تبیان، دستیار زندگی
چهاردهمین نمایشگاه بزرگ ناشران کتاب ایران امروز 16 آبانماه ساعت 18.30 عصر با حضور سرپرست استانداری خراسان‌رضوی و مقام‌های استانی با همکاری موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران رسماً افتتاح می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چهاردهمین نمایشگاه بزرگ کتاب امروز در مشهد افتتاح میشود

نمایشگاه بزرگ کتاب مشهد

چهاردهمین نمایشگاه بزرگ ناشران کتاب ایران امروز 16 آبانماه ساعت 18.30 عصر با حضور سرپرست استانداری خراسان‌رضوی و مقام‌های استانی با همکاری  موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران رسماً افتتاح می‌شود.

هفته کتاب همه ساله در آبان ماه با مشارکت دستگاه‌های استانی و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می‌شود که هدف اصلی برگزاری نمایشگاه گسترش و رونق هرچه بیشتر فرهنگ کتابخوانی و مطالعه و انس با کتاب است.

مجموعه مدیریتی استان خراسان‌رضوی به نسبت سال‌های پیش فعالانه‌تر در هفته کتاب مشارکت می‌کند و با تشکیل ستاد برگزاری نمایشگاه کتاب و همکاری رسانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط امید است که کتاب‌های منتشر شده سال جاری در دسترس عموم متخصصان و دانش‌آموزان و دانشجویان قرار بگیرد.

نمایشگاه کتاب با همکاری 44 دستگاه مدیریتی استانی از جمله استانداری خراسان‌رضوی، شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی، صداوسیما، سپاه امام رضا(ع) و دانشگاه‌ها از تاریخ 16 آبان ماه لغایت 22 آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می شود.

غرفه‌های نمایشگاه در موضوعات عمومی، کتاب کودک، کتاب‌های مذهبی، دانشگاهی، زبان‌های خارجی، کشاورزی دایر می‌شود.

یکی از ابتکاراتی که در نمایشگاه چهاردهم کتاب صورت خواهد گرفت؛ معرفی34  کتاب برتر در موضوعات خاص نظیر انس با کتاب، عفاف و حجاب، دفاع مقدس، اقتصاد مقاومتی و غیره است که با محوریت مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان‌رضوی انجام می‌شود.

همچنین همایش‌هایی در ایام برگزاری نمایشگاه در محل نمایشگاه چهاردهم دایر می‌شود که حول محورهای ترویج فرهنگ دفاع مقدس، نقش رسانه ها در مقابله با تهاجم فرهنگی؛ تحکیم بنیان خانواده، عفاف و حجاب، سیره اهل‌البیت است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: امسال 7 میلیارد ریال بن کتاب به‌صورت کارت الکترونیکی بین خریداران کتاب توزیع می‌شود و خریداران می‌توانند با ارائه مدرک معتبر بن خرید کتاب دریافت کنند.

در خور توجه است که در چهاردهمین نمایشگاه کتاب مشهد، امسال 7 میلیارد ریال بن کتاب به‌ صورت کارت الکترونیکی بین خریداران کتاب توزیع می‌شود.

قابل توجه است که سقف در نظر گرفته شده برای خریداران بن کتاب به این قرار است، طلاب حوزه علمیه تا سقف 500 هزار ریال، دانشجویان کارشناسی ارشد به بالا 500 هزار ریال، دانشجویان کارشناسی 400 هزار ریال، دیپلم و فوق دیپلم 300 هزار ریال و سایر اقشار عادی می‌توانند 200 هزار ریال که میتوانند بن خرید کتاب دریافت کنند.

شایان ذکر است که امسال حدود 750 ناشر در قالب 519 غرفه برای حضور در نمایشگاه چهاردهم حضور دارند و در بخش بین‌المللی 40 غرفه آماده همکاری با نمایشگاه چهاردهم است که در یک سالن مجزا به‌عنوان بخش بین‌المللی در نمایشگاه حضور دارند.

گزارش: محمد ولی طاهری

تنظیم: هومن بهلولی