تبیان، دستیار زندگی
30 هزارنیروی ذخیره صهیونیست به خدمت فرا خوانده شدند سید حسن نصر‌الله: شلیك فجر 5 تحولی بزرگ در نبرد با اسرائیل است شلیك فجر 5 به تل‌آویو و شهرك‌های صهیونیستی مقامات اسرائیلی را شوكه كرد
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شلیك فجر 5 به قلب تل‌آویو


30 هزارنیروی ذخیره صهیونیست به خدمت فرا خوانده شدند

سید حسن نصر‌الله: شلیك فجر 5 تحولی بزرگ در نبرد با اسرائیل است

شلیك فجر 5 به تل‌آویو و شهرك‌های صهیونیستی مقامات اسرائیلی را شوكه كرد


شلیك فجر 5 به قلب تل‌آویو

فرود موشك‌های فجر5 در تل آویو قاطع‌ترین پاسخی است كه تاكنون از سوی گروه‌های مقاومت فلسطینی به موج جدید حملات اسرائیلی‌ها به نوار غزه داده شده است. حملاتی كه چهارشنبه شب با به شهادت رسیدن فرمانده شاخه نظامی حماس در پی حمله هوایی اسرائیل به خودرو او در یكی از خیابان‌های غزه آغاز شد و بلافاصله حماس اعلام كرد كه صهیونیست‌ها با چنین حمله‌ای درهای جهنم را به روی خود باز كرده‌اند. متعاقب آن و پس از سنگین شدن یورش صهیونیست‌ها به نوار غزه و شهادت دست‌كم 21 فلسیطنی در این حملات، گروه‌های مقاومت نخستین موشك‌های فجر را به قلب تل آویو شلیك كردند تا صهیونیست‌ها را در شوك فرو ببرند. شلیك این موشك‌ها در شرایطی صورت گرفت كه در تل‌آویو مقامات جنگ طلب صهیونیست برای مقاومت فلسطین خط و نشان می‌كشیدند و از احتمال آغاز یورش زمینی به نوار غزه سخن می‌گفتند. حملات پی در پی به مردم غزه هم به‌طور كل با سكوت مجامع جهانی مانند سازمان ملل مواجه شده است.

همترین تحولات منطقه در پی ادامه حملات هوایی اسرائیل به غزه به ترتیب زمانی به شرح زیر منتشر می شود.

سرنگونی جنگنده اسرائیلی

گردان های عز الدین قسام اعلام كردند توانسته اند یك فروند هواپیمای أف 16 إسرائیلی را با موشك های زمین به هوا سرنگون كنند.

برخی از منابع فلسطینی از به اسارت گرفتن دو خلبان جنگنده اسرائیلی توسط نیروهای نظامی حماس خبر داده اند.

موشک باران دوباره تل آویو

شهر تل آویو پایتخت اسرائیل امروز جمعه دوباره با حمله موشکی حماس روبه رو شد آژیرهای خطر تل آویو دوباره به صدا درآمدند و مردم سرآسیمه به طرف پناهگاه ها می روند.

در مقابل و بر خلاف تصور اسرائیل، پاسخ حماس و گروه‌های مقاومت در برابر عملیات ستون ابر بسیار غافل‌گیرانه بود. دسترسی گروه‌های مقاومت به موشك‌های فجر 5 و همچنین هدف قرار دادن تل آویو و شهرهای اطراف مركز اسرائیل سبب شد كه معادلات اسرائیل در این عملیات به هم بخورد.

همچنین جلسه امنیتی امروز در وزارت دفاع اسرائیل به ریاست وزیر دفاع این رژیم نیز به دلیل حمله موشکی ناتمام ماند و ضمن تخلیه ساختمان وزارت دفاع اسرائیل، حاضران در این جلسه به پناهگاه منتقل شدند.

افزایش شهدای غزه به 21 نفر

شبکه الجزیره اعلام کرد امروز جمعه نیز شماری از مردم فلسطین در منطقه غزه براثر موشک باران و حملات هوایی اسرائیل به شهادت رسیدند که آمار شهدای غزه از ابتدای حملات از سه روز پیش تاکنون به 21 نفر افزایش یافت.

سفر وزیر خارجه تونس به غزه

رفیق عبدالسلام وزیر امور خارجه تونس اعلام کرد فردا شنبه در راس هیئت بلندپایه ای از طریق خاک مصر، وارد غزه خواهد شد. وی در این سفر ضمن اعلام حمایت تونس از مردم فلسطین در غزه از زخمی شدگان حملات اسرائیل عیادت خواهد کرد.

