تبیان، دستیار زندگی
در اینکه فر کردن دایمی موها در برخی از افراد مشکلاتی مانند شکنندگی، خشکی، موخوره و شکستن موهای نزدیک به پوست سر را موجب می ‌شود...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فر کردن مو در خانه یا آرایشگاه؟

فر مو

در اینکه فر کردن دایمی موها در برخی از افراد مشکلاتی مانند شکنندگی، خشکی، موخوره و شکستن موهای نزدیک به پوست سر را موجب می ‌شود، شکی نیست اما اگر ماده شیمیایی مخصوص فر کردن مدت زیادی روی مو بماند، به علت فعل و انفعالات شیمیایی زیاد موجب شکستن شدید و گسترده موها می ‌شود. پس برای پیشگیری باید نکاتی رعایت شوند.

نتیجه حاصل از فر کننده‌های خانگی و حرفه‌ای (در سالن زیبایی) به مدل موی مورد نظر و دقت و تجربه فرد در انجام راهنمایی‌های گفته شده بستگی دارد. اگر فر موها به وسیله فرد با تجربه انجام شود، صدمه کمتری به موها وارد می ‌شود. یا اگر مو خیلی کوتاه باشد، به طوری که حداقل یکبار به طور کامل پیچیده نشود و یا اینکه موها را محکم دور فر کننده نپیچند تا فر اولیه محکمی ایجاد کنند ، فر حاصله ضعیف بوده و مدت زیادی دوام نمی ‌آورد. گذشته از این، محلول‌های فر کننده خانگی نسبت به محصولات مورد استفاده در سالن‌های زیبایی دارای قدرت کمتری هستند. علت این امر، احتیاط کارخانه‌های سازنده به علت به حداقل رساندن آسیب‌ به موها حتی در صورتی که استفاده‌‌کنندگان خانگی راهنمایی‌های قید شده را به خوبی رعایت نکنند، است.

بابلیس

علت بیشتر مسایل فر کننده‌های دایمی خانگی، رعایت نکردن اصول گفته شده از طرف کارخانه‌ سازنده است. گذشته از این اگر ماده خنثی‌ کننده نیز به درستی استفاده نشود، موها به طور مناسب خنثی نشده و شکننده، فرفری و نوک شکسته (موخوره) می ‌شوند. به همین دلایل بهتر است از شخص دیگری کمک بگیرید و او این کارها را برایتان انجام دهد. اگر موهای شما آسیب‌ دیده‌اند (به دلیل مش و رنگ مو)، بهتر است یا از فر کردن صرف‌ نظر کنید و یا به وسیله یک آرایشگر خوب که توانایی جلوگیری از صدمات بیشتر به موهایتان را دارد، کمک بخواهید. آرایشگران خوب نمونه‌ها و مارک‌های گوناگون از فرکننده‌ها را می‌ شناسند که برحسب مدل مورد نظرتان و سلامت موها آنها را انتخاب خواهند کرد.

دکتر پروین منصوری

*مطالب مرتبط:

مدل مو پس از چهل سالگی

با موخوره چه كنیم ؟

مو؛ نصف زیبایی رو

نکاتی که باید قبل از رنگ کردن مو رعایت کنید

برای داشتن موهایی زیبا چه كاری انجام دهیم؟

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.