تبیان، دستیار زندگی
شود به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زرگر -مدیر و هماهنگ‌كننده جوایز مهرگان امسال- اظهار داشت: هیأت داوران جایزه مهرگان ادب -در حوزه رمان و مجموعه داستان كوتاه- و مهرگان ادب نوجوان -رمان نوجوان- و مهرگان علم -در حوزه محیط زیست...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جایزه مهرگان به صورت مستقل برگزار می‌شود

برگزیدگان جایزه مهرگان علم و ادب معرفی شدند

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زرگر -مدیر و هماهنگ‌كننده جوایز مهرگان امسال- اظهار داشت: هیأت داوران جایزه مهرگان ادب -در حوزه رمان و مجموعه داستان كوتاه- و مهرگان ادب نوجوان -رمان نوجوان- و مهرگان علم -در حوزه محیط زیست- مراحل اولیه بررسی آثار را به اتمام رساندند.

وی افزود: هیأت داوران مهرگان ادب در دو بخش «رمان» و «مجموعه داستان كوتاه» با پنج داور كار خود را آغاز كرده است كه در مرحله اول سه داور بررسی كلیه رمان‌ها و مجموعه‌های داستان كوتاه را به عهده دارند و از میان آنها آثار برگزیده برای مرحله نهایی را انتخاب می‌كنند، سپس با حضور دو داور دیگر و با رای و نظر تمامی داوران آثار مراحل نهایی داوری خواهند شد و كتاب نامزد جایزه مهرگان انتخاب می‌شود. دبیری هر دو بخش مهرگان ادب بزرگسال به عهده فتح‌الله بی‌نیاز است.

هیات داوران مهرگان ادب كودك و نوجوان «رمان نوجوانان» نقد و بررسی آثار انتشار یافته در این حوزه را آغاز كرده است این هیات متشكل از سه داور اصلی و یك داور مشاور است و دبیری این بخش را شهرام اقبال‌زاده به عهده دارد. تركیب هیات داوران مهرگان علم (علم برای همه) در حوزه محیط زیست متشكل از سه داور اصلی است كه به تشخیص داوران در زمینه‌های مختلف علمی، از داوران متخصص در آن زمینه مشاوره گرفته می‌شود. دبیری این بخش از جوایز مهرگان بر عهده علی پازوكی است.

علیرضا زرگر بنیان‌گذار پكا و مدیرعامل آن از سال تاسیس 1376 تا 1382 كه جایزه مهرگان در اولین سال‌های مدیریت او شكل گرفت، اضافه كرد: بنا به تجربه حاصل از كارهای دسته جمعی فرهنگی در ایران، به نظر می‌رسد اگر جوایز ادبی و علمی وابسته به شركت‌های خصوصی، مراكز دولتی و یا حتی سازمان‌های عمومی نباشد، دوام و پایداری بیشتری خواهد داشت و در اهدای جوایز به ملاك‌های حرفه‌ای، بیطرفی و استقلال داوران توجه بیشتری خواهد شد.

وی با رد كردن هرگونه اظهار نظری در خصوص عدم برگزاری جوایز مهرگان اعلام كرد: در آینده نزدیك بیانیه‌های بعدی مهرگان و فهرست آثار برگزیده در هر بخش را به آگاهی دوستداران مهرگان خواهیم رساند.

منبع: خبرگزاری فارس