تبیان، دستیار زندگی
برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا باید مواد غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین B، آهن و سلنیوم میل کنید.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه ناخن‌های بلند و سالمی داشته باشیم؟


برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا باید مواد غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین B، آهن و سلنیوم میل کنید.

ناخن

داشتن ناخن‌های محکم، بلند و زیبا آرزوی همه‌ی خانم‌ها است. اما متأسفانه ناخن برخی از خانم‌ها زود می‌شکند، دیر بلند می‌شود و آن زیبایی خاص را ندارد. در این مقابله‌ی کوتاه شما را با روش‌هایی برای داشتن ناخن‌های زیبا و سالم آشنا می‌کنیم.

خلاصه‌ی کلام این است که برای داشتن ناخن‌های سالم و زیبا باید مواد غذایی سرشار از پروتئین، ویتامین B، آهن و سلنیوم میل کنید. این مواد مغذی مفید در گوشت، ماهی، حبوبات، مغزها و دانه های روغنی، تخم‌مرغ، شیر، ماست و غیره وجود دارد. اگر می‌بینید که ناخن‌هایتان نرم و شکننده است مواد غذایی سرشار از سیستئین مانند مخمر آب جو و جوانه‌ی گندم مصرف کنید.

محصولات لبنی همیشه و همه جا

حتماً شما هم همیشه و همه‌جا شنیده‌اید که محصولات لبنی برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است. لازم است این را هم بدانید که این مواد غذایی سرشار از کلسیم برای ناخن‌ها نیز خوب است. برای همین توصیه می‌کنیم به طور مرتب از محصولات لبنی استفاده کنید تا ناخن‌هایتان محکم و سالم باشد.

از آب اکسیژنه استفاده کنید

برای این که ناخن‌هایتان زودتر بلند شود هر شب آن‌ها را در مقدار کمی آب اکسیژنه قرار دهید. این کار همچنین باعث می‌شود که ناخن‌ها محکم‌تر و  سفیدتر شوند.

مخمر آب جو در خدمت سلامت ناخن‌ها

به نظر می‌رسد که مخمر آب جو برای سلامت و زیبایی ناخن‌ها مفید است. برای همین می‌توانید از کپسول‌های مخمر آب جو برای بلند شدن ناخن‌هایتان استفاده کنید.

حتماً شما هم همیشه و همه‌جا شنیده‌اید که محصولات لبنی برای سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها مفید است. لازم است این را هم بدانید که این مواد

غذایی سرشار از کلسیم برای ناخن‌ها نیز خوب است

از مصرف مواد غذایی مفید غافل نشوید

پروتئین، گوگرد، زینک (روی)، آهن و ویتامین B عناصری هستند که به رشد ناخن‌ها کمک زیادی می‌کنند. مصرف گوشت، غذاهای دریایی، تخم مرغ، حبوبات، سویا، جوانه‌ی گندم نیز همانند محصولات لبنی برای سلامت و استحکام ناخن‌ها خوب هستند.

با ناخن‌هایتان مهربان باشید

اگر می‌خواهید ناخن‌هایتان زود بلند شود و نشکند باید مراقب آن‌ها باشید. برای این کار لازم است که در حین کار کردن با دست مراقب ناخن‌هایتان باشید. زمانی که کارهای خانه را انجام می‌دهید، گردگیری می‌کنید یا ظرف می‌شویید حتماً دستکش بپوشید. محصولات بهداشتی و خانگی حاوی مواد شیمیایی هستند و این مواد سمی برای سلامت ناخن‌ها اصلاً خوب نیستند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع:e-sante

مطالب مرتبط:

زیبایی و سلامت ناخن ها با تغذیه

مقابله با ناخن های شکننده

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.