تبیان، دستیار زندگی
«همخانه» علاوه بر اكران داخلی، در سطح بین‌‌المللی نیز اكران خواهد شد. بنا به گفته فرید كشورهای آسیای دور از جمله مالزی، اندونزی، سنگاپور، تایوان و... خواستار نمایش آن شده‌اند ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همخانه رکورد فروش را می زند

اکبر عبدی

کارگردان «همخانه»:  امیدوار است که فیلم‌اش رکورد فروش را بزند

«مهسا» دانشجوی ترم آخر شهرستانی است كه به‌خاطر نمره نیاوردن در یك درس، ناچار است یك ترم دیگر در تهران بماند. اما او كه تا‌كنون برای اقامت در تهران با چند تن از دانشجویان هم‌دوره‌ای خود هم‌اتاق بوده، با فارغ‌التحصیل شدن آنها مجبور است به فكر جایی دیگر برای اقامت باشد. اما مگر پیدا كردن جایی مطمئن در دل غولی مثل تهران، برای دختری تنها و شهرستانی، به این سادگی است؟ این خلاصه‌ای است از قصه فیلم «همخانه» دومین ساخته سینمایی مهرداد فرید كه به‌زعم كارگردانش ركورد فروش اكران امسال را خواهد شكست. فرید برای این گفته خود دلایلی دارد كه آنها را این چنین بازگو ‌می‌كند: «همخانه فیلمی ‌است با درا‌می ‌بسیار قوی كه داستان آن به شیوه كاملا كلاسیك روایت شده، از سوی دیگر در ژانر فیلم‌های كمدی رومانتیك قرار دارد، ژانری كه فیلم های ساخته شده در آن معمولا با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو ‌می‌شوند بنابراین تمام عناصر لازم برای جذب مخاطب عام را دارد. از سوی دیگر فیلم علاقه‌مند جدی سینما را هم راضی نگه ‌می‌دارد. بازتاب‌های اكران فیلم در جشنواره و نقدهای نوشته شده پیرامون آن موید این نكته است كه فیلم اكران موفقی خواهد داشت.»

«همخانه» علاوه بر اكران داخلی، در سطح بین‌‌المللی نیز اكران خواهد شد. بنا به گفته فرید كشورهای آسیای دور از جمله مالزی، اندونزی، سنگاپور، تایوان و... خواستار نمایش آن شده‌اند.

و مسئولین جشنواره كلكته هندوستان این ساخته او را برای شركت در بخش مسابقه این جشنواره انتخاب كرده‌اند. علاوه بر این پخش‌كننده بین‌المللی فیلم «همخانه» درصدد است در صورت مهیا بودن شرایط و انجام توافق‌های لازم این فیلم را در كشور امارات نیز به روی پرده بفرستد.

همخانه قرار است از چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه به سر گروهی سینما آزادی در 16 سینمای تهران و 24سینمای شهرستان به اكران در‌‌آید.

فرید تنها نگرانی خود از اكران فیلمش در این تاریخ را همزمانی آن با امتحانات پایان سال دانش‌آموزان و دانشجویان ‌می‌داند، اما با لحنی جدی و شوخی ‌می‌گوید: «البته نگرانی من بیشتر از این بابت است كه اكران همخانه در این ایام بچه‌ها را از درس و زندگی بیندازد.»

در این فیلم بیتا سحر خیز، اكبر عبدی، علیرضا اشكان، بهنوش بختیاری، مریم بوبانی، شهرزاد كمال‌زاده، سمیه لرستانی، علی مردانه به ایفای نقش پرداخته‌اند و موسیقی متن آن را هم محسن نامجو ساخته است و علاوه بر این بر اساس شعری از احمد اخوان ترانه تیتراژ پایانی این فیلم را خوانده است.

منبع : سینمای ما