى انتخاباتى مهرعلیزاده در هفته آخر تبلیغات

محسن مهرعلیزاده روز شنبه بیست و یكم خرداد به استان اصفهان سفر و در جمع جوانان، بانوان و ورزشكاران سخنرانى و با نخبگان و فرهیختگان اصفهان دیدار خواهد كرد. وى همچنین به شهرستان هاى شاهین شهر، خمینى شهر، درچه و فولادشهر سفر و سخنرانى خواهد كرد. مهرعلیزاده همچنین به استان هاى زنجان، همدان، كرمانشاه، كردستان، آذربایجان غربى، اردبیل و آذربایجان شرقى سفر خواهد كرد. وى روز یكشنبه بیست و دوم خرداد به شهرستان هاى زنجان، همدان، اسدآباد، كرمانشاه، سنندج و بیجار سفر خواهد كرد و همچنین روز دوشنبه بیست و سوم خرداد به شهرستان هاى تكاب، شاهین دژ، میاندوآب، مهاباد، نقده، ارومیه و ماكو سفر مى كند. او سه شنبه بیست و چهارم خرداد نیز به شهرستان هاى ماكو، خوى، سلماس و اردبیل سفر و در جمع دوستدارانش سخنرانى خواهد كرد.آخرین سفر انتخاباتى مهرعلیزاده به استان آذربایجان شرقى زادگاهش خواهد بود.

سایت مهرعلیزاده: www.mehralizadeh.ir


روزنامه جمهوری

با اعلام انصراف برخی كاندیداها صورت می گیرد


آرایش جدید در جبهه اصولگرایان

با نزدیك شدن زمان برگزاری نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری كه جمعه این هفته خواهد بود , تلاشهای پشت پرده زیادی برای ایجاد اجماع میان اصولگرایان درحال انجام است.

جناح موسوم به اصولگرایان برای جلوگیری از پراكندگی آرا درصدد است یك نفر را به عنوان كاندیدای واحد معرفی كند و این درحالیست كه هیچیك از كاندیداهای چهارگانه این جناح , لااقل تاكنون حاضر به كناره گیری به نفع دیگری نشده است . ولی در عین حال با توجه به تلاشهای پشت پرده برای دستیابی به اجماع نشان می دهد , برخی كاندیداها برای اعلام انصراف در روزهای باقیمانده تا 27 خرداد ابراز تمایل كرده اند.

در این رابطه احمدی نژاد اعلام كرد اگر قرار است اتفاقی روی دهد , باید در همین روزها شاهد ایجاد تغییر در آرایش سیاسی انتخابات باشیم . محسن رضایی نیز نسبت به ایجاد اجماع , اظهار امیدواری كرده ولی قالیباف و لاریجانی معتقدند كه حاضر به كناره گیری به نفع فرد دیگری نیستند.

از سوی كارشناسان سیاسی و محافل نزدیك به جناح اصولگرا معتقدند تا روز سه شنبه باید منتظر كناره گیری برخی از كاندیداهای این جناح به نفع دیگر و ایجاد اجماع نسبی در این طیف بود.


رضایی : امیدواریم در روزهای آینده ائتلاف اصول گرایان به نتیجه برسد

محسن رضایی نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت : جلسات اصول گرایان برای معرفی نامزد واحد هنوز ادامه دارد و امیدواریم كه در روزهای آینده به نتیجه برسیم.

محسن رضایی , پنجشنبه شب در مسجد « سید » اصفهان افزود : مشكل اصلی , اختلاف نظر در ائتلاف نیروهای اصولگرا , مدیرانی بود كه در بیرون از این عده قرار داشتند و زمان را برای معرفی نامزد واحد از دست دادند.

وی با اشاره به برنامه های خود برای مقابله با فساد و اعتیاد در جامعه گفت : شمشیر « حسین خرازی ها » را برمی داریم و در جایش مورد استفاده قرار می دهیم.

وی تصریح كرد در موضوع برخورد با فساد و موادمخدر با قاطعیت عمل می كنیم.

وی افزود : من با مساله موادمخدر به خصوص عبور آن از مرزها با تمام توان برخورد می كنم زیرا تاكنون چندهزار شهید و چند میلیون معتاد به جامعه تحمیل كرده است.

