تبیان، دستیار زندگی
دولت روسیه قانونی را به اجرا گذاشته است که با هدف محافظت از بچه‌ها در برابر مطالب و محتویات زیانبار به دولت این اختیار را می دهد که سایت‎ها را ببندد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قانون لیست سیاه در روسیه


دولت روسیه قانونی را به اجرا گذاشته است که با هدف محافظت از بچه‌ها در برابر مطالب و محتویات زیانبار به دولت این اختیار را می دهد که سایت‎ها را ببندد.

 لیست سیاه در روسیه -کودکان

مقامات روسی اکنون قادرند وبسایت‎های مشخصی را - بدون محاکمه و دادرسی - در لیست سیاه قرار دهند و آنها را ببندند. این قانون توسط هر دو مجلس روسیه تصویب شده است و در ماه ژوییه توسط ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امضاء شد.

گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر گفته اند که مصوبه قانونی اخیر ممکن است به افزایش سانسور در این کشور منجر شود. این مصوبه در اصل، اصلاحیه ای بر قانون فعلی ناظر بر جریان اطلاعات در این کشور است.

مقامات روسی می‌گویند که هدفشان محافظت از افراد کم سن و سال در برابر وبسایت‎هایی است که در آن بچه ها مورد سوء استفاده جنسی قرار می‌گیرند، جزئیات روش‎های خودکشی را آموزش می‌دهند، مصرف مواد مخدر را تشویق می‌کنند و برای پورنوگرافی کودکان به دنبال جلب مشتری هستند.

گروه‌های فعال در زمینه حقوق بشر گفته اند که مصوبه قانونی اخیر ممکن است به افزایش سانسور در این کشور منجر شود. این مصوبه در اصل، اصلاحیه ای بر قانون فعلی ناظر بر جریان اطلاعات در این کشور است

با این قانون، اگر بستن و از کار انداختن این وبسایت‎ها امکان‌پذیر نباشد، می‌توان ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISPها) و شرکت‎های میزبانی وب (Web Hosting) را وادار کرد که دسترسی به آنها را مسدود کنند.

منتقدان، مصوبه اخیر را تلاشی دیگر از سمت رئیس جمهور ولادیمیر پوتین برای اعمال کنترل بر مردم، توصیف کرده اند.

بخش ارتباطات تبیان

منبع: سیتنا