تبیان، دستیار زندگی
هیچ زوجی وجود ندارد که کاملاً متناسب با هم باشند مهم این است که در جهت نزدیک شدن به هم گام بر دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

معجزه ی عشق تصادفی نیست


هیچ زوجی وجود ندارد که کاملاً متناسب با هم باشند مهم این است که در جهت نزدیک شدن به هم گام بر دارند.

معجزه ی عشق تصادفی نیست

برای داشتن روابط گرم ، منطقی و صمیمانه با همسرتان این کافی نیست که رویای آن را داشته باشید بلکه باید برای رسیدن به آن آگاهی لازم را کسب کرده و تلاش کنید.

گاهی باید از خود گذشتگی داشته باشید و همیشه اولویت اول تان حفظ خانواده و روابط ارزشمند درون خانواده باشد . فراموش نکنید که شما برای یک هدف بسیار مقدس تلاش می کنید پس خسته نشوید.

تعریف و تشویق کنید

همه ی ما دوست داریم و گاهی اوقات نیاز داریم که از ما تعریف کنند. دخترها و پسرها موقعی که می خواهند با هم ازدواج کنند به راحتی از هم تعریف می کنند؛ زیرا می پندارند که این تعریف ها فقط مدت کوتاهی باید انجام شود. اما هر فردی دوست دارد که به خودش افتخار کند و تعریف و تحسین بهترین روش برای کمک به ایجاد این احساس در اوست؛ هر چند نباید در این مورد افراط کنید، 10 تحسین در یک روز نسبت به یک تحسین تأثیر بیشتری نداشته باشد مهم این است که این تحسین را در جای مناسبی انجام دهید.

همه ی مسائل را حل کنید

اگر مشاجرات و تعارضات حل نشوند، در ذهنتان رسوب می کنند و به تدریج مثل خوره در زندگی مشترک تان تأثیر منفی می گذارند. برای رسیدن به یک زندگی شاد باید به شیوه ای موثر با همسرتان ارتباط برقرار کنید. درست نیست که بر سر اختلاف های تان ظاهراً با هم به تفاهم برسید؛ امّا سپس بگذارید که تنفر در زندگی تان رشد یابد البته، شما نمی توانید همیشه از تعارضات و تنش ها اجتناب کنید. اما می توانید با آن با حساسیت و به صورتی رشد یافته مواجه شوید. بر سر اختلافات تان گفت و گو کنید تا به مصالحه و یک راه حل مورد توافق برای هر دو طرف دست یابید. همیشه راه حل رضایت بخشی برای هر دو طرف وجود دارد.

حالت دفاعی نداشته باشید

موقعی که فردی علیه شما شکایتی می کند، طبیعی است که از خودتان دفاع کنید در این مواقع شما احساس می کنید مورد حمله قرار گرفته اید. اما این در زندگی مشترک اشتباه بزرگی است باید بتوانید انتقاد سازنده از همسرتان را به صورت رشد یافته و با خون سردی انجام دهید اگر صرفاً جدل کنید یا به شکایتی که از شما می شود واکنش منفی نشان دهید، نه تنها مشاجره ای میان خود و همسرتان پیش می آید، بلکه همسرتان را به طرز فرآینده ای از خودتان ناامید خواهید کرد. بنابراین، وقتی کار اشتباهی انجام می دهید، انتقاد را بپذیرید و مسئله را با هم حل کنید.

برای رسیدن به یک زندگی شاد باید به شیوه ای موثر با همسرتان ارتباط برقرار کنید. درست نیست که بر سر اختلاف های تان ظاهراً با هم به تفاهم برسید؛ امّا سپس بگذارید که تنفر در زندگی تان رشد یابد البته، شما نمی توانید همیشه از تعارضات و تنش ها اجتناب کنید. اما می توانید با آن با حساسیت و به صورتی رشد یافته مواجه شوید

عادات بد خود را بکاهید

بدون شک خیلی از انسان ها عادت هایی دارند که شاید مطلوب نباشد و به نوعی زندگی شان را به مخاطره اندازد. پس اگر زندگی جدیدی را شکل داده اید، بکوشید عادات خود را تغییر دهید.ممکن است فرد به کارهایی، مثل: سیگار کشیدن، نامرتّب بودن، فحش دادن، سرزنش کردن و حرف مفت زدن عادت کرده باشد. اگر بتواند آن ها را از بین ببرد، تغییر و تحّول بزرگی ایجاد کرده است و اگر قادر نباشد، حداقل از کم شروع کند. مثلاً اگر روزی 20عدد سیگار می کشد، هر روز یکی کم کند تا به صفر برسد، چون به یکباره برایش سخت است. این عادت ها مورد چشم پوشی دیگران است و آن ها شما را تحمّل می کنند، چون چاره یی ندارند. مردی که سیگار می کشد، خودش هم می داند که دهانش بو می دهد، ولی بیچاره خانمش چه کار کند؟ با زبان بی زبانی فریاد می زند، اما کسی به حرف هایش گوش نمی دهد. قدم کوچکی بردارید و به خودتان قول مردانه بدهید و از همسرتان نیز بخواهید شما را یاری کند تا به هدف اصلی خود برسید. یک فرد سیگاری که در روز یک بسته سیگار معادل هزار تومان می کشد، در ماه سی هزار تومان، در یک سال سیصد و شصت هزار تومان و در ده سال سه میلیون و شش صد هزار تومان، یعنی در مدّت سی سال مبلغی در حدود ده میلیون تومان فقط هزینه می کند غیر از اینکه تمام جسم او نیز بیمار شده است.

آغوش های بی اهمیت را فراموش نکنید

در اهمیت در آغوش گرفتن همسر در یک زندگی موفق نمی توان حدی تعیین کرد صمیمیت موضوعی است حیاتی در ازدواج موفق و در آغوش گرفتن بهترین روش غیر جنسی برای رسیدن به آن است.

آغوش طولانی یا فقط نشستن صمیمانه در کنار یکدیگر با قدرت و قوتی تام و تمام عشق و احساسات شما را به همسرتان منتقل می کند. این کار حمایت و اطمینانی را در همسرتان ایجاد می کند که گاهی اوقات فراتر از هر چیزی است

تفاوت های تان را بپذیرید

هیچ زوجی وجود ندارد که کاملاً متناسب با هم باشند هر زن و شوهری گاهی اوقات بر سر مسائلی با هم اختلاف پیدا می کنند. این اختلاف نظر صرفاً نتیجه ی زندگی دو انسان با اندیشه و تجربیات متفاوت در کنار هم است. اختلاف نظرها و تفاوت ها همیشه اتفاق می افتند مسئله ی مهم این است که با آن ها به صورت منطقی و با خود سردی مواجه شویم. هر دوی شما نیاز دارید که گاهی اوقات با هم مصالحه کنید. پذیرفتن تفاوت هایشان و مصالحه با یکدیگر یکی از روش هایی است که زندگی مشترک تان را به مسیری صحیح هدایت می کند و آن را تداوم می بخشد.

فرآوری : ندا داودی

بخش خانواده ایرانی تبیان


منبع : کتاب زندگی شیرین می شود اگر / مجله سپیده دانایی

مطالب مرتبط :

ختم بخیر شدن بگو مگو ها

روش‌های نوین دعواهای زناشویی

فرمول زندگی زناشویی

ازدواج‌هایی که در دست‌انداز می‌افتند

روابط زناشویی بدون هیجان

رمز پریشانی در زندگی زناشوئی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.