تبیان، دستیار زندگی
خاطرات سی و سه روز استقامت، پایمردی و استواری مقاومت اسلامی در مقابل رژیم اشغالگر قدس) بخش ششم(
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حماسه افتخارآمیز حزب‌الله

(بخش ششم)


خاطرات سی و سه روز استقامت، پایمردی و استواری مقاومت اسلامی در مقابل رژیم اشغالگر قدس.


لینک قسمت قبل

حماسه افتخارآمیز جنگنده‌های حزب الله

9آگوست 2006: شکست ژنرالهای ارتش غاصب در کیریات شمونا "شهر ارواح"

قبل از اینکه شورای امنیت سازمان ملل تصمیم خود را اعلام کند، ارتش صهیونیستی تصمیم گرفت تا با اعزام نیروهای خود به جبهه‌های مختلف، کار جنگ را یکسره کند. توپهای جنگی و جنگنده‌های دشمن جبهه‌‌های مقاومت را به آتش کشیدند.

شیرمردان حزب الله نیز در شهرهای "عیطا الشعب"، "دیبل"، و" طایبه"  مردانه جنگیدند. شمار تلفات دشمن 15 کشته 38 زخمی و چندین عراده تانک مرکاوا بود.

حزب الله نیز در پاسخ بارانی از موشک را بر شهرکهای اشغالی اسراییل ریخت که شدیدترین انها شامل "بیسا"، "حیفا" و "جنین" می‌شد که با "خیبر 1" مورد استقبال قرار گرفتند. همچنین پایگاههای نظامی"برانیت" و "اوانیت" مورد حمله قرار گرفتند. "کیریات شمونا" که 24 هزار سکنه داشت در اثر این حملات خالی از سکنه و تبدیل به شهر ارواح شد.

رژیم صهیونیستی نیز در راستای ادامه جنایات خود 6 نفر را در شهر "مشقره" و 4 نفر را در "ارسال" کشت. سید حسن نصرالله-دبیر کل حزب الله- در سخنرانی خود در تلویزیون المنار تلاش و مقاومت بچه های حزب الله را فدای ملت لبنان شمرده و از توافق حزب الله با "طرح 7 ماده‌ای" برای وفاق ملی بیشتر سخن گفت. او همچنین به دولت آمریکا و رژیم اشغالگر قدس اخطار داد که بهیچوجه حتی فکر بر هم زدن اتحاد لبنانی‌ها و ایجاد ناآرامی در لبنان را به فکرشان خطور ندهند . سید حسن، پیش‌نویس مشترک آمریکا-فرانسه را مستبدانه، ناعادلانه و کاملا در خدمت منافع اسراییل دانست.

هیئت دولت اسراییل در جلسه‌ای پیشنهاد "امیر پرتز" وزیر جنگ وقت در رابطه با گسترش حملات به جنوب لبنان را تایید کرد. این هیئت، اختیار تعیین تاریخ و عمق عملیات را به "ایهود اولمرت" و "امیر پرتز" واگذار کرد. هدف باین عملیات بزرگ کشف و نابودسازی پرتاب‌کننده‌های کاتیوشا در این منظقه بود.

هیئت دولت اسراییل در جلسه‌ای پیشنهاد "امیر پرتز" وزیر جنگ وقت در رابطه با گسترش حملات به جنوب لبنان را تایید کرد. این هیئت، اختیار تعیین تاریخ و عمق عملیات را به "ایهود اولمرت" و "امیر پرتز" واگذار کرد. هدف باین عملیات بزرگ کشف و نابودسازی پرتاب‌کننده‌های کاتیوشا در این منظقه بود.

در این جلسه همچنین علل تنزل جایگاه بین‌المللی اسراییل و عدم کامیابی در نیل به پیروزی بررسی شد. همچنین موضوع کاهش صبر مردم اسراییل بخاطر تداوم جنگ در "بنت جبیل" نیز موضوع مورد بحث دیگر بود.

وزرای کابینه 5 موضوع مهم را بررسی کردند:

·         بازگرداندن سربازان اسیر اسراییلی به خانه بدون قید و شرط

·         قطع تمامی عملیاتهای ضد اسراییلی شامل پرتاب موشک به شهرکها و شهرها

·         اجرای کامل قطعنامه 1559شورای  سازمان ملل

·         انتصاب نیروی بین‌المللی در مرزهای جنوبی لبنان به کمک ارتش لبنان

·         و سرانجام؛ کاهش توان حزب الله برای ایجاد فرصتی جهت بازسازی توان خود

فرمانده ستاد ارتش اسراییل " "موشه کاپلینسکی" جانشین خود را جایگزین "آدی آدم" فرمانده تیپ شمال ارتش (که پدرش "آکوئیل آدم" در عملیات 1982 در خلده توسط نیروهای مقاومت کشته شد) کرد. ماموریت کاپلینسکی فرماندهی و نظارت کامل حملات زمینی، دریایی، و هوایی به لبنان بود.

حماسه افتخارآمیز جنگنده‌های حزب الله

10 آگوست 2006: حماسه افتخارآمیز جنگنده‌های حزب‌الله در جنگ "تیا" واقع در "مرجیون"

در این روز جنگنده‌های مقاومت حمساه‌ای دیگر آفریدند. باران بمباران شهرکها یک لحظه قطع نمی‌شد. تلفات دشمن شامل 18 کشته بود. همچنین 15 عراده تانک مرکاوا نیز در جبهه‌های مختلف بخصوص "خییام"، "مرجیون" و "مرکبه" منحدم شد.

جنگنده‌‌های حزب الله در منطقه "عینطا" 3 عراده تانک و در جبهه "پروژه تایبه" طی عملیاتی غافلگیرانه 4 کشته و 6 مجروح برای دشمن به یادگار گذاشتند. پیاده نظام اسراییلی‌ها در شهر "مرجیون" مورد حمله و محاصره قرا گرفته بود. از طرفی، "عدنان داود" ، فرمانده بریگارد "آی اس اف" یگان نیروهای مشترک" لبنان پذیرای سرهنگ "هونی" فرمانده نیروهای دشمن در دفتر خود شده و به او چای تعارف کرد.

جنگنده‌های اسراییلی نیز حومه جنوبی بیروت را زبر بمباران گرفتند و دولت لبنان بناچار دستور تخلیه مناطق "حی السلوم"، "برج البرجنه"، و "شیعه" را به لبنانی‌‌ها داد.

یک هلیکوپتر اسراییلی فانوس دریایی قدیمی بیروت را مورد بمباران قرار داد و هلیکوپتر دیگر برج انتقال برق در "المناره" را نابود کرد. هلیکوپتر سوم انتن‌های انتقال برق ایستگاه ساحل "امشیت" را بمباران کرد که به نظر پیامی سیاسی برای دولت لبنان بود.

"امیل لاهود"، رییس جمهور لبنان، اعلام کرد که از تصمیم آمریکا و فرانسه که شامل هیچ کدام از بندهای "طرح هفت ماده‌ای" که مورد موافقت لبنانی‌ها بود نمیشود تعجب کرده است. وی اظهار امیدواری کرد که اعزام 15 هزار نیرو به جنوب لبنان شاید بتواند تصمیم آمریکا و فرانسه را تغییر دهد.

"ایهود اولمرت" رییس جمهور وقت اسراییل انگشت اتهام را رو به سوی ارتش رژیم صهونیستی گرفت و آنها را به دلیل شکستهای اخیرشان مورد مواخذه قرار داد.

ادامه دارد...

ترجمه: محمدرضا صامتی

بخش فرهنگ پایداری تبیان


منبع: سایت moqawama