تبیان، دستیار زندگی
ان! ‌سایت رسمی كنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تحلیل لیست دعوت شدگان به تیم ملی ایران پرداخته است و حتی در مواردی پا را فراتر گذاشته و به بعضی انتخابهای قلعه نوعی انتقاد کرده است! در این گزارش ضمن اعلام این مطلب كه لیس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فضولی سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا در فهرست تیم ملی ایران!

امیر قلعه نویی سرمربی پیشین تیم ملی ایران


‌سایت رسمی كنفدراسیون فوتبال آسیا در گزارشی به تحلیل لیست دعوت شدگان به تیم ملی ایران پرداخته است و حتی در مواردی پا را فراتر گذاشته و به بعضی انتخابهای قلعه نوعی انتقاد کرده است!

در این گزارش ضمن اعلام این مطلب كه لیست اخیر امیر قلعه‌نوعی انتقاد رسانه‌ها را برانگیخته است، نوشت: این تیم براساس بازیكنان حاضر در لیگ ایران شكل گرفته و با مشكلاتی كه به دلیل ناهماهنگی تاریخ مسابقات با تقویم فیفا وجود دارد امكان حضور بازیكنان ایرانی شاغل در تیمهای اروپا یی غیرممكن است.

سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا در بخش دیگری از این گزارش به تحلیل مفصلی از موقعیت و سابقه نفرات دعوت شده از سوی امیر قلعه‌نوعی پرداخته و با لحنی منتقدانه نوشته است: وحید طالب‌لو دروازه‌بان استقلال كه در 3 بازی این فصل نیمكت‌نشین بوده به این اردو دعوت نشده است و جای خود را به رحمان احمدی دروازه‌بان سایپا داده است.این در حالیست كه احمدی تنها در دو بازی از چهار بازی اخیر سایپا حضور داشته است. موضوع دعوت از بازیكنانی از تیم‌های ته جدولی كه حتی بازیكن ثابت تیم خود نیز نبوده‌اند با انتقاد گسترده روزنامه‌های ورزشی در ایران روبرو شده است.

این گزارش دلیل انتخاب این بازیكنان را از قول ناصر ابراهیمی مربی تیم ملی چنین نقل می‌كند: من فكر می‌كنم كمتر كسی است كه به این بازیكنان اعتقاد نداشته باشد. این‌ها از بهترین بازیكنان تیم‌های خود در بازی‌های هفته‌های اخیر لیگ برتر بوده‌اند.

در بخش دیگر از این گزارش دعوت پژمان نوری به تیم ملی مورد توجه قرار گرفته است، سایت كنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره می نویسد: در بین چهره‌های دعوت شده به تیم ملی می‌توان به پژمان نوری هم اشاره كرد كه بعد از چند سال دوری به تیم ملی فرا خوانده شده است. او در مقطعی كه برای ملوان و پگاه بازی می‌كرد در اغلب اردوهای تیم ملی حضور داشت و حتی در چند بازی هم به میدان رفت. نوری یك بار هم در بازی با بلاروس از فاصله 30 متری دروازه این تیم را باز كرد. او این روزها بازی‌های خوبی برای پرسپولیس انجام می‌دهد و شاید در میان تازه‌واردها، شانس بیشتری داشته باشد تا در غیاب لژیونرها فرصت بازی پیدا كند.

امیر قلعه‌نوعی اعلام كرده كه بعد از این بازی‌ها چند بازیكن خط می‌خورند تا جای خود را به لژیونرها و بازیكنان احتمالی دیگری از استقلال یا احتمالا صباباتری یا بازیكنان مقیم امارات مانند عنایتی بدهند.

ایران قرار است روز 19 مهرماه در بازی‌های انتخابی جام ملتهای آسیا در سال 2007 با چین تایپه بازی كنند.

ایران در تورنمنت اردن روز 12 مهر با عراق بازی می‌كند و بعد از بازی روز 14 مهر مقابل اردن، روز شنبه 15 مهر از طریق دوبی و هنگ‌كنگ به چین تایپه می‌رود تا پنجمین بازی خود در رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های آسیا را برگزار كند.

البته این اظهار نظرها و موضع گیری ها که اخیرا در بخش فارسی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا زیاد شده ، موضع رسمی ای اف سی نیست بلکه علت آن حضور یک خبرنگار ایرانی به عنوان مسوول بخش فارسی سایت است که مطالب را از دریچه ای که خود دوست دارد تنظیم می کند و بر روی خروجی سایت می فرستد!