تبیان، دستیار زندگی
رحمت خداوند بر شما باد ای اهل بیت محمد، هر کس طعم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اخبار امام رضا(ع) از حضرت خضر


خضر همه ساله در عرفات حاضر میشود و همه مناسک را انجام میدهد، خضر در عرفات توقف میکند و به دعای مۆمنین آمین میگوید.


حسن بن علی بن فضال گوید: از حضرت رضا علیه السلام شنیدم میفرمود:

خضر علیه السلام از آب حیاة نوشید و از این رو وی همواره زنده است و نمی میرد تا آنگاه که در صور دمیده شود. خضر علیه السلام نزد ما می آید و سلام میکند ما صدای او را میشنویم، و لیکن شخصش را مشاهده نمیکنیم، در هر جائی که مردم یاد خضر را میکنند، وی در آن جا حاضر میگردد.

هر کس از شما که یادی از خضر کرد بر او سلام کند، خضر همه ساله در عرفات حاضر میشود و همه مناسک را انجام میدهد، خضر در عرفات توقف میکند و به دعای مۆمنین آمین میگوید، و زود است خداوند به وسیله او وحشت و تنهائی را از قائم ما برطرف سازد.

اخبار امام رضا(ع) از حضرت خضر

حضرت رضا علیه السلام فرمود:

هنگامی که حضرت رسول صلی الله علیه و آله از دنیا رحلت فرمودند، خضر علیه السلام در خانه آن حضرت آمد و دم در توقف کرد، در میان خانه علی، فاطمه، حسن و حسین علیهمالسلام بودند، و بدن مبارك رسول خدا صلی الله علیه و آله را هنوز دفن نکرده بودند.

خضر علیه السلام گفت:رحمت خداوند بر شما باد ای اهل بیت محمد، هر کس طعم مرگ را خواهد چشید، و در روز قیامت پاداش خود را به طور کامل و تمام خواهد دریافت، خداوند هر کس را از این جهان ببرد جانشین برای او میگذارد، و در برابر هر معصیت و ناراحتی پروردگار صبر و شکیبائی عطا میکند، و آنچه از دست رفته است چیز دیگری جایگزین آن میسازد، اکنون بر خداوند توکل کنید و به او اعتماد داشته باشید، اینک برای خود و شما استغفار میکنم.

امیرالمۆمنین علیه السلام فرمود: میدانید این خضر است که آمده به شما تسلیت میگوید.


منبع: اخبار و آثار امام رضا(ع)

بخش حریم رضوی