تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است این پژوهشگاه به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در سال 1383 به استناد مجوز شورای گسترش آموزش عالیوزارت علوم تحقیقات.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آشنایی با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

آشنایی با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

این پژوهشگاه به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای پژوهشی کشور در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری کشور در سال 1383 به استناد مجوز شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم تحقیقات و فناوری تاسیس شد و زیر نظر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فعالیت خود را آغاز کرد.

اهدافآشنایی با پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

·         توسعه و گسترش پژوهش در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری و در راستا احیا و مستند سازی آثار به منظور حفظ کیفیت آن ها و آشکار نمودن حلقه های گمشده فرهنگی تاریخی و طبیعی.

·         زمینه سازی مناسب برای ارتقای فعالیت های پژوهشی مرتبط.

وظایف و اختیارات

·         بررسی و شناسایی نیازهای پژوهشی در زمینه شناخت آثار ارزشمند فرهنگی تاریخی ایران در جهان شامل آثار مادی (منقول و غیر منقول) و غیر مادی که به نحوی دلالت بر هویت فرهنگی تاریخی جوامع،اقوام و دوره های تاریخی نماید.

·         اجرای طرح های پژوهشی، کاربردی و توسعه ای به منظور تحقق اهداف پژوهشگاه.

·         فراهم آوردن امکانات لازم و متناسب با فعالیت های پژوهشی مرتبط.

·         همکاری پژوهشی با دانشگاه ها و موسسات پژوهشی داخل و خارج کشور به منظور ارتقای کیفیت فعالیت‌های پژوهشی در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری با رعایت قوانین و مقررات مربوط.

منبع: همشهری آنلاین

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تنظیم: نسرین صادقی