تبیان، دستیار زندگی
اگر سبک یادگیری شما فردی باشد: شما خیلی خوب می توانید فکرتان را روی چیزی متمرکز کنید. به احساسات خودتان خیلی توجه دارید و فردی مستقل هستید....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سبک یادگیری فردی

حتماً تا به حال توجه کرده اید که دوستان، اطرافیان و همکلاسی های شما در علاقه ها، توانایی ها و بیان مطالب، مثل هم نیستند. بعضی ها خیلی خوب صحبت می کنند. بعضی ها استعداد فوق العاده ای در کارهای فنی دارند یا یک ورزش را خیلی سریع یاد می گیرند. بعضی در نوشتن قوی هستند، خودشان شعر می گویند یا بدون زحمت هر شعری را حفظ می کنند و استعداد های مختلف دیگر.

خود شما هم حتماً در زمینه ای بهتر از دیگران هستید. همان طور که همه ی افراد در صفات مختلف با هم تفاوت دارند، در یادگیری هم مثل هم نیستند. هر کس با توجه به ویژگی های شخصیتی اش، در یادگیری یک جور عمل می کند، یعنی هر کس سبکی دارد. آشنایی با سبک های مختلف یادگیری به شما کمک می کند که خودتان را بهتر بشناسید، در یادگیری پیشرفت کنید و در امتحان ها به نتیجه های بهتری برسید.

سبک یادگیری فردی

اگر سبک یادگیری شما فردی باشد:

شما خیلی خوب می توانید فکرتان را روی چیزی متمرکز کنید. به احساسات خودتان خیلی توجه دارید و فردی مستقل هستید. درباره ی خودتان، اتفاقات، موفقیت ها و شکست های گذشته خیلی فکر می کنید. به همین خاطر ممکن است دفتر خاطرات هم داشته باشید.

دوست دارید تنها باشید و یا سرگرمی های شخصی داشته باشید. مایل هستید به جاهای دور افتاده و دور از سر و صدا مسافرت کنید. به تنهایی فکر کنید و احساس می کنید خودتان را می شناسید. بیش تر کتاب های خودآموز را مطالعه می کنید. برای حل یک مسئله، ترجیح می دهید در سکوت و هر طور شده خودتان آن را حل کنید. به همین خاطر ممکن است وقت زیادی برای مسئله ای بگذارید که با صحبت با دیگران خیلی راحت و در زمان کم تری حل می شود. علاقه دارید که طرح و نقشه بریزید و برای خودتان هدف تعیین کنید و در این باره فکر کنید. دوست دارید بیش تر برای خودتان کار کنید.

کارهای مورد علاقه

کسانی که سبک یادگیری فردی دارند، به عنوان نمونه بیش تر به فعالیت های فردی مانند فلسفه، نظریه پردازی، نویسندگی، تحقیق، رانندگی خارج از شهر، نگهبانی، گارد امنیتی و کارهایی مشابه روی می آورند و در این نوع کارها، کارایی خوبی دارند.

در صحبت کردن:
سبک یادگیری فردی

افراد با سبک یادگیری فردی هنگام حرف زدن از جمله هایی شبیه به این استفاده می کنند:

  • دوست دارم وقتی برای فکر کردن داشته باشم.

  • دلم می خواهد لحظه هایی تنها باشم.
  • احساس من درباره ی این موضوع این است.


مرکز یادگیری سایت تبیان