رضایی , معضل ورود موادمخدر را ناشی از ضعف یا اعمال نفوذ قدرتمندانی كه در قاچاق موادمخدر دست دارند , دانست و گفت : من با قاطعیت با آن برخورد می كنم .

40نفر از مدرسین و محققین و فضلای حوزه علمیه قم حمایت خود را از آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام كردند

بخش خبری شهرستان : 40 نفر از مدرسین , محققین و فضلای حوزه علمیه قم با امضای بیانیه ای ضمن اعلام حمایت از كاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست جمهوری , ملت رشید ایران و علاقمندان به نظام و انقلاب را به دادن رای یكپارچه به آیت الله هاشمی رفسنجانی فرا خواندند.

متن اطلاعیه بدین شرح است .

بسم الله الرحمن الرحیم

قل هذه فی سبیلی ادعو الی الله علی بصیره انا ومن اتبعنی (یوسف 108 )

ملت شریف ایران , برادران و خواهران ایمانی , درباره انتخابات مهم و سرنوشت ساز ریاست جمهوری توجه شما را به نكات زیر جلب می نماییم :

1ـ خلوص و ایمان و كمالات علمی , اخلاقی و معنوی آیت الله هاشمی رفسنجانی و نیز نقش كم نظیر ایشان , ـ پس از نقش بی بدیل حضرت امام خمینی قدس سره ـ در روند نهضت و مبارزات اسلامی تا سرنگونی طاغوت و شكل گیری و استقرار نظام جمهوری اسلامی و فرماندهی دفاع مقدس و بازسازی افتخارآفرین كشور پس از ویرانیهای برجای مانده از جنایات آمریكا به دست شاه و صدام و تئوریزه كردن مبانی امام و انقلاب با بیان رسا و خدادادی خود و طاقت مثال زدنی ایشان در تحمل شكنجه های جان فرسا از دست خون آشامان ساواك پیش از انقلاب و زبان بدتر از خنجر بدخواهان , بداندیشان و كج سلیقه ها از صبح پیروزی انقلاب تا امروز و شب و روز شناسی این مرد عمل در خدمت به نظام و انقلاب در سمت های حساس و گوناگون در همه سالهای گذشته , درحدی از وضوح و آشكاری است كه منكر آن همانند منكر خورشید در میانه روز است .

2ـ فانی بودن آیت الله هاشمی رفسنجانی از سرآغاز نهضت امام خمینی قدس سره در سال 1342 تا امروز در انقلاب و نظام اسلامی و رهبری نظام و مصالح آن , ایشان را از شخص به شخصیتی ممتاز تبدیل كرده است كه اهانت به او اهانت به امام و انقلاب و رهبری است همانگونه كه اهانت به علمای اسلام اهانت به اسلام و شارع مقدس است . چشم فرو بستن براین حقیقت نیز ندیده گرفتن واقعیتی است كه دوست و دشمن به آن اعتراف دارند.

3ـ اینك كه آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از اینهمه سال رنج و تلاش و كوشش به جای اندكی آسایش و و استراحت باز هم بنابر دلایلی كه بی شك محور آنها « خدا » است و نه « هوا » احساس تكلیف نموده و خود را در معرض آرا عمومی برای بردوش گرفتن مسئولیت خطیر ریاست جمهوری قرار داده اند , جا دارد كه اكثریت قاطع آرا به این شخصیت جلیل القدر تعلق گیرد تا ایشان با پشتوانه مردمی هرچه بیشتر و قوی تر بتوانند به خواست خدا به تثبیت امور بپردازند. ناگفته نماند كه این انتخابات با برخی از انتخابات گذشته و سناریویی كه در آن بر علیه ایشان اجرا شد بسیار متفاوت است . آن جریان شوم را گروهی ماجراجو و فتنه گر سامان داده بودند و از قضا آن توطئه برقدر و منزلت ایشان افزود و ظرفیت بالای انقلاب و رهبری را نشان داد اما مساله امروز مساله دیگری است .

