تبیان، دستیار زندگی
بعد از گفته‌های تیم کوک، مدیر عامل اپل در رابطه با گیج‌کننده بودن سرفیس RT برای مشتریان، حال نوبت به مدیر بخش ویندوز مایکروسافت رسیده است که پاسخ دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کل کل اپل و مایکروسافت


بعد از گفته‌های تیم کوک، مدیر عامل اپل در رابطه با گیج‌کننده بودن سرفیس RT برای مشتریان، حال نوبت به مدیر بخش ویندوز مایکروسافت رسیده است که پاسخ دهد.

در طول کنفرانس مربوط به نتایج مالی اپل در سه‌ماهه آخر سال، از تیم کوک در رابطه با تبلت سرفیس پرسیده شد و پاسخ او در رابطه با تبلت جدید مایکروسافت این چنین بود: من هنوز به شخصه با این تبلت کار نکرده‌ام، اما از آنچه در مورد آن خوانده‌ام متوجه شدم که این یک محصول در معرض خطر افتاده و گیج‌کننده است.

تیم کوک با اینکه تا به حال با سرفیس کار نکرده اما براساس اطلاعاتی که در رابطه با این تبلت منتشر شده، نقد بدی را در رابطه آن ابراز داشته است.

کل کل اپل و مایکروسافت

«من تصور می‌کنم که شما می‌توانید اتومبیلی طراحی کنید که هم به خوبی پرواز کند و هم برروی آب حرکت کند، اما من فکر نمی‌کنم این خودرو بتواند همه این‌کارها را به خوبی انجام دهد.»

تیم‌کوک اعتقاد دارد که اپل به سختی تلاش کرده تا آیپد را آنطور که باید باشد طراحی کند، نتیجه آن هم تجربه کاربری باور نکردنی در آیپد است:

«یکی از سخت‌ترین مواردی که در هنگام تولید یک محصول به آن برخورد می‌کنید، انجام امور در نظر گرفته شده برای آن محصول به بهترین شکل ممکن است. این دقیقا کاری است که ما با آیپد انجام داده‌ایم که نتیجه آن تجربه کاربری باور نکردنی در آیپد است.»

او در نهایت گفت: به نظر من مردم آیپد را با رقبای آن مقایسه نموده و در نهایت آیپد را بهترین انتخاب خواهند دانست.

کل کل اپل و مایکروسافت

بعد از گفته‌های تیم کوک، مدیر عامل اپل در رابطه با گیج‌کننده بودن سرفیس RT برای مشتریان، حال نوبت به مدیر بخش ویندوز مایکروسافت رسیده است که پاسخ دهد. این سبک از اظهار نظرها قبلا نیز بارها به چشم خورده و به نوعی یک جنگ روانی و تبلیغاتی است. خیلی از مدیران از سخنان خود پشیمان شدند (شاید به همین خاطر استیو بالمر دیگر در مورد رقبا نظر منتشر نمی‌کند) و بسیاری از گفتن نظر خود سود تبلیغاتی برده‌اند.

در یک مصاحبه با خبرگزاری AllthingsD، مدیر بخش ویندوز مایکروسافت، Steven Sinofsky ‌ تردید خود را در مورد آیپد مینی اپل اعلام نمود و گفت که این محصول از دید قیمتی نمی‌تواند گزینه مناسبی در مقابل ویندوز 8 باشد. به گفته او این تبلت تنها بازسازی تبلت‌های 7 اینچی است و با قیمت 329 دلار نمی‌تواند با دستگاه‌های ویندوز 8، که حتی تا 279 دلار هم قیمت دارند، مقایسه شود.

تیم کوک: یکی از سخت‌ترین مواردی که در هنگام تولید یک محصول به آن برخورد می‌کنید، انجام امور در نظر گرفته شده برای آن محصول به بهترین شکل ممکن است. این دقیقا کاری است که ما با آیپد انجام داده‌ایم که نتیجه آن تجربه کاربری باور نکردنی در آیپد است

وی همچنین افزود که که اولترابوک‌های مجهز به سیستم لمسی نه تنها قیمت پایین‌تری از مک‌بوک‌ Air خواهند داشت بلکه کارایی بیشتری نیز ارائه خواهند نمود، و محصول اپل را به دلیل این کاستی‌ها یک محصول کم هزینه‌تر برای تولید خواند (البته او این کمتر بودن قیمت را در مهندسی این محصولات دانست و نه در صرفه‌جویی در کیفیت و کمیت قطعات).

این مدیر همیشه سعی داشته است که ویندوز RT را در مقابل آیپد کاربردی‌تر و موثر‌تر نشان دهد و به همین خاطر نیز نرم‌افزار آفیس را به صورت پیش‌فرض و رایگان روی این دسته از تبلت‌ها قرار داده است. با این‌ترفند رقابت را برای ویندوز 8 نسخه RT که باید مستقیما با آیپد رقابت کند، راحت‌تر ساخته است. این مدیر همچنین با نظر تیم کوک درباره سرفیس کاملا مخالف است و ویندوز را وسیله‌ای برای همه می‌خواند.

من به عنوان یک کاربر، یک مشتری و یک دوست‌دار تکنولوژی به این مدیران زحمت‌کش مانند تیم کوک و سینافسکی و حتی بالمر پیشنهاد می‌کنم که سرنوشت رقبا را پیش‌بینی نکنند، چرا که اگر خلاف آن اتفاق بیافتد، سال‌ها این گفته شما به عنوان یک اشتباه مضحک به رخ شما کشیده خواهد شد. زمانی اپل ویندوز را محصول خوبی نمی‌دانست و دیدیم که چه شد. روزگاری هم استیو بالمر آیفون را یک شوخی و اسباب بازی دانست و باز هم دیدیم که سرنوشت چه کار کرد.

به نظر من بهترین کار سکوت و دیدن اشکالات محصول ساخته خودشان است. ویندوز RT به دلیل کمبود اپلیکیشن و باگ‌های فراوان، بیش از هر زمانی نیاز به بهینه سازی و برطرف کردن ایرادات دارد. چرا که اگر اعتماد خریداران اولیه از ویندوز 8 از میان برود کل زنجیره محصولات لطمه خواهد دید. مایکروسافت این بار دیگر نمی‌تواند اشتباه خود را با ویندوز 9 برطرف کند. این موضوع برای شرکت‌های دیگر هم صادق است. اپل هم اگر هرچه زودتر به ایرادات اساسی خود نپردازد این فرصت را به گوگل و مایکروسافت داده است که تک تک مشتریان را به سمت خود بکشند.

نظر شما در مورد سخنان تیم کوک و استیون سینافسکی چیست؟ نظر کوک درست است یا سینافسکی یا شاید هیچکدام؟! گذشت زمان همه چیز را مشخص خواهد کرد.

فرآوری: فاطمه مجدآبادی

بخش دانش و زندگی تبیان


برگرفته از zoomit