تبیان، دستیار زندگی
تهیه‌كننده پروژه «امام موسی‌صدر» ضمن تشریح جزئیات تولید این پروژه و كارگردانی «كمال تبریزی» در آن اظهار داشت: فردا در جلسه مشترك با خانواده امام موسی صدر، در جریان آخرین نظرات آنها روی فیلمنامه نهایی این پروژه قرار می‌گیریم ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«كمال تبریزی» فیلم «امام موسی‌صدر» را می‌سازد

كمال تبریزی

تهیه‌كننده پروژه «امام موسی‌صدر» ضمن تشریح جزئیات تولید این پروژه و كارگردانی «كمال تبریزی» در آن اظهار داشت: فردا در جلسه مشترك با خانواده امام موسی صدر، در جریان آخرین نظرات آنها روی فیلمنامه نهایی این پروژه قرار می‌گیریم.

«منوچهر محمدی» تهیه‌كننده پروژه «امام موسی‌صدر» در گفت‌وگو با خبرنگار سینمایی فارس گفت: تحقیقات مربوط به فیلمنامه زندگی امام موسی صدر كه از اوایل سال 86 شروع شده بود پایان یافته و اوایل امسال نگارش نهایی فیلمنامه انجام شده كه جهت بررسی و شروع پیش تولید به بنیاد سینمایی فارابی ارائه شده است.

وی اظهار داشت: این فیلمنامه را محمدرضا گوهری پس از تحقیقات فراوان نوشته و قرار است «كمال تبریزی» كارگردانی آن را انجام دهد.

این تهیه‌كننده افزود: چون پیشنهاد نگارش این فیلمنامه توسط خانواده امام موسی صدر بود، چندین‌ بار فیلمنامه در مراحل مختلف نگارش به نظر آنها رسید. در این مرحله به علت اینكه چند نفر از خانواده‌ وی در لبنان و چند نفر در ایران سكونت دارند، رفت و برگشت فیلمنامه بین ایران و لبنان باعث طول كشیدن نگارش شد.

امام موسی‌صدر

«منوچهر محمدی» به فارس گفت: قرار است فردا (دوشنبه 23 اردیبهشت) در جلسه مشترك فیلمنامه‌نویس و كارگردان این فیلم با خانواده امام موسی صدر، آخرین نظرات آنها را در روی فیلمنامه نهایی داشته باشیم. ضمن اینكه نظر بخش فرهنگی بنیاد سینمایی فارابی نیز برای شروع كار بسیار مهم است.

* شرایط لبنان در زمان شروع پروژه مؤثر است

این تهیه كننده در مورد زمان تولید فیلم امام موسی صدر گفت: در برنامه‌ریزی كاری ما قرار است این فیلم امسال تهیه شود ولی تولید این فیلم به شرایط لبنان نیز بازمی‌گردد.

وی تصریح كرد: به علت جو متشنج لبنان در چند ماه اخیر ما نیازمند یك آرامش هستیم تا بتوانیم پیش تولید و تولید فیلم را در لبنان شروع كنیم. البته در فروردین ماه سفری به لبنان برای بررسی‌های مقدماتی كار داشتم ولی بررسی كامل فنی و شروع كار اجرایی پروژه منوط به آرامش كشور لبنان است.

* فیلم به زبان عربی ساخته می‌شود

وی در مورد عوامل حاضر در پروژه امام موسی صدر گفت: عوامل فنی فیلم همه ایرانی خواهند بود ولی چون فیلم به زبان عربی است، باید از بازیگران عرب زبان استفاده كنیم.

امام موسی‌صدر

*انتخاب بازیگر نقش «امام موسی صدر» چالش بزرگی برای پروژه است

وی تصریح كرد: شخصیت محوری داستان خود امام موسی صدر است كه در ایران بزرگ شده بود و به زبان فارسی تسلط كاملی داشته است. انتخاب بازیگر این نقش چالش بزرگی برای پروژه است چون این بازیگر باید به هر دو زبان فارسی و عربی كاملا مسلط باشد. ضمن اینكه شخصیت خاص موسی صدر كه پایه گذار مجلس اعلای شیعیان لبنان بود، شخصیت وی منحصر به فرد است و بازیگر این نقش باید از عهده ایفای آن برآید.

محمدی در ادامه در مورد این پروژه گفت: تمام داستان در 40 سال پیش می گذرد و این خود به سختی‌های كار اضافه می‌كند. بخش‌های مربوط به اشغال لبنان توسط اسراییل و جنگ‌های داخلی لبنان در این فیلم وجود دارد كه تولید آنها كار بسیار سختی است و امیدوارم در نهایت بتوانیم فیلم خوبی تولید كنیم.

محمدی در پایان گفت: این فیلم تلاش دارد ضمن معرفی شخصیت والای امام موسی صدر مخاطبین خود را متوجه این نكته كند كه پس از گذشت سالها از ناپدید شدن این مرد بزرگ هنوز وضعیت او روشن نیست و امیدوارم این فیلم به روشن شدن وضعیت ایشان كه هنوز توسط طرفدارانشان پیگیری می‌شود كمكی كند.

منبع : خبرگزاری فارس