تبیان، دستیار زندگی
کارخانه افسانه‌ای تولید کلاشینکف در روسیه به پایین‌ترین میزان تولید خود رسیده و مسئولان این کارخانه برای نجات از نابودی از رئیس جمهور روسیه درخواست کمک کردند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در خواست"کلاشینکوف" از "پوتین"


کارخانه افسانه‌ای تولید کلاشینکف در روسیه به پایین‌ترین میزان تولید خود رسیده و مسئولان این کارخانه برای نجات از نابودی از رئیس جمهور روسیه درخواست کمک کردند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «میخائیل کلاشینکف»، شهروند روسی که تفنگ AK-47 معروف به کلاشینکف را طراحی کرده بود روز سه‌شنبه از «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه درخواست کرد کارخانه افسانه‌ای که حدود یک قرن است به تولید اسلحه‌ها می‌پردازد را از خطر نابودی و ورشکستگی نجات دهد.

کلاشینکف

میخائیل کلاشینکف، طراح تفنگ کلاشینکف

کلاشینکف که هم اکنون 92 سال دارد به همراه 16 نفر دیگر در نامه سرگشاده اعلام کردند تولید کارخانه «ایزماش موتور» و کارخانه تولید سلاح «ایزهوسک» به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

کلاشینکف در این نامه خطاب به پوتین نوشت وی مجبور به نوشتن این نامه شده چون این کارخانه بزرگ در شرایط فاجعه‌آمیزی قرار دارد.

وی در این نامه نوشت: این تلخ و شرم‌آور است که ببینیم جیزی که طی بیش از یک نسل ساخته شده، نابود شده است. امروز سطح تولید از هر زمان دیگری کمتر است.

کلاشینکف در این نامه تاکید کرد: به نام سربازان کهنه‌کار که زندگی خود را در ایزماش گذراندند، ما از تو می‌خواهیم که کارخانه را نجات دهی.

کلاشینکف از پوتین درخواست کرد کارخانه تولید سلاح ایزهوسک را از ورشکستگی نجات دهد

در این نامه نوشته شده پرسنل متخصص این کارخانه مجبور شدند شغل‌های خود را ترک کنند چون حقوق آنها بیشتر از 10 هزار روبل [320 دلار] نیست، مشکلی که پیشتر تظاهراتی را در این کارخانه ایجاد کرده بود.

وی همچنین چالش‌های بوجود آمده به دلیل سیاست‌های کوتاه مدت برای مدیریت اوضاع کنونی است را مقصر دانست.

در این نامه خطاب به پوتین نوشته شده است: تولید تفنگ‌های شکاری و ورزشی متوقف شده و قراردادهای صادرات نیز لغو شده است.

تاریخچه کارخانه ایزماش به سال 1807 میلادی و زمان سلطنت تزار اول باز میگردد.

این کارخانه همچنان یکی از عمده‌ترین تولید کننده تفنگ‌های AK-47 و مشتقاتش است.

بخش سیاست تبیان

منبع : فارس