تبیان، دستیار زندگی
کشتی گیر و ورزشکاران پرورش اندام متهم به استفاده از مواد نیروزا به ترتیب به 2 و 3 سال محرومیت از حضور در تمام میادین....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشت سال محرومیت برای دوپینگی ها

آزمایش دوپینگ از هفته ششم لیگ برتر

کشتی گیر و ورزشکاران پرورش اندام متهم به استفاده از مواد نیروزا به ترتیب به 2 و 3 سال محرومیت از حضور در تمام میادین داخلی و خارجی محکوم شدند.

به نقل از مهر، شورای صدور رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) روز سه شنبه برای رسیدگی به پرونده عباس نوری، عباس لیموچی و مهدی یارعلی که نتیجه آزمایش دوپینگ آنها از سوی آزمایشگاه کلن آلمان مثبت اعلام شده بود، تشکیل جلسه داد.

در پایان این نشست عباس نوری که در وزن 96 کیلوگرم پیکارهای کشتی جام یادگار امام (دهه دوم بهمن ماه سال 86) شرکت کرده بود به دو سال محرومیت از حضور در میادین داخلی و خارجی محروم شد.

همچنین اعضای شورای صدور رای ستاد ملی مبارزه با دوپینگ، در مورد عباس لیموچی و مهدی یارعلی که در جریان مسابقات پرورش اندام قهرمانی کشور (بهمن ماه 86 - بندر عباس) در پروسه نمونه گیری شرکت کرده بودند اقدام به صدور رای مبنی بر محرومیت 3 ساله هر یک از آنها از شرکت در تمام میادین داخلی و بین المللی کردند.

کرم الله علیمرادی دبیر کل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ با تائید این مطلب به خبرنگار مهر گفت: "زمان آغاز محرومیت این ورزشکاران ازحضور آنها در مسابقات مربوطه در نظر گرفته می شود. ضمن اینکه هر گونه عنوانی که این ورزشکاران در این مدت موفق به کسب آنها شده بودند، بازپس گرفته خواهد شد."

دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ تاکید کرد: " تا پایان یافتن مدت محرومیت عباس نوری، عباس لیموچی و مهدی یارعلی هیچ تیم و باشگاهی حق انعقاد قرار با آنها تحت هر عنوانی را نخواهد داشت در غیر این صورت با خاطیان برخورد جدی خواهیم داشت."

عباس نوری، عباس لیموچی و مهدی یارعلی با استفاده از ماده نیروزای "استنازولول" اقدام به دوپینگ کرده بودند.