تبیان، دستیار زندگی
حسن پور شیرازی ، آتیلا پسیانی ، ثریا قاسمی ، رویا تیموریان و ... در این مجموعه نقش آفرینی می کنند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

روایت راست گویی!


مجموعه «راستش را بگو» با نگاهی تازه، داستان رزمنده‌ای را روایت می‌كند كه زخم خورده از روزهای جنگ، اكنون در اتاق كنترل متروی تهران، جامعه و آدم‌های آن را زیر ذره‌بین گذاشته و از مانیتورهای آن اتاق، به تماشای شهر و ماجراهای ریز و درشت آن نشسته است.


مجموعه «راستش را بگو»

مهدی سلوكی، سام درخشانی، رحیم نوروزی، امیرحسین مدرس، علیرضا جلالی‌تبار و امیر آقایی از دیگر بازیگرانی هستند كه در «راستش را بگو» بازی می‌كنند.

سریال‌سازی در گونه فلسفی و اخلاقی

محمدرضا آهنج كه پیش از این مجموعه‌هایی چون سایه آفتاب، به دنیا بگویید بایستد، ستاره‌های سربی و ملكوت را كارگردانی كرده است، حالا سریالی را جلوی دوربین برده كه شباهتی با كارهای پیشین‌اش ندارد.

كارگردان این سریال در گفت‌وگو با جام‌جم با بیان این كه داستان این مجموعه برگرفته از زندگی و اجتماع كنونی ماست، گفت: من همه مخاطبان را دعوت به صبر می‌كنم، چون سریال ما لایه‌های پیچیده‌ای دارد. بنابراین باید بینندگان تا آخرین قسمتش را به‌طور عمیق ببینند.

وی با رد این نكته كه سریالش در گونه سیاسی قرار می‌گیرد، تاكید كرد: «راستش را بگو» یك سریال فلسفی و اخلاقی است كه هم به تاریخ معاصر می‌پردازد و هم جنگ و شهید چمران را نشان می‌دهد.

مسائل روز همیشه برای فیلمساز به عنوان دستمایه‌ای برای طرح حرف‌های عمیق مورد استفاده قرار می‌گیرد، ولی بحث ما مسائل امروزی نیست، ما به دنبال معنای این حدیث هستیم كه رستگاری و نجات در راستگویی است.

مجموعه «راستش را بگو» با نگاهی تازه، داستان رزمنده‌ای را روایت می‌كند كه زخم خورده از روزهای جنگ، اكنون در اتاق كنترل متروی تهران، جامعه و آدم‌های آن را زیر ذره‌بین گذاشته و از مانیتورهای آن اتاق، به تماشای شهر و ماجراهای ریز و درشت آن نشسته است.

بازی نیوشا ضیغمی و لعیا زنگنه در نقش دانشجو

این كارگردان در پاسخ به این پرسش كه هر بازیگر در چه نقشی جلوی دوربین رفته است، توضیح داد: نیوشا ضیغمی در كنار لعیا زنگنه نقش یك دانشجو را بازی می‌كند.

ثریا قاسمی در نقش مامان خورشید جلوی دوربین رفته است. نام او اشاره به مام وطن دارد. چون مامان خورشید هم خانه‌اش را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و آنها كارشان را از آنجا آغاز می‌كنند.

رویا تیموریان در این مجموعه نقش آسیه، مدیر كانون اصلاح و تربیت را به عهده دارد. مهدی سلوكی نیز نقش دانشجویی به نام دانیال را بازی می‌كند. آتیلا پسیانی نیز در نقش یك مسئول امنیتی جلوی دوربین رفته است.

«راستش را بگو» كه توسط مصطفی رستگاری نوشته شده، داستان چند دانشجو است كه نگذاشته‌اند دروغ و دروغگویی جزئی از زندگی‌شان شود، به همین دلیل تصمیم می‌گیرند به مردم بگویند راستش را بگویید؛ اما همین تصمیم ماجراهای تلخ و شیرین زیادی را به همراه می‌آورد و...

مجموعه «راستش را بگو»

نكته جالب سریال بازسازی شخصیت شهید چمران است كه نقش آن را امیرآقایی بازی می‌كند.

سریال او را به عنوان یك شخصیت الگو معرفی و این پرسش را مطرح می‌كند كه آیا می‌توان در جامعه امروزی هم آرمانگرا بود یا خیر. این سریال چند شخصیت رزمنده دارد كه در چند صحنه، گذشته آنها را بازگو می‌كند. به همین دلیل بخشی از كار در شهرك دفاع مقدس تصویربرداری شده است.

این سریال كه به تهیه‌كنندگی فاطمه سمرقندی و در گروه مجموعه‌های تلویزیونی شبكه یك ساخته شده قرار است هر شب بجز پنجشنبه و جمعه‌ها پخش شود.

خلاصه اولین قسمت این سریال از این قرار است كه جوانی ناشناس در حال عكسبرداری در یكی از ایستگاه‌های مركزی مترو است. وحید مشتاق، مسئول اتاق كنترل مترو، تصویر این جوان را از دوربین‌های امنیتی می‌بیند و به او مشكوك می‌شود. نیروهای امنیتی و انتظامی برای دستگیری جوان ناشناس اعزام می‌شوند ولی او را نمی‌یابند و...

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:جام جم