تبیان، دستیار زندگی
ه 3 آموزش سیستم ذره ای متکی بر رویداد particle Folm این طبقه بندی یک سیستم ذره ای نوین و قدرتمند را در محیط3DSMAX6 در اختیار شما قرار می دهد در این سیستم از یک مدل متکی بر رویداد استفاده می شود که در آن از یک پنجرهparticle vi...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آموزش دوره پیشرفته 3

آموزش سیستم ذره ای متکی بر رویداد particle Folm

این طبقه بندی یک سیستم ذره ای نوین و قدرتمند را در محیط3DSMAX6 در اختیار شما قرار می دهد در این سیستم از یک مدل متکی بر رویداد استفاده می شود که در آن از یک پنجرهparticle view استفاده می شود. داخل این پنجره عملگرهایی را تنظیم می کنید و خصوصیات ذره ها (مانند شکل و سرعت و جهت و گردش) را در یک دوره خاص زمان داخل گروهها (موسوم به رویدادها) تعریف می کنید.

هر عملگر(operator) شامل مجموعه ای از پارامترهاست که می توانید آنها را در بستر زمان تغییر داد. تا رفتار ذره ها را متحرک سازی نمایند. برای دستیابی به تغییرات پیچیده در خصوصیات و رفتار ذره ها می توانید یک جریانFlow ایجاد نمایید. جریان قادر است ذره ها از یک رویداد به رویداد دیگر ارسال نماید. (بر اساس آزمونها). به عنوان مثال یک آزمون مشخص می کند که این ذره از عمر خاصی گذر نمود و یا با چه سرعتی در حال حرکت است و آیا با یک مانع برخورد نموده است. ذره هایی که از آزمون گذر می کنند به رویداد بعدی ارسال می شوند و آنهایی که از آزمون گذر نمی کنند در همان رویداد اولیه باقی می مانند. آزمون ها و عملگرها را در مجموع عملیات(Actions) می نامند.


ایجاد سیستم های ذره ای متکی به رویدادها

Particle Flow (یا گردش کار ذره ها) یک سیستم ذره ای نوین و قدرتمند در محیط3DSMAX است که از یک مدل متکی بر رویدادها و یک پنجره موسوم بهParticle view استفاده می کنند در این پنجره چندین(operator) عملگر را ترکیب می کنید که هر عملگر خصوصیات ذره ها (مانند شکل و سرعت و جهت و چرخش ذره ها در یک زمان خاص را تعیین می کند. این خصوصیات در گروههایی موسوم به رویدادها(events) گردآوری می شوند.

هر عملگر شامل مجموعه ای از پارامترهاست که بسیاری از آنها را می توان متحرک سازی نمود.


پنجرهParticle view

این پنجره رابط اصلی برای ساخت و تغییر در سیستم هایParticle Flow است اولین رویداد در این سیستم همواره یک رویداد سراسری(Global event) است که محتوی آن بر کل سیستم تأثیر دارد. این رویداد بطور پیش فرض شامل یک عملگر منفردrender است که خصوصیات رندر همه ذره های سیستم را مشخص می کند اما می توانید سایر عملگرها (مانندmaterial یاDisplay یا Speed) را به این رویداد اضافه کنید تا به روش سراسری تأثیر گذار باشد. هر گاه از یک عملگر به روش سراسری استفاده می کنید از آن عملگر نباید به روش محلی استفاده نمایید.

رویدادGlobal همچنین به عنوان معرفی از سیستم ذره ای عمل می کند. می توانید این رویداد را تکثیر نموده تا یک رویداد جدید ایجاد نموده یا یک standad Flow dh emply را اضافه نمایید. دومین رویداد همان رویدادbirth است که باید شامل یک عملگرbirth باشد. عملگرbirth باید بالای رویدادbirth قرار گیرد. رویداد پیش فرضbirth همچنین شامل تعداد عملگر است که به روش محلی فعالیت می کنند تا خصوصیات ذره ها را مادام که در آن رویداد باشند تعیین می کنند.

در این باره در آموزش های بعدی توضیحات کاملی را ارائه خواهیم داد.