تبیان، دستیار زندگی
افرادی که دچار نزدیک بینی شدید هستند (یعنی فاصله دور را تار می بینند و درست تشخیص نمی دهند) برای شنا کردن بسیار دچار مشکل می شوند...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهره لطیفی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عینک طبی شنا برای نزدیک‌بین‌ها


استفاده از عینک های طبی مخصوص شنا در افرادی که نزدیک بینی شدید دارند، این امکان را به آنها می دهد تا از عمق آب استخر درک لازم را داشته باشند. بنابراین اگر آموزش شنا ندیده باشند، به محض نزدیک شدن به عمق های زیاد متوجه می شوند و سریعا به عمق های کمتر استخر برمی گردند.


عینک شنا

افرادی که دچار نزدیک بینی شدید هستند (یعنی فاصله دور را تار می بینند و درست تشخیص نمی دهند) برای شنا کردن بسیار دچار مشکل می شوند. این گروه از افراد ممکن است با وجود علاقه زیاد به شنا، به دلیل مشکلاتی از قبیل عدم تشخیص دیواره استخر، عدم تشخیص افرادی که از سمت روبرو می آیند و ... ترجیح دهند که به استخر نروند، اما این افراد به راحتی می توانند به پزشک مراجعه کنند و با خرید عینک های طبی مخصوص شنا ازاین ورزش، نهایت استفاده و بهره را ببرند.

عینک شنای این افراد دارای شیشه طبی است و مانند عینک طبی، دید فرد را اصلاح می کند. در واقع شیشه های این عینک ضدآب هستند و شما می توانید با استفاده از عینک های طبی مخصوص شنا، کاشی کف استخر، دیواره های استخر و ساعت استخر را به وضوح ببیند و از شنا کردن لذت ببرید.

مزایای عینک طبی شنا

1- استفاده از عینک های طبی مخصوص شنا در افرادی که نزدیک بینی شدید دارند، این امکان را به آنها می دهد تا از عمق آب استخر درک لازم را داشته باشند. بنابراین اگر آموزش شنا ندیده باشند، به محض نزدیک شدن به عمق های زیاد متوجه می شوند و سریعا به عمق های کمتر استخر برمی گردند.

2- اشیای داخل آب را به وضوح می بینند، در نتیجه در صورتی که به دیواره استخر و یا افراد دیگر نزدیک می شوند، فاصله خود را تا آنها تشخیص داده و بر طبق فاصله باقیمانده، تصمیم درست می گیرند.

3- افراد دچار نزدیک بینی معمولا چشم های حساسی نسبت به افراد با دید طبیعی دارند. بنابراین استفاده از عینکی که اطراف چشم های آنها را بپوشاند و از چشم ها محافظت کند، بسیار لازم و ضروری است. همچنین چشم های این افراد از تماس با مواد ضدعفونی کننده استخر مانند کلر در امان می ماند و از سردردهای ناشی از آن جلوگیری می شود.

افرادی که دچار نزدیک بینی هستند، نباید از عینک های طبی مخصوص شنای فرد دیگری استفاده کنند، زیرا عینک جزو وسایل شخصی افراد محسوب می شود

تذکرات

- برخی از افراد نزدیک بین، هنگام ورود به استخر شنا، از لنزهای تماسی برای رفع عیوب انکساری چشم خود استفاده می کنند. این کار می تواند بسیار خطرناک باشد، زیرا بسیاری از موجودات ذره بینی داخل آب ممکن است بیماری زا باشند و در اثر باز کردن چشم ها در آب، به لنز تماسی چشم متصل شوند و نه تنها لنز را آلوده کنند، بلکه مشکلات چشمی نیز ایجاد نمایند.

- یکی دیگر از مضرات استفاده از لنز در آب این است که ممکن است لنز جابه جا شود و یا از چشم خارج شود و فرد گمان کند که لنز در داخل چشم قرار دارد و با اجسام مختلفی در آب برخورد کند و آسیب ببیند.

- علاوه بر این حتی توصیه شده است که از عینک هایی که شکستگی های جزئی بر روی شیشه دارند نیز استفاده نکنید، زیرا چشم ها به خوبی محافظت نمی شوند و مشکلات مختلفی را برای فرد ایجاد می کند.

- افرادی که دچار نزدیک بینی هستند، نباید از عینک های طبی مخصوص شنای فرد دیگری استفاده کنند، زیرا عینک جزو وسایل شخصی افراد محسوب می شود و گاهی دیده شده در اثر استفاده اشتراکی از یک عینک، سردردهای میگرنی شدید گریبانگیر افراد می شود. بنابراین اگر دچار نزدیک بینی شدید هستید، حتما عینک طبی مخصوص شنا را سفارش دهید و تنها برای خودتان استفاده کنید و به افراد دیگر با شماره چشم های دیگر قرض ندهید که این کار فقط به ضرر افراد استفاده کننده می باشد.

زهره لطیفی

بخش سلامت تبیان


مطالب مرتبط:

مطالبی متعدد درباره سلامت و بیماری های چشم

خطرات و بیماری‌های ناشی از شنا

جلوگیری از بیماری در شناگران

کودک را هنگام شنا تنها نگذارید

هشدارهایی درباره شنای کودکان

نزدیک بینی

نزدیک بینی؛ تشخیص، پیشگیری و درمان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.