تبیان، دستیار زندگی
اه . گزارش هفتمین روز نمایشگاه از غرفه تبیان . آموزش تذهیب در بخش جوان . معرفی بخش جوان . دومین جشنواره ملی، اینترنتی قرآن و انتظار . کارگاه تصویرسازی قرآنی در بخش جوان گزارش هفتمین روز نمایشگاه از غرفه تبیان واما پنج شنبه :...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش هفتمین روز نمایشگاه از غرفه تبیان

. آموزش تذهیب در بخش جوان

. معرفی بخش جوان

. دومین جشنواره ملی، اینترنتی قرآن و انتظار

. کارگاه تصویرسازی قرآنی در بخش جوان

گزارش هفتمین روز نمایشگاه از غرفه تبیان

واما پنج شنبه :

پنج شنبه 7 آبان، سیزدهم ماه مبارک رمضان و هفتمین روز نمایشگاه: هفتمین روز نمایشگاه تا به امروز شلوغترین روز نمایشگاه بوده؛ توی نمایشگاه جای سوزن انداختن نبود از شلوغی غرفه تبیان هم که نگو و نپرس. بچه ها فرصت سرخاراندن هم نداشتند. پشت میز دایره ای کاربران تبیان سایت رو به بازدیدکنندگان معرفی می کردند، وسط غرفه روی پرده سایت تبیان نمایش داده می شد و دور میز عضویت هم، همه جمع شده و فرم عضویت را پر کردند.

آقای دکتر طالب پور مدیرعامل محترم تبیان، خانم غروی سردبیر محترم سایت و آقای اسماعیلی معاونت محترم مالتی مدیا هم  در غرفه حضور داشتند و از نزدیک با بازدیدکنندگان به گفتگو پرداختند.

بعد از افطار دوباره سایت از طریق پرده نمایش داده شد و این بار مانی نقاشی با تسلط کامل قسمتهای مختلف سایت رو برای انبوه بازدیدکنندگان توضیح داد. آقا مانی خسته نباشی.

رهگذر، فیورا، سیلوربوی، مهدی313، امین خوشگله، قاسمی نور، مصیبت خفن، مرد بزرگ، عاطفه خانم، حامد هدایتی، مانی نقاش، گل 323، شیوا عسگری و میثم لقمان کاربرانی بودند که روز پنج شنبه زحمت خیلی زیادی کشیدند که من از طرف تبیان از همشون تشکر می کنم.

پنج شنبه به دلیل استقبال بیش از حد انتظار بازدیدکنندگان نمایشگاه تا ساعت 24 تمدید شد و حتی تا آخرین دقایق هم مردم با اشتیاق از غرفه ها دیدن می کردند. در روز هفتم بیش از 290 نفر در نمایشگاه به عضویت تبیان درآمدند.

آموزش تذهیب در بخش جوان

بخش جوان دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در کنار گارگاه های هنری خود کارگاه آموزش تذهیب را نیز گنجانده است، مربی کارگاه تذهیب منصوره جمشیدی که از نمایشگاه هفتم با این نمایشگاه همکاری دارد در گفت و گو با روابط عمومی موسسه اطلاع رسانی تبیان عنوان کرد تذهیب یکی از اصیل ترین هنرهای قرآنی است که مستقیماً ریشه در مفاهیم اسلامی دارد. این هنر برای اولین بار برای جداسازی آیات قرآنی از هم و تزئین صفحات قرآن کریم به کار می رفته است، اما به مرور زمان رشد یافته و به یکی از زیباترین هنرهای اسلامی تبدیل شده است.

جمشیدی اظهار کرد بازیدکنندگان استقبال بسیار زیادی برای یادگیری دارند و خانمها به دلیل ظرافت های موجود در این هنر تمایل بیشتری برای یادگیری از خود نشان می دهند مربی تذهیب در پایان این نکته را متذکر شد آثار آفریده شده توسط بازدیدکنندگان کارگاه تفسیر جمع آوری شده است و در پایان نمایشگاه اثر برتر طی مراسم داوری انتخاب و جایزه نفیسی را به خود اختصاص می دهد.

معرفی بخش جوان


بخش جوان یکی از مهمترین بخش های نمایشگاه است که هر ساله مورد بازدید دهها هزار جوان و نوجوان قرار می گیرد. این بخش باهدف ایجاد زمینه های مناسب برای تقویت باورهای اعتقادی در میان جوانان برنامه های مختلفی به شرح ذیل تدارک دیده است:

الف- جشنواره های ملی مسابقات اینترنتی:

این جشنواره به منظور تشویق و تقدیر جوانانی که در فضای مجازی به کار قرآنی مشغولند برگزار می شود. مسابقات ارایه شده در این بخش به شرح ذیل است.

