تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیاز هایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله ای بود که زندگی را آسان تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه‌هایی از دنیای دانش و فناوری


بسیاری از اختراعات بشر ناشی از نیاز هایی بوده است که بشر در طول تاریخ حس کرده و یا آرزو کرده است که ای کاش وسیله‌ای بود که زندگی را آسان‌تر کند و این شروع یک ایده و نهایتا عملی کردن آن ایده می‌شد.

آخرین مطلب

یک دیکشنری متفاوت

وقتی در حال خواندن متنی روی کامپیوتر، گوشی هوشمند یا تبلت هستید و به کلمه ناآشنایی برمی‌خورید، می‌توانید به آسانی برنامه دیکشنری را احضار کنید، کلمه را در برنامه کپی‌پیست کنید و معنی کلمه را ببینید. اما وقتی که متن به صورت کاغذی در دستتان باشد، چه؟!

یک دیکشنری متفاوت

البته می‌توانید پشت کامپیوتر بروید یا اپلیکیشن دیکشنری گوشی خودتان را باز کنید، کلمه را تایپ کنید و معنی کلمه را نگاه کنید، اما این روند اندکی دشوار است.

حالا یک محصول جالب ساخته شده است که این کار را بسیار آسان می‌‌کند، این دیکشنری جالب، یک اسکنر کوچک دارد که می‌توانید آن را روی کلمه ناآشنا بگذارید، به محض این کار دیکشنری معنی کلمه را به شما نشان می‌دهد. این دیکشنری با استفاده از اسپیکرهایی که دارد، تلفظ صحیح کلمه را هم به اطلاع شما می‌رساند.

نمایشگر این دیکشنری جالب 2.4 اینچی و رنگی است. قیمت این دیکشنری 240 دلار است.

*************

هند از یك لپ تاپ 35 دلاری رونمایی كرد!

هند از یك لپ تاپ 35 دلاری رونمایی كرد!

هند ارزان قیمت ترین لپ تاپ جهان را تولید كرد كه یك وسیله كامیپوتری است كه با لمس صفحه كار می كند و قیمت آن فقط 35 دلار است.

به گزارش روزنامه گاردین چاپ لندن وزیر توسعه نیروی انسانی هند چند روز پیش به هنگام رونمایی و معرفی این لپ تاپ كوچك كه برای دانش آموزان طراحی شده است گفت دولت هند مذاكره با شركت های بین المللی تولید كننده كامیپوتر را آغاز كرده تا در آینده این محصول را در سطح گسترده ای تولید كنند.

كاپیل سیبال گفت : "ما از نظر توسعه و پیشرفت صنعت كامپیوتر به مرحله ای رسیده ایم كه تولید تمام قطعات این كامپیوتر شامل چیپ، حافظه و تمام بخش های سیستم عامل حدود 35 دلار هزینه دربردارد."

وزیر توسعه نیروی انسانی هند در كنفرانس مطبوعاتی در شهر دهلی افزود كه این كامپیوتر سبك و كوچك به جستجو گر اینترنت، ابزار كنفرانس ویدئویی و PDF مجهز است و سخت افزاز آن به شكلی بسار منعطف طراحی شده است كه كاربران در آینده می توانند قطعات یا نرم افزارهای بیشتری به آن بیافزایند.

به گفته كاپیل سیبال این كامپیوتر كوچك كه از سیستم عامل لینوكس استفاده می كند از سال 2011 در اختیار دانشجویان مراكز آموزش عالی قرار گرفته است. برنامه دولت هند این است كه هزینه این كامپیوتر را 20 دلار كاهش داده و در نهایت بهای آن را به ده دلار برساند. این كامیپوتر توسط پژوهشگران مراكز تحقیقات علمی هند طراحی و ساخته شده است.

*************

iPen قلم جادویی اپل!

ipen قلم جادویی اپل!

اداره ثبت اختراعات آمریکا جدیدترین حق امتیاز اختراع (پتنت) ثبت شده توسط شرکت اپل را ثبت و جزئیات آن را منتشر کرد. این پتنت نشان می‌دهد که اپل ممکن است به دنبال راه‌اندازی یک قلم iPen برای اپل و دستگاه‌های آیفون باشد که البته بسیار ما را به یاد قلم جادویی گلکسی نوت سامسونگ می‌اندازد.

جزئیات قلم آی‌پن طبق جزئیات پتنت عبارت از "بازخورد لمسی برای کمک به حرکات کاربر در برنامه‌های کاربری سیستم عامل IOS اپل برای آیفون و تبلت این شرکت" است.

با کمک این فناوری، قلم آی‌پن می‌تواند به وسیله حسگرهای تشخیص جهت در زمانی که آی‌پن می‌چرخد کاربران را قادر به ترسیم خطوط نازک‌تر، ضخیم‌تر، تیره‌تر یا سبک‌تر کند

بازخورد لمسی نیز دارای این امکان خواهد بود که در انتخاب یک آیکون مجازی توسط کاربر یا یک دکمه تائید مورد استفاده قرار گیرد. در حقیقت می‌توان اذعان کرد که قلم آی‌پن اپل مانند یک قلم موی نقاشی است که بر روی بوم کشیده می‌شود و شما با توجه به شدت فشاری که بر روی قلم مو می‌آورید می‌توانید ضخامت، نازکی، پررنگی و یا کم رنگی خطوط را ترسیم کنید.

استفاده از این قلم می‌تواند گسترده تر از جزئیات این پتنت باشد که میتوان به عنوان یک چیپ NFC و یا مانند قلم کنسول 3DS نینتندو در بازی‌های این شرکت تحول بزرگی ایجاد کند. به نظر می‌رسد اپل این بار از سامسونگ تقلید کرده است هر چند ایده پتنت اپل بسیار اریجینال است.

فرآوری: محسن مرادی

بخش دانش و زندگی تبیان


منابع:فارنت،رادیو فردا،یک پزشک