تبیان، دستیار زندگی
یشگاه بین المللی قرآن کریم . گزارش پانزدهمین روز نمایشگاه از غرفه ی تبیان . بخش عکس نمایشگاه قرآن کریم از14 آبان افتتاح شد . برپایی کارگاه های آموزشی قلم زنی، معرق و منبت کاری در نمایشگاه قرآن . معرفی بخش ویژه نمایشگاه "...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گزارش پانزدهمین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم

. بخش عکس نمایشگاه قرآن کریم از14 آبان افتتاح شد

. برپایی کارگاه های آموزشی قلم زنی، معرق و منبت کاری در نمایشگاه قرآن

. معرفی بخش ویژه نمایشگاه "قرآن و انتظار"

.مسابقه کتبی معارف قرآنی و مهدویت در نمایشگاه قرآن کریم

گزارش پانزدهمین روز نمایشگاه از غرفه ی تبیان


امروز جمعه، پانزدهم آبان، بیست و یکم ماه رمضان مصادف با شهادت مولای متقیان، حضرت علی(ع) و پانزدهمین روز نمایشگاه:

امروز هم مانند هفته گذشته با پایان نماز پرشکوه جمعه، نمازگزاران دسته دسته و گروه گروه به نمایشگاه قرآن کریم قدم گذاشتند و به بازدید از غرفه ها و محصولات مختلف پرداختند.

غرفه تبیان نیز روز جمعه در میان استقبال عموم بازدیدکنندگان، شاهد حضور پربرکت مهمان ارجمندی چون حجة الاسلام و المسلمین آقای دکتر خاموشی ریاست محترم سازمان تبلیغات اسلامی بود.

آقای دکتر خاموشی ضمن گفتگو با کارکنان تبیان و ارائه رهنمودهای خود به ایشان، با کاربران افتخاری و نیز بازدیدکنندگان سایت به گفتگو پرداختند و نظرات آنان را در مورد سایت تبیان جویا شدند.

وی همچنین در پاسخ به سؤالات برخی از کاربران، به امکان افزایش تسهیلات سایت از جمله اینترنت رایگان و ارائه خدمات بیشتر به کاربران اشاره نمود.

امروز برخلاف جمعه قبل، بعد از افطار نمایشگاه شب پر رفت و آمدی را تجربه کرد که در نوع خود جالب بود. ازدحام بازدیدکنندگان تا ساعات پایانی نمایشگاه نیز ادامه داشت.

سفیرعشق، مصیبت خفن، گل 323، افشین، مهدیmp3، پانیز،M، جواد رزمی، شادی جون، ستاره آبی، امین خوشگله و مانی نقاش نفراتی بودند که امروز برای معرفی سایت به بازدیدکنندگان زحمات زیادی کشیدند .

ضمناً ستاره آبی در شبهای گذشته هم در غرفه حضور یافته بود که اسم ایشان از قلم افتاده بود بنابراین در همین جا ضمن تشکر از زحمات ایشان، بابت از قلم افتادن نام تمام کسانی که در غرفه زحمت کشیده اند اما نام آنها ذکر نشده است عذرخواهی می کنیم.

ضمنا میثم لقمان، مرد بزرگ و عاطفه خانم هم امروز به غرفه تبیان سرزدند.

ًامروز یکی از اعضای قدیمی تبیان نیز در غرفه حضور یافت که ملاقات با او، آن هم پس از مدتها که در چت تبیان از وی خبری نبود برای بچه ها خیلی جالب بود و او کسی نبود جز آقای زمانی که به تازگی متأهل نیز شده و کمتر فرصت حضور در چت تبیان را یافته است. ازدواج این عضو تبیان را به او و همسرش تبریک می گوییم.

بخش عکس نمایشگاه قرآن کریم از14 آبان افتتاح شد


بخش عکس دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم با حضور 92 اثر از عکاسان کشور روز پنجشنبه  14 آبان گشایش یافت.

آثاراین بخش از میان 690 عکس ارسال شده از 170 عکاس کشور به دبیرخانه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن  کریم انتخاب شده است. از میان این آثار 50 عکس در بخش مسابقه و 42 عکس در بخش ویژه به نمایش درمی آیند.

این آثار توسط سعید صادقی، فرزاد هاشمی و احمد ناطقی انتخاب شده است.و در پایان نمایشگاه  طی مراسمی به 12 عکاس برتر جشنواره لوح افتخار و سکه بهار آزادی اهدا خواهد شد و همچنین مبلغ پانصدهزار ریال نیز به کلیه عکاسانی که در بخش مسابقه حضور دارند پرداخت می شود.

