تبیان، دستیار زندگی
سهمی از وقت خود را در خانه، مخصوص قرآن قرار دهید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

در خانه هایتان قرآن بخوانید


سهمی از وقت خود را در خانه، مخصوص قرآن قرار دهید (و قرآن تلاوت کنید) چون خانه ای که در آن قرآن خوانده شود. برای اهل و ساکنانش محل انس و آرامش میشود.


امام رضا(ع) در توصیه و سفارشی فراگیر و همگانی میفرماید: قال رسول الله: اجعلوا لبیوتکم نصیبا من القرآن فان البیت اذا قرء فیه القرآن آنس علی اهله و کثر خیره و کان ساکنیه و مۆمنوا الجن و البیت اذا لم یقرأ فیه القرآن وحش علی اهله و قل خیره و کان ساکنیه کفرة و الجن.

در خانه هایتان قرآن بخوانید

سهمی از وقت خود را در خانه، مخصوص قرآن قرار دهید (و قرآن تلاوت کنید) چون خانه ای که در آن قرآن خوانده شود. برای اهل و ساکنانش محل انس و آرامش میشود، و خیر و برکتش زیاد میگردد، و مومنین جن در آن مسکن میگزینند. اما خانه ای که در آن قرآن تلاوت نشود محل وحشت و غربت ساکنانش گشته و خیراتش رو به کاهش نهاده و محل سکونت جن های کافر خواهد گشت.

عن الرضا(ع) یرفعه النبی صلی الله علیه و له قال: اجعلوا لبیوتکم نصیبا من القرآن فان البیت اذا قرء فیه القرآن تیسر علی اهله و کثر خیره و کان سکانه فی زیادة و اذا لم یقرأ فیه القرآن ضیق علی اهله و قل خیره و کان سکانه فی نقصان.

از امام رضا(ع) روایت شده که حضرت رسول صلی الله علیه و له فرمود: برای خانه های خود، سهمی از تلاوت قرآن قرار دهید،چون هر کس در خانه خود قرآن تلاوت کند، کارهای اهل آن خانه اسان گردد. و خیر و برکت در آن خانه زیاد شود، و هر خانه ای که در آن قرآن تلاوت نکنند، کارها بر اهل آن تنگ شود، و خیر و برکت در آن خانه کم گردد، و ساکنان آن، بی برکت و در نقصان باشند.


منبع: کتاب امام رضا(ع) و قرآن

بخش حریم رضوی