تبیان، دستیار زندگی
دختران با گذاشتن عکس‌های نیمه برهنه خود سعی دارند غریزه جنسی پسران را تحریک کنند تا از این طریق مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کنند
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رواج بی‌حیایی در فیس بوک


فیس بوک (facebook) شرکت طراح و مجری وب گاه فیس بوک است که در 4 فوریه 2004 راه اندازی شد. این وب گاه به ظاهر شبکه‌ اجتماعی مجازی است که از این طریق مردم می‌توانند با دوستان خود ارتباط داشته باشند و عکس، فیلم، صوت و ... را به اشتراک بگذارند.
این وب‌گاه به صورت رایگان به کاربران خود در سراسر جهان خدمات می‌دهد. فیس بوک قصد گرفتن ناموس، شرف و عزت ایرانی – اسلامی را دارد و جوانان غافل از این نیت‌های شوم به راحتی خود را در معرض اهداف و خواسته های آنان قرار می‌دهند. طراحان فیس بوک بسیار تلاش کرده‌اند تا صفحات جذاب با قابلیت های بسیار را برای جذب مخاطبان بیشتر طراحی کنند.

فیس بوک-دختران-عکس

فیس بوک محلی برای به چالش کشیدن باورهای اعتقادی و مذهبی و تغییر فرهنگ و هویت یک ملت شده است. در فیس بوک با طرح سوالات و مطالب شبهه ناک که از سوی یک جریان خاص و به صورتی کاملا هدفمند انجام می‌شود، سعی دارند تفکرات غلط را در قالب آزادی بیان به کاربران خود القا کنند بدون اینکه هیچ مرز و حد و حدودی برای آن در نظر بگیرند. برخی افراد ساده لوح با به اشتراک گذاشتن آمار و اطلاعات شخصی اجازه می‌دهند که دیگران به راحتی پا به حریم خصوصی و شخصی آنان بگذارند و از این آمار و اطلاعات در جهت منافع خود استفاده کنند. چرا جوانان ما باید در سایتی اطلاعات محرمانه خود را بگذارند که نمی‌دانند با چه هدفی و به چه منظوری طراحی و اجرا می‌شود و چه اثرات جبران ناپذیری بر زندگی، جامعه، فرهنگ، اعتقادات و باورهای آنان می گذارد؟ با این روش طراحان فیس بوک با استفاده از راهی بسیار ساده و آسان حریم‌ها و حرمت‌ها را می‌شکنند و افراد اجازه می‌دهند وارد حریم شخصی یکدیگر شده و بدون توجه به عواقب ناشی از این بی‌حیایی‌ها کاری کنند که اهداف پشت پرده دشمنان را به سرعت جلو ببرند. کسانی هم که بنا به دلایل اعتقادی و فرهنگی در فیس بوک عضو نیستند برچسب عقب ماندگی می‌خورند و از جمع دوستانه کنار گذاشته می‌شوند.

رواج بی حیایی و بی بندو باری از جمله موارد بارز در فیس بوک است که آسیب‌های زیادی را بر خود فرد و به تبع آن بر جامعه خواهد گذاشت. وجود عکس‌های مبتذل زنان در فیس بوک نشان از بی غیرتی مردان دارد. وقتی مردی تصویر مادر، خواهر یا همسر خود را بدون هیچ غیرت و نگرانی در فیس بوک به اشتراک می‌گذارد تا دیگران ببینند هیچ تعصبی از اینکه محارم وی در میان عموم چگونه ظاهر شوند و یا مورد تعرض قرار بگیرند ندارد.

در فیس بوک با طرح سوالات و مطالب شبهه ناک که از سوی یک جریان خاص و به صورتی کاملا هدفمند انجام می‌شود، سعی دارند تفکرات غلط را در قالب آزادی بیان به کاربران خود القا کنند بدون اینکه هیچ مرز و حد و حدودی برای آن در نظر بگیرند

این بی غیرتی و نداشتن تعصب نسبت به محارم ابتدا در فیس بوک اتفاق می‌افتد و به مرور در شخص ریشه دوانیده و وی را نسبت به آنچه که در جامعه رخ می‌دهد بی تفاوت می‌کند حتی به مرحله‌ای می‌رسد که به خاطر این اتفاق احساس سربلندی، افتخار و غرور هم ‌می‌کند. به عنوان مثال زن و شوهر عکس‌های کاملا شخصی و نیمه برهنه خود را در فیس بوک می‌گذارند تا دیگران نیز شاهد لذات جنسی کاملا شخصی و محرمانه آنان باشند.

