تبیان، دستیار زندگی
گاهبین المللی قرآن کریم . گزارش هفدهمین روز نمایشگاه از غرفه ی تبیان . بن ویژه خرید کتاب از نمایشگاه قرآن عرضه شد . بخش دانشجویی برگزار می کند . اهدای 4 هزار جلد قرآن و مفاتیح به مردم بم . همایش بزرگ کاتبان قرآن کریم در نمایش...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش هفدهمین روز نمایشگاه از غرفه ی تبیان

. بن ویژه خرید کتاب از نمایشگاه قرآن عرضه شد

. بخش دانشجویی برگزار می کند

. اهدای 4 هزار جلد قرآن و مفاتیح به مردم بم

. همایش بزرگ کاتبان قرآن کریم در نمایشگاه دوازدهم قرآن برگزار می شود

گزارش هفدهمین روز نمایشگاه از غرفه ی تبیان:


در همان نیم ساعت اول شروع به کار نمایشگاه حدود 20 نفر یکجا به عضویت سایت تبیان درآمدند. بیشترین مراجعان امروز، به خصوص قبل ازظهر را دانش آموزان هنرستانی تشکیل دادند که جذابترین بخش تبیان برای آنان مدرسه ی اینترنتی بود. همچنین بخش ورزشی سایت نیز بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان به خصوص دانش آموزان قرار گرفت .

امروز چند اتفاق جالب هم در غرفه تبیان افتاد که خواندش خالی از لطف نیست.

اول اینکه یک مهندس کامپیوتر وقتی با توضیحات یکی از کاربران سایت، کاملاً با تبیان آشنا شد کارت شرکت خود را به وی ارائه داد و گفت حالا که شما مبلغ سایت خودتان هستید من هم می خواهم مبلغ خودم باشم و در صورت مواجه شدن با هر مشکل کامپیوتری جوابگوی سؤالات شما خواهم بود.

اما اتفاق دوم:

پیش از ظهر خانمی سراسیمه به غرفه ی تبیان آمده بود و در خواست می کرد یکی از سیستمها را چند دقیقه ای در اختیارش قرار دهیم. وقتی دلیل را جویا شدیم دریافتیم که ایشان چند ساعت قبل در کافی نت وارد سایت تبیان شده و شناسایی عضو کرده بود اما هنگام خروج از کافی نت فراموش کرده بود قطع عضویت نماید. حالا بعد از چند ساعت آن هم نه روی همان سیستم، بلکه از روی یک سیستم دیگر می خواست قطع عضویت نماید! که با توضیحات برخی دوستان متوجه شد که فقط از روی همان سیستم می تواند قطع عضویت نماید. این هم به هر حال در نوع خود اتفاق جالبی بود.

اتفاق سوم:

حضور آقای دکتر صدیق در غرفه ی تبیان و بازدید از سایت و نرم افزارهای این غرفه بود.

اتفاق چهارم:

حضور جناب آقای محمدپور رئیس حراست اداره ی تربیت بدنی در غرفه تبیان بود. وی به دعوت بخش ورزشی تبیان درغرفه حضور یافت ضمن بازدید از بخشهای مختلف سایت و ارائه ی توضیحات از طرف مسئولین بخش ورزشی نظرات و پیشنهادات خود را با دست اندکاران سایت تبیان در میان گذاشت در پایان نیز بخش ورزشی با اهدای هدایایی به رسم یادبود، از بذل توجه آقای محمدپور جهت حضور در غرفه ی تبیان قدردانی نمود.

امروز خانم گل، الحدید، مصیبت خفن، سفیر عشق، شادی جون، امین خوشگله و مانی نقاش ما را در غرفه ی تبیان یاری نمودند که به همه ی این عزیزان خسته نباشید می گوییم. همچنین میثم لقمان، کیلر، سامان پسری از نسل سوم، هوملس، فیورا، پانیز ، شروین و گل 323 نیز امروز در غرفه حضور یافتند.

