تبیان، دستیار زندگی
كورش تهامی در سریال تلویزیونی «رویای گنجشك‌ها» نقش «كوهیار» یكی از كارمندان مركز نگهداری از ایتام را بازی می‌كند. او ارتباط حسی خوبی با بچه‌های این مركز دارد و سعی می‌كند در لحظات مختلف زندگی همراه آنها باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دنیای بچه ها ، رویای گنجشک ها

گفت و گو با بازیگر سریال رویای گنجشک‌ها


كورش تهامی در سریال تلویزیونی «رویای گنجشك‌ها» نقش «كوهیار» یكی از كارمندان مركز نگهداری از ایتام را بازی می‌كند. او ارتباط حسی خوبی با بچه‌های این مركز دارد و سعی می‌كند در لحظات مختلف زندگی همراه آنها باشد.

دنیای بچه ها ، رویای گنجشک ها

با تهامی به گفت‌وگو نشستیم تا بیشتر درباره نقشش بدانیم.

شما قبل از بازی در سریال «رویای گنجشك‌ها» در دیگر آثار راما قویدل بازی كرده بودید. حضور راما قویدل در مقام كارگردانی برایتان جذابیت داشت یا نقش شما را برای بازی در این سریال ترغیب كرد؟

همان‌طور كه اشاره كردید بازی در سریال رویای گنجشك‌ها سومین همكاری مشترك من و راما قویدل است. كار كردن با او خیلی لذتبخش است. همیشه تجربه خوبی با یكدیگر داشتیم. مسلما حضور قویدل به عنوان كارگردان سریال رویای گنجشك‌ها در انتخابم نقش بسزایی داشت. از سوی دیگر وقتی فیلمنامه رویای گنجشك‌ها را مطالعه كردم از نقش كوهیار خوشم آمد. یكی از ویژگی‌های این شخصیت برقراری ارتباط خوب با بچه‌هاست. او تمام وقت و انرژی‌اش را برای بچه‌هایی می‌گذارد كه نیاز به حمایت و كمك دارند. من این ویژگی كوهیار را دوست دارم. به نظرم او ارتباط خوبی با بچه‌ها دارد و مراقب آنهاست تا كمتر با مشكل روبه‌رو شوند.

كار با بچه‌ها خیلی راحت نیست و به لحاظ حسی باید ارتباط موثری با آنها برقرار كرد تا بتوان در كنار آنها به خوب شدن كار كمك كرد. كار كردن با بچه‌ها برایتان مشكل نبود؟

من صبرم خیلی زیاد است بویژه هنگام كار با بچه‌ها. مسلما كار با این گروه سنی نیاز به گذشت و صبر دارد. علاوه بر آن باید خیلی تمرین كرد تا با كمترین ایراد صحنه‌ها تصویربرداری شود. من در صحنه‌هایی كه با بچه‌ها بازی دارم، سعی می‌كنم قبل از ضبط زمانی را برای تمرین صحنه‌ها با آنها بگذارم تا به لحاظ بازی مشكل نداشته باشند. مهسا كرامتی هم برای انتخاب بچه‌ها در سریال رویای گنجشك‌ها زحمت زیادی كشید تا بچه‌های مستعد را برای بازی انتخاب كند. به همین دلیل ما بهترین گزینه‌ها را داشتیم و بچه‌هایی كه در این سریال بازی كردند واقعا بااستعداد هستند.

من صبرم خیلی زیاد است بویژه هنگام كار با بچه‌ها. مسلما كار با این گروه سنی نیاز به گذشت و صبر دارد. علاوه بر آن باید خیلی تمرین كرد تا با كمترین ایراد صحنه‌ها تصویربرداری شود. من در صحنه‌هایی كه با بچه‌ها بازی دارم، سعی می‌كنم قبل از ضبط زمانی را برای تمرین صحنه‌ها با آنها بگذارم تا به لحاظ بازی مشكل نداشته باشند.

