تبیان، دستیار زندگی
تنها چند هفته به انتخابات آمریکا باقی مانده و طوفان سندی بخش هایی از آمریکا را در نوردیده است. اعلام وضع فوق‌العاده در 10 ایالت از جمله در پایتخت آمریکا، نحوه تبلیغات و برنامه انتخاباتی دو کاندیدای دموکرات و جمهوری خواه را دگرگون کرده است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طوفان روی انتخابات آمریکا


تنها چند هفته به انتخابات آمریکا باقی مانده و طوفان سندی بخش هایی از آمریکا را در نوردیده است. اعلام وضع فوق‌العاده در 10 ایالت از جمله در پایتخت آمریکا، نحوه تبلیغات و برنامه انتخاباتی دو کاندیدای دموکرات و جمهوری خواه را دگرگون کرده است.

طوفان سندی

طوفان سندی با سرعت 75 مایل در ساعت همراه با باد و باران شدید در حال حرکت به سوی سواحل شرقی آمریکاست و انتظار می رود خسارات گسترده ای برجای گذارد. پیش بینی می شود طوفان سندی در ساعات پایانی دوشنبه شب به وقت محلی به سواحل آمریکا برسد. پیش بینی می شود این طوفان با وزش شدید باد و سیل و حتی بارش سنگین برف همراه باشد. در 10 ایالت آمریکا از جمله واشنگتن حالت فوق العاده اعلام شده است. به دستور فرماندار نیویورک، شبکه حمل و نقل شهری این شهر از جمله شرکت های اتوبوس رانی، مترو و قطارهای بین شهری به منظور آماده شدن در برابر طوفان سهمگین سندی از یک شنبه شب تعطیل شده اند. پیش بینی شده است وقتی طوفان به سواحل نیویورک برسد، آب برخی از مناطق این شهر را فرا بگیرد. شهر در حالت اضطراری قرار دارد و به گفته خبرنگار سی ان ان، خیابان های شهر به طرز خوف انگیزی خالی شده‌اند.

مردم نیویورک به سوپرمارکت ها و مغازه های ریخته و مایحتاج خود را ذخیره می کنند. قفسه های خالی سوپرمارکت ها نشانه وخامت اوضاع و هراس مردم است. در همین راستا هواپیمایی انگلیس و آلمان پروازهای خود را به شمال شرق آمریکا به علت طوفان لغو کردند

مدارس نیویورک روز دوشنبه تعطیل شد و مردم مناطق ساحلی نیز به اجبار تخلیه شدند. در کانکتیکات نیز حالت فوق العاده اعلام شده است و نیروهای گارد ملی در این منطقه برای کمک مستقر شده اند. بورس نیویورک نیز تعطیل است و احتمالا تا روز سه شنبه نیز تعطیل خواهد بود.

طوفان سندی

مردم نیویورک به سوپرمارکت ها و مغازه های ریخته و مایحتاج خود را ذخیره می کنند. قفسه های خالی سوپرمارکت ها نشانه وخامت اوضاع و هراس مردم است. در همین راستا هواپیمایی انگلیس و آلمان پروازهای خود را به شمال شرق آمریکا به علت طوفان لغو کردند. شرکت هواپیمایی انگلیس روز یکشنبه همه پروازهای خود را به مقصد نیویورک لغو کرد و روز دوشنبه نیز بخش اعظم پروازهای خود به سوی سواحل شرقی آمریکا یا از این سواحل را به مناطق دیگر به حال تعلیق در خواهد آورد. شرکت هواپیمایی لوفتهانزای آلمان یکشنبه شب از لغو 15 پرواز به مقصد ساحل شرقی آمریکا در پی نزدیک شدن طوفان سندی به این منطقه خبر داد. سخنگوی شرکت هواپیمایی لوفتهانزا که بزرگترین شرکت هواپیمایی آلمان است گفت: تمام پروازهایی که قرار است  از فرودگاههای فرانکفورت ، مونیخ و دوسلدورف به مقصد نیویورک، واشنگتن، بوستون صورت گیرد لغو می شود. تام کینس یکی از هواشناسان ارشد در سایت اکیو ودر می گوید: این طوفان مثل ستاره دنباله دار هالی است و هر کسی شاید یک بار شانس دیدنش را در طول زندگی داشته باشد.

