تبیان، دستیار زندگی
شهر به دست ارتش بعثی عراق؛ در همین روز، رادیو بی بی سی ، حمایت عربستان صعودی و كویت را از عراق در جنگ با جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد. 3/7/1363 آخرین وضعیت و جایگاه سازمانی قرارگاه مشترك كربلا كه طی ابلاغیه قرارگاه مشترك خات...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاریخ جنگ (3 مهر)

ویژه نامه هفته دفاع مقدس

3/7/1359

آغاز محاصره خرمشهر به دست ارتش بعثی عراق؛ در همین روز، رادیو بی بی سی ، حمایت عربستان صعودی و كویت را از عراق در جنگ با جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد.

3/7/1363

آخرین وضعیت و جایگاه سازمانی قرارگاه مشترك كربلا كه طی ابلاغیه قرارگاه مشترك خاتم الانبیاء اعلام شد و به عنوان بخشی از اقدامات آمادگی برای عملیات آتی محسوب می شود.

قرارگرفتن قرارگاه نصرت تحت امر قرارگاه كربلا.

شناسایی نزدیك مواضع دشمن در هور به وسیله سپاه.

عقب نشینی گروه 35 نفره گشتی، رزمی دشمن در حوالی چزابه كه به جهت گرفتن اسیر و بررسی میزان آمادگی خودی آمده بودند با اجرای آتش خودی.

تلكس فرماندهی كل سپاه به فرماندهی مناطق یازده گانه سپاه در خصوص اتخاذ تدابیر لازم برای تثبیت نیروهای سپاه مستقر در فرودگاه؛ قبل از این، طبق دستور امام خمینی امنیت هواپیماها و فرودگاه ها به سپاه سپرده شده بود تا در جهت مقابله با افزایش موارد هواپیما ربایی اقدامات لازم را صورت دهد.

ورود 59 دستگاه كامیون حمل وسایل و تجهیزات نظامی ارسالی از اردن و عربستان سعودی به بغداد.

درگیری با ضدانقلاب در مناطق غرب كشور از جمله ارومیه، سلماس، مهاباد و دیواندره.

دیدار خبرنگاران خارجی از اردوگاه اسرای عراقی حشمتیه در تهران به مناسبت هفته جنگ و مصاحبه با سه تن از افسران اسیر عراقی، و تأكید افسران بر متجاوز بودن عراق و استفاده این كشور از سلاح شیمیایی.

اسارت امام جماعت روستای كلذورافتر به وسیله ضدانقلابیون و شهادت دردناك وی.

ویژه نامه هفته دفاع مقدس

لغو بازدید قطعی شده یك هیأت كارشناسی سازمان ملل از مناطق جنگی، با اعلام اینكه به جهت اخذ دستور از نیویورك و نبودن تضمین امنیتی كافی، قادر به این بازدید نیستند.

وزیر اطلاعات سوریه گفت: صدام آتش جنگ را علیه ایران برافروخته است و باید خودش در آن بسوزد تا جنگ خاتمه یابد.

3/7/1365

اوجگیری مجدد حملات هوایی دشمن به واحدهای صنعتی و كارگری اراك، لرستان و اصفهان. در این حملات، 20 تن مجروح شدند و یك هواپیمای دشمن هدف قرارگرفت.

به تلافی حملات هوایی دشمن، تأسیسات نظامی و اقتصادی حومه بصره هدف آتش قرار گرفت.

پیام حضرت امام به مناسبت روز ایثارگران: ما خاكیان محجوب چه میدانیم كه "ارتزاق عند رب الشهدا" چیست.

ایرانیان مقیم خارج از كشور در یك سال گذشته بالغ بر دو میلیون دلار و بیش از 40 كیلوگرم طلا برای كمك به جبهه های جنگ اهدا كرده اند.

3/7/1366

تصویب اصلاحیه‌ای در سنا مبنی بر این كه نیروی دریایی امریكا حق دارد هر كشتی ایرانی را كه سعی كند مانع از عبور هر كشتی دیگر حامل یك شهروند امریكایی شوند را غرق كند.

ارائه طرح جدیدی از طرف ایران برای پایان جنگ مبتنی بر طرح 5 ماده‌ای دبیركل.