تبیان، دستیار زندگی
مدیرکل امور اتباع مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: خانواده‌ها و زنان و دختران مراقب سوء استفاده اتباع غیرمجاز در خصوص ازدواج باشند، چرا که احتمال سوء استفاده گروه‌های تروریستی و باند‌های جرایم سازمان یافته از طریق ازدواج با زنان و دختران وجود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

هشدار به زنان و دختران برای ازدواج با اتباع بیگانه


مدیرکل امور اتباع مهاجرین خارجی استانداری تهران گفت: خانواده‌ها و زنان و دختران مراقب سوء استفاده اتباع غیرمجاز در خصوص ازدواج باشند، چرا که احتمال سوء استفاده گروه‌های تروریستی و باند‌های جرایم سازمان یافته از طریق ازدواج با زنان و دختران وجود دارد.

ازدواج با اتباع بیگانه

عیسی موسوی‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار «شهری» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با هشدار به زنان و دختران در خصوص ازدواج با اتباع خارجی غیرمجاز گفت: خانواده‌ها و زنان و دختران باید مراقب باشند و در صورتی که بخواهند با اتباع خارجی ازدواج کنند حتما ویزا و کارت اقامت فرد مورد نظر را رویت و تاییدیه آنرا از اداره کل اتباع دریافت کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه امکان سوء استفاده اتباع غیرمجاز از زنان ایرانی وجود دارد، لذا تنها زمانی امکان پیگیری حق و حقوق آنها از طریق مبانی قانونی امکانپذیر است که تبعه موردنظر دارای هویت و یا کارت اقامت و ویزا باشد، در غیر این صورت این زنان و دختران با مشکلات زیادی مواجه می‌شوند که یکی از آنها عدم صدور شناسنامه برای فرزندان زنانی است که با اتباع خارجی به صورت غیرمجاز ازدواج کرده‌اند.

موسوی نسب تاکید کرد: کسانی که ازدواج‌های شرعی با اتباع خارجی دارند، لازم است آنرا به صورت قانونی ثبت کرده و اداره کل اتباع وزارت کشور را از این موضوع مطلع کنند تا امکان پیگیری حق و حقوق آنها از مبادی قانونی وجود داشته باشد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری تهران خاطر نشان کرد: بر اساس قانون، کسانی که تا سال 85 ازدواج شرعی داشتند اما ثبت قانونی نشده، می‌توانستند با مراجعه به ادارات کل امور اتباع در استان‌ها آنرا به صورت قانونی ثبت کنند، اما پس از آن چنانچه فردی با تبعه خارجی ازدواج کرده و ثبت قانونی نشده باشد، تخلف محسوب می‌شود و امکان پیگیری حق و حقوق افراد نیز وجود ندارد.

کسانی که ازدواج‌های شرعی با اتباع خارجی دارند، لازم است آنرا به صورت قانونی ثبت کرده و اداره کل اتباع وزارت کشور را از این موضوع مطلع کنند تا امکان پیگیری حق و حقوق آنها از مبادی قانونی وجود داشته باشد

وی بار دیگر از خانواده‌ها و زنان و دختران ایرانی درخواست کرد تا از هرگونه ازدواج با اتباع غیرمجاز که با هدف اخذ اقامت و یا سایر سوء استفاده‌ها همراه است، خودداری کنند.

موسوی نسب تاکید کرد: در طرح ساماندهی اتباع غیرمجازها که بیش از 2 سال است در حال اجراست، تمامی روند ورود و خروج قانونی و اقامت اتباع افغان فراهم شده، لذا اتباع غیرمجاز هیچ معنایی ندارد و تنها کسانی در ایران حق اقامت و تردد دارند که دارای کارت اقامت قانونی و همچنین گذرنامه باشند، لذا حضور افراد فاقد شرایط قانونی در کشور جرم محسوب شده و طبق قانون با این افراد برخورد می‌شود.

بخش اجتماعی تبیان 

منبع : ایسنا