4ـ عنایت ویژه حضرت امام قدس سره به آقای هاشمی رفسنجانی كه نمود یافته های رسمی آن فراوان است و از آن جمله آن نامه تاریخی ای است كه آن را پس از ترور نافرجام آقای هاشمی در تاریخ 5 خرداد 58 به ایشان نوشته و فرموده اند : « جناب حجت الاسلام مجاهد متعهد آقای هاشمی عزیز; مرحوم مدرس كه به امر رضاخان ترور شد از بیمارستان پیام داد به رضا خان بگویید من زنده هستم . مدرس حالا هم زنده است . مردان تاریخ تا آخر زنده هستند. بدخواهان بدانند هاشمی زنده هست چون نهضت زنده است . آمریكا و دیگر ابرقدرتها بدانند... نمی توانند شخصیت انسانی اسلامی مطهری و هاشمی را ترور كنند... من به آقای هاشمی فرزند برومند اسلام تبریك می گویم كه در راه هدف تا نزدیك شهادت پیش رفت و سلامت و ادامه خدمت ایشان را از خدای تعالی خواستارم » (صحیفه نور , ج 6 , ص 284 ) . سخن كوتاه اما نغز و پرپیام رهبر معظم انقلاب دام ظله در روزهای پایانی هشت سال ریاست جمهوری آقای هاشمی رفسنجانی كه فرمودند : « هیچكس برای من هاشمی نمی شود » نیز فراموش ناشدنی و نشانگر جایگاه برجسته و بی همتای آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدگاه رهبری نظام و انقلاب است .

5ـ شرایط فوق العاده حساس و بحرانی امروز منطقه و جهان ایجاب می كند كه سررشته امور اجرایی كشور دردست مردی كاردان , كارآزموده , آزموده شده , پخته و باتدبیر چونان « هاشمی رفسنجانی » قرار گیرد تا با متانت و درایت و هوش سرشار و خدادادی خود ـ همانند مدیریت جنگ نابرابر تحمیلی و بازسازی حیرت آور ویرانیها ـ كشتی كشور را به توفیق پروردگار و عنایات حضرت ولی عصر عجل الله فرجه الشریف و هدایت و حمایت رهبر معظم انقلاب دام ظله در این دریای طوفانی و متلاطم به ساحل نجات برساند.

6ـ ما براساس تكلیف شرعی و وجدان اخلاقی همه علاقمندان به انقلاب و نظام اسلامی و كشور و ملت را به دادن رای یكپارچه به آیت الله هاشمی رفسنجانی در روز 27 خرداد 84 فرا می خوانیم و همینجا یادآور می شویم كه این فراخوان به معنای تایید همه دیدگاهها , برنامه ها و همكاران گذشته و آینده ایشان نیست و حق نقد و نصح خیرخواهانه و ارادتمندانه را برای خود ـ همانند دیگران ـ محفوظ می دانیم . والسلام علی من اتبع الهدی . به تاریخ 1384,3,18 ـ جمعی از مدرسین و فضلای حوزه علمیه قم

در میان امضاهای این اطلاعیه اسامی افرادی همانند سید محمد رضا طباطبایی (مدیر مدرسه شهیدین و جامعه الزهرا) , مرتضی جوادی آملی , محمدحسن قرهی , محمدجواد كشمیری , محمد سروش محلاتی , محمدجواد ارسطا , سیدضیا مرتضوی , سیدجواد ورعی , رضا مختاری , ذبیحی , عباس ظهیری , عبدالهادی مسعودی , علی بنایی , محسن آخوندی , حسین جوان , رازی زاده , محمد رحمانی نیشابوری , حسن افشاری , علی ورسه ای , محمود شریفی , محمدعلی مقدادی , جواد عرب , رضا الهی منش , سیدمحسن طباطبایی , محمدرضا شریعتمداری , محمد خوش نظر , جواد عرب , محمدحسین فلاح زاده , محمد ظهوری فرد و حسن نظری شاهرودی به چشم میخورند.

جامعه روحانیت مبارز با انتشار بیانیه ای در حمایت از آیت الله هاشمی رفسنجانی , وارد صحنه انتخابات می شود

غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تهران اعلام كرد : این جامعه آقای هاشمی رفسنجانی را به عنوان نامزد خود در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخاب كرده است .

