تبیان، دستیار زندگی
:30 در آخرین ساعات پرواز تیم ملى فوتبال ایران به سمت اردن آندرانیك تیموریان هافبك جدید تیم بولتون انگلیس نیز به جمع مسافران پیوست و به این ترتیب ایران كه در بازى نخست خود در این تورنمنت 3 جانبه ی صلح ال جی امشب در شهر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

امشب ؛ایران - عراق 22:30


در آخرین ساعات پرواز تیم ملى فوتبال ایران به سمت اردن آندرانیك تیموریان هافبك جدید تیم بولتون انگلیس نیز به جمع مسافران پیوست و به این ترتیب ایران كه در بازى نخست خود در این تورنمنت 3 جانبه ی صلح ال جی امشب در شهر امان مركز اردن روبروى عراق قرار مى گیرد مى تواند از وى نیز سود جوید.

بازى دوم (و آخر) ایران در این پیكارها جمعه شب در برابر تیم كشور میزبان خواهد بود و قرار است فرداى آن روز (شنبه) تیم ملى از امان به دوبى برود و سپس عازم تایوان شود و در روز 19 مهر بازى ماقبل آخر خود را در گروه دوم مقدماتى جام ملت هاى آسیا 2007 در برابر تیم ملى این كشور انجام بدهد.

اكثر قریب به اتفاق 20 بازیكنى كه دیروز به سوى اردن پر كشیدند، دوشنبه شب در بازیهاى هفته پنجم لیگ برتر ایران مشاركت داشتند و بنابر این مثلاً میرزاپور را نادیده بگیریم، بازیگران اعزامى جملگى خسته اند. آنها دوشنبه شب بازى كرده، سه شنبه مسافر بوده اند، احتمالاً دیشب یك تمرین سبك را پشت سرگذاشته اند و باید بلافاصله امشب به میدان آیند و با این اوصاف ما یك تیم واقعاً خسته را راهى میدان مى كنیم كه حتى اگر به خاطر مسابقات دوشنبه شب لیگ كوفته نشده باشد قطعاً سفر به امان و مشكلات جا افتادن در آنجا به اندازه كافى توانش را تحلیل برده است.

امیر قلعه نویى چنان به بازى تایوان فكر مى كند و نگران مسائل و كاستى هاى مختلف است كه از حالا در پى جور كردن اسامى نهایى نفرات اعزامى به آن سامان است. ظاهراً او تعدادى بازیكن نام آشنا و مطرح سال هاى اخیر را ظرف 3و2 روز آینده به جمع نفرات حاضر در اردن اضافه و تعداد قابل توجهى از مسافران اردن را حذف خواهد كرد و مجموعه باقیمانده راهى تایوان خواهد شد.

با چنین اوصافى مشخص نیست سرمربى تیم ملى ایران چگونه مى خواهد تمام فكر و ذكرش را معطوف به بازى امشب با عراق و دیدار جمعه شب با اردن كند. هر چند شكى نیست كه شمارى از مسافران مثل میرزاپور، احمدى، حیدرى، رحمتى، نیكبخت، نورى، شفیعى و روبرت ماركوسى از آماده هاى لیگ بوده اند و آخرى (ماركوسى) و نیكبخت به واقع به آقایان گل مشترك لیگ بدل شده اند اما اینكه آنها توانایى و كشش حضور در دیدارهاى این همه متوالى و با كمترین استراحت را داشته باشند در مظان تردید و ابهام قرار دارد.

اگر تیم ایران با ده ها دلمشغولى و نفراتى خسته و در حالى كه فكر و ذهنش معطوف به سفر به تایوان است به اردن سفر كرده، عراق با خیالى بالنسبه فارغ تر به این كشور آمده است. اردن و شهر امان براى عراقى ها بسیار آشنا است زیرا در سال هاى پس از جنگ و اشغال نظامى این كشور توسط امریكا، تیم هاى ملى بزرگسالان و امید عراق بارها مسابقات خود را در این كشور و شهر برگزار كرده اند.

امان براى ایران نیز نا آشنا نیست زیرا طى سال هاى اخیر در دور مقدماتى جام ملت هاى آسیا و جام جهانى چند بار در برابر تیم ملى این كشور قرار گرفتند و قبل از تكرار آن تجربه در جمعه شب، امشب با عراق در همان شهر رودرور مى شود. بازى جدى ما با عراق در حالى صورت مى پذیرد كه امروز شمار بازیگران عراقى حاضر در لیگ ایران بیش از هر زمانى شده است و به عنوان مثال 2 تیمى كه اخیراً مسابقه هاى رفت و برگشت فینال جام حذفى كشور را در برابر یكدیگر برگزار كردند و از مدعیان قهرمانى در فصل جارى لیگ هم هستند، هر 2 از مهاجمان عراقى (عمادرضا در سپاهان و صلاح حسن در پرسپولیس) در تركیب خود سود مى جویند. اینكه مهاجمان برتر ما در بوندس لیگا توپ بزنند یا در لیگ داخلى حاضر باشند و به گونه اى مورد بى مهرى قرار گیرند و نیمكت نشین شوند و ما پیشانى خط حمله تیم هاى باشگاهى خود را به بازیكنان عراقى بسپریم نشانگر تمام موارد متضادى است كه در فوتبال ما وجود دارد و نیازمند رسیدگى و توجهى بیشتر است.