لازم به ذکر است که گزارش امروز به یاری خانم فروزنده (شادی جون) تهیه گردیده است.

بن ویژه خرید کتاب از نمایشگاه قرآن عرضه شد

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی و ناشران شرکت کننده در نمایشگاه به منظور توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و نشر معارف اسلامی در جامعه اقدام به چاپ بن ویژه خرید کتاب های ناشران دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم کرده است.

بازدیدکنندگان و علاقه مندان به آثار مکتوب قرآنی می توانند با مراجعه به شبعه بانک رفاه کارگران مستقر در نمایشگاه قرآن کریم بن ویژه خرید کتاب های  دوازدهمین نمایشگاه قرآن را تهیه کنند.

کتابهای بخش ناشران نمایشگاه قرآن کریم با 35 درصد تخفیف به متقاضیان کتاب های قرآنی عرضه خواهد شد.

بخش دانشجویی برگزار می کند


بخش دانشجویی  زیر نظراداره  نشریات نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاهها، به فعالیت می پردازد. در این بخش 207نشریه قرآنی دانشجویی مربوط به سالهای 83- 82 در غرفه نشریات دینی، مذهبی دانشجویان دانشگاههای سراسری کشور به نمایش گذاشته شده است.

لازم به ذکر است  در بانک کامپیوتری اداره نشریات نهاد رهبری دانشگاههای کشور در حدود 4000 نشریه وجود دارد که از این میزان 207 نشریه به فعالیت در زمینه قرآنی می پردازند.

علاوه بر نشریات یاد شده اقدام به ارائهCD فشرده کاملی از 90 نشریه مذهبی و قرآنی دانشجویی، کرده است. . همچنین سومین دوره انتخاب نشریه های برتر قرآنی دانشجویان دراین بخش  برگزار می شود. علاوه بر انتخاب نشریه های برتر قرآنی، پایان نامه های برتر قرآنی و مقالات دانشجویی نیز توسط اساتید فن انتخاب می شود.

از دیگر فعالیتهای بخش دانشجویی نمایشگاه قرآن کریم راه اندازی سایت قرآنی و تجلیل از خبرنگاران قرآنی دانشجو است.

اهدای 4 هزار جلد قرآن و مفاتیح به مردم بم

همزمان با ادامه فعالیت های دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، بیش از 4 هزار جلد قرآن و مفاتیح توسط معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به شهرستان زلزله زده بم ارسال شد.

اهدای این تعداد قرآن و مفاتیح بین مردم در راستای گسترش فرهنگ قرانی و ترویج مفاهیم دینی انجام می گیرد.

گفتنی است، آثار ارسال شده از طریق مساجد و کانون های فرهنگی و مذهبی شهرستان بم در اختیار دوستداران و علاقه مندان آثار قرآنی قرار داده می شود.

همایش بزرگ کاتبان قرآن کریم در نمایشگاه دوازدهم قرآن برگزار می شود

به مناسبت بزرگداشت مقام احمد نیریزی، کاتب بزرگ  قرآن در عصر صفوی، همایش کاتبان قرآن کریم در سالن کنفرانس نمایشگاه بین المللی قرآن برگزار می شود.

در این همایش که درساعت30: 14 روز دوشنبه 18 آبان ماه با حضور جمعی از کاتبان قرآن و هنرمندان برگزار می شود ، اساتیدی همچون ایرج نعیمائی، کامرانی، کریم دولتی و دکتر سلطانی در باره تاریخ، سبک، زندگانی و جایگاه احمد نیریزی در کتابت قرآن کریم و ویژگی های هنری و خوشنویسی این کاتب بزرگ قرآن به سخنرانی خواهند پرداخت.

از این کاتب قرآن و نسخ نویس بزرگ در بخش های مختلف نمایشگاه قرآن کریم ده ها نسخه خطی قرآنی و ادعیه های مختلف و  خطبه های حضرت علی (ع)، به نمایش گذاشته شده است.