مصباحی مقدم افزود : جامعه روحانیت مبارز شامگاه چهارشنبه در آخرین نشست خود در دفتر آیت الله مهدوی كنی با توجه به برگزاری جلسات متعدد و عدم دستیابی اصول گرایان به اجماع درباره نامزد نهایی خود , این تصمیم را گرفت .

وی خاطرنشان كرد كه جامعه روحانیت مبارز روز شنبه طی بیانیه ای حمایت رسمی خود از كاندیداتوری آقای هاشمی رفسنجانی را همراه با انتظارات از وی اعلام خواهد كرد.

وی اصلی ترین دغدغه جامعه روحانیت مبارز را « مسایل فرهنگی و دینی » عنوان كرد و گفت : ما می خواهیم بدانیم در آینده در عرصه فرهنگ دینی چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی خاطرنشان كرد : رئیس جمهوری باید ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت حاكمیت دین , تدین واخلاق و همه امكانات مادی و معنوی دولت را برای تحقق این حاكمیت به كار گیرد.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز , تضمین « عدالت در توزیع ثروت » را از دیگر انتظارات این جامعه از رئیس جمهور آینده عنوان كرد و گفت : این انتظار از جمله مطالبات مقام رهبری و مردم است .

وی با تاكید بر ضرورت جلوگیری از « شكاف فاصله طبقاتی غنی و فقیر در جامعه » توسط رئیس جمهور , اظهار داشت : همزمان با ایجاد توسعه عدالت اجتماعی نیز باید برقرار شود.

مصباحی مقدم مقابله با « رانت خواری , فساد و دست اندازی به اموال عمومی » را از دیگرانتظارات جامعه روحانیت مبارز از رئیس جمهور آینده خواند و تصریح كرد , همه ملت و كسانی كه استعداد و ظرفیت دارند باید بتوانند از امكانات عمومی به طور یكسان برخوردار شوند.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز تاكید كرد : همكاران رئیس جمهوری آینده باید كسانی باشند كه از صلاحیت های مدیریتی و شایستگی برای اداره امور برخوردار باشند.

وی افزود : همكاران رئیس جمهوری آینده باید مورد قبول مقام رهبری باشند و با ایشان همكاری كنند.

احمدی نژاد : برنامه های توسعه ای كشور عدالت محور نبوده است

دكتر احمدی نژاد نامزد نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینكه اگرچه برنامه های توسعه ای كشور خوب بوده است , گفت : اما این برنامه ها عدالت محور نبوده و باعث افزایش فقر , فساد و تبعیض شده است .

احمدی نژاد در سخنانی كه از برنامه گفتگوی ویژه خبر شبكه دوم سیما پخش شد , افزود : باید به مردم محوری , عدالت محوری , معنویت محوری و قانون محوری برگردیم .

وی افزود : مهمترین كاری كه در شروع حركت باید انجام دهیم , بررسی و نقد عالمانه است .

وی افزود : در جامعه مورد نظر ما خبری از فقر , فساد و تبعیض نباید باشد و اگر برنامه های اقتصادی و سیاسی امروز با وجود دستاوردهایش این معضلات را توسعه دهد باید جهت گیریها , برخی روشها و سرعتها را تغییر دهیم .

وی گفت : باید فرصتهای یكسان در اختیار همه كشور قرار گیرد تا همه كشور بتواند با هم رشد و پیشرفت كند.

احمدی نژاد با اشاره به اینكه 8,5 رشد اقتصادی خوب است , گفت : اما حاصل این رشد در سر سفره همه مردم پیدا نیست .

نامزد حزب مشاركت با موضوع « زنان » و « اهل سنت » بازی سیاسی می كند

مصطفی معین نامزد حزب مشاركت و سازمان مجاهدین انقلاب گفت : تفسیر شورای نگهبان درباره كاندیداتوری زنان را اصلا قبول ندارم و آن را متناسب با شرایط امروز كشور نمی دانم .

مصطفی معین در همایش حامیان خود افزود : فرهنگ عمومی ما مردسالارانه است كه من معتقدم باید ابتدا این نوع فرهنگ را اصلاح كنیم .

