تبیان، دستیار زندگی
منابع آگاه خبر دادند در سفر اخیر امیر قطر به نوار غزه، مکان استقرار تعدادی از سران اصلی جنبش حماس شناسایی شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حماس قربانی ساعتهای هدیه امیرقطر


منابع آگاه خبر دادند در سفر اخیر امیر قطر به نوار غزه، مکان استقرار تعدادی از سران اصلی جنبش حماس شناسایی شده است

حماس قربانی ساعتهای هدیه امیرقطر

به گزارش فارس به نقل از منابع آگاه،‌ اطلاعات موثق حاکی از آن است که در جریان سفر اخیر شیخ حمد، امیر قطر و موزه، همسرش به نوار غزه،‌ اهداف و مکان‌های تعدادی از شخصیت‌های اصلی جنبش حماس مشخص شد.

این اطلاعات موثق حاکی از آن است که امیر قطر در این سفر به رهبران حماس ساعت‌ها و خودکارهایی را اهدا کرده که دارای تجهیزات ارتباطی با ماهواره‌های اسرائیلی بوده که به کمک آن می‌توان اماکن حضور این رهبران را مشخص کرد.

ترور «احمد الجعبری»‌ از فرماندهان ارشد گردان‌های قسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی [حماس] توسط جنگنده‌های اسرائیلی، به کمک این تجهیزات صورت گرفته که به طور آشکارا مشارکت قطر در این عملیات را نشان می‌دهد.

این اطلاعات حاکی از آن است که هدف از تحرکات اخیر قطر، ‌انتقال اهالی غزه به اردن پس از سرنگونی «عبدالله دوم» پادشاه اردن است.

امیر قطر خطاب به هنیه: به ائتلاف با ایران پایان بده و اسرائیل را به رسمیت بشناس !

امیر قطر در جریان سفر اخیر خود به نوارغزه از نخست وزیر دولت منتخب فلسطین خواسته بود که به منظور دریافت کمکهای مالی دوحه، به ائتلاف با ایران پایان دهد و رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، المنار در گزارشی به نقل از منابع فلسطینی که اواخر هفته گذشته از نوارغزه بازگشته بودند نوشت: امیر قطر در جریان سفر اخیر خود به نوارغزه به توافقاتی با اسماعیل هنیه نخست وزیر دولت منتخب فلسطین دست یافت.

امیر قطر در این سفر به رهبران حماس ساعت‌ها و خودکارهایی را اهدا کرده که دارای تجهیزات ارتباطی با ماهواره‌های اسرائیلی بوده که به کمک آن می‌توان اماکن حضور این رهبران را مشخص کرد.

امیر قطر اعلام کرده بود اگر غزه خواهان کمکهای مالی و اقتصادی است باید ائتلاف خود را با ایران قطع کند چرا که به زعم وی ایران دشمن اسلام و مسلمانان است.

شروط امیر قطر عبارتند از: 1- توقف ائتلاف با ایران، 2- از سرگیری مذاکرات بدون پیش شرط با رژیم صهیونیستی، 3- به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی، 4- به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی 5- توقف مبارزات مسلحانه

حماس قربانی ساعتهای هدیه امیرقطر

بنا بر اعلام منابع فلسطینی، اسماعیل هنیه با این شروط مخالفت کرده است و به همین دلیل امیر قطر سفر خود را از دو روز به چند ساعت کاهش داد و مبلغ کمکهایی را که قرار بود بالغ بر 600 میلیون دلار بود به 350 میلیون دلار کاهش داد.

خیانت امیر قطر در کمک به جنایت اسرائیل

روز پنجشنبه هم یک مقام مسئول دیپلماتیک اروپایی به هفته‌نامه فلسطینی «المنار» به نقل از منابع رسانه‌ای و سیاسی اسرائیلی گفت: تل آویو برای تجاوز جدید به غزه و ترور «احمد الجعبری» یکی از فرماندهان نظامی جنبش حماس زمینه‌سازی کرده بود و به اقداماتی برای جلب حمایت و پشتیبانی آمریکا برای این حمله، مبادرت ورزیده بود.

بر اساس این گزارش، 12 ساعت پیش از ترور جعبری، اسرائیل به دولت آمریکا اعلام کرده بود که قصد دارد یکی از اهداف حیاتی را در غزه نشانه بگیرد و واشنگتن نیز از این اقدام استقبال کرده بود.

علاوه بر این، دفتر نخست‌وزیری اسرائیل مکالمه‌ای با امیر قطر و نخست‌وزیر آن برقرار کرده و طی این گفت‌وگو مسئله آتش‌بس در نوار غزه را طرح کرده بود.

امیر قطر در جریان سفر اخیر خود به نوارغزه از نخست وزیر دولت منتخب فلسطین خواسته بود که به منظور دریافت کمکهای مالی دوحه، به ائتلاف با ایران پایان دهد و رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد.

منبع آگاه دیپلماتیک اروپایی اظهار داشت: دفتر نخست‌وزیری نتانیاهو از تلاش‌های قطر در این راستا قدردانی کرد.

وی افزود: پس از ترور جعبری، رئیس دفتر نتانیاهو بار دیگر با امیر شیخ‌نشین قطر تماس گرفت و از آن خواست تا به منظور جلوگیری از بروز تحولات خطرناک در منطقه، برای آتش‌بس وارد عمل شود.

به گفته این مقام مسئول اروپایی، دوحه نیز بلافاصله تماس‌هایی با قاهره و رهبران حماس برقرار کرد و خواستار آرام سازی اوضاع شد. با این توجیه که آنچه اتفاق افتاده دیگر تمام شده و نباید به این درگیری‌ها دامن زد. اما شاخه نظامی حماس و برخی رهبران سیاسی آن، این درخواست قطر را رد کردند و حتی برخی از آنها خواستار قطع رابطه با دوحه شدند زیرا حکام آن در واقع مزدور و مجری طرح‌های اسرائیل هستند.

فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: مهر، فارس، جهان