تبیان، دستیار زندگی
شگاهبین المللی قرآن کریم .گزارش نوزدهمین روز نمایشگاه از غرفه ی تبیان .قرآن و نخبگان جوان در نمایشگاه قرآن .اولین جشنواره قرآن و رسانه برتر در نمایشگاه قرآن برگزار می شود گزارش نوزدهمین روز نمایشگاه از غرفه ی تبیان: نوزدهمین ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش نوزدهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

.گزارش نوزدهمین روز نمایشگاه از غرفه ی تبیان

.قرآن و نخبگان جوان در نمایشگاه قرآن

.اولین جشنواره قرآن و رسانه برتر در نمایشگاه قرآن برگزار می شود

گزارش نوزدهمین روز نمایشگاه از غرفه ی تبیان:


نوزدهمین روز نمایشگاه نیز با حضور پرشوردانش آموزان آغاز شد. امروز هم اتفاقات مختلفی در غرفه تبیان به وقوع پیوست که شرح آن را می خوانید.

اول اینکه غرفه تبیان امروز میزبان دو میهمان خارجی از کشورتایلند بود. این دو مهمان گرامی پس از اینکه با علاقه خاصی به توضیحات کاربران سایت توجه نمودند و با بخشهای مختلف سایت آشنا شدند به عضویت سایت تبیان در آمدند.

دوم اینکه: عصر روز سه شنبه آقای محمود فکری عضو تیم فوتبال  استقلال تهران به دعوت بخش ورزشی سایت در غرفه تبیان حضور یافت.

وی پس از بازدید از بخشهای مختلف سایت به گفتگو و تبادل نظر پیرامون عملکرد آن پرداخت. آقای فکری در نهایت به عضویت افتخاری سایت درآمد.

سوم اینکه: تعدادی از نخبگان علمی و فرهنگی، نفرات اول کنکور و برگزیدگان جشنواره خوارزمی بعداز افطار به دعوت بخش اجتماعی سایت، مهمان غرفه تبیان بودند ومهندس وزیری، سایت تبیان را از روی پرده نمایش برای آنان  معرفی نمود و دعوت شدگان به عضویت افتخاری سایت تبیان درآمدند.

در پایان نیز هدایایی به رسم یاد بود به این عزیزان اهدا شد.

چهارم اینکه: کارکنان و مشاوران بخش اجتماعی امروز تا پایان کار نمایشگاه در غرفه حضور داشتند و به سوالات کاربران و بازدیدکنندگان از نزدیک پاسخ گفتند که به این عزیزان خسته نباشید می گوییم.

و آخر اینکه: آقای محمد رضا حیرانی که اغلب وی را با نام مستعار گل 323 می شناسیم روز گذشته از غرفه تبیان خداحافظی نمود تا از فردا خدمت مقدس سربازی را آغاز کند. جالب اینکه آقای حیرانی حتی تا آخرین روز (و در حقیقت آخرین ساعات) قبل از اعزام خود در غرفه تبیان حضور داشت .

امروز مانی نقاش، قاسمی نور، مصیبت خفن، امین خوشگله و گل 323 در غرفه حضور داشتند و ما را یاری نمودند.

لازم به ذکر است که گزارش امروز به یاری آقای خطیب زاده تهیه گردیده است.

قرآن و نخبگان جوان در نمایشگاه قرآن


نشست قرآن و نخبگان جوان روز نوزدهم آبان ماه مصادف با بیست و پنجم رمضان در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برگزار شد.

در این گردهمایی که بخش جوان نمایشگاه قرآن ، برگزاری آن را به عهده داشت، نخبگان علمی – هنری ،اسدی گرمارودی مدیر بخش جوان دوازدهمین نمایشگاه قرآن وجمعی از مسئولین بخش جوا ن ، حجة الاسلام والمسلمین دکتر خاموشی(ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی)، حجة الاسلام والمسلمین موسوی هوایی( معاونت پژوهشی سازما ن تبلیغات )،دکتر طالب پور(مدیرعامل مؤسسه تبیان)، مهندس اسماعیلی( رئیس امور مجامع سازمان تبلیغات)، سرکار خانم غروی(سردبیر سایت تبیان) حضور داشتند.

ابتدای برنامه دکتر گرمارودی مدیر بخش جوان نمایشگاه به مدعوین خیر مقدم گفت. در ادامه مهندس ، راستگار دبیر نشست به ارائه گزارش کوتاهی پیرامون اقدامات انجام گرفته پرداخت و سپس نخبگان مدعو خود را معرفی و سابقه کوتاهی از خود ارائه نمودند.

نکته ای که در طول این برنامه دشواریهایی به وجود آورده بود مسئله کمبود وقت بود که چندین بار در طول جلسه به آن اشاره شد.

در ادامه آقای دکترخاموشی جهت سخنرانی به بالای سن دعوت شد ، رئیس سازمان تبلیغات ترجیح داد به بالای سن نرود و ایستاده، از همانجا، در فضایی صمیمی تر سخنان خود را ایرادنماید.وی سخنان خود را با آیه شریفه" ان هذا القرآن یهدی للتی هی اقوم" (سوره اسرا، آیه9) آغاز کرد.

ضمن ابراز خوشحالی و خرسندی از حضور در این جمع اعلام نمود در نظر است به عنوان حمایت بیشتر از این نخبگان، نتایج تحقیقات نخبگان و مدعوینی که در این جلسه حضور یافته اند درصورت درخواست و موافقت خودشان در سایت تبیان قرار گیرد و یا به صورت کتاب چاپ شود . همچنین قرار شد جلسه بعدی این گروه در محل سازمان تبلیغات اسلامی برگزار گردد.

در پایان نیز از 14 نفر از نخبگان( به نیت چهارده معصوم) توسط سازمان تبلیغات اسلامی قدردانی شد و لوح تقدیری به رسم یادبود به ایشان اهدا گردید.

اولین جشنواره قرآن و رسانه برتر در نمایشگاه قرآن برگزار می شود

ستاد برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با همکاری معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اولین جشنواره قرآن و رسانه برتر را برگزار می کند.

این جشنواره با هدف قدردانی و تجلیل از تلاش و زحمات اصحاب مطبوعات و رسانه های گروهی در گسترش فرهنگ قرآنی و ترویج مفاهیم دینی در نشریات و رسانه های گروهی برگزار می شود.

در این جشنواره آثار برگزیدگان، خبرنگاران و عکاسان مختلف در رشته های مقاله، گزارش، گفت وگو، خبر، عکس، برنامه رادیویی و تلویزیونی ارزیابی می شود و به برگزیدگان لوح تقدیر و جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.

همچنین در این جشنواره جوایزی به سایت قرآنی، نشریه و خبرگزاری برتر نیز اهدا می شود.