تبیان، دستیار زندگی
«مادر شصت دقیقه‌ای» و «پدر شصت دقیقه‌ای» ارائه راهکارهایی ساده و کاربردی برای پرورش کودکان اثر راب پارسونز با ترجمه فاطمه اعلمی منتشر شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پدر و مادر شصت دقیقه‌ای


«مادر شصت دقیقه‌ای» و «پدر شصت دقیقه‌ای» ارائه راهکارهایی ساده و کاربردی برای پرورش کودکان اثر راب پارسونز با ترجمه فاطمه اعلمی منتشر شد.

پدر و مادر شصت دقیقه‌ای

فاطمه اعلمی، مترجم کتاب «مادر شصت دقیقه‌ای» درباره انگیزه خود برای ترجمه این اثر گفت: نویسنده در این کتاب درباره مشکلاتی که هر مادری در دوره پرورش کودکش ممکن است با آن‌ها روبه‌رو شود می‌نویسد و به مخاطبان نشان می‌دهد که این مشکلات در بیشتر افراد مشترک است و می‌شود با به کارگیری راهکارهایی آن‌ها را برطرف یا تعدیل کرد. اعلمی یکی از کارکردهای این کتاب را دلگرمی دادن به مادران دانست و افزود: مطالعه این کتاب به مادران کمک می‌کند یاس و ناامیدی را در روزهای سخت از خود دور کنند و با راهکارهایی ساده مشکلات را پشت سر بگذارند. وی درباره عنوان این کتاب گفت: نویسنده معتقد است مطالب کتاب به قدری ساده و قابل اجراست که افراد در 60 دقیقه می‌توانند تمامی کتاب را مطالعه و دیدی جدید نسبت به مسایل پیدا کنند.

اعلمی که کتاب دیگری از این نویسنده را با عنوان «خانواده شصت دقیقه‌ای» ترجمه کرده است درباره ویژگی‌های این دسته کتاب‌ها گفت: کاربردی بودن مطالب و بیان مثال‌های فراوان سبب شده آثار «پارسونز»، نویسنده این کتاب، مورد استقبال زیادی قرار بگیرد. این متخصص حوزه روانشناسی سمینارهای متعددی را در کشورهای گوناگون برگزار و در سفرهایش با مراجعه‌کنندگان زیادی گفت‌وگو کرده که برخی تجربیاتش را در کتاب‌هایش انعکاس داده است.

به عقیده اعلمی، مخاطب کتاب «مادر شصت دقیقه‌ای» با مطالعه این اثر به خوبی می‌تواند با مشکلات و موقعیت‌ها ارتباط برقرار کند و در حل مشکلاتش از راهکارهای ساده نویسنده بهره بگیرد.

وی درباره نویسنده اثر نیز گفت: راب پارسونز نویسنده‌ای است که چندین کتاب از وی در ایران ترجمه شده اما هنوز آثار چاپ نشده زیادی از در ایران باقی مانده‌اند. وی در بریتانیا بسیار شناخته شده است و اغلب آثارش در لیست پرفروش‌‌ها قرار می‌گیرند.

کاربردی بودن مطالب و بیان مثال‌های فراوان سبب شده آثار «پارسونز»، نویسنده این کتاب، مورد استقبال زیادی قرار بگیرد. این متخصص حوزه روانشناسی سمینارهای متعددی را در کشورهای گوناگون برگزار و در سفرهایش با مراجعه‌کنندگان زیادی گفت‌وگو کرده که برخی تجربیاتش را در کتاب‌هایش انعکاس داده است.

«مادر شصت دقیقه‌ای» اثر راب پارسونز با ترجمه فاطمه اعلمی در 140 صفحه، با شمارگان دو هزار و 500 نسخه، به بهای پنج هزار و 500 تومان از سوی انتشارات پیدایش منتشر شده است.

بنابراین گزارش، این ناشر همچنین کتاب های «پدر شصت دقیقه ای» و «خانواده شصت دقیقه ای» را از شاخه روانشاسی و جزئی از مجموعه گام به گام با بچه ها، روانه بازار نشر کرده است. ناشر معتقد است در کتاب «خانواده شصت دقیقه ای» می آموزید که: «چگونه می‌توان مۆثرترین روش تربیتی را پیدا کرد، چگونه می‌توان زندگی زناشویی خود را از یک "جدایی خزنده" نجات داد، چگونه می‌توان برای خانواده خود وقت گذاشت، چگونه می‌توان جادوی سنت‌ها را کشف کرد، چگونه می‌توان با خانواده خود از دوران‌های سخت عبور کرد، اینکه چقدر وقت کافی است تا رابطه‌های شما را برای همیشه دگرگون کند و...».

در کتاب «پدر شصت دقیقه ای» نیز این موضوعات مطرح شده است: «روزهای مهم را در تقویم خود علامت بزنید، طوری با کودک خود صحبت کنید که متوجه تمام کلمات بشود، اگر قرار است جایی بروید، برای فرزندتان نامه بنویسید، موقع حرف زدن با بچه‌ها روی زانوهایتان بنشینید و چشم در چشم، حرف‌هایشان را گوش کنید، درباره کارهایی که در طول روز انجام می‌دهید با آنها هم صحبت کنید و...»

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: ایبنا