وی درعین حال تاكید كرد : قائل به این نیستم كه بانوان دست روی دست بگذارند تا حق به آنها داده شود , حق گرفتنی است و زنان كشور باید بتوانند حق خود را مطالبه كنند.

معین خاطرنشان كرد : اهل سنت نیز می توانند در كابینه و در امور اجرایی كشور جایگاهی داشته باشند.

نامزدنهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تنوع دولت خود را نمونه كوچكی از تنوع قومیتی حاكم در كشور عنوان كرد.

سفیران اتحادیه اروپا با معین دیدار كردند!

سفیران اتحادیه اروپا در تهران صبح پنجشنبه در حركتی بی سابقه با « مصطفی معین » نامزد حزب مشاركت و سازمان مجاهدین انقلاب در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دیدار كردند.

این دیدار كه در مهمانسرای وزارت كار صورت گرفت , به دعوت سفیر هلند در تهران برگزار شده بود.

گفتنی است سفیر هلند , سفیر آكرودیته لوكزامبورگ در تهران نیز می باشد. لوكزامبورگ در حال حاضر ریاست دوره ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد.

هنوز هیچ خبری درباره جزئیات مذاكرات منتشر نشده ولی گفته می شود سفرای كشورهای اتحادیه اروپا , در این ملاقات نظر معین را درباره حقوق بشر , دموكراسی و پیمان منع گسترش سلاحهای هسته ای (ان .پی .تی ) جویا شده اند.

احمدی نژاد : آرایش سیاسی انتخابات به هم خواهد خورد

دكتر احمدی نژاد گفت : آرایش سیاسی انتخابات كاملا به هم خواهد خورد و با كم و زیاد شدن نامزدها , آرایش جدیدی بوجود خواهد آمد.

وی شامگاه پنجشنبه در جمع گروهی از مردم كاشان افزود : شرایط انتخابات به گونه ای تغییر خواهد كرد كه دولت اصولگرای اسلامی در كشور برپا شود.

وی گفت : من بسیار امیدوارم كه در این انتخابات یك دولت اصولگرا , انقلابی و خادم به ملت تشكیل شود.

وی افزود : بخشی از این فضا واقعی نیست برای اینكه برخی از دوستان كه نامشان برده می شود حوزه آرایشان كاملا با هم متفاوت است و این طور نیست كه با هم جمع شوند.

احمدی نژاد تاكید كرد من جزو آن نامزدهایی هستم كه موظفم تا بیست و هفتم خرداد , خدمت مردم كشور باشم .

نامزد نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود : عده كمی از مردم برای انتخاب فرد اصلح در این انتخابات تصمیم گرفته اند و تصمیم قطعی بیشتر مردم از هفته آینده شروع می شود.

حجت الاسلام ابراهیمی :

كاندیداهای ریاست جمهوری می توانند از مساجد برای معرفی برنامه های خود استفاده كنند

چهارمین گردهمایی ائمه جماعات مساجد تهران , ورامین و پاكدشت با حضور بیش از دویست نفر از ائمه جماعات در مسجد علی بن الحسین (ع ) بلوار ابوذر تهران برگزار شد.

به گزارش واحد مركزی خبر , در این گردهمایی كه با عنوان همایش بزرگ همبستگی ملی , مشاركت عمومی و به همت مركز رسیدگی به امور مساجد برگزار شد , آیت الله رضااستادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در سخنانی با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری گفت : امروز روحانیان وظیفه دارند علاوه بر مشاركت گسترده در انتخابات , مردم را برای حضور در پای صندوقهای رای , و هواداران نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را به رعایت اصول اخلاقی و اسلامی دعوت كنند.

این گزارش حاكی است حجت الاسلام حسین ابراهیمی رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد هم با اشاره به فضای سیاسی جهان و حساسیت مقطع كنونی گفت : مساجد به عنوان یكی از اصلی ترین پایگاههای جلب حضور مردم در عرصه های مختلف دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی نقش موثری در افزایش مشاركت فراگیر ایفا می كنند.