گاهی اوقات هنگام حضور در فیس بوک عکس‌ها و تصاویری را می‌بینید که متعلق به کسانی است که در اجتماع با چهره‌های متفاوت‌تری حاضر می‌شوند و همین تضاد می‌تواند موجب ایجاد بدبینی در مورد کسانی شود که در هر شرایطی به یک صورت در اجتماع حاضر می‌شوند. به عنوان مثال وقتی یک خانم با حجاب در جامعه و در میان دوستان حاضر می شود ممکن است وی را با چهره‌ای نه چندان مناسب در فیس بوک ببینند و این دوگانگی شخصیت را به همه کسانی که حجاب خود را حفظ می‌کنند تعمیم دهند.

فیس بوک

دختران با گذاشتن عکس‌های نیمه برهنه خود سعی دارند غریزه جنسی پسران را تحریک کنند تا از این طریق مخاطبان بیشتری را به سمت خود جلب کنند. برخی نیز معتقدند هرچه برهنه‌تر متمدن‌تر. و با افتخار سر خود را بالا می‌گیرند و در دانشگاه و محیط های اجتماعی ظاهر می‌شوند و جسم خود را به جوانان عرضه می‌کنند و تازه با بی شرمی و بی‌حیایی به همکلاس‌ها، همکاران و کسانی که در اجتماع با آنان مراوده دارند توصیه می‌کنند عکسهایشان را در فیس بوک ببینند. جوانان با به اشتراک گذاشتن عکس‌های خود در صدد جلب و جذب افراد بیشتری به خود هستند اما شاید زمانی به عواقب ناشی از پخش تصاویر و عکس‌های خود پی ببرند که خیلی دیر شده باشد و به هیچ وجه نتوانند جبران مافات کنند. در برخی موارد دیده شده که افراد سودجو تصویر شخص مورد نظر خود را بر روی یک بدن برهنه طراحی می‌کنند و در فیس بوک می‌گذارند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند.

جوانان با به اشتراک گذاشتن عکس‌های خود در صدد جلب و جذب افراد بیشتری به خود هستند اما شاید زمانی به عواقب ناشی از پخش تصاویر و عکس‌های خود پی ببرند که خیلی دیر شده باشد و به هیچ وجه نتوانند جبران مافات کنند. در برخی موارد دیده شده که افراد سودجو تصویر شخص مورد نظر خود را بر روی یک بدن برهنه طراحی می‌کنند و در فیس بوک می‌گذارند تا به اهداف شوم خود دست پیدا کنند

اگر کاربران بدانند که در اثر ورود در فیس بوک چه بر سر اطلاعات شخصی و حریم خصوصی آنها وارد می‌شود و چه خسارات جبران ناپذیری به آنان خواهد رسید، ممکن است در وهله اول از به اشتراک گذاشتن اطلاعات شخصی خود اجتناب کنند اما بهتر است کاربران فیس بوک بدانند با ورود به این شبکه به پایه گذاران آن اجازه می‌دهند هرگونه اطلاعاتی که می‌خواهند از کامپیوتر کاربر دریافت کنند. آنها حتی قادرند فرد مورد نظر را ردیابی کرده و موقعیت او را شناسایی کنند. بنابراین توصیه می‌شود به منظور حفظ امنیت اطلاعات شخصی و در امان ماندن از هرگونه سوء استفاده از این اطلاعات از همین الان تصمیم بگیرند که ارتباط خود را برای همیشه با فیس بوک قطع کنند. اگر کاربران بدانند که خرید و فروش اطلاعات شخصی و محرمانه آنان چه سودی عاید این شبکه غیراخلاقی می‌شود به صورت جدی‌تری به قطع ارتباط با فیس بوک فکر می‌کنند.

منصوره فراهانی

بخش اجتماعی تبیان


مقالات مرتبط :

سرابی به نام فیس بوک

جایی که هیچ چیز خصوصی نیست

کف‌بینی به شیوه‌ی اینترنتی