ورود نخست وزیر مصر به منطقه غزه

هشام قندیل نخست وزیر مصر وارد منطقه غزه شد و در نخستین مرحله به بازدید از شماری از زخمی های حملات اخیر اسرائیل در یکی از بیمارستان های منطقه غزه پرداخت.

آتش بس موقت

هشام قندیل ، نخست وزیر مصر اعلام کرده است که به نوار غزه خواهد رفت ، بنیامین نتانیاهو اعلام کرد در خلال دیدار قندیل از غزه ، حملات اسرائیل متوقف خواهد شد.

شلیك فجر 5 به قلب تل‌آویو

حمله به اداره ثبت احوال

صبح امروز ، اداره ثبت احوال غزه مورد حمله جنگنده های اسرائیلی قرار گرفت. همچنین مقامات ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند به چند نقطه از غزه و اطراف آن که به گمان آنها اماکن نگهداری موشک های مقاومت است حمله هوایی کرده اند.

حمله با "گراد"

در حالی که جنگ بین ارتش صهونیستی و مقاومت فلسطینی اولین جمعه خود را تجربه می کند ، "گروهان های قدس" صبح امروز پایگاه هوایی "حتسریم" را با سه موشک "گراد" هدف قرار داد.

از سوی دیگر جنگنده‌های رژیم اشغالگر بامداد امروز 20 بار به غزه حمله کردند؛ در یکی از این حملات صهیونیستها ساختمان وزارت کشور در غزه را هدف قرار داده که در نتیجه آن 4 نفر مجروح شدند.

تعداد شهدای فلسطینی

با ادامه حملات هواپیماها و قایق های جنگی اسرائیل به نوار غزه ، تعداد شهدای فلسطینی به 19 نفر رسید.  این تعداد تا نیمه شب گذشته ، 13 تن بود. مجروحان فلسطینی هم 200 نفر گزارش شده اند. تا شب گذشته ، تعداد کشته شده های اسرائیلی 7 و تعداد مجروحان آنها ، 49 نفر بود. منابع اسرائیلی ، هنوز آمار جدیدی اعلام نکرده اند.

نتانیاهو در پناهگاه

کانال 10 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، "بنیامین نتانیاهو" پس از اصابت دو موشک مقاومت به تل آویو و به صدا در آمدن آژیرها، به داخل پناهگاه فرار کرد.

وحشت در اردوگاه صهیونیستها/ نتانیاهو از اوباما درخواست کمک کرد

پاسخ کوبنده و قاطعانه مبارزان فلسطینی به تجاوزات رژیم اشغالگر قدس، خواب صهیونیستها را آشفته کرد به طوری که نخست وزیر آنها از اوباما برای برقراری آتش بس کمک خواسته است.

رسانه‌ها از شلیك موشك‌های دور برد به كنست (پارلمان) اسرائیل توسط گرو‌های عز‌الدین قسام خبر دادند. بر اساس گزارش بی‌بی‌سی نیز، پرتاب موشک از نوار غزه به سمت سرزمین های اشغالی ادامه دارد و از آغاز دور تازه درگیری‌ها بیش از 230 موشک به اسرائیل شلیک شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از العالم، رسانه های چاپ فلسطین اشغالی از درخواست نخست وزیر رژیم صهیونیستی از رئیس جمهوری آمریکا برای اعمال فشار بر مصر به منظور برقراری آتش بس خبر دادند.

این در حالی است که به اعتقاد صهیونیستهای مخالف دولت، نتانیاهو تجاوز اخیر به غزه را به عنوان یک مبارزه تبلیغاتی برای پیروزی در انتخابات آینده آغاز کرده بود، اما به دنبال پاسخ کوبنده مقاومت فلسطین و اصابت موشکهای حماس به شهرهای مهم اشغالی از جمله تل آویو و قدس، اکنون وی تلاش مذبوحانه ای را برای برقراری آتش بس آغاز کرده است.

این اقدام نتانیاهو در حالی انجام می شود که در پی حمایت وی و دیگر سردمداران تندروی رژیم صهیونیستی از میت رامنی نامزد شکست خورده جمهوریخواه در انتخابات اخیر آمریکا، سردی روابط اوباما و نتانیاهو این روزها به اوج رسیده است.

 فرآوری:یوسف قاضی زاده

بخش سیاست تبیان


منابع: مهر، عصر ایران، تهران امروز