رئیس مركز رسیدگی به امور مساجد گفت : نامزدها می توانند از فضای مساجد برای معرفی برنامه های خود به مردم استفاده كنند و دستورالعمل لازم به مساجد داده شده است .

وی اضافه كرد : نامزدها می توانند برای استفاده از فضای مساجد با ائمه جماعات هماهنگی لازم را انجام دهند ابراهیمی گفت : نامزدها یا نمایندگان آنان به صورت دسته جمعی نیز می توانند از این فضا استفاده كنند و مساجد برای برپایی مناظره میان نامزدها و نمایندگان آنها نیز آمادگی دارد و هیچ تبعیضی میان نامزدها وجود نخواهد داشت .

مراسم سخنرانی بهزاد نبوی در قم به تشنج كشیده شد

قم ـ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی : مراسم سخنرانی بهزاد نبوی , عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ومسئول تبلیغات شهرستانهای معین , عصر پنجشنبه در خیابان صفائیه قم به تشنج و درگیری كشیده شد.

گروهی قبل از سخنرانی بهزاد نبوی با سردادن شعارهایی خواستار برگزار نشدن مراسم سخنرانی وی شدند.

آنان در حالیكه پلاكاردهایی علیه نبوی در دست داشتند بابلندگوی دستی , شعارهایی سر دادند.

آنان در حالیكه پلاكاردهایی علیه نبوی در دست داشتند با بلندگوی دستی , شعارهایی سر دادند. طرفداران نبوی نیز در مقابل با سردادن شعارهایی خواستار برگزاری مراسم سخنرانی عضو شورای مركزی سازمان مجاهدین انقلاب شدند.

نبوی علیرغم مشاهده این جو , پشت تریبون قرار گرفت و طی سخنانی گفت : برای تداوم اصلاحات , راهی جز رای دادن به فردی كه بتواند اصلاحات را به پیش ببرد , وجود ندارد. وی مدعی شد : در این راه گروهی شمشیر خود را برای بریدن حلقوم مردم تیز كرده و نمی خواهند نامزدهای مخالف آنان در انتخابات پیروز شود.

وی افزود : اگر مردم در انتخابات شركت كنند , 27 خرداد 84 به دوم خرداد 76 تبدیل خواهد شد .

در پی اظهارات نبوی دو گروه مخالف و موافق با یكدیگر درگیر شدند.

مخالفان بهزاد نبوی با دخالت نیروی انتظامی از محل سخنرانی خارج شدند , اما همچنان با بلندگوی دستی در خیابان صفاییه شهر قم شعار می دادند.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی گروه مخالف نبوی هنگام خروج وی با سر دادن شعارهایی به درگیری فیزیكی با گروه های حامی معین پرداختند.

در این هنگام نیروی انتظامی اقدام به متفرق كردن مخالفان و حامیان بهزاد نبوی كرد. معاون دادستان استان قم با حضور در محل برگزاری این مراسم با هشدار به هواداران و مخالفان بهزاد نبوی از آنان خواست تا هر چه سریعتر محل را ترك كنند.

این مراسم پس از سه ساعت با دخالت نیروهای یگان ویژه و پرتاب گاز اشك آور خاتمه یافت .

خبر دیگری حاكی است ستاد انتخاباتی مصطفی معین اعلام كرد , بهزاد نبوی پس از آنكه در قم مورد ضرب و شتم قرار گرفت , با آثار شكستگی سر و كوفتگی صورت و بدن , در نشست مدیران و فعالان اقتصادی حامی معین در تهران حضور یافت .

كمیته اطلاع رسانی ستاد انتخاباتی معین افزود نبوی در حالی در این گردهمایی در ساختمان وزارت كار حاضر شد كه پیراهن پاره خود را بر سر دست بلند كرده بود.

به گزارش این ستاد پیراهن نبوی بدست برخی مخالفان او كه ستاد معین از آنها با عنوان « لباس شخصی » یاد كرده , پاره شده بود.

نبوی جریان ضرب و شتم خود را در قم برای حضار تشریح كرد و به كنایه گفت : پس از انقلاب تاكنون چنین كتكی نخورده بودم , فقط ساواك این طوری مرا زده بود.

