تبیان، دستیار زندگی
رضا رشیدپور به عنوان یكی از تهیه‌كنندگان «مثلث شیشه‌یی» معتقد است: اگر قصد ما از ساختن برنامه‌های قبلی(شب شیشه‌یی)، حضور سوپراستارها و كنكاش در زندگی خصوصی آنان بود، به این هدف به طور كامل ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«مثلث شیشه‌یی»در زندگی خصوصی افراد كنكاش می‌كند؟

رضا رشیدپور

رشیدپور:قصد تكرارنداریم

امیدوارم با میزان تحمل‌ها به 90 قسمت برسیم

*كیمیایی و مدیری در این برنامه*

رضا رشیدپور به عنوان یكی از تهیه‌كنندگان «مثلث شیشه‌یی» معتقد است: اگر قصد ما از ساختن برنامه‌های قبلی(شب شیشه‌یی)، حضور سوپراستارها و كنكاش در زندگی خصوصی آنان بود، به این هدف به طور كامل دست پیدا كردیم؛ بنابراین در «مثلث شیشه‌یی» به بررسی جدی‌تر مسایل موجود می‌پردازیم و خودمان را تكرار نمی‌كنیم.

وی افزود: هیچ سوپراستاری نبوده است كه در برنامه‌های پیشین ما حضور پیدا نكرده باشد. به عنوان نمونه اگر زمانی انتظار مخاطب ما، دعوت از محمدرضا گلزار بود، ما او را نه یك‌بار بلكه دوبار به برنامه‌های خود آوردیم؛ بنابراین مجدد تاكید می‌كنم كه در «مثلث شیشه‌یی» قصد تكرار خود را نداریم.

رشید‌پور با بیان این كه ما یك‌سال بزرگ‌تر شده‌ایم گفت: قصد داریم كه در نردبان برنامه‌سازی، یك پله بالاتر برویم. در این جهت مسایل موجود در زمینه‌های مختلف اعم از هنری، اقتصادی و سیاسی را جدی و بسیار شفاف بررسی خواهیم كرد.

مجری «مثلث شیشه‌یی» اضافه كرد: این برنامه تریبونی است كه افراد مختلف با گرایش‌های گوناگون دیدگاه‌های خود را در زمینه‌های مختلف بیان ‌كنند. من نیز به عنوان مجری «مثلث شیشه‌یی» تلاش می‌كنم نقش فرد یك بیطرف را بازی كنم.

وی در ادامه ساخت «مثلث شیشه‌یی» را در جهت تحقق سیاست چندصدایی رسانه‌ی ملی دانست.

تهیه‌كننده‌ی «مثلث شیشه‌یی» در پاسخ به این پرسش ایسنا كه با توجه به توقف برنامه‌ی قبلی («مثلث») پس از یك قسمت، چه تمهیدی برای جلوگیری از این اتفاق برای «مثلث شیشه‌یی» با توجه به رویكرد آن اندیشیده‌اید؟ گفت: یكی از وظایف برنامه‌سازان رسانه، ارتقای روحیه‌ی نقدپذیری در عرصه‌های مختلف جامعه است؛اگرچه «مثلث» پس از یك‌بار پخش، متوقف شد. ولی ما به تلاش خود ادامه می‌دهیم. در این جهت امیدواریم این‌بار به جای یك قسمت، 90 قسمت برنامه پخش كنیم؛ البته این امر بستگی به میزان تحمل‌ها برای شنیدن دیدگاه‌های مختلف دارد.

وی افزود: به پویایی در عرصه‌ی فرهنگ اعتقاد زیادی دارم و امیدوارم این نوع برنامه‌ها آن‌قدر ساخته شوند تا روحیه نقدپذیری به تدریج نهادینه شود.

تهیه‌كننده‌ی «مثلث شیشه‌یی» درباره‌ی مهمانان و موضوعات هفته‌ی جاری این برنامه گفت: تاكنون حضور مسعود كیمیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، مهران مدیری و پژمان بازغی در برنامه قطعی شده است كه برخی از آنان هفته‌جاری به «مثلث شیشه‌یی» می‌آیند. علاوه بر آن در این برنامه به بحث جراحی پلاستیك و یك موضوع خوب اقتصادی می‌پردازیم.

وی در زمینه‌ی استفاده از واژه‌ی «شیشه‌یی» برای نام برنامه‌ («عبور شیشه‌یی» و «شب شیشه‌یی») اظهار كرد: فرهنگ نقد در جامعه‌ی ما شیشه‌یی است و همانند شیشه آسیب‌پذیر است و با تلنگری می‌شكند، به گونه‌ای كه شاید با كوچك‌ترین خطای من مهمان یا مخاطب این شیشه بشكند و خرده شیشه‌ها به پای همه‌ی ما برود. از سوی دیگر شیشه مظهر شفاف‌بودن است و ما هم در برنامه‌های خود سعی می‌كنیم، درباره‌ی مسایل شفاف‌سازی كنیم.

رشید‌پور درباره‌ی دكور «مثلث شیشه‌یی» به عنوان یكی از عناصر مهم برنامه‌های گفت‌وگو محور به ایسنا اظهار كرد: یكی از نقاط قوت «مثلث شیشه‌یی» دكور بسیار زیبای آن است كه برای آن هزینه‌ی زیادی شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، علاوه بر رشیدپور، محمد قنبری تهیه‌ی «مثلث شیشه‌یی» را برعهده دارد. رشیدپور ترانه‌های تیتراژ ابتدایی و پایانی این برنامه را سروده است و مانی آرام و امیر تاجیك به ترتیب خوانندگان تیتراژ آغازین و پایانی «مثلث شیشه‌یی» هستند.

گفتنی است پخش این برنامه از فردا ـ 23 اردیبهشت ماه ـ ساعت 21 و 50 دقیقه از شبكه تهران سیما آغاز می‌شود و به جز یكشنبه ها هرشب بر روی آنتن می‌رود.

منبع : ایسنا