طوفان سندی

طوفان سندی در مسیر حرکت خود در منطقه كاراییب تا کنون 40 کشته بر جا گذاشته است. به گفته مقامات رسمی هاییتی تنها در این کشور 25 نفر بر اثر طوفان سندی جان خود را از دست داده‌اند. شمار قربانیان طوفان سندی در کوبا نیز 11 نفر گزارش شده است. دیلی‌میل گزارش کرده است که سندی احتمالا بزرگترین طوفانی باشد که تاکنون آمریکا تجربه کرده است. این طوفان تبلیغات انتخاباتی آمریکا را نیز با مشکل مواجه کرده است. روز شنبه برنامه‌های تبلیغاتی میت رامنی و باراک اوباما در ایالت ویرجینیا به دلیل وقوع طوفان لغو شد. امروز هم طوفان سندی برنامه‌های تبلیغاتی این دو نامزد را تغییر داد و موجب لغو چندین برنامه آن‌ها شد. باراک اوباما روز یکشنبه اعلام کرده بود که این طوفان تغییری در برنامه انتخابات ایجاد نمی‌کند، اما تصریح کرد که دولت وضعیت طوفان را زیر نظر دارد. در عین حال باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با نیمه کاره گذاشتن فعالیتهای تبلیغاتی اش برای انتخابات ریاست جمهوری، پرده از خطری جدی برای کشورش برداشت. وی طی سخنانی در کاخ سفید در حالی که می کوشید دولتش را در مقابله با این طوفان توانمند نشان دهد تاکید کرده بود که طوفانی بزرگ و مخرب در راه است.

طوفان سندی در مسیر حرکت خود در منطقه كاراییب تا کنون 40 کشته بر جا گذاشته است. به گفته مقامات رسمی هاییتی تنها در این کشور 25 نفر بر اثر طوفان سندی جان خود را از دست داده‌اند. شمار قربانیان طوفان سندی در کوبا نیز 11 نفر گزارش شده است

وی از شهروندان خواست به توصیه های مقامات محلی توجه کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن مناطق متاثر از طوفان را تخلیه کنند. به گفته وی این توفانی جدی است و بی توجهی به آن می تواند عواقب ناگواری برای شهروندان داشته باشد. اوباما در بخش دیگری از سخنان خود نگرانی اش را از تاثیر مخرب چنین طوفانی بر اقتصاد نه چندان مساعد آمریکا بیان و ابراز امیدواری کرد با این شرایط انتخابات ریاست جمهوری در موعد مقرر درهفته آینده برگزار شود.

طوفان سندی

همچنین مایکل بلومبرگ شهردار نیویورک از بسته شدن مبادی تونلهای شهری خبر داده است. بر اساس گزارش ها قدرت نفوذ این طوفان به قدری است که تا ایالت اوهایو پیشروی می کند و خساراتی به مراتب بیشتر از توفان آیرن که سال گذشته جان 47 آمریکایی را گرفت، برجا می گذارد. سندی طبق پیش بینی ها اواخر روز دوشنبه به آتلانتیک سیتی در نیوجرسی می رسد. خبرگزاری فرانسه نیز گزارش کرده است که با نزدیک شدن طوفان سندی به سواحل شرقی آمریکا، باراک اوباما از شرکت در یک تجمع انتخاباتی دیگر در ایالت فلوریدا منصرف شد. به نظر می رسد که این طوفان می تواند تاثیر مستقیمی بر انتخاب کنندگان داشته باشد چرا که ایالتهای مهمی چون ویرجینیا و اوهایو را درگیر کرده و کسانی را که تصمیم به شرکت زودهنگام در انتخابات داشتند، خانه نشین می کند و حتی این امکان وجود دارد که آنها در 6 نوامبر نیز در انتخابات شرکت نکنند.

هاتف پوررشیدی

بخش سیاسیت تبیان