جالب تر اینكه در روزهاى اخیر بر سر قانونى بودن یا نبودن حضور عماد رضا در تركیب سپاهان و اعتراض پرسپولیس به این مسأله چنان جنجال خبرى به پا شده است كه هیچ یك از مهاجمان شایسته داخلى چنین توجهى را برنیانگیخته اند.

این هم از خصلت هاى عجیب و ناب فوتبال ما است كه به بازیكنان كشورهاى همسایه در لیگ خود بیش از پیش میدان و بها مى دهیم و سپس نگران مى شویم كه مبادا آنها و در مسابقه رودرروى تیم هاى ملى دو كشور اسباب دردسر و ناكامى ما شوند!


قلعه‌نویی: جوانها را محک می زنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: هدف از شركت تیم ملی فوتبال ایران در مسابقات جام "ال جی" اردن ، محك بازیكنان جوان و همچنین آماده كردن آنها برای رقابتهای رسمی است.

امیر قلعه‌نویی پس از ورود به امان در فرودگاه این شهر افزود: پس از این رقابتها حدود ? 40 درصد بازیكنان شركت‌كننده در این جام با بازیكنان دیگر برای مسابقه با تیم چین تایپه تعویض خواهند شد.

وی در پاسخ به این سووال كه آیا شركت در این جام ضرری برای بازی تیم با چین تایپه ندارد؟ ، گفت : پس از این جام پنج روز تا مسابقه با چین تایپه وقت داریم كه این زمان برای بازسازی تیم كافی است.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینكه شناختی از تیم‌های عراق و اردن ندارد، افزود: تیم‌های كشورهای عربی قدرتی و تكنیكی بازی می‌كنند.

وی تاكید كرد: هدف ما فتح این جام نیست بلكه هدف اصلی آمادگی حضور در مسابقه و نتیجه‌گیری با چین تایپه می‌باشد.

قلعه‌نویی با انتقاد از قرعه كشی انجام شده در مسابقات جام ال‌جی اردن گفت: تیم عراق و اردن یك بازی می‌كنند در حالیكه تیم ایران دو بازی انجام می‌دهد و تیم اردن از هم اكنون در فینال قرار دارد.

وی اضافه كرد: امشب تیم ملی ایران تمرینات سبكی را در امان انجام خواهد داد.

تیم ملی فوتبال ایران عصر امروز برای شركت در مسابقات بین‌المللی جام ال جی اردن با ? 20 بازیكن وارد امان شد و مورد استقبال مسوولین و خانواده های ایرانی مقیم اردن قرار گرفت.

"آندرنانیك تیموریان " لژیونر ایرانی كه در تیم بولتون انگلیس بازی می‌كند هم عصر سه‌شنبه به همراه 19 ملی پوش دیگر كشورمان و اعضای كادر فنی و همراهان وارد امان شدند.

تیم ایران قرار است روز شنبه ? 15مهر از امان به دوبی و از آنجا عازم چین تایپه شود.

دیدارهای تیم‌های ملی چین تایپه و ایران در چارچوب مسابقات مقدماتی جام ملتهای آسیا ، روز ? 19مهرماه در تایپه برگزار می‌شود.

به گفته سرمربی تیم ملی فوتبال ایران ، برای دیدار با چین تایپه، چند بازیكن به تیم خواهند پیوست و چند بازیكن از فهرست زیر كه به اردن اعزام شده‌اند ، به ایران باز خواهند گشت.

اسامی تیم ملی فوتبال كشورمان اعزامی به امان به شرح زیر است :

ابراهیم میرزاپور، حسن رودباریان، هادی شكوری، محمد نصرتی، رحمان احمدی، سپهر حیدری، جلال حسینی، هادی عقیلی، كیانوش رحمتی، داود حقی، شیث رضایی، امیر ازهری، علیرضا واحدی نیكبخت، مهرزاد معدنچی، پژمان نوری، مهدی رجب زاده، حمید شفیعی، روبرت ماركوسی ، عباس آقایی و آندرنانیك تیموریان .

این در حالی است كه سرمربی تیم ملی فوتبال اردن روز گذشته بازیكنان این تیم كه در تیم‌های كشورهای عربی بازی می‌كنند را برای بازی روز جمعه مقابل ایران فراخواند.

"محمود الجوهری " ،"حسونه الشیخ " از تیم الرفاع بحرین، " عامر الشفیع" از تیم الاسماعیلی مصر و "امجد الشعیبی " از تیم النصر كویت را برای بازی مقابل ایران دعوت كرد.

همچنین تیم ملی فوتبال اردن شب گذشته در ورزشگاه بین‌المللی شهر امان تمرین كرد.