تبیان، دستیار زندگی
مراقبت از پوست یکی از مهم‌ترین توصیه‌های سلامتی است و پیدا کردن روش‌هایی برای مراقبت از این بافت حیاتی که از عناصر اصلی زیبایی است بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به خودتان بدهید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رموزی از دل طبیعت برای زیبایی و سلامت پوست و مو


مراقبت از پوست یکی از مهم‌ترین توصیه‌های سلامتی است و پیدا کردن روش‌هایی برای مراقبت از این بافت حیاتی که از عناصر اصلی زیبایی است بهترین هدیه‌ای است که می‌توانید به خودتان بدهید.

گیاهان دارویی

همه انسان‌ها دوست دارند پوستی زیبا و جوان داشته باشند. اگر به موقع و به روش‌های طبیعی از پوست خود مراقبت کنید، می‌توانید با روشی مقرون به صرفه برای مدتی طولانی‌تر پوستی زیبا و طبیعی داشته باشید.

در مقاله جدیدی که در سایت تخصصی لوکال زوم به چاپ رسیده چندین راهکار طبیعی برای این منظور توصیه شده‌اند که در حفظ شادابی طبیعی پوست و تداوم سال‌های جوانی موثر هستند.

در این مقاله آمده است:

* اگر پوست چرب دارید، مالیدن سیر روی پوستتان روش بسیار مفیدی است. چون تا حد زیادی موجب از بین رفتن آکنه می‌شود. همچنین می‌توانید برای بهبود جوش‌های پوستی خود ماسکی از سیب و عسل تهیه کرده و آن را روی جوش‌هایتان بگذارید. این دو ماده تأثیر شگفت‌انگیزی روی پوست دارند.

*‌ موها و جمجمه سر خود را با روغن زیتون ماساژ دهید. روی سرتان را در این حالت با یک کلاه حمام بپوشانید و حدود 30 دقیقه در این وضعیت بمانید. سپس با شامپو سرتان را بشویید. روغن زیتون برای درمان موخوره، شوره سر و افزایش درخشش موها مفید است. برای از بین بردن حالت وز موها می‌توانید چند قطره از این روغن را روی موهای خود بمالید.

همه انسان‌ها دوست دارند پوستی زیبا و جوان داشته باشند. اگر به موقع

و به روش‌های طبیعی از پوست خود مراقبت کنید، می‌توانید با روشی مقرون

به صرفه برای مدتی طولانی‌تر پوستی زیبا و طبیعی داشته باشید

* اگر می‌خواهید پوستی درخشان داشته باشید، یک شیشه عسل را به وسایل حمام خود اضافه کنید. پوست بدن را به عسل آغشته کنید سپس با هر دو دست و در حالی که دست‌ها خشک هستند به آرامی روی پوست با کف دست ضربه بزنید به تدریج عسل حالت چسبنده پیدا می‌کند و پوستتان کشیده می‌شود. در همین حالت ضربه زدن، پوستتان را آب بکشید. این کار گردش خون را در عروق پوستی بهبود می‌بخشد و باعث زیبایی و درخشش پوست می‌شود.

* یک راهکار طبیعی و خانگی دیگر استفاده از شیر در رژیم زیبایی است. شیر یک پاک کننده فوق‌العاده است به ویژه اگر با مقداری جوی دو سر ترکیب شود. جوی دو سر نیز یک ماسک فوق‌العاده مفید صورت برای کسانی است که پوست چرب دارند. ترکیب این غلات با عسل، میوه و تخم‌مرغ یک ماسک ارگانیک مفید به وجود می‌آورد.

با بکار بستن این روش‌ها دیگر مجبور نیستید لوازم و مواد آرایشی گران قیمت تهیه کنید و در عین حال نگران عوارض جانبی آن‌ها در آینده باشید.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

مطالبی جامع درباره‌ی تغذیه‌ی پوست و مو

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.