تبیان، دستیار زندگی
سایت دیلی میل انگلستان امروز دوشنبه با انتشار مطلبی تحت عنوان دژآگه کیست؟ اطلاعات کلی از بال انفجاری فولهام به تمجید از این بازیکن ایرانی پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازتاب درخشش دژاگه در بازی فولام


سایت "دیلی میل" انگلستان امروز دوشنبه با انتشار مطلبی تحت عنوان "دژآگه کیست؟ اطلاعات کلی از بال انفجاری فولهام " به تمجید از این بازیکن ایرانی پرداخته است.

دژاگه

اشکان دژآگه در 20 دقیقه پایانی دیدار با آستون ویلا برای اولین بار با پیراهن فولهام به میدان آمد - اما او کیست؟ او بازیکن چندان شناخته شده‌ای نیست اما تاثیری آنی روی نمایش تیم فوتبال فولهام داشته است. او بازیکنی تند و تیز و خطرناک است تا آنجا که "مارتین یول"، سرمربی فولهام از این بازیکن به عنوان "انفجاری" یاد کرده است.

چرا او تازه اولین بازی خود را انجام داده است؟

دژآگه تابستان با انعقاد قراردادی 2 میلیون پوندی به فولهام پیوست اما به دلیل آسیب دیدگی از ناحیه عضله پا قادر به بازی برای این تیم نبود. او اندکی پیش از اینکه به فولهام بپیوندد در تمرین آسیب دید اما موضوع را چندان جدی نگرفت و به پزشک مراجعه نکرد.

او از کجا به تیم پیوست؟

ولفسبورگ. "مارتین یول" پیش از این "ساشا ریثر" را به طور قرضی از تیم ولفسبورگ به خدمت گرفته بود و برای جذب یک پیستون دوباره به آنجا بازگشت و در آخرین روز نقل و انتقالات، این بازیکن را جذب کرد. این زوج در سال 2009 موفق به فتح جام قهرمانی بوندس‌لیگا شده بودند.

او کجایی است؟

دژآگه بازیکن 26 ساله ایرانی - آلمانی است و برای تیم‌های زیر 17 و 21 سال آلمان هم بازی کرده است. دژآگه برای هر دو تیم گلزنی کرده است و حتی با تیم زیر 21 سال آلمان در سال 2009 به عنوان قهرمانی یورو دست پیدا کرده است. او قبل از اینکه به ولفسبورگ بپیوندد در هرتابرلین بازی می‌کرد و تصمیم گرفت برای تیم ملی ایران بازی کند. اشکان تا به حال چهار بار برای تیم ملی ایران بازی کرده و دو گل هم زده است.

این بازیکن در سال 2007 و پس از اینکه حاضر نشد با تیم زیر 21 سال آلمان مقابل تیم اسرائیل بازی کند، محاکمه شد. او متهم به این شد که به دلیل تصمیمات سیاسی از انجام این بازی خودداری کرده است. دلایلی از جمله مسئله یهودستیزی و یا نژادپرستی که او این اتهامات را منکر شد

او شخصیت جالبی دارد؟

بله. این بازیکن در سال 2007 و پس از اینکه حاضر نشد با تیم زیر 21 سال آلمان مقابل تیم اسرائیل بازی کند، محاکمه شد. او متهم به این شد که به دلیل تصمیمات سیاسی از انجام این بازی خودداری کرده است. دلایلی از جمله مسئله یهودستیزی و یا نژادپرستی که او این اتهامات را منکر شد.

آیا او در ترکیب فولهام با این همه مهاجم جایی دارد؟

بال‌های اصلی این تیم زیر فشار قرار دارند. "آلکس کاکانیکلیچ" در تیم اول قرار دارد؛ این بازیکن 21 ساله در این فصل هشت بار بازی کرده است. "دیمین داف" هم که در بازی با آستون ویلا به دلیل بیماری غایب بود، در هشت بازی انجام شده سه گل به ثمر رسانده است. اما یول گفت: "آلکس کاکانیکلیچ فکر می‌کرد که او به جای دژآگه به زمین می‌آید اما بازیکن جدید ما در اولویت است. او بازیکنی انفجاری است که برای اینکه جایی در ترکیب ثابت پیدا کند باید با "دیمین داف" رقابت کند".

بخش ورزشی تبیان

منبع : مهر