درگیری و تشنج در سخنرانی همدان

همدان ـ خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی : سخنرانی علیرضا رجائی از نیروهای موسوم به ملی و مذهبی عصر پنجشنبه در تالار فجر همدان به تشنج كشیده شد.

وی كه در حمایت از نامزدی مصطفی معین به همدان سفركرده بود , قرار بود در خصوص حاكمیت و روند اصلاحات در تالار فجر سخنرانی كند كه دقایقی پس از سخنرانی وی مراسم به تشنج كشیده شد و برگزاركنندگان مراسم مجبور شدند وی را از محل دور كنند.

شماری از شركت كنندگان در این مراسم با سر دادن شعارهایی اجازه ندادند سخنرانی ادامه یابد.

دقایقی بعد بین تعدادی از نیروهای طرفدار اصلاحات و افراد دیگر درگیری فیزیكی روی داد و این درگیری كه چند مجروح بدنبال داشت , با دخالت نیروی انتظامی پایان یافت .

رییس ستاد لاریجانی : نیروهای نظامی به نفع یك كاندیدا فعالیت می كنند

رئیس ستاد انتخاباتی علی لاریجانی در تهران بزرگ , در نامه ای به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح از اینكه « علیرغم صراحت قانون , بخش هایی از نیروهای نظامی وانتظامی به نفع یك كاندیدا فعالیت می كنند » , ابراز تاسف كرد.

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی منوچهر متكی دیروز در نامه ای به رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح افزود : متاسفانه این حمایت , جنبه بیرونی هم پیدا كرده و منجر به برخورد با عوامل و اعضای ستادهای تبلیغاتی دیگر كاندیداها شده است .

وی اضافه كرد : بسیاری از نیروهایی كه با ستاد لاریجانی در تهران و دیگر نقاط كشور همكاری می كنند , از نحوه برخورد و عملكرد عوامل انتظامی بسیار گله مند بوده اند.

رئیس ستاد انتخاباتی لاریجانی در تهران افزود : مطمئنا جنابعالی نیزدرجریان نحوه برخورد پلیس راه با اتوبوس « دولت امید » در جاده های بین استانی و ممانعت از انجام فعالیت تبلیغاتی به دلایل واهی و با برخوردی ناشایست هستید. وی خاطرنشان كرد كه در صورت لزوم , ادله و مستندات خود را در این زمینه ارائه خواهد كرد.

4هزار تن از روحانیون حوزه علمیه قم جهت حمایت از هاشمی رفسنجانی عازم سراسر كشور شدند

در پی اطلاعیه مدرسین بزرگ حوزه علیمه قم هزاران تن از طلاب حوزه علمیه قم بامراجعه به ستاد آقای هاشمی رفسنجانی در قم خواستار اعزام به اقصی نقاط میهن اسلامی شدند.

حجه الاسلام حسینی از مسوولان ستاد آیه الله هاشمی رفسنجانی در قم در گفت و گویی اعلام كرد در پی درخواست طلاب و فضلای حوزه علمیه قم جهت تبلیغ برای حضور حداكثری و حمایت از كاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی تلاش شد زمینه لازم برای عزیمت روحانیون به شهرها و روستاهای سراسر كشور فراهم گردد.

وی اعلام كرد : تاكنون بیش از چهار هزار نفر از فضلا و روحانیون حوزه علمیه قم به شهرها و روستاهای كشور عازم شده اند.

حجه الاسلام حسینی , اطلاعیه مدرسین بزرگ حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز تهران در حمایت از آیت الله هاشمی رفسنجانی راعامل اصلی استقبال گسترده روحانیون جهت حمایت از هاشمی رفسنجانی عنوان كرد.

اعلام حمایت 8 تشكل اصولگرای اصلاح طلب از آقای هاشمی رفسنجانی

هشت تشكل اصولگرای اصلاح طلب در حمایت از نامزدی آیت الله هاشمی رفسنجانی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیانیه مشتركی صادر كردند.

