تبیان، دستیار زندگی
اسطوره فوتبال ایران به عنوان یكی از اعضای كمیته فنی فیفا در مورد انتخاب بهترین بازیكن جهان در سال 2012، گزینه‌هایش را انتخاب كرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دایی بهترین بازیکن 2012 را انتخاب کرد


اسطوره فوتبال ایران به عنوان یكی از اعضای كمیته فنی فیفا در مورد انتخاب بهترین بازیكن جهان در سال 2012، گزینه‌هایش را انتخاب كرد.
دایی

علی دایی پس از پایان دوران بازی‌گری‌اش، عضویت كمیته فنی فیفا را در اختیار دارد به همین دلیل ایران سه رای دهنده در این انتخابات خواهد داشت. در حالی كه از هر كشور فقط سرمربی و كاپیتان تیم ملی حق رای دادن در این انتخابات را دارند، دایی به عنوان سومین نماینده از ایران بازیكنان مورد نظرش را به فیفا معرفی می‌كند. كارلوس كرش به‌عنوان سرمربی تیم ملی ایران فقط نام گزینه اولش را اعلام كرد و بدون هیچ تعصبی نسبت به بازیكن هموطنش، نام مسی را به عنوان گزینه اول اعلام كرد. كرش در مورد گزینه‌های دوم و سوم هنوز اظهارنظری نكرده و ترجیح می‌دهد كه نام گزینه‌های او فاش نشود. اما طبق شنیده‌ها احتمالا گزینه دوم سرمربی پرتغالی كریستین رونالدو خواهد بود و با این حساب مهاجم رئال مادرید این شانس را دارد تا سه امتیاز از ایران را تصاحب كند. جواد نكونام به عنوان كاپیتان تیم ملی لیست سه نفره‌اش را بدین نحو تكمیل كرده است؛ مسی نفر اول لیست نكو است و شاید دوستی او با ژاوی باعث شده تا هافبك كهنه‌كار تیم بارسلونا یك رده بالاتر از اینی‌استا قرار بگیرد. اما نكته قابل توجه انتخاب ایرانی‌ها در مورد بهترین بازیكنان دنیا به علی دایی بر می‌گردد كه تا امروز در مورد بازیكنان مورد نظرش اظهار نظری نكرده و رای خود را در گفت‌وگو با خبرنگار گل افشا كرد. او مسی را در صدر جدول نوشته و نام ژاوی و اینی‌استا را در رده‌های دوم و سوم قرار داده است.

دایی كه هنوز در مورد انتخاب گزینه‌هایش صحبتی را انجام نداده، در زمانی كه در دوبی به سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگارانی كه با او به مصاحبه پرداخته‌اند، به شوخی و خنده اعلام كرد كه اگر پول خرید لیونل مسی را داشت، حتما او را جذب می‌كرد. دایی كه هر ساله یكی از شركت‌كنندگان در این انتخابات است، برای انتخاب بهترین بازیكن سال 2011 جهان نیز به ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا رای داد

با توجه به اینكه گزینه اول صاحب پنج امتیاز می‌شود و گزینه‌های بعدی به ترتیب سه و یك امتیاز دشت می‌كنند، تا اینجای كار مسی از ایرانی‌ها حداكثر امتیاز را گرفته و حتی بدون احتساب رای دوم كارلوس كرش، ژاوی رده دوم را به خود اختصاص داده است. دایی كه هنوز در مورد انتخاب گزینه‌هایش صحبتی را انجام نداده، در زمانی كه در دوبی به سر می‌برد در گفت‌وگو با خبرنگارانی كه با او به مصاحبه پرداخته‌اند، به شوخی و خنده اعلام كرد كه اگر پول خرید لیونل مسی را داشت، حتما او را جذب می‌كرد. دایی كه هر ساله یكی از شركت‌كنندگان در این انتخابات است، برای انتخاب بهترین بازیكن سال 2011 جهان نیز به ستاره آرژانتینی تیم بارسلونا رای داد.

بخش ورزشی تبیان

منبع : گل