تبیان، دستیار زندگی
همزمان با آغاز بازگشت حجاج از امروز تمهیدات ترافیکی ویژه در شهر آغاز می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آغاز طرح ویژه ترافیکی بازگشت حجاج


همزمان با آغاز بازگشت حجاج از امروز تمهیدات ترافیکی ویژه در شهر آغاز می‌شود.

به گفته سردار حسین رحیمی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران ورود حجاج از چهارشنبه ساعت 14آغاز شده است و براساس اعلام سازمان هواپیمایی کشور تا 30آبان‌ماه ادامه داد.

حجاج

روزانه شش تا هشت پرواز، حجاج را از عربستان به فرودگاه مهرآباد تهران منتقل می‌کند و با توجه به اینکه همچنان پارکینگ‌های یک و دو این فرودگاه در حال تعمیر است، امکان پذیرش خودرو وجود ندارد و پیش‌بینی می‌شود ترافیک سنگینی در محدوده فرودگاه مهرآباد تهران ایجاد شود. به گفته رئیس پلیس راهور تهران علاوه بر مأموران راهنمایی و رانندگی محدوده فرودگاه مهرآباد تعداد قابل‌توجهی نیرو و تجهیزات موتوری و خودرویی از سایر مناطق به این بخش افزوده شده است.

به علاوه پارک خودروها در محل‌های ممنوعه به‌خصوص ترمینال شماره سه ممنوع بوده و پلیس درصورت مشاهده و به جهت جلوگیری از انسداد مسیر نسبت به انتقال خودروها به پارکینگ‌های فرودگاه و سایر پارکینگ‌های حاشیه‌ای اقدام می‌کند که در این راستا تعداد قابل توجهی جرثقیل برای انتقال خودروها درنظر گرفته شده است.

پارک خودروها در محل‌های ممنوعه به‌خصوص ترمینال شماره سه ممنوع بوده و پلیس درصورت مشاهده و به جهت جلوگیری از انسداد مسیر نسبت به انتقال خودروها به پارکینگ‌های فرودگاه و سایر پارکینگ‌های حاشیه‌ای اقدام می‌کند که در این راستا تعداد قابل توجهی جرثقیل برای انتقال خودروها درنظر گرفته شده است

همچنین تلاش شده است هیچ‌گونه محدودیت تردد برای خودروهای استقبال‌کنندگان از حجاج درنظر گرفته نشود. راهنمایی و رانندگی در عین حال از تمامی همراهان حجاج درخواست کرد با توجه به تغییرات ساعتی پروازها پیش از عزیمت به سمت فرودگاه مهرآباد از طریق اطلاعات پرواز فرودگاه از ساعت ورود حجاج اطمینان حاصل کنند.

پلیس همچنین از همراهان حجاج درخواست کرد با استقبال حداقلی به فرودگاه آمده و استقبال حداکثری خود را در منازل حجاج انجام دهند تا با مشکلات ترافیکی در این محدوده مواجه نشوند.

بخش اجتماعی تبیان


منبع : همشهری