با توجه به این‌كه علاقه‌مند به تمرین قبل از ضبط با بچه‌ها هستید، آیا قویدل این فرصت را در اختیار شما می‌گذاشت؟

بله، چون قویدل وسواس‌های من را در كار می‌شناسد و می‌داند نسبت به این مساله حساس هستم، به همین دلیل تا جایی كه زمان اجازه می‌داد این فرصت را در اختیار من می‌گذاشت. ضمن این‌كه خودش و مهسا كرامتی هم با بچه‌ها خیلی تمرین می‌كردند.

دنیای بچه ها ، رویای گنجشک ها

در ابتدا مجموعه «رویای گنجشك‌ها» قرار بود ماه رمضان پخش شود. با توجه به این‌كه تولید كارهای مناسبتی تعجیل‌های خودش را دارد، آیا زمان لازم برای تمرین در اختیار داشتید؟

بله، چون من جزو اولین بازیگرانی بودم كه به گروه ملحق شدم. علاوه بر آن در یك ماه اول تصویربرداری صحنه‌هایی كه با بچه‌ها بازی داشتیم را ضبط كردیم، به همین دلیل زمان كافی برای تمرین داشتیم.

فیلمنامه سریال رویای گنجشك‌ها هنگام تصویربرداری نوشته می‌شد. نگران سرنوشت شخصیت كوهیار نبودید؟

نگران‌‌كننده بود، اما این مساله‌ای است كه سال‌هاست گریبانگیر آثار نمایشی شده است و همزمان با تصویربرداری، فیلمنامه هم نوشته می‌شود، اما خلاصه كلی رویای گنجشك‌ها نوشته شده بود و گروه هنگام تصویربرداری مشغول بازنویسی نهایی بودند.

دلیل این‌كه من بازی در این سریال را پذیرفتم به‌خاطر اعتمادی است كه به گروه داشتم. قبلا هم با راما قویدل كار كرده‌ام و سال‌ها با هم دوست هستیم و می‌دانستم او به دنبال یك نتیجه خوب در كارهایی است كه می‌سازد. مهسا كرامتی هم همزمان با تصویربرداری، فیلمنامه را بازنویسی می‌كرد. در مجموع چون خط كلی قصه مشخص بود و قبل از شروع تصویربرداری درباره فراز و نشیب‌های قصه صحبت كرده بودیم، بنابراین مشكلی در این باره نداشتیم.

دنیای بچه ها ، رویای گنجشک ها

آیا برای بهتر شدن نقش پیشنهادهای خود را به نویسنده و كارگردان می‌گفتید؟

بله، قبل از تولید و هنگام تصویربرداری مواردی كه به ذهنم می‌رسید حتما با قویدل در میان می‌گذاشتم. خیلی علاقه‌مند بودم كوهیار را به عنوان یك شخص خودساخته نشان دهم. فردی كه همیشه روی پای خودش می‌ایستد. در ابتدا هم قرار بود این شخصیت، خانواده‌اش را در زلزله رودبار از دست داده باشد، اما بعد از مدتی تغییر كرد و شخصیت مادر كوهیار اضافه شد و این‌كه خواهرش در تهران زندگی می‌كند. شخصا دوست داشتم او تنها باشد تا بیشتر خودساختگی‌اش دیده شود.

چرا تصمیم گروه تغییر كرد و قرار شد خانواده‌ای برای كوهیار در نظر گرفته شود؟

نمی‌دانم. این تصمیمی بود كه دوستان هنگام بازنویسی گرفتند. شاید یكی از دلایلشان این بود كه داستان زندگی كوهیار خیلی تلخ نباشد. در مجموع گروه زحمت زیادی برای تولید سریال رویای گنجشك‌ها كشیدند تا این سریال به بهترین شكل ساخته شود و مورد توجه مخاطبان قرار گیرد.

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع:جام جم