1- مسابقه وبلاگ نویسی با موضوع قرآن و مهدویت

2- مسابقه هنری انیمیشن، عکاسی، خطاطی، نقاشی و طراحی از طریق اینترنت

3- مسابقه اینترنتی فکر و بکر، حلال و حرام، واجبات و محرمات

4- مسابقات اینترنتی حفظ قرآن

5- مسابقه اینترنتی مفاهیم قرآن

6- مسابقه اینترنتی تصویر شناسی و شخصیتهای قرآن کریم

ب- کارگاه توانمند سازی تشکلهای قرآنی

در این بخش تشکلهای قرآنی فعال در امور جوانان در تهران مورد شناسایی و معرفی می شود. و کلاس های کارگاهی توسط آنان برگزار شده است.

پ- قرآن و نخبگان جوان:

در این بخش آثار نخبگان و نوابغ جوان در حوزه قرآن کریم و مهدویت نمایش داده می شود و از 9 نفر آنها تجلیل به عمل خواهد آمد. همچنین در این بخش از 50 نفر از نخبگان و نوابغ جوانی که دارای مدالهای جهانی و المپیادهای ملی هستند دعوت به عمل خواهد آمد.

ج- قرآن و شاعران جوان:

در این بخش از 50 شاعر جوان دعوت به عمل خواهد آمد. همچنین با بررسی وضعیت اشعار جوان در زمینه قرآن و مهدویت 9 نفر آنها انتخاب و معرفی خواهند شد.

د- کارگاه آموزشی تفسیر قرآن کریم:

در این کارگاه بیش از 10 هزار نفر از جوانان با روش تفسیر قرآن کریم آشنا خواهند شد. این کارگاهها با حضور اساتید بر جسته تفسیر در محل نمایشگاه برگزار می شود.

دومین جشنواره ملی، اینترنتی قرآن و انتظار


دومین جشنواره مسابقات اینترنتی با نام قرآن و انتظار در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم دائر گردیده است.

مهندس مهدی تقوی مدیر برگزاری این جشنواره در گفت و گو با روابط عمومی موسسه اطلاع رسانی تبیان عنوان کرد، پدیده وبلاگ نویسی چند سالی است که در کشور ما رواج یافته و سال به سال گسترده تر می شود طبق آمارهای ارائه شده از سوی شبکه های اینترنتی، ایران بین دویست کشور جهان، مقام سوم وبلاگ نویسی را دارد به همین منظور در سال گذشته همزمان با نمایشگاه قرآن مسابقات وبلاگ نویسی با موضوعات قرآنی برای اولین بار در کشور برگزار شد و مورد استقبال گسترده مخاطبان به ویژه جوانان قرار گرفت.

تقوی اظهار داشت جشنواره ملی- اینترنتی قرآن و انتظار امسال نیز در سطح ملی به اجرا درآمده است و با توجه به این که جشنواره به زبان فارسی برگزار می شود تمام ایرانیان در سراسر جهان می توانند در آن شرکت کنند.

وی افزود، آثار مستند تهیه شده پس از ارزشیابی و کیفیت سنجی توسط موسسه رسانه های تصویری و صدا و سیما پخش خواهد شد.

تقوی بیان کرد همچنین در دومین جشنواره ملی- اینترنتی مسابقات دیگری از جمله مسابقات انیمیشن، مسابقات معانی و مفاهیم آیات قرآنی، مسابقه تصویرشناسی و طراحی سایت اینترنتی قرآنی می باشد.

هر گروه سنی از هر نقطه ای به راحتی می تواند با عضویت در سایتwww.quranfestival.com در مسابقه شرکت نماید. سقف امتیاز این مسابقات یک هزار امتیاز است که به بالاترین امتیاز یکدستگاه نوت بوک اهدا می شود و سایر جوائز از جمله 50 سکه بهار آزادی و 10 دستگاه چاپگر می باشد. بیش از 30 هزار مخاطب در دومین جشنواره ملی- اینترنتی قرآن و انتظار شرکت کرده اند.

کارگاه تصویرسازی قرآنی در بخش جوان


کارگاه تصویرسازی و نقاشی قرآنی یکی از کارگاههای فعال بخش جوان دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم می باشد.

کارگاه تصویرسازی و نقاشی نیز همچون سایر کارگاهها و غرفه های بخش جوان نمایشگاه به آموزش هنری بازدیدکنندگان می پردازد.

بازدیدکنندگان در کارگاه نقاشی و تصویرسازی، طراحی، کار با رنگ روغن، آبرنگ، گواش، آکومین و مداد رنگی را آموزش می بینند.

مربی این کارگاه منیژه جبارزاده عنوان کرد این کارگاه، تصویرسازی قرآنی را راهی برای رسیدن به حقیقت دین و قرآن معرفی کرده و معتقد است برای تصویرسازی قرآنی باید ذهنی سرشار از معانی و مفاهیم قرآهنی داشته باشیم و این امر از طریق مطالعه دقیق قرآن کتاب آسمانی میسر است.

او این بخش جوان را یکی از سالمترین و پرجاذبه ترین بخش های نمایشگاه معرفی می کند جبارزاده بیان کرد آثار خلق شده توسط هنرآموزان این بخش جهت شرکت در مسابقه بهترین اثر نگهداری شده و طی مراسم داوری بهترین آثار جوائزی اهدا می شود.