تبیان، دستیار زندگی
ه . روز چهارشنبه 6 آبان، دوازدهم رمضان و ششمین روز نمایشگاه . آثار هنری قرآنی کشور سوریه در بخش بین الملل نمایشگاه قرآنی . معرفی بخش بین المللی . تماشای رایگان فیلم حضرت ابراهیم برای کودکان در نمایشگاه قرآن روز چهارشنبه 6 آبا...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روز چهارشنبه 6 آبان، دوازدهم رمضان و ششمین روز نمایشگاه

. آثار هنری قرآنی کشور سوریه در بخش بین الملل نمایشگاه قرآنی

. معرفی بخش بین المللی

. تماشای رایگان فیلم حضرت ابراهیم برای کودکان در نمایشگاه قرآن

روز چهارشنبه 6 آبان، دوازدهم رمضان و ششمین روز نمایشگاه:

ششمین روز نمایشگاه بین المللی هم با هیاهوی دانش آموزانی که از نقاط مختلف شهر به نمایشگاه آمدند آغاز شد. یکی از نکاتی که معمولاً توجه دانش آموزان به خصوص دبیرستانیها رو به خودش جلب می کند مدرسه اینترنتی تبیان بود.

وقتی مدرسه اینترنتی تبیان برای بچه ها توضیح داده می شد طوری بهت زده به صفحه مانیتور زل می زدند که انگار باورشون نمی شه این همه امکانات رو بشه از طریق یک سایت، یکجا، اون هم به زبون فارسی پیدا کرد، به هر حال جا داره از زحمات آقای  مهندس وزیری و همکارانشون تو بخش آموزش تشکر کرد. نکته دوم اینکه بالاخره جایزه ویژه تبیان که همون خودرو پراید باشه روی سکویی که دیروز عکسشو دیدین( گزارش روز پنجم) قرار گرفت. این هم عکسش

شما هم اگر علاقه مندید برنده این جایزه باشید هر چه زودتر باید به غرفه تبیان سربزنید.

نکته سوم: با تلاشهای بی دریغ آقای دهدشتی( گرافیست روابط عمومی) هر روز چند تا بروشور و پلات و تراکت و غیره... به اقلام تبلیغاتی غرفه اضافه می شه و تقریباً غرفه سرو شکل کاملی پیدا کرده. بقیه بچه ها هم از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. چهار شنبه شب هم آخرین سری پلاتها در غرفه نصب شد.

در ساعات پایانی نمایشگاه هم بخش ورزشی تبیان یک مسابقه در غرفه برگزار کرد که ابتدا آقای علیرضا بابایی بخش ورزشی را برای بازدیدکنندگان، روی پرده توضیح داد و سپس سؤالاتی از همین بخش مطرح نمود که به بیش از 10 نفر از کسانی که به سؤالات پاسخ درست داده بودند کارت اینترنت هدیه شد.

امروز تعداد کاربرانی که به غرفه آمده بودند بیشتر شده بود. آقایان هادی اعظمی، محسن اعظمی، حامد محمدزاده هدایتی،محمد حسین مکانیکی، مثیم امیری نسب، محمدرضا حیرانی، امیر قاسمی و یزدانی و خانمها عرب زاده، بابا مرادی، احمدی و عطارزاده از کاربران تبیان بودند که امروز زحمات زیادی کشیدند و به همشون خسته نباشید می گیم.

ضمناً در روز ششم بیش از 200 نفر در غرفه به عضویت تبیان درآمدند.

آثار هنری قرآنی کشور سوریه در بخش بین الملل نمایشگاه قرآنی


در غرفه آثار قرآنی کشور سوریه در بخش بین الملل دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم بیش از 46 اثر هنری قرآنی، ارائه شده است.

آثار قرآنی ارائه شده در این غرفه در دو بخش هنر خطاطی بر روی چوب و خط و تذهیب به معرض نمایش گذاشته شده است. در این غرفه 15 تابلوی بزرگ و همچنین 15 تابلوی کوچک اثر قرآنی خطاطی شده بر روی چوب، و همچنین 16 تابلوی بزرگ در زمینه خط و تذهیب قرآنی که عمده آنها از روی خط کوفی و نسخ خطی عثمان طه تهیه شده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

معرفی بخش بین المللی


الف – کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه

قرآن محور مشترک تمامی مسلمانان است، مسلمانان عاشق و شیفته قرآن در جهت معرفی قدر و منزلت این کتاب عظیم آسمانی اهتمام ویژه ای دارند، به منظور شناسایی آخرین دستاوردهای قرآنی در حوزه  پژوهش، علمی، فرهنگی کشورهای جهان و ایجاد پیوند و ارتباط بین شخصیت ها و مراکز قرآنی در داخل و خارج کشور وعرضه آخرین یافته های علمی و پژوهشی قرآن کریم بخش خارجی با حضور24 میهمان از 19 کشور: چین، سودان، نیجریه، بنگلادش، کویت، پاکستان، لبنان، روسیه،  بوسنی هرزگوین، آلبانی، ترکیه، بلغارستان، امارات، هندوستان، تاجیکستان، افغانستان، عراق، سوریه و تونس تشکیل و بر پا شده است.

1-با حضور جمعی از شرکت کنندگان در نمایشگاه نشست هایی در باره وضعیت چاپ نشر آثار قرآنی، تاریخچه کتابت قرآن کریم و وضعیت هنرهای مرتبط با علوم قرآن در سرای قرآن و اندیشه برگزار می شود.

2- برگزاری نمایشگاه قرآن در کشورهای خارجی:

همزمان با برگزاری دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم 19 کشور جهان میزبان نمایشگاههای قرآنی جمهوری اسلامی ایران هستند و گزیده ای از آثار و فعالیت های قرآنی در آنها عرضه می شود. در کشورهای کویت، قطر، بنگلادش، تایلند، آذربایجان، روسیه، پاکستان، لبنان، آلبانی، تونس، آلمان، سودان، سوریه، تانزالیا، انگلستان، کانادا، ترکیه، سنگال و کنیا تا پایان ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن برپا خواهند بود.

این نمایشگاهها تحت عنوان قرآن در آینه هنر برگزار خواهد شد و هنرمندان ایرانی به فراخور سنت و فرهنگ آیینی خود آثار هنری مرتبط با قرآن کریم را در این کشورها عرضه می کنند.

برگزاری همایش علمی قرآن و روابط بین المللی:

در راستای ارتقاء و توسعه علمی و پژوهشی نمایشگاه قرآن کریم امسال یکی از مهمترین برنامه های بخش بین المللی برگزاری همایش علمی قرآن و روابط بین الملل است که با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در چنین نمایشگاه برگزار می شود این همایش با حضور جمعی از شخصیت های علمی و فرهنگی داخلی و خارجی بر پا می شود لازم به توضیح است این همایش علمی سومین همایش بین المللی است که در نمایشگاه قرآن کریم برگزار می گردد و در سال های گذشته همایش های "قرآن و هنر" و "قرآن و توسعه فرهنگی" برگزار شده است.

ب- نمایشگاههای استانی قرآن کریم:

برگزاری نمایشگاه قرآن کریم در استانهای کشور: در پی استقبال گسترده گروه های مختلف در دوره های گذشته از بر پایی نمایشگاه های قرآن کریم در استانها و شهرستانها امسال نیز معاونت امورفرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری ادارات کل ارشاد و استانها در ماه مبارک رمضان نمایشگاه قرآن کریم را به صورت همزمان در تهران و 28 استان و 90 شهرستان کشور برگزار است.

برپایی نمایشگاه آثار هنری قرآن، تجلیل از خادمان قرآن کریم، محافل انس با قرآن جلسات حفظ، قرائت و تفسیر قرآن، نمایش کتابهای قرآنی، آثار صوتی و تصویری و نرم افزارهای قرآنی از جمله برنامه های نمایشگاه های قرآن استانی است که با حضور فعال علاقمندان و گروه های مختلف قرآن استانها برگزار می شود. لازم به توضیح است که آثار برگزیده رشته های مختلف هنری در نمایشگاه های استانی سال آینده و در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی قرآنی کریم به نمایش در خواهد آمد.

تماشای رایگان فیلم حضرت ابراهیم برای کودکان در نمایشگاه قرآن

انیمیشن سینمایی حضرت ابراهیم(ع) ساخته داریوش یغمایی در بخش کودک و نوجوان نمایشگاه قرآن کریم به نمایش درمی آید.

این انیمیشن سینمایی که به زندگی حضرت ابراهیم(ع) می پردازد روز پنج شنبه هفتم آبان ماه از ساعت 30/12 تا 14 در بخش کودک دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم نمایش داده شد.