گفتنی است در بخش عکس نمایشگاه قرآن که جایگزین بخش بین المللی شده است، این آثار با موضوعاتانتظار فرج تجلی مفاهیم قرآنی در زندگی، آئین ها و مراسم مذهبی ،اعیاد و جشن ها، فرهنگ عامه ایران و فضای معماری تا پایان ماه مبارک رمضان در معرض دید علاقه مندان قرارمی گیرد.

برپایی کارگاه های آموزشی قلم زنی، معرق و منبت کاری در نمایشگاه قرآن


برای آشنایی علاقه مندان به هنرهای قرآنی، کارگاه های قلم زنی معرق و منبت کاری در بخش هنری نمایشگاه قرآن برگزار شده است. هنرمندانی همچون استاد نامجو، استاد مهدوی و استاد محمد توانا در قالب کارگاه های آموزشی به ترتیب در رشته های قلم زنی، معرق و منبت کاری به آموزش مخاطبان می پردازند.

علاقه مندان می توانند همه روزه از ساعت 15 تا 17 با حضور در بخش هنری نمایشگاه قرآن از نزدیک در جریان تولید آثار هنری قرآنی در این رشته ها قرار گیرند.

معرفی بخش ویژه نمایشگاه "قرآن و انتظار"


در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و به منظور تقدیر از خادمان عرصه ولایت بخش ویژه نمایشگاه به موضوع قرآن و انتظار اختصاص یافته و سعی شده است این مهم در انجام و اجرای کلیه فعالیت های نمایشگاه مد نظر قرار گیرد؛ بطوریکه در انتخاب آثار هنری عدد 12 مبنا و ملاک گزینش آثار قرار گرفته و در فراخوان بخش های مختلف نمایشگاه نیز در همه جا سعی شده است به آیات و روایاتی که در خصوص این موضوع یعنی قرآن و انتظار پرداخته است توجه ویژه شود.

همچنین در بخش آثار خوشنویسی آیات نیز سعی شده آیاتی که به این موضوع ارتباط دارد تهیه و خوشنویسی شود. به علاوه دراین بخش فعالیت های ذیل به اجرا در آمده است:

1- نمایشگاه کتاب: در این بخش کتاب های چاپ شده با موضوع مهدویت و انتظار، شخصیت و سیره حضرت مهدی (عج) و موضوعات مرتبط با آن حضرت و قرآن کریم به نمایش گذاشته شده است.

2- بخش پایان نامه ها: در این بخش با همکاری دانشگاه های امام صادق، الهیات تهران و دانشگاه قم مجموعه ای از پایان نامه هایی که در باره حضرت مهد (عج) نوشته شده به نمایش در آمده است.

3- بخش نرم افزارهای رایانه ای: در این بخش نرم افزارهایی در باره مهدویت و انتظار ارائه شده است.

4- معرفی سایتهای اینترنتی: در این بخش جزوه ای تهیه شده است که سایت های مربوط به حضرت مهدی (عج) و سایت های مرتبط با مفهوم انتظار را معرفی می نماید.

5- هنرهای تجسمی: امسال با توجه به استقبال هنرمندان از نمایشگاه بین المللی قرآن کریم آثار برگزیده و شاخص با موضوع "انتظار و قرآن" در رشته های مختلف هنری تهیه شده که در معرض دید عموم قرار گرفته  است.

6- چاپ و انتشار کتاب "انتظار" اثر مرحوم علامه طباطبائی که تاکنون به زیور طبع آراسته نشده از دیگر فعالیتهای بخش قرآن و انتظار است.

مسابقه کتبی معارف قرآنی و مهدویت در نمایشگاه قرآن کریم


مسابقه کتبی معارف قرآنی ومهدویت تا پایان ماه مبارک رمضان در بخش جوان دوازدهمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم برپا می شود.

مسابقه معارف قرآنی و مهدویت در راستای ارتقای سطح دانش و معارف دینی جوانان درباره علوم قرآنی برگزار می شود.

همچنین در این مسابقه از جوانان فرزانه در حوزه معارف قرآن و مهدویت ، قدردانی و جوایز نفیسی به آنها اهدا می شود. تجلیل و تکریم و معرفی برگزیدگان برتر قسمت های مختلف بخش جوان از برنامه های اختتامیه دوازدهمین نمایشگاه قرآن کریم است.