تبیان، دستیار زندگی
یزم هافبک-مهاجم جوان آن سالهای سایپا پس از درخشش در لیگ حرفه‌ای ایران رهسپار الاهلی امارات شد و در کنار علی کریمی دیگر بازیکن ایرانی این تیم زوج طلایی را تشکیل دادند. عملکرد مناسبی که این بازیکن در الاهلی به‌جای گذاشت...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جواد کاظمیان:کفش‌هایم را در پرسپولیس می آویزم


هافبک-مهاجم جوان آن سالهای سایپا پس از درخشش در لیگ حرفه‌ای ایران رهسپار الاهلی امارات شد و در کنار علی کریمی دیگر بازیکن ایرانی این تیم زوج طلایی را تشکیل دادند. عملکرد مناسبی که این بازیکن در الاهلی به‌جای گذاشته بود مسئولان باشگاه پرسپولیس را بر آن داشت تا او را به خدمت بگیرند.

از این پس بود که جواد کاظمیان در مرحله جدیدی از دوران حرفه‌ای فوتبال خود قرار گرفت؛ حواشی بسیاری که پیرامون این باشگاه پرطرفدار پایتخت بود او را در کانون توجهات رسانه‌ای قرارداد و به تدریج جایگاه خود را در تیم‌ملی پیدا کرد؛ اما تنها پس از سه سال جواد کاظمیان با دلخوری پرسپولیس را ترک کرد و علی‌رغم داشتن پیشنهاد از کایزرسلاترن آلمان ترجیح داد به الشعب امارات بپیوندد و در کنار علی سامره خط حمله این تیم را جان تازه‌ای ببخشد.

به بهانه درخشش جواد کاظمیان در دو بازی اخیر الشعب،  گفت‌وگویی را با این بازیكن انجام شده است که ماحصل آن را در زیر می‌خوانید:


به یکباره پیشنهاد کایزرسلاترن را رد کردی و سر از الشعب درآوردی؛ جایی که برای بازیکنی مثل جواد کاظمیان لیگ سطح پایینی محسوب می‌شود.

در یک تصمیم ناگهانی مجبور شدم به خاطر بروز برخی مشکلات از پرسپولیس جدا شوم و به امارات بیایم زیرا که پیش از این پیشنهاد کایزرسلاترن را رد کرده بودم و چاره‌ای جز پیوستن به الشعب برایم باقی نمانده بود.


وضعیت الشعب در لیگ امارات چگونه است؟

شروع خوبی در لیگ فصل جدید داشتیم و در شرایطی که تیم‌ها بازی سوم خود را انجام داده‌اند با به‌دست آوردن 4 امتیاز از دو دیدار توانسته‌ایم نتایج خوبی را رقم بزنیم.


در این فصل تابه‌حال توانسته‌ای دو بار برای الشعب گلزنی کنی؛ توانایی‌هایت را در چه دیدارهایی به رخ اماراتی‌ها کشیده‌ای؟

در دیدار مقابل الشباب و الخلیج توانستم دو بار گلزنی کنم که یک بازی از این دیدارها مربوط به جام حذفی امارات می‌شود.


اکثر هواداران پرسپولیس عقیده دارند که کاظمیان به خاطر منافع مالی‌اش راهی الشعب شده است...

شاید زمانی که تازه‌از الاهلی برگشته بودم و هنوز با سایپا قرارداد داشتم برای پیوستن به پرسپولیس منافع مالی‌ام را در نظر گرفتم ولی باور کنید در این سه سال هیچ نیازی به پول نداشتم و به خاطر مسائل دیگری ترجیح دادم مدتی از باشگاه محبوبم دور شوم؛ این نکته را هم اضافه کنم قراردادم در پرسپولیس تفاوت زیادی با پیشنهاد الشعب نداشت و تنها به خاطر برخی مشکلات که دیگر نمی‌خواهم صحبتی از آن به میان بیاید به امارات آمدم.


ولی هنوز هم پرسپولیسی‌ها چشم انتظار بازگشت کاظمیان هستند و استیلی در جدیدترین صحبت‌هایش گفته سال بعد تو را هر طور که شده برمی‌گرداند.

هنوز هم قلبم برای پرسپولیس و هواداران خونگرمش می‌ تپد و مطمئن باشید اگر روزی قرار باشد از فوتبال کنار بروم ترجیح می‌دهم در پرسپولیس کفش‌هایم را آویزان کنم.


آیا در این مدت با سرمربی الشعب یوسف زبابی که بیشتر میل به کارهای تهاجمی دارد خودت را تطبیق داده‌ای و بیشتر از تو به عنوان هافبک استفاده می‌کند یا مهاجم؟

به تدریج با اوضاع و احوال حاکم بر الشعب و تفکرات "زبابی" خودم را وفق می‌دهم و بیشتر او ترجیح می‌دهد من در خط هافبک و پشت مهاجمان بازی کنم و برای علی سامره در پیشانی خط حمله فضاسازی و توپ‌سازی انجام بدهم.


هفته بعد رقابت‌های لیگ امارات تعطیل خواهد بود و الشعب باید در جام حذفی یک بار دیگر با الشباب دیدار کند که ایمان مبعلی را در اختیار دارد...

این دومین تجربه من با الشعب مقابل الشباب خواهد بود که خوشبختانه در بازی اول به همراه ایمان مبعلی توانستیم گلزنی کنیم.


آیا تو هم مانند سایر بازیکنان ایرانی معتقد هستی آقای گل لیگ امارات یکی از شما 9 نفر خواهد بود؟

با توجه به پستی که دارم بیشتر سعی می‌کنم برای مهاجمان الشعب به‌خصوص سامره شرایط گلزنی را به‌وجود آورم و در مواقعی هم نیم نگاهی به آقای گلی لیگ امارات خواهم داشت.


پرسپولیس زمان دنیزلی در اوایل متزلزل نشان داد و جام حذفی را به سپاهان تقدیم کرد اما رفته رفته در لیگ بهتر به مصاف حریفان خود می رودو نتایج قابل قبولی را به دست آورده است... آیا این اخبار را دنبال می‌کنی؟

در مواقعی که تمرین نداشته باشیم بازی‌های پرسپولیس را پیگیری می‌کنم و می‌دانم که پس از شکست مقابل ابومسلم سه پیروزی متوالی مقابل برق شیراز، استقلال اهواز و پیکان به دست آورده است.


فکر نمی‌کنی اگر آری‌هان می‌ماند، پرسپولیس جام حذفی را می‌توانست به دست آورد و نیازی هم به این رفت و آمدها نبود؟

پرسپولیس زمان دنیزلی را حس نکرده‌ام اما دلم هم نمی‌خواهد در مورد گذشته و زمان آری‌هان اظهارنظر کنم. به نظر من از حالا باید با یک برنامه‌ریزی به ‌فکر فتح جام قهرمانی لیگ حرفه‌ای بود و آن وقت پتانسیل پرسپولیس را در لیگ قهرمانان آسیا نشان داد.