در بیانیه انجمن اسلامی پزشكان , جامعه اسلامی دانشگاهیان , جامعه اسلامی فرهنگیان , جامعه اسلامی ورزشكاران , انجمن اسلامی فارغ التحصیلان اروپا و آمریكا و حزب تمدن اسلامی آمده است :

انتخابات ریاست جمهوری مهمترین عرصه مشاركت هم میهنان در تعیین سرنوشت ایران اسلامی است و ایفای این نقش سرنوشت ساز نیازمند آن است كه افراد شایسته و صاحب تجربه خود را در معرض انتخاب آگاهانه و آزادانه مردم قرار دهند و احزاب , گروه ها و جریانات سیاسی ـ اجتماعی نیز به نمایندگی از دیدگاه ها و اقشار مختلف جامعه با حمایت و معرفی از نامزدها به انتخاب شایسته ترین گزینه ها كمك كنند و پرشور و حال انتخابات و مشاركت عمومی بیافزایند. به ویژه آن كه ضرورت مقابله با بحران های بین المللی و تهدیدات امنیتی , حركت پرشتاب در مسیر توسعه ایران اسلامی , اصلاح ساختارها و سازوكارهای اداره كشور و پیگیری حقوق و تامین نیازهای اساسی مردم , نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را بیش از دوره های پیش نیازمند مشاركت آگاهانه و گسترده هم میهنان نموده است . در همین راستا تشكل های امضاكننده این بیانیه با درك عمیق از نیازها و خواسته های جامعه و شناخت صحیح از ضرورت های حال و آینده كشور به ویژه آرامش , امنیت و وحدت برای تحقق رفاه و عدالت در جامعه اسلامی , ضمن احترام به تمامی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و ضمن قدردانی از وفای به عهد جناب آقای دكتر علی اكبر ولایتی كه عملا پایبندی به اخلاق سیاسی را با انصراف خویش نشان دادند و توجه به اینكه رئیس جمهور می باید از تجربه , آگاهی , شهامت , تدبیر , اراده و توان والا و كافی برای مدیریت كشور برخوردار باشد , حمایت خویش را از نامزدی آیت الله هاشمی رفسنجانی اعلام نموده , حضور مجدد ایشان در عرصه ریاست جمهوری را به عنوان یك عالم دینی , اسلام شناسی برجسته و آگاه به زمان , سیاستمداری با تجربه و دارای شخصیت ممتاز و اعتبار والای بین المللی , یار دیرین امام راحل و رهبر معظم انقلاب , مدیری توان مند , با تدبیر و آشنا به نیازهای جامعه , پیام آور عزت , سربلندی , اقتدار , آرامش , امنیت , توسعه , عدالت و رفاه برای ایران اسلامی و هم میهنان عزیز , مغتنم می شمارندو از سوی دیگر حضور ایشان به عنوان چهره شاخص اصولگرای اصلاح طلب در انتخابات را , زمینه ای برای بالندگی سیاسی و اجتماعی اندیشه اصولگرایی اصلاح طلبانه می دانند و بر نقش محوری ایشان در این عرصه اعتقاد راسخ دارند.

تشكل های امضاكننده این بیانیه با یادآوری خدمات بی شمار , توانمندی های بسیار و تعابیر ماندگار حضرت امام (ره ) و مقام معظم رهبری در تجلیل از شخصیت ممتاز ایشان , درپی نشست ها و رایزنی های فراوان و اطمینان از عزم و اراده ایشان برای پیگیری و تامین خواسته ها , انتظارات و حقوق مردم , و اهتمام به بهره گیری از مدیران شایسته , با تجربه , متعهد , با نشاط و كارآمد و تحقق عدالت اجتماعی , رشد فضایل اخلاقی و ترویج ارزش های اسلامی , قانونمداری , توسعه و رفاه در افق چشم انداز 20 ساله , آمادگی برای شفاف سازی , پاسخ به شبهه افكنی های غرض ورزانه , استقبال از نقدهای عالمانه , پاسخ گویی در پیشگاه ملت و نیز اطمینان از جامع نگری ایشان در اداره كشور كه ثمره بازنگری تجربیات پیشین و بهره گیری از كارشناسان و متخصصان برجسته از سلایق و دیدگاه های گوناگون است از نامزدی آیت الله هاشمی رفسنجانی در نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قاطعانه حمایت می نمایند.