تبیان، دستیار زندگی
معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان از استفاده تکنولوژی IT در مدارس ابتدایی این استان خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

استفاده از تکنولوژی IT در مدارس ابتدایی استان اصفهان

استفاده از تکنولوژی it در مدارس ابتدایی استان اصفهان


معاون اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان از استفاده تکنولوژی IT در مدارس ابتدایی این استان خبر داد.


محمد براتی در حاشیه بازدید از اجرای طرح تحول بنیادین در مدارس شهرستان کاشان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با افزایش بیش از 2 هزار کلاس درس پایه ششم ابتدایی، برای اولین بار بیش از 60 هزار نفر دانش‌آموز در سراسر استان اصفهان وارد کلاس ششم ابتدایی شدند.

وی افزود: برای تهیه زیرساخت‌های این طرح در استان اصفهان با استفاده از یک‌ سری تغییر و تحولات در فضاهای فیزیکی مدارس و جابجایی‌هایی در نیروی انسانی استان این امکان فراهم شد تا طرح«3-3-6» بدون کوچک‌ترین مشکلی در سال اجرا شود.

این مسئول با بیان اینکه اجرای پایه ششم ابتدایی یکی از بخش‌های طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، گفت: در اولین سال اجرای طرح تحول بنیادین، تنها تغییراتی در محتوا و روش‌ها اتفاق افتاد.

این مسئول با بیان اینکه اجرای پایه ششم ابتدایی یکی از بخش‌های طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش است، گفت: در اولین سال اجرای طرح تحول بنیادین، تنها تغییراتی در محتوا و روش‌ها اتفاق افتاد.

به گفته وی برای اجرای این طرح در استان اصفهان اقداماتی نظیر بهره‌گیری از یک‌هزار و 700 نفر از معلمان مقطع راهنمایی در مقطع ابتدایی، به‌کارگیری فارغ‌التحصیلان معلمان تربیت معلم، جابه‌جایی و نقل و انتقال از دیگر استان‌ها و فراخوانی نزدیک به 348 نفر از آموزش‌یاران نهضت سوادآموزی به صورت حق‌التدریس صورت گرفت.

وی کلاس‌های پایه ششم ابتدایی استان را نیمه هوشمند خواند و یادآور شد: در حال حاضر تمام کلاس‌های پایه ششم مقطع ابتدایی در استان اصفهان به دیتا و کامپیوتر مجهز هستند.

براتی متذکر شد: در سال تحصیلی جدید استفاده از تکنولوژی‌های روز IT در مدارس به ویژه تجهیز کلاس‌های پایه ششم پررنگ‌تر دیده شده است.

وی با اشاره به اینکه ایجاد زیرساخت‌های IT در سال‌جاری تنها ویژه مدارس ابتدایی است، افزود: تمام هزینه‌های امسال به ایجاد زیرساخت‌های IT در مدارس ابتدایی استان اختصاص داده شده است.


منبع: خبرگزاری فارس

بخش سفیران تبیان