تبیان، دستیار زندگی
نمایش «كمدی مرگ» نوشته‌ی وودی آلن به كارگردانی محسن میرزاخانی خرداد و تیر ماه سال‌جاری در تالار اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران به صحنه می‌رود ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فراتر از طنزهای مرسوم،

كمدی مرگ

«كمدی مرگ» وودی آلن 30 اردیبهشت ماه در نیاوران اجرا می‌شود

نمایش «كمدی مرگ» نوشته‌ی وودی آلن به كارگردانی محسن میرزاخانی خرداد و تیر ماه سال‌جاری در تالار اصلی فرهنگ‌سرای نیاوران به صحنه می‌رود.

این نمایش كه كاری از گروه تئاتر «سوگ شاد» است، پیش از این در جلسات نمایشنامه‌خوانی ویژه آثار كمدی در فرهنگسرای نیاوران به اجرا درآمده و مورد استقبال تماشاگران قرار گرفته بود.

كارگردان این نمایش كه تئاترش را با استفاده از جلوه‌های بصری خاصی اجرا می‌كند، درباره‌ی شیوه اجرایی خود توضیح داد: آدم‌ها در نمایشنامه‌ی «وودی آلن» در وضعیت هجو خاصی قرار می‌گیرند و با الهام از یكی از دیالوگ‌های كلیدی كار، تصمیم گرفتم نمایش را با حضور چند كوتوله اجرا كنم. به همین دلیل قرار شد هر كاراكتر كوتوله توسط دوتن از بازیگران نشان داده شود.

او كه برای اجرای این نمایش از همكاری گروه بدلكاران سیزده نیز بهره می‌گیرد، ادامه داد: با توجه به مضمون نمایشنامه، ساختار اجرایی آن را انتخاب كردیم. ضمن این‌كه طنز نمایش در نیمه نخست اجرا، طنز موقعیت است و برای نیمه پایانی اجرا نیز از طنز تكنیكان كه در ایران كمتر مورد توجه قرار گرفته است، استفاده می‌كنیم. چراكه در ایران بسیاری از آثار كمدی بیشتر بر طنز دیالوگ متكی است و در مرحله بعدی طنز موقعیت است. اما ما تلاش كردیم تا فراتر از طنزهای مرسوم پیش برویم.

میرزاخانی كه در اجرای این نمایش از موسیقی زنده استفاده می‌كند متذكر شد: تمام تلاش گروه اجرایی بر این موضوع متمركز است تا كمدی خوبی تولید شود كه توقع تماشاگر را از كار كمدی بالا ببرد.

به گزارش ایسنا، عوامل این نمایش بدین‌ شرحند: بازیگران (به ترتیب ورود) مهدی واثقی، فرید قبادی، محسن صفدری، حسین میرزاییان، مهدی امین لاری، مهرنوش حسینی، وحید خانه‌ساز، فرشته مستوفی، مارال حاجی‌زاده، حمید كاشانی، محمد دانشور، فرزین نوبرانی، مهدی انشایی و ساسان پارسی.

گروه حركات نمایشی دست: علیرضا شعاعی، كیانوش سمساری، نیما جوان، مهدی آقایی، نیلوفر فرهمند، راحله كرمی، محمدمهدی صداقت، كیارش وفایی و علی فرجی.

طراح صحنه و لباس: محسن میرزاخانی، مدیر صحنه: آتی رضایی راد.

موسیقی: آراز آذرنژاد (گیتار الكتریك)، فراز خنافری (پیانو)، علیرضا خسروی (درافر) و سعید بهزادی (گیتار بیس).

گفتنی است: این نمایش از ‌٣٠ اردیبهشت ماه رأس ساعت ‌٤٥/١٨ و به مدت ‌٧٠ دقیقه در فرهنگسرای نیاوران اجرا می‌